Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1,9 TDi 131 KM stuki w głowicy i puchanie w filtr powietrza

22 Lis 2011 23:00 19868 18
  • Poziom 2  
    Witam.Niedawno zakupiłem Audi A4 1,9 TDi 131KM 2003.Jeśli chodzi o jego silnik to moim zdaniem chodzi za głośno...charakteryzuje się to (w pełnym zakresie obrotów i temperatur)charakterystycznym cykaniem metalicznym i drugim objawem to słychać takie jakby puchanie w filtr powietrza wyraźnie słyszalne gdy sie zdejmie choćby rurę dolotową do filtra.To "puchanie" jest jakby bardziej slyszalne jak auto jest cieplejsze ale na zimnym również to słychać,może nieco ciszej.Auto ma przebieg 240 tys czy prawdziwy nie obiecuje.Auto świetnie odpala na zimnym i ciepłym silniku,gaśnie też normalnie z lekkim bujnięciem ale to prędzej poduszka.Przyspiesza ok,turbina tez jak się wciśnie to się zbiera,na obrotach chodzi równo więc w sumie prócz dzwięków i głośności nie widzę innych objaw.Pomóżcie proszę zanim zapalony mechanior zabierze się za silnik robiąc masę niepotrzebnych rzeczy przy czym pewnie coś jeszcze spaprze.Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Witam ja jestem zapalonym mechaniorem, Sprawdź ciśnienie oleju to pierwsza sprawa, po drugie sprawdź ciśnienie sprężania, po trzecie jesteś pewny że z autem jest coś nie tak?
  • Poziom 17  
    Sprawdź wałek rozrządu.
  • Poziom 24  
    Glośna praca i purchanie to na ten przebieg norma :idea: ,proponuje obecnie wymienić olej w silniku i sprawdzić jaka będzie róznica w pracy silnika :idea:
  • Poziom 31  
    Tomi029 dobrze prawi. Tylko obejrzyj dokładnie.
  • Poziom 31  
    Wystarczy się spytać czy ostatnio nie przybywało oleju? albo że nic nie dolewałeś.

    O popychaczach też nie zapomnij sprawdzić.
  • Poziom 15  
    Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź.
    Pozdr.
  • Poziom 2  
    Witam,dziękuję za podpowiedzi...odnośnie oleju,wymieniłem odrazu na ten z normą 505.01,zrobiłem jakieś 400km tylko ale nie widzę żeby coś ubyło.Jeżdząc po mechanikach każdy mówi podobnie że to może być wytarty wałek,popychacze,szklanki i ktoś poprostu niechętnie wymieniał w nim kiedyś olej i że poza głowicą dół powinien być ok.Cykanie/klekot dochodzi tak jakby ze szklanek lub popychaczy,a to puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka? Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodam że oglądając z 10 aut przed tym natrafiłem na silnik podobnie chodzący,tam jak pamiętam nie cykał aż tak,ale puchał w filtr powietrza tak samo jak mój,więc może to jakaś typowa usterka i efekt zaniedbań w wymianach oleju i zajechanej głowicy
  • Poziom 31  
    robo85 napisał:
    puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka?


    Za późno się otwiera.

    Odnośnie wałka i szklanki, silniki mają problem z listwą zasilającą czasami potrafi z listwy przeciekać ON do oleju przez uszczelniacze pompo wtryskiwacze, a co za tym idzie olej robi się kiepskiej jakości. Dlatego pytałem o zużyciu oleju te silniki muszą brać a jak nie bierze to jest pierwszy objaw do wykrycia przecieku, ale tego już tobie nie powie ile to jest sprawa indywidualna.
  • Poziom 2  
    "jarewa" właśnie to druga podpowiedz którą słyszę na temat przelewania ON,tylko ja to auto mam troche ponad 2 tyg,wprawdzie zrobiłem już z 1500 km ale olej zmieniłem w połowie tego przebiegu i szczerze po wymianie dokładnie nie sprawdzałem poziomu,po wysunięciu bagnetu był max lub blisko max a ostatnio jak sprawdzałem to faktycznie jakby było go więcej.Jest możliwość że ktoś na tym "przelewaniu"jeździł długo i zajechał głowice...jakie wtedy są skutki takiej jazdy,co niszczy rozrzedzony olej?Objawy takie jak w temacie to już pewnie uszkodzony wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki czy to aż takich uszkodzeń nie dokonuje?Jak wtedy jest z dołem silnika,tłoki itd...?Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    robo85 napisał:
    wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki


    Popychacze hydrauliczne a szklanki to to samo tylko inna nazwa, pompo wtryski tylko do wymiany o ringi. Robiłem niedawno taki remont

    Szklana 100zł sztuka x8
    Wałek 800zł panewki wałka 150zł.
    Uszczelniacze 30zł komplet x4
    Mogą dojść rolki popychacza pompo wtrysku..

    O dole się nie wypowiadam bo ja oceniałem po zużytych panewkach na wałku.
  • Admin grupy Samochody
    jarewa napisał:
    Szklana 100zł sztuka x8
    Ze złota były?
  • Poziom 31  
    Tak chodzą. Iny są po 75zł też się zdziwiłem.
  • Poziom 33  
    Wałek się skończył, miałem identyko.
  • Poziom 2  
    a powiedzcie mi jeszcze jak długo mogę na tym jeździć,czy to musi być natychmiast robione bo np wyrządzi większe szkody czy może pośmigać jeszcze z 1,500km do wypłaty ,troche tak jakby mi przelewało ON do oleju....:D...aaaa i pytanie wtryski trzeba wymieniać czy tylko te oringi....i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije,to efekt tej głowicy czy inna usterka?
  • Poziom 31  
    robo85 napisał:
    i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije


    Powiedziałem, za późno otwiera się zawór. Uszkodzona szklanka czy wytarta krzywka albo to i to. Faza się przestawiła cylinder wytwarza pierw podciśnienie a potem otwiera zawór.
  • Poziom 29  
    robo85 napisał:
    puchanie w filtr powietrza
    robo85 napisał:
    Kledzy zastanówcie się nad wypowiedziamiTo "puchanie" jest jakby bardziej slyszalne jak auto jest cieplejsze ale na zimnym również to słychać,może nieco ciszej
    Jak wiecie wszystkie rawory i takie tam reguluje się na zimnym, czyli jak ma największy luz, tak więc wałwk wychodzi
    robo85 napisał:
    Pomóżcie proszę zanim zapalony mechanior zabierze się za silnik robiąc masę niepotrzebnych rzeczy przy czym pewnie coś jeszcze spaprze.Pozdrawiam
    co do mechaniora to Ci napisałem musi być zapalony żeby nie spaprać, według mnie zawory są podparte a nie luźne, bo dźwięk w filtrze o tym mówi, ale pozostawię kompletną analizę komuś kto zobaczy twój samochód i go dotknie. Niektórych spraw nike da się naprawić na forum. Pizrdawiam.
  • Poziom 9  
    Witam .Mam Seata Leona 1,9 tdi 90ps i miewam te same problemy.
    Ale u mnie sprawę załatwia 1l mixolu co jakiś czas.
    Więc zanim zaczniecie tracić czas i pieniądze spróbujcie.
    Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi.
    Pozdro dla wszystkich.
  • Poziom 31  
    No tak tylko jak byś zauważył to ty masz zwykłą pompę VP a on ma PD.
    voytas66 napisał:
    Więc zanim zaczniecie tracić czas i pieniądze spróbujcie.


    Wiec zanim coś napiszesz pierw pomyśl bo może to się dla kogoś skończyć tragicznie.