Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4b6 2001 1.9tdi 130 km awx NIE PALI

22 Lis 2011 17:56 6358 8
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie, jestem tu nowy proszę o pomoc.
    problem zaczął się gdzieś od sierpnia gdy raz paliwa mi zabrakło.. więc wlałem 5 L do baku psiknąłem plakiem w filtr pow. i autko odpaliło.... ale, od tego momentu gdy autko stało nie jeżdżone, więcej niż jedną noc to miał problem z odpaleniem nie chciał za cholere odpalić, więc pomagałem mu plakiem... początkiem października gdy autko więcej stało ( mało jeździłem poprostu) sprawa zaczęła mnie drażnić, więc odstawiłem audiane do mechanika. dzielny mechanik dzwoni na drugi dzień, że auto sprawne można odebrać ( wymienił świece filtr paliwa, 3 świece były spalone tak mi pokazał) ucieszyłem się że już zdrowa (chyba za wcześnie) odebrałem ja. na następny dzień siadam, kręcę złapało i zgasło, k**wa znowu to samo, NIE PALI . zdenerwowany odwiozłem z powrotem malutką do mechanika.
    minęło dwa dni dzwoni, że już sprawne, można odebrać ( tym razem zaworek zwrotny zmienił i pokasował błędy VAGiem)
    więc ja durny znowu ucieszony odebrałem. auto stało pod blokiem jakieś 3 dni, przychodzę odpalam i znowu złapało i zgasło, poźniej to już tylko kręcenie chyba z 15 min aż rozrusznik wywalało. skasował pieniądze a dalej usterka nie usunięta wrrrrr. z mojego punktu widzenia :
    - przekręcam zapłon słychać pompkę paliwo, ze ściągniętego wężyka który idzie do filtra paliwa ropa leci więc ta pompka w baku chyba sprawna
    jak już autko odpali to przez pierwsze 3-4 sek działa nie równo, ale poźniej jeździ bez zarzutów, wszystko jak w największym porządku. mogę palić gasić byle by nie stało więcej niż 10 godz przynajmiej.
    Nigdy wcześniej nie miałem z tym problem, wydaje mi się że to od czasu gdy mi paliwa w sierpniu brakło.
    proszę pomóżcie . pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zapowietrzony układ paliwowy, a ta pompa w baku pompuje do filtra? Bo z tego co kojarzę ona jest przelewowa komór w baku.
  • Poziom 8  
    a to jest silnik na pompowtryskach więc jest możliwe zapowietrzenie ? daj jakieś wskazówki jak odpowietrzyć
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie ma możliwości prostego odpowietrzenia.
  • Poziom 8  
    a moze moglibyscie podzucic jakis link plik ktory zawiera jakies wskazowki. wogole ten zdolny mechanik mi powiedzial ze to raczej auto nie jest zapowietrzone bo to na PW i ze sam sie odpowietrza no ale gosc jest spalony nie ufam mu
  • Poziom 9  
    kolego mam identyczny problem jesli rozwiazales ten problem to prosze o podzielenie sie informacja.
  • Poziom 10  
    Witam. Mam tez identyczny problem. Jak auto stoi delikatnie z gorki to zapala bez problemu a jak stoi pod gore to nie zapala ale tylko jak postoi np. przez noc wymienilem filtr paliwa i teraz uszczelniacze pod pompowtryskami ale nie pomoglo. Moze ktos mial podobny problem wiec moze pomoc. Wyglada na to ze paliwo sie cofa bo zapala na chwile a pozniej gasnie i trzeba go krecic az znowu dostanie paliwa.
  • Poziom 9  
    Czy masz odpowiedni filtr paliwa ? Jak jest za duży to może się zacinać/zatykać na chwile ten zły filtr paliwa. Najlepiej jak kupić metalowy filtr paliwa. Jesli masz filtra w postaci wkładu pamiętaj ze musisz go zalać paliwem po zamontowaniu . I jakoś odpowietrzyć , jakaś pompko pewnie nie masz w audi ?
    https://www.youtube.com/watch?v=IcMvT5OxYDM Odpowietrzanie układu paliwowego TDI diesel. Najszybszy możliwy sposób 1,9 tdi,sdi,dti afn,ahu,avg,1z i każdy inny. Potrzebna rurka i duża strzykawka.
    he inna metoda podpatrzona u mechanika. Trik ze sprzężonym powietrzem w baku. Czy pomoże ? Nie wiem bylo to robione na 2 litry benzyniaku. Nie biorę odpowiedzialności za te info... :/ Tak wiec jeśli trzeba zrobić czyszczenie przewodów paliwowych:
    Odłącz kabelek paliwowy przy silniku wsadź do jakiegoś pojemnika ,potem odkręć korek wlewu paliwa i weź pistolet ze sprężonego powietrzem tryśnij powietrzem do baku ,aż zacznie lecieć paliwo do pojemnika. Zakręć bak by nie lalo się dalej paliwo ,powstanie podciśnienie tu trzeba uważać bo jak zassie może lecieć nawet po zakręceniu korka wlewu paliwa do baku , potem szybko zapnij wężyk paliwowy przy silniku.
    Odpowiem na ostatni post: Możliwe ze masz za mało paliwa i to jest norma. Przy rezerwę paliwa w baku tez tak miałem. Albo coś z przewodami paliwa powrotnego do baku dostaje się powietrze wraz z paliwem?? to tylko teoria. Nie posiadam Audicy zasilanej dieslem .
    Sprawdzilem w necie problemy audic 2.1D i znalazlem cos interesujacego:
    Sterownik pompy Vp 44 Bosch moze sie psuć. Nie wiem ,czy jest wyposażony twój musisz to sprawdzić.
  • Poziom 10  
    Filtr paliwa kupilem markowy i orginalny do tego auta, na starym filtrze bylo to samo ale on jak juz zaciagnie paliwo to odpala bez najmniejszego problemu nawet jak postoi 5h. Czy stoi delikatnie pod gore czy z gory nie ma znaczenia. Jak postawie go minimalnie z gorki to zapali nawet po 24h ale jak postoi przodem pod gore ok 10h to juz nie zapali. Wiec mysle ze to nie wina zapchanych przewodow a raczej nieszczelnosci tylko gdzie moze ye autka maja jakas wade i po np tak jak moj 280tys. lapia gdzies nieszczelnosci. A sprawdzalem juz jak ma rezerwe czy jak zalany pod korek nie ma roznicy.