Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio I brak mocy na wyższych biegach na długich trasach i więcej...

22 Lis 2011 17:22 5297 21
  • Poziom 20  
    Witam,

    Problem dotyczy samochodu marki Renault Clio I z silnikiem 1.2 energy. Auto ma instalację gazową, a około 30 tyś. km. temu silnik był wymieniany z powodu awarii starej jednostki.

    Aktualne problemy:
    1. Przy dalszych trasach (powyżej 20 km) nadchodzi moment gdy auto traci moc, pod górki da się wyjechać tylko na 3 biegu.
    2. Po ok. 10 minutach jazdy opisanej wyżej, auto nie chce przyspieszać, podczas dodawania gazu na 4 i 5-tym biegu zwalnia i szarpie całym samochodem.
    3. Odczuwalny jest mocny zapach spalonej gumy, dobiegający z komory silnika.
    4. Silnik jest widocznie mokry, prawdopodobnie od oleju, którego ubywa zdecydowanie za dużo w krótkich odcinkach czasu.
    5. Dziś odkryte zostały ślady pianki pleśni czy czegoś w tym stylu na bagnecie.

    Głównie jeżdżę do pracy (ok. 14 km w stronę) i wtedy auto zachowuje się normalnie. Nie mogę natomiast polegać na nim przy dłuższych trasach.
    I tutaj moje pytanie: co może być nie tak ? I jak droga będzie to naprawa?
    Pytam tutaj, a nie u mechanika gdyż auto jest mi potrzebne na co dzień a wizyte musiał bym planować z wyprzedzeniem.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
  • Poziom 20  
    Tak więc dymi ale parą wodną jakby bo szybko sie rozchodzi. W zbiorniczku wyrównawczym jest względnie czysty płyn chłodniczy lekko czerwonawy oryginalnie. Przewody sprawdzę jutro w drodze do pracy, natomiast dodam, że sam układ chłodniczy działa właściwie. Też miałem takie podejrzenia jesli chodzi o uszczelkę głowicy. Droga i skomplikowana jest naprawa w takim wypadku ?

    P.S
    Jeśli węże będą twarde to co to oznacza ?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    biała maź i dymienie to prawie pewne że uszczelka.
  • Poziom 20  
    Dymienie natomiast nie jest jakoś specjalnie widoczne chmurka ma około 1m3 od wydechu.

    Zwracam również uwagę na utratę mocy i szarpanie podczas dodawania gazu na wyższych biegach oraz zapach spalonej gumy przy dłuższej jeździe.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały dym. Tak więc musisz to sprawdzić i dopiero będzie można myśleć dalej.
  • Poziom 20  
    Przewody miekkie aczkolwiek sprawdzzalem na krotko odpalonym silniku. Jakie koszty wchodza w gre? Znajomy stwierdzil ze poza uszczelka glowicy trzeba bedzie tez usuwac plyn chlodniczy z oleju i dokonac planowania glowicy ze ze 1000 zl moze to kosztowac
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Co do kosztów to: uszczelka, nowe śruby do głowicy, nowy olej, płyn do chłodnicy i robocizna. Dodatkowo z jednym zamachem możesz jeszcze wymienić rozrząd jak już jest na nim galancie przejechane bo i tak się go zdejmuje. Przyjrzyj się dobrze objawom i upewnij się czy na pewno jest to uszczelka żeby nie pchać się w niepotrzebne wydatki.
  • Poziom 20  
    Dziekuje za odpowiedzi, wszystko na uszczelke wskazuje. Zauwazylem jeszcze dzis piszczenie paskow przy pewnych obrotach ale to pewnie przez olej na silniku. Pozostaje juz zaoszczedzic i jechac do znajomego warsztatu. Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Proszę nie zrób tej głupoty, bez sprawdzenia czy napewno uszczelkaa. Według mnie jest zupełnie inny problem, może to być np. sprzęgło, alę diagnozę pozostawię warsztatowi do którego wstawisz( 99 procent nie uszczelka).Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Nowe dane Panowie.

    Nie ubywa mi płynu chłodzącego. Olej schodzi zdecydowanie za szybko około szklanki na 5 tyś km lub nawet szybciej.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Szklanka oleju na 5000 km to jest nic wieckiego bo to stara jednostka, olej zawsze weżmie albo wycieknie jak napisałeś. Może nie pracuje wentylator i silnik się przegrzewa? ale wtedy wywalało by płyn, naprawdę za dużo niewiadomych , żeby coś sensownego doradzić. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mogą być zawory podparte i mędzie taki sam efekt
  • Poziom 20  
    Wciąż da się jeździć, a z obiektywnych powodów nie mogę sobie pozwolić na mechanika. Na trasach do 20 km prawie codziennych jedynym objawem, że coś nie tak to np. podczas ruszania na skrzyżowaniu czy ze świateł do środka dostaje się drażniący zapach (jak kropelka czy super glue).
  • Poziom 29  
    No to tak jak pisałem wcześniej sprzęgło do wymiany lub wcześniej sprawdzenia
  • Poziom 27  
    Ciekawe, czy nie masz tłumika drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego. Ciekawe, czy wyciekający olej nie uszkodził gumy, która po porządnym nagrzaniu silnika nie popuszcza- to tłumaczyłoby zapach gumy. Nie pamiętam, czy Clio ma takie kółko z dwóch części łączonych gumą.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobrze panowie zaczynacie szukać, coś blokuje poprzez paski, stąd brak mocy i spalona guma, pytanie co? Trzeba w chwili wystąpienia usterki popatrzeć, które koło pasowe jest baaardzo gorące.
  • Poziom 27  
    Zapachu spalonego sprzęgła raczej nie da się pomylić z super glue
  • Poziom 29  
    Lord90 pokaż mi samoczód to sprawdzę Ci za darmo, naprawdę nie mam ciły pisać czegoś co nigdy nie jest sprawdzone, naprawdę na forum ,jak nie wiesz o co chodzi to nie jesteś sam w stanie zrobić samochodu,
    Jackall napisał:
    Zapachu spalonego sprzęgła raczej nie da się pomylić z super glue

    Zależy kto wącha.
  • Poziom 20  
    Głównie chciałem oszacować koszty. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi po wypłacie wybiorę się do mechaników znajomych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kolego,sprawdż katalizator czy nie jest zapchany.
  • Poziom 20  
    Witam ponownie, po wizycie u mechanika wymieniono uszczelkę pod pokrywą zaworów, kable wysokiego napięcia i świece, które jak się okazało były w fatalnym stanie. Poluzowano również nieco zawory i autko śmiga wspaniale. Pozostaje jeszcze usunięcie zwarcia przy ogrzewaniu szyby, ale tym już spróbuję się zająć sam. Ponownie dziękuje za wszelkie próby pomocy. Pozdrawiam.