Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Frodo - problem z wejściem w stan programowania...

Mixer 09 Gru 2004 22:37 1371 16
  • #1 09 Gru 2004 22:37
    Mixer
    Poziom 13  

    Witam szanowne grono! Mam problem z FRODO BIS2. Wszystko działa ok ale nie mogę wejść w stan programowania (wcisnięty przycisk serwisowy i przekręcenie zapłonu),
    by wyłączyć głośne załączanie.Stanu serwisowego również nie mogę załączyć. Wygląda na to że niereaguje przycisk serwisowy. Sam swich działa, kabel nie jest przeciety czy przerwany. Pytanie wiec czy jest jakiś sposób to na sprawdzenie tego,zresetowanie itd.? Pozdrawiam i proszę o pomoc...

    0 16
  • #2 11 Gru 2004 01:41
    wloc
    Spec od samochodów

    ale po wejsciu w stan programowania musisz wcisna odpowiedni przycisk na pilocie

    0
  • #3 12 Gru 2004 17:52
    Mixer
    Poziom 13  

    Oczywiście- zgodnie z procedurą tj. przy wciśniętym przycisku serwisowym przekręcam zapłon, puszczam przycisk serwisowy. Następnie wciskam przycisk "P1" w pilocie powinien wtedy piknąć -1 raz na głośne włączanie -2 razy na ciche. Ale problem w tym że nic się nie dzieje!
    Nie mogę nic zaprogramować :( żadnehj funkcji.. ani nawet wejść w stan programowania.

    0
  • #4 12 Gru 2004 19:59
    sebsok
    Poziom 10  

    Nie jestem ekspertem w tym ale kiedyś miałem podobny problem. sprawdź miernikiem czy przycisk działa(lubią one się zabrudzić ) z tego co wiem to zwykły mikrostyk i można go w razie czego wymienić - jeżeli alarm masz już nie na gwarancji

    0
  • #5 12 Gru 2004 20:52
    Mixer
    Poziom 13  

    Jak już wspomniałem : "..Sam swich działa, kabel nie jest przeciety czy przerwany.. " Sprawdzałem już ten temat bo to oczywiste ale dziękuję za sugestię. :wink: Chodzi mi bardziej o testowanie lub sprawdzenie procesora itd...

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Gru 2005 13:25
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    mam ten sam problem prosze o pomoc ! switch dziala, rozlaczylo mi zaplon mrygaja awaryjne i nie moge odpalic auta i zdezaktywowac alarmu !! CO ROBIC ?

    0
  • #7 28 Gru 2005 13:40
    Mixer
    Poziom 13  

    Sprawdż połączenie masy popraw ją i będzie napewno dobrze miałem ten sam "cyrk"

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masę centralki naturalnie..

    0
  • #8 28 Gru 2005 13:42
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    pogrzebe, a jesli to nie to ? czemu np. 2 razy na ten 3ci pechowy (2na3) udalo sie prawie nic nie robiac zdezaktywowac go? w sumie moze rajc,a poruszalem gdzies centralka i cos moze sie poprawilo, kurde jak to nie bedzie to to sie zastrzele, auto stoi na parkingu ;(

    0
  • #9 28 Gru 2005 13:56
    Mixer
    Poziom 13  

    Mi się sam otwierał, zamykał, wył, świecił kierunkami, nie reagował na pilota nic! wkońcu zaglądnąłem do bebechów i zuważyłem ze kabelek od masy zaśniedział.. założyłem nowy konektor, zakonserwowałem i jest git jak ręką.. !!

    0
  • #10 28 Gru 2005 14:00
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    QL, jak to bedzie to to masz piwo wirtualne :D bo wczoraj ugrzebalem sie z godzine w sniezycy i myslalem ze mnie krew zaleje :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    potrzebuje pelnej instrukcji do tego alarmu (z 2 przyciskowym pilotem) bis2p moge prosic na maila jak ktos ma ? miarka(malpa)go2.pl ?

    0
  • #11 28 Gru 2005 18:00
    ziomal
    Poziom 14  

    Witam Autoalarm można sprawdzić w taki sposób:
    Przekręć stacyjkę w pozycję on wciśnij przycisk serwisowy na 5s i wejdz w serwis! Jeśli wchodzi to znaczy ze switch i stacyjka sa sprawne zostaje tylko kwestja prawidłowo wejść w programowanie co nie jest takie oczywiste ponieważ system ma czasami z tym problemy.

    0
  • #12 28 Gru 2005 20:15
    Mixer
    Poziom 13  

    4rsh3niq teraz pewnie dłubie przy kablach :)
    Ziomal -> w moim przypadku wszystko jest oki (znaczy stacyjka i swich) postępuję zgodnie z instrukcjami i wcześniej wchodziłem w serwis a teraz nie mogę.. dobrze że mam wszystko ustawione i nie muszę :P

    0
  • #13 29 Gru 2005 11:25
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    wiec tak panowie, rozgrzebalem wczoraj wszystkie kable, rozkrecilem centralke (odziwo zaskoczyla mnie prostota i (5 wystajacych pinów? ze sposobnosci i okazji zapytam specjalistow do czego one sa ?????????????) sprawdzilem mase, kazdy kabel dokladnie, na koncu (a powinienem na poczatku) doszedlem kablem do mikrostyku (orginalny to 2 czarne jeden z paseczkiem czerwonym) ale widocznie montazysta kiedys dosztukowal pomaranczowy i zielony u mnie... i co zrobilem, odciolem ten kabel... wpiolem kable do centralki i zwarlem recznie kabelki od serwisowego i..... HURRRA ODBLOKOWAL SIE :) poniewaz nie mialem miernika ani nic innego mikrostyku nie sprawdzilem bo jest baaardzo schowany, ale skoro nie dzialal tzn ze to mikros.! dzis dorobie nowy i bedzie cacy :)

    mam pare pytan odnosnie tego alarmu, beda one dziwne ale coz poradze, mam piota 2 guzikowego.

    1)Jak naciskam p1 alarm sie uzbraja/rozbraja,
    2)Jak naciska p2 podczas uzb/rozb. zapalaja mi sie kierunkowskazy na ok 2-3s nie wiecej! (a podobno ma byc 5sekund?)
    3)podczas uzb. al. jak wciskam p1+p2 wlacza sie alarm i wylaczam to "demo" bylektorym guzikiem... czyli wszystko caly system dziala poprawnie?

    teraz pytanie:
    a) Czy p2 sluzy tylko do oswietlania kierunkowskazami ?
    b) Czy mozna zrobic tak aby p1 uzbr/rozbr. alarm z dzwiekiem, a p2 uzbr/rozb. alarm bez dzwieku ?
    c) czy mozna wylaczyc to ze za kazdrym razem gdy wlaczam stacyjke musze wciskac serwisowy guziczek? drazni mnie to jest to uciazliwe.
    d) dlaczego jak otwieram drzwi podczas odpalonego samochodu (alarm aktywny nieuzbr.) to po zamknieciu musze nacinac serwisowy bo inaczej zgasnie mi auto? czy to normalne? tak powinno to wszystko dzialac? owszem ejst to bardzo dobre na zlodzieja, ale zakazdym razem jak odwoze np. dziewuche pod dom otworzy drzwi to musi wysiasc w przeciagu zalozmy 15 sek bo alarm piknie (pierwsze przypomnienie do nacisniecia serwisowego), i dopiero jak zamknie drzwi to musze nacisnac raz krotko. to jest wszystko ok?

    dzieki za pomoc sorki za dluuuugi post i historyjke :)

    0
  • #14 29 Gru 2005 17:04
    Mixer
    Poziom 13  

    Gratuluję rozwiazania..

    Na pyatania:
    a)Przycisk P2 jest do wyłączania obwodów dodatkowych (np. czujnik mikrofalowy, udrzeniowy itp.) Przydaje się gdy musisz zostawić np. Psa w aucie. Ja już ywam tego gdy wyskakuję na minutę z uata i nie wyciągam radia muza gra a drgania nie włączają alarmu.

    b) z tego co wiem nie możena poniewaz musisz zaprogramować tą centralkę na głośne lub ciche załanczanie wiec albo jedno albo drugie..

    c)to robi się tylko gdy chcesz wejść w stan serwisowy !!

    d)To zaprogramowana funkcja antynapadowa możesz ja wyłączyć. Żle założony czujnik nie na te drzwi !! Załóz na dzwi kierowcy! Jak "ktoś" Cię wysadzi z auta to nie pojedzie daleko :)
    Działa poprawnie nie wiem tylko pkt. c)

    Mam nadziejeze pomogłem..
    Najleprzego w nowym !!

    0
  • #15 30 Gru 2005 10:45
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    dzieki za a) i b) ale teraz zauwazylem ze c) i d) to to samo...

    co do zle zalozonego czujnika to akurat dziala to na prawych i lewych drzwiach :) takze i jak kobiete wysadza i mnie to nie odjada daleko :P czy dobrze rozumiem ze funkcja antynapadowa to to samocho co pkt c) ?

    czy da sie tak zrobic ze drzwi bede mogl otwierac podczas wlaczonego silnika i nie bede potem musial naciskac guziczka? zaplon caly czas bedzie?, a bedzie dzialac to ze po wejsciu do samochodu po rozbrojeniu alarmu bede musial tylko raz nacisnac guziczek az do momentu uzbr. alarmu ? bez wzgledu na to czy bede sobie otwieral drzwi czy tez nie ? nie wiem czy zrozumiesz to o co mi chodzi :) chce aby po wejsciu do samochodu po rozbrojeniu alarmu musialbym nacisnac raz guzik zeby byl zaplon... ale potem (az do momentu uzbr. alarmu) nie dzialaly "drzwi" ze jak otworze to musze nacisnac?

    0
  • #16 30 Gru 2005 14:56
    Mixer
    Poziom 13  

    Dokładnie C) To Antynapad.

    Jeśli dobrze rozumiem "..czy da sie tak zrobic ze drzwi bede mogl otwierac podczas wlaczonego silnika i nie bede potem musial naciskac guziczka?.." to chcesz z niego zrezygnować?
    Nie rozumim za bardzo otwieresz auto pilotem, wsiadasz, wkładasz kluczyk w stacyjkę, przekręcesz zapłaon i co lipa ?? dopiero po wciśnięciu serwisowego "guziczka" mozesz odpalić ?

    0
  • #17 31 Gru 2005 15:32
    4rsh3niq
    Poziom 10  

    wchodze do auta, wlaczam stacyjke i mam 10sekund na wcisniecie guziczka (obojetnie czy odpalone auto czy nie) bo po 10 sekundach jak raz piknie (przypomina) potem mam chyba kolejne 10sekund i blokuje sie alarm , mrygaja kierunkowskazy ( i jesli auto bylo odpalone to gasnie bo odcina zaplon) tym samym jak juz zalozmy nacisnalem po odpaleniu... jest ok..... smigam sobie po miescie ok, odwoze laske ona otwiera drzwi ( i po 10 sekundach pika (przypomina) a potem po kolejnych 10sek auto gasnie i j/w.

    0