Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traci się paliwo z baku Vectra A C20NE 1994r. - jezdze na LPG a PB nie ma

swiniaa 21 Lis 2011 20:14 4398 29
  • #1 21 Lis 2011 20:14
    swiniaa
    Poziom 13  

    Witam , od kiedy kupiłem samochód towarzyszy mi dziwny przypadek. Otóż jeżdże na LPG a paliwo z baku znika. Zatankowałem za 100zl pb a za 3 dni niema :|
    Wczoraj zatankowałem za 30zł a dziś juz nie ma z czego przejechałem może max 30km i to wszystko na LPG . benzyna do odpalenia , chodzi może max 30-60sekund po każdym odpaleniu samochodu. Gdy jadę na lpg a braknie PB zgaśnie i muszę odpalać z LPG. Wskaźnik raczej nie klamie bo gdy jest na dnie gaśnie auto i nie odpale , zatankuje to normalnie pali.
    Bak , przewody pod autem sprawdzałem suche nie cieknie, nie śmierdzi sprawdzane na kanale. Na noc nawet zostawiłem kartony , suchutko.
    Wtryski na oko sprawdzane nie leją nie śmierdzi.
    Panowie co jest grane ;/ no nie mogę dziennie lać po 30zl paliwa a nie jeżdżę na nim ;/ Gaz zwykły ( jak co podam dokładniejszą specyfikacja )

    0 29
  • #2 21 Lis 2011 20:21
    kwok
    Poziom 39  

    odpal na benzynie, przełącz na gaz i wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa (FI) jeśli dobrze pamiętam pierwszy od lewej w środkowym rzędzie i zobacz czy dalej ginie paliwo.
    W kwestii awarii obstawiałbym emulator wtryskiwaczy albo regulator ciśnienia na listwie.

    0
  • #3 21 Lis 2011 20:39
    swiniaa
    Poziom 13  

    No właśnie myślałem aby odłaczyć pompę paliwa i pojedzic i sprawdzic .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Myślisz że emulator albo regulator dawkę by taka dawkę paliwa ?

    0
  • #4 21 Lis 2011 20:42
    kwok
    Poziom 39  

    Emulator może nieskutecznie odcinać wtryskiwacz/e a regulator ciśnienia może być uszkodzony.

    0
  • #5 21 Lis 2011 21:04
    swiniaa
    Poziom 13  

    jak dobrze mi się wydaje wszystko jest na listwie ?

    0
  • #6 21 Lis 2011 21:30
    kwok
    Poziom 39  

    Regulator jest na listwie (taka metalowa bańka) połączony cienkim wężykiem z kolektorem ssącym - jeśli w tym wężyku jest benzyna to regulator uszkodzony.
    Traci się paliwo z baku Vectra A C20NE 1994r. - jezdze na LPG a PB nie ma

    Emulator służy o elektrycznego odcięcia wtryskiwaczy więc jest podłączony gdzieś do przewodów elektrycznych wtryskiwaczy, a gdzie to już fantazja gazownika. Żeby go sprawdzić możesz podczas pracy silnika na gazie odłączyć wtryskiwacze - silnik powinien zmienić pracę i benzynka nie powinna znikać. Na odłaczonych wtryskiwaczach powinien się zapalić CHECK i nawet jeśli je podłączysz to już silnik nie przełączy się na benzynę - musisz wyłączyć zapłon i dopiero ponowne uruchomienie jest możliwe na benzynie.

    0
  • #7 21 Lis 2011 21:36
    swiniaa
    Poziom 13  

    no no domyślam się . zastanawiam się czy całej listwy nie zamówić z allegro juz z regulatorem i emulatorem. Oczywiście od kogoś kto daje gwarancje i jest pewny że sprawne, co o tym myślisz ;) ?

    0
  • #8 21 Lis 2011 21:43
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    swiniaa napisał:

    Cytat:
    Na noc nawet zostawiłem kartony , suchutko.

    szukaj wycieków na pracującym silniku.
    Prawdopodobnie auto jeździ cały czas na benzynie.
    Ile pali gazu na 100 km, ile pali benzyny na 100 km?
    Nie tankuj za 30 zł bo to 6 litrów paliwa a wystarczy na 50 km i w tej sytuacji uszkodzisz pompę paliwa.

    Szukaj na forum temat wielokrotnie przerabiany.

    1
  • #9 21 Lis 2011 21:43
    kwok
    Poziom 39  

    Emulator nie jest częścią listwy - to część dokładana do instalacji LPG - trzeba sprawdzić czy prawidłowo działa.
    Regulator najpierw sprawdź odłączając cienki wężyk podczas pracy silnika. W tym wężyku nie może być benzyna. Na allshit jest regulator za 169PLN - jak chcesz to kupuj bez sprawdzenia.

    0
  • #10 21 Lis 2011 21:50
    swiniaa
    Poziom 13  

    ok jutro ten regulator sprawdze.
    No też mi się wydaje że na benzynie ale może pracować równocześnie na PB i LPG ?

    0
  • #11 22 Lis 2011 13:41
    swiniaa
    Poziom 13  

    regulator sprawdzałem chodzi na benzynie , wyciągałem wężyk górny i nic nie leci a wsysa powietrze.dzisiaj odpaliłem na benzynie zostawiłem , wyciągłem bezpiecznik FI 20A i po chwili auto zgasło wiec pewnie pompa odłączona nie ma odpływu koniec ok.
    Ale przełączyłem na gaz już po odpaleniu auto chodzi na gazie i znów wyciągłem bezpiecznik i po 15 sekundach auto zgasło :| mimo to iż chodziło na LPG

    0
  • #12 22 Lis 2011 16:42
    Moher21
    Poziom 9  

    Przy postoju możesz mieć suchutko pod samochodem, dopiero po osiągnięciu pewnej prędkości i ciśnienia przy filtrze paliwa może ci gdzieś wyciekać...
    Miałem podobną sytuacje, 15zł u mechanika i po problemie...

    0
  • #13 22 Lis 2011 17:31
    kwok
    Poziom 39  

    Więc teraz czas na odłączanie wtryskiwaczy podczas pracy na lpg.

    0
  • #14 22 Lis 2011 21:56
    swiniaa
    Poziom 13  

    kwok wielkie dzięki za pomoc :)
    a powiedz mi jeszcze w jaki sposób odłączyć wtryskiwacze , jest to wtyczka pinowa ? ( pamiętam miałem tak w omedze odpiąłem wtryski i check ( 4 błędy ze wtryski odłączone) czy tutaj jest podobnie i które to będzie ?

    0
  • #15 23 Lis 2011 23:25
    swiniaa
    Poziom 13  

    a co odpowiada za NIE spalanie PB podczas jazdy na LPG ?

    0
  • #16 24 Lis 2011 00:45
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    swiniaa napisał:
    a co odpowiada za NIE spalanie PB podczas jazdy na LPG ?


    Przekaźnik o stykach NC w obwodzie wtrysków.
    Dziwne jest to że po przełączeniu na LPG i wyjęciu bezpiecznika od pompki auto gaśnie.
    Vectra A to dość wiekowy samochód, a może któryś z przewodów paliwowych "popuścił" (ale wtedy by strasznie waliło paliwem).

    0
  • #17 24 Lis 2011 08:36
    swiniaa
    Poziom 13  

    No właśnie dokładnie sprawdzałem na kanale , nic sucho nie śmierdzi paliwem ;/
    macie może jakaś fotka dokładnie jak to wygląda , może uwalone :|

    Dodano po 1 [minuty]:

    aa nie skumałem to jest zwykły przekaźnik ? jak sprawdzić czy sprawny ?

    0
  • #18 24 Lis 2011 10:17
    sandamiano
    Poziom 28  

    swiniaa napisał:


    aa nie skumałem to jest zwykły przekaźnik ? jak sprawdzić czy sprawny ?

    To nie jest zwykły przekaźnik jak przeważnie są. Typ NC czyli zwarty bez podłączenia napięcia.W stanie bez podania napięcia styki nr 87(a) i 30 są zwarte i przewodzą prąd na wtryskiwacze i te działają. Po podaniu napięcia na styki 85 i 86 (impuls z instalacji gazowej) styki zwarte rozwierają się i tym samym odłączają zasilanie wtryskiwaczy które przestają wtryskiwać paliwo. Może masz przekaźnik sklejony?Jeśli nie będziesz miał przekaźnika NC możesz użyć przekaźnik przełączający np ELMOT 563.

    0
  • #19 24 Lis 2011 17:10
    kwok
    Poziom 39  

    Wszystko się zgadza tylko tam musi być emulator (przekaźniki z rezystorami zapiętymi na stykach) bo ecu łapie błędy i nie jest możliwe przejście na PB bez wyłączenia zapłonu.
    Ciekawe jest to że silnik zgasł na gazie - powtórz to kilka razy bo może to był przypadek.
    Pytałeś jak odpiąć wtryski - nie pamietam jak to jest tam zbudowane, prawdopodobnie tak jak w omedze C20NE. Idąc po kablach od wtrysków dojdziesz do emulatora i tam szukaj.

    0
  • #22 27 Lis 2011 21:15
    swiniaa
    Poziom 13  

    Traci się paliwo z baku Vectra A C20NE 1994r. - jezdze na LPG a PB nie ma Traci się paliwo z baku Vectra A C20NE 1994r. - jezdze na LPG a PB nie ma Traci się paliwo z baku Vectra A C20NE 1994r. - jezdze na LPG a PB nie ma

    przepraszam za nie prawidłowe dodanie , edit.

    0
  • #23 27 Lis 2011 21:42
    kwok
    Poziom 39  

    Zrób zdjęcie całości bo jakoś nie mogę załapać co to jest to białe bo to czarne to może być puszka z elektroniką do LPG ale nie jestem pewien.

    0
  • #24 27 Lis 2011 21:43
    swiniaa
    Poziom 13  

    ktos napisal ze ta wtyczka co wystaje powinna iść do cewki

    0
  • #25 27 Lis 2011 23:27
    jackpassat
    Poziom 9  

    Dziwne, trzecie zdjęcie to hyba elektrozawur gazu, z filtrem, zobacz czy urządzenie na 1i2 zdj jest połączone z czujnikiem temperatury, jeśli tak to jest sterownik tego zaworu i on odcina lpg powyrzej wskazanej mu temperatury. byćmoże.

    0
  • #26 27 Lis 2011 23:47
    ociz
    Moderator Samochody

    jackpassat napisał:

    Dziwne, trzecie zdjęcie to hyba elektrozawur gazu, z filtrem, zobacz czy urządzenie na 1i2 zdj jest połączone z czujnikiem temperatury, jeśli tak to jest sterownik tego zaworu i on odcina lpg powyrzej wskazanej mu temperatury. byćmoże.

    Dobre... tego jeszcze nie było.
    To w poklejonej puszcze to pewnie emulator wtryskiwaczy, i na 90% niesprawny przez to że tak zamontowany A to białe to pewnie jakiś odstraszacz gryzoni.

    0
  • #27 28 Lis 2011 07:58
    sandamiano
    Poziom 28  

    Ten elektrozawór nie odcina gazu pod wpływem temperatury reduktora. Normalne zabezpieczenie instalacji gazowej. Są zawsze dwa elektrozawory jeden na wielozaworze przy butli jeden i drugi przy parowniku(w tym wypadku przed parownikiem ale taka konstrukcja instalacji). To białe okrągłe jest dziwne wygląda jak syrenka alarmowa. Przekaźniki masz w tym zaklejonym taśmą czarnym pudełku. Tam pewnie problem tkwi. Zresztą cała instalacja elektryczna LPG chaotyczna. Nie dziwota że szwankuje.Medal dla instalatora

    0
  • #28 28 Lis 2011 08:54
    swiniaa
    Poziom 13  

    chyba nóż dla instalatora ;)

    0
  • #29 28 Lis 2011 09:14
    wojcio43
    Poziom 9  

    Kolego zobacz czy nie masz dziury w baku miałem vectre a 2.0 w gazie i tez paliwo uciekalo jak woda... Byla dziura... Może jakiś kamień albo coś...

    0
  • #30 28 Lis 2011 09:40
    swiniaa
    Poziom 13  

    nie nie ma byłem na kanale sprawdzać , sucho i nie śmierdzi.

    0