Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E46 2002R 325i nierówno pracuje na zimnym silniku

darional 23 Lis 2011 10:07 28099 21
  • #1 23 Lis 2011 10:07
    darional
    Poziom 11  

    witam, moje bmw dziwnie się zachowuje na zimnym silniku. Szarpie całym autem, nierówno pracuje, dusi się, widać że nie pracuje na 1 cylinder (tyle wiem). Gość z serwisu podłączył pod komputer i stwierdził że do wymiany sterownik silnika. Zamówiłem więc taki sam i mi go wymienił i zaprogramował. Niestety nic sie nie poprawiło a gość mi powiedział po fakcie, że to trudno stwierdzić i że trzeba wymienić fajki i świece. Zrobiłem tak, kupiłem oryginalne fajki boscha i boschowskie świece. Zero poprawy. Proszę o jakieś wskazówki bo na serwis nie mogę liczyć. Dodam że jak tylko temperatura silnika przekroczy niebieski wskaźnik silnik zaczyna pracować równo i wszystko gra. jedynie czasami check engine się zapala i gaśnie.

    0 21
  • #2 23 Lis 2011 10:12
    shade_
    Poziom 12  

    sprawdzałeś może sonde Lambda ? Odepnij ją i sprawdz czy masz takie same objawy, moze grzanie sondy nie działa i jak silnik jest zimny to wariuje.
    napisz jeszcze jak ze spalaniem, czy masz takie samo jak przed objawami

    0
  • #3 23 Lis 2011 10:36
    darional
    Poziom 11  

    Praktycznie mam to odkąd kupiłem auto ale zawsze mi się wydawalo że za dużo pali. Ale porównania nie mam. jeśli nie masz innego pomysłu to sprawdzę to. A na komputerze nie powinen wyskoczyć błąd sondy?

    0
  • #4 23 Lis 2011 10:45
    shade_
    Poziom 12  

    masz możliwość sprawdzenia czy aktualnie jakieś błędy Ci się wyświetlają ?
    Błąd sondy powinien się zapisać w komputerze.

    czy jak zgasisz auto, odczekasz dłuższą chwilę, ale tyle żeby nie ostygło i odpalisz ponownie to pracuje normalnie ?

    3
  • #5 23 Lis 2011 11:00
    darional
    Poziom 11  

    Tak pracuje normalnie. chodzi nierówno tylko wtedy jak temp spada poniżej niebieskiego wskaźnika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podjadę za około godz do mechanika i spiszę błędy. Ale ten gość co mi sprawdzał ma profesjonalny zestaw do bmw, więc jakby było coś z sondą to by wyskoczył błąd. Normalnie masakra, nie jestem z tych co oszzędzają na częściach ale nie lubię jak karzą mi wymienić wszystko bo tak naprawiać to sam potrafię

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy po wymianie świec i fajek, gdyby to była ich wina to by błąd sam sie skasował czy trzeba komputerem?

    1
  • #6 23 Lis 2011 12:41
    shade_
    Poziom 12  

    błąd zapisany w pamięci sam się nie skasuje.
    Czy po wymianie fajek (rozumiem całych cewek zapłonowych ?) byłeś wykasować błędy ?
    nawet jeżeli to wtedy miało na to wpływ, a teraz już wszystko jest ok to silnik pomimo błędu zapisanego powinien zacząć pracować normalnie,bo błąd kiedy nie występuje nie powinien mieć znaczenia na pracę silnika.

    -1
  • #7 23 Lis 2011 12:47
    darional
    Poziom 11  

    bład na cylindrze2,3,4,
    zła mieszanka

    to są błędy,skasowalem je bo to chyba są poprzednie pred wymianą świec i fajek,
    jak ostygnie i dalej będzie warczał to podjade i znowu spisze błędy

    0
  • #8 01 Gru 2011 13:07
    Mariusz O
    Poziom 17  

    To nie wina elektroniki ani osprzętu.

    Przerabiałem ten temat.
    Straciłem masę pieniędzy, czasu i nerwów.
    Poznałem większość mechaników w moim mieście.
    Jedyny plus całej tej historii to taki że bardzo dokładnie poznałem konstrukcje oraz rozwiązania w aucie.
    A co najlepsze w bardzo prosty sposób można złapać trop.

    Wystarczy kupić na allegro manometr za ok 70zł i sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach na gorącym silniku oraz wtedy gdy auto stało przynajmniej 10 godzin i jest wychłodzone do temp zero lub poniżej zera.
    Ewentualnie zlecić bardzo łatwy pomiar kompresji - cena od 40 do 60zł.

    Jeżeli zimny silnik będzie miał niskie ciśnienie sprężania lub zerowe to trzeba ściągnąć głowicę i sprawdzić co się dzieje.
    Mogą być wypalone gniazda zaworowe lub zawory.
    Lekko zatarte prowadnice - gdy silnik ciepły w prowadnicach powstaje luz na skutek rozszerzalności cieplnej wtedy zawory lekko poruszają się i silnik będzie zapalać normalnie. (Wystarczy że silnik będzie miał kilka stopni a prowadnice się zluzują).
    Jeżeli silnik jest zimny wszystko się kurczy a zawory zacierają się w prowadnicach z powodu braku luzu. Zawory mają inną rozszerzalność cieplną i kurczą się inaczej.
    W tej sytuacji zawory po prostu nie domykają się do końca, są otwarte, wystarczy 0,5mm lub mniej i nie będzie odpowiedniej kompresji.

    Efekt.
    Zimny silnik bardzo nierówno pracuje, trzęsie całym samochodem i wyraźnie czuć że nie pracują jakieś cylindry, obroty skaczą, początkowo auto słabe dusi się, czuć też niespalone paliwo.
    Komputer zgłasza wypadanie zapłonów, raz na wszystkich cylindrach a raz na pojedynczych.
    Mechanicy/elektrycy szukają problemu w przewodach WN lub świecach, cewkach WN, sterowniku, przepływomierzu powietrza,w filtrze paliwa i listwie wtryskowej oraz w regulatorze ciśnienia paliwa, szukają problemu w odpowietrzeniu zbiornika paliwa oraz w filtrze węglowym i zaworku sterującym, jak również w czujniku wału korbowego i rozrządu i zaworze DISA, silniku krokowym oraz potencjometrze położenia przepustnicy itd.

    Nie jeden mechanik rozkłada ręce.
    Wystarczy po prostu sprawdzić kompresję zimnego silnika a naprawa potrwa nie dłużej niż tydzień a przy okazji zaoszczędzi się sporo pieniędzy.

    2
  • #9 05 Gru 2011 21:53
    darional
    Poziom 11  

    zobaczymy. Dziś oddałem auto, jutro na zimnym silniku sprawdzi ciśnienia. W sumie wolę taką opcję, chociaż jest droższa ale sumując wszystkie zakupy zamin dojdę do prawdziwej usterki to naprawa głowicy może okazać się najtańsza.Jutro dam znać

    1
  • #10 06 Gru 2011 21:01
    darional
    Poziom 11  

    na zimnym silniku mam 10 atmosfer na wszystkich cylindrach.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Czy popychacze zaworów mogą mieć wpływ na nierówną pracę na zimnym silniku? Taki pomysł mi poddał mechanik, podobno to częsta wada tych modeli 325i

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha zamieniając cewki za każdym razem źle pali na 5 cylinder, więc to nie cewki, fajki świece i komputer.Ludzie pomocy bo mnie mechanicy do ruiny finansowej i umysłowej doprowadzą

    0
  • #11 07 Gru 2011 11:34
    darional
    Poziom 11  

    Na całkiem zimnym silniku ciśnienie jest 10,5 więc chyba nie tu jest problem

    2
  • #12 07 Gru 2011 18:01
    Mariusz O
    Poziom 17  

    10,5 Bara to trochę mało.
    Czy mechanik przy pomiarze ciśnienia sprężania wykręcił wszystkie świece z silnika?
    Czy mechanik wyciągnął przekaźnik od sterownika DME oraz od pompy paliwa ?
    Przekaźniki należy wyciągnąc aby odłączyc zasilanie pompy i sterownika, jeśli nie wynik pomiaru będzie zawyżony o ciśnienie wtrysku paliwa.
    Dodatkowo przy wykonaniu pomiaru pedał gazu powinien byc wciśnięty na maksa, dobrze jest miec czysty filtr powietrza lub całkowicie wyciągnięty filtr z obudowy, po to aby cylindry dobrze napełniły się powietrzem.
    Przed pomiarem porządnie naładowac akumlator.
    Jeśli tych czynności mechanik nie wykonał pomiar jest nie dokładny, najczesciej wychodzi zaniżony.

    Jeżeli źle pali na 5 cylinder i jest pewnośc że cewka, świeca i komputer OK to sprawdzic czy jest iskra z świecy. Jeśli nie ma iskry to przewód biegnący od komputera do cewki jest uszkodzony lub złączka od cewki albo coś dzieje się z pinami w złączu sterownika
    ( komputera ). Byc może wystarczy przeczyścic złącze.

    Zużyte popychacze słychac, takie cykliczne tykanie lub cykanie.
    Zużyte popychacze są miękkie, skutek jest taki że zawory nie otwierają się do max, auto jest słabsze.
    Na lekko zużytych popychaczach silnik będzie pracował równo.
    Jeżeli z silnika nie słychac głośnego cykania to popychacze są w pożądku.
    Mechanik jest w błędzie sądząc że silnik 325 posiadają wade - proszę zmienic mechanika, ten na 100% nie naprawi auta.

    Na jakim oleju silnik pracuje ?

    0
  • #13 19 Gru 2011 08:29
    darional
    Poziom 11  

    Olej jest w porządku, byłem w serwisie autoryzowanym i sprawdzili. Silnik, komputer, cała elektronika ok, ciśnienie ok. Nie znalazł usterki, ale nie mial czasu na głębszą diagnozę, ale powiedział żebym podjechał po świętach to sprawdzi kolektor ssący bo tylko to mu do głowy przychodzi. I tak mi się przypomniało, że moje auto lubi czasami się na chwilę przydusić, gdy docisnę gaz do dechy, a czasami zgaśnie jak gwałtownie zahamuje np. przed pasami. Mechanikiem nie jestem, ale auto zachowuje się tak jakby mu ciśnienie uciekało. Może lewe powietrze w kolektorze? Jak silnik jest zimny to gumowe uszczelki kolektora nie są szczelne, a po nagrzaniu guma się rozchodzi i uszczelnia kolektor. Dobrze rozumuję? Może to komuś coś podpowie.
    Teraz czekam w kolejce na mchanika ale to kilka dni potrwa.

    2
  • #14 19 Gru 2011 21:07
    sebap
    Poziom 40  

    Gdy auto będzie zimne odpal i odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobaczysz czy będzie zmiana.
    W jakim stanie jest odma?
    Jak kolega wyżej. Zmień mechanika bo ten auta nie naprawi. To, że ma "profesjonalny zestaw do BMW" mnie w ogóle nie przekonuje i ciebie też nie powinno. Niejednokrotnie jakiś użytkownik z laptopem i INPĄ potrafi więcej zdziałać niż taki mechanik. Dla przykładu ja jak nie podłącze się do swojej E39 raz w tygodniu to chory jestem ;).

    0
  • #15 27 Gru 2011 16:37
    Goyo14
    Poziom 1  

    Witam, ja mam ten sam problem co kolega darional. Dokładnie to samo auto, ten sam rocznik i te same objawy. Wymieniane świece, zamiana cewek, wtrysków, sprawdzana wiązka przewodów, komputer. Wszystko ok. Ciśnienie u mnie jest trochę wyższe 13-13,5 na wszystkich cylindrach ale akurat to chyba nie ma znaczenia. Dodam, że u mnie pokazuje cały czas błąd na 1 cylindrze i raz na jakiś czas przestaje pracować kolejny cylinder tj. 4

    0
  • #16 29 Gru 2011 19:08
    darional
    Poziom 11  

    U mnie totalna kicha. Dobrali się do kolektora.Wymienili 2 węże sparciałe, ale jak do nich jechałem to przestal mi palić na 5 cylinder już całkowicie, brak sygnału na 5 cylindrze, zero. Kicha totalna.Jutro jade do kolejnego mechanika się podołować

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    A czujnik spalania stukowego? bo z tego co pamiętam, to jak wyskakiwały błędy to na cylindrze 4,5,6 a doczytałem na innym forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=70161&start=20 że były te same objawy i pomogła wymiana. szkoda że jak mechanik złożył auto, gdzie już kolektor był wyjęty i był łatwy dostęp do czujników

    0
  • #17 30 Gru 2011 08:48
    darional
    Poziom 11  

    dziś po odpaleniu auta całkowity brak mocy, po5metrch wróciłem na parking. Poza tym strzały z kolektora.Jak silnik sie rozgrzał to nie palił na wszystkie cylindry ale dalo się jechać. pomocy

    0
  • #18 30 Gru 2011 15:14
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Czyli nie ma sensu szukać usterki w osprzęcie jeżeli pojawiły się wystrzały z kolektora.
    Wystrzały z kolektora oznaczają że coś stało się w głowicy, najczęściej to objaw wypalonych zaworów lub zatartych prowadnic zaworowych.
    Polecam odstawić auto do dobrego warsztatu lub mechanika który poradzi sobie z uszkodzoną głowicą.
    Koszt naprawy będzie wysoki.

    2
  • #19 31 Gru 2011 15:49
    darional
    Poziom 11  

    dzięki, też stawiam na głowicę. 4go wstawiam auto do drogiego mechanika ale pewnego. W sumie chcialem zaoszczędzić a się okazuje że jakbym oddał do niego od razu to bym nie wymieniał świec, fajek i nie płacił pseudo mechanikom za głupie opinie.odezwe się jak zrobią, bo widzę że jak ktoś szuka pomocy to pisze i pisze, a rzadko ktoś odpisuje po naprawie.dzieki

    2
  • #20 13 Sty 2012 22:31
    Mariusz O
    Poziom 17  

    darional napisał:
    dzięki, też stawiam na głowicę. 4go wstawiam auto do drogiego mechanika ale pewnego. W sumie chcialem zaoszczędzić a się okazuje że jakbym oddał do niego od razu to bym nie wymieniał świec, fajek i nie płacił pseudo mechanikom za głupie opinie.odezwe się jak zrobią, bo widzę że jak ktoś szuka pomocy to pisze i pisze, a rzadko ktoś odpisuje po naprawie.dzieki


    Czy autko zostało naprawione ?

    0
  • #21 14 Sty 2012 01:32
    zgolwasy91
    Poziom 15  

    Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca ,gaśniecie).A kolega to chyba nie wie że w BMW prowadnice zaworowe są bardzo trwałe rzadko kiedy są do wymiany.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Odłącz akumulator na noc i zobacz czy będzie poprawa.

    3
  • #22 07 Lis 2012 14:56
    zbynio66654
    Poziom 1  

    Witam mam ten sam problem z bmw 323ci to korektor ssący!!!U mnie padł rozrusznik,konieczny jest demontaż korektora ssącego,przy składaniu powinna być nowa uszczelka korektora ktorej nie miałem ponieważ nie mieszkam w pl a tu problem z czesciami,beta nie chodzi faluja obroty strzela gasnie a wczesniej bylo ok czekam wlasnie na uszczelke :D

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zostawcie tą głowice w spokoju tam nic nie ma prawa sie dziac!!!

    0