Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czarne świece zapłonowe opel astra 1.6 benz+gaz 97rok

dawid.998 23 Lis 2011 13:30 16093 12
  • #1 23 Lis 2011 13:30
    dawid.998
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. mam pewien problem ze swoim autem. Mam astrę 1.6 benzyna + gaz. problem polega na tym że: na benzynie auta nie mogę zapalić chyba że dam gaz do dechy wtedy załapie i odpali. gdy dam gazu wtedy zaczyna strzelać. postanowiłem wymienić świece, kable filtr powietrza i paliwa. na gazie auto chodzi bez problemu. kiedy wykręce świece są one czarne i okopcone gdy wyczyszczę i wkręcę na początku pali bez żadnych problemów lecz po chwili znowu to samo...jest tak samo ze świecami nowymi i starymi.. nie mam już pojęcia co robić.. jak by ktoś mógł to proszę o pomoc....

    3 12
  • #2 23 Lis 2011 14:39
    sandamiano
    Poziom 28  

    Świece okopcone ale suche, bez oleju?Za bogaty skład mieszanki.Sprawdź stan filtru powietrza czy nie za bardzo zapaprany. Inna przyczyna to czujnik temperatury silnika. Możesz go pomierzyć multimetrem klub na diagnostykę podjechać na komputer.Może podawać że jest o wiele zimniejszy silnik i ECU wydłuża czas wtrysku a tym samym zalewa świece i kolejny powód to uszkodzony układ paliwowy tzn regulator ciśnienia paliwa przez co podaje za wysokie dawki paliwa zależne od czasu wtrysku.Musiałbyś ciśnienie paliwa sprawdzić na wtrysku.Btw na gazie nie ma strzałów? Bo myślałem też o układzie zapłonowym tzn przewody i świece.

    0
  • #3 23 Lis 2011 14:54
    carot
    Poziom 26  

    Niedługo się będziecie pytać co robić jak szyba brudna.

    -4
  • #4 23 Lis 2011 15:10
    sandamiano
    Poziom 28  

    carot napisał:
    Niedługo się będziecie pytać co robić jak szyba brudna.

    No to jest wyczerpująca odpowiedź na zadane pytanie .... ;) Okopcone świece to dość poważny problem i ciężki do diagnozy . Zarówno upatrywać można przyczyny w układzie paliwowym jak i zapłonowym a także w elektronice wykonawczej i badawczej silnika.Wykluczam raczej układ zapłonowy skoro na LPG pracuje dobrze a na tym paliwie właśnie większe są wymagania do sprawności układu zapłonowego. Pozostaje paliwowy

    0
  • #5 23 Lis 2011 15:17
    carot
    Poziom 26  

    Syniu, a co za problem zrobić diagnostykę wtrysku? I tak najrozsądniejszym wydaje się mu polecić jechać do specjalisty, bo będzie z tego więcej kłopotu niż pożytku.



    dawid.998 napisał:
    na benzynie auta nie mogę zapalić chyba że dam gaz do dechy wtedy załapie i odpali. gdy dam gazu wtedy zaczyna strzelać.

    Zainteresuj się wtryskiem.

    0
  • #6 23 Lis 2011 15:24
    sandamiano
    Poziom 28  

    carot napisał:
    Syniu, a co za problem zrobić diagnostykę wtrysku? I tak najrozsądniejszym wydaje się mu polecić jechać do specjalisty, bo będzie z tego więcej kłopotu niż pożytku.

    Mądrze piszesz tatuś ;).Tez proponowałem na diagnostykę podpiąć pod komputer. Jednak teraz w dobie kryzysu lepiej chyba jak najwięcej zrobić w swoim zakresie niż dawać za podpięcie pod diagnoskop kilkadziesiąt złotych nie wiedząc czy coś na dodatek wykaże, czy ma jakieś błędy zapisane. Jak wiadomo są specjaliści i "specjaliści" .Multimetrem można taniej i w domowym zaciszu pomierzyć rezystancje jak się zna parametry.

    0
  • #7 23 Lis 2011 15:27
    carot
    Poziom 26  

    Wiesz, mam wrażenie, ze autor liczy na podpowiedz typu: "odepnij kabelek od żółtego czujnika, przestaw kąt zapłonu o 50* za pomocą wkrętu mocującego tablicę rejestracyjną, włącz dowolną piosenkę Michaela Jacksona, 3 szybkie obroty w lewo, zapnij czujnik i gotowe."
    A podejrzewam, że nawet przepływomierz nie sprawdzony. :D

    -1
  • #8 23 Lis 2011 15:39
    sandamiano
    Poziom 28  

    Dobre .Właśnie nie wiem czy ten silnik ma przepływomierz lub mapsensor więc siedziałem cicho. Ale chyba nie ma bo to monowtrysk będzie . No nic powiedziałem (napisałem) co wiedziałem takie były moje sugestie.

    1
  • #9 23 Lis 2011 15:46
    dawid.998
    Poziom 2  

    jak ktoś nie chce pomóc nie musi tego robić ani docinać moim zdaniem głupio.. po prostu poprosiłem o pomoc bo może istnieje możliwość samemu uszkodzenia awarii... "Dla tych co chcą i mogą pomóc"; jak wymieniłem filtr paliwa to chwilę w porządku chodził, lecz poźniej jest jak jest zastanawiam się czy nie ma wody w zbiorniku, czy tu nie leży przyczyna, jak się go odpali na benzynie to wskakuje na wysokie bardzo obroty na chwile a poźniej normuje sie a czasem nawet zgaśnie. świece są suche lecz całe czarne. np gdy rano się go odpali to w miarę chodzi dobrze lecz poźniej znowu to samo... myślę czy można jakoś oczyścić zbiornik paliwa albo założyć lepsze świece.....

    0
  • #10 23 Lis 2011 16:05
    sandamiano
    Poziom 28  

    Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz usterkę w tym układzie paliwowym .To ze na zimno dostaje chwilowo wyższych obrotów to jest normalny objaw. Dawka rozruchowa paliwa to powoduje by rozruch nastąpił.Dużo by dało podpięcie pod komputer jak wskazywaliśmy. Nie musisz do ASO . Może masz znajomego co ma interfejs i program opla w laptopie.Z drugiej strony z gazem pracuje wiec i elektronika będzie raczej dobra.Coś robiłeś z paliwem teraz i na chwilę się poprawiło. Sprawdziłbym ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Czy jest odpowiednie. Dałoby to pogląd na stan układu zasilania benzyną. Nie wyjeździłeś kiedyś paliwa do końca?Pompa mogła się przytrzeć i nie wytwarza takiego ciśnienia jakie być powinno.Takie badanie manometrem u mechanika pewno max 20 zł by kosztowało.Tylko u Ciebie chyba odwrotnie masz . Za wysokie ciśnienie by było co też może się stać jak regulator ciśnienia paliwa padnie.Możesz zbadać czujnik temperatury silnika?Jak oszukuje to elektronika robi tak jak dostaje sygnał.Nie wiem jakie parametry powinien mieć musiałbyś poszukać ale jeśli podaje że silnik jest o wiele zimniejszy to paliwa więcej dostaje.I na odwrót jak podaję ze silnik jest gorący a jest w sumie zimny to tez by były cyrki tylko że wtedy by ciężko odpalał na zimnym silniku.I od tego byś lepiej zaczął badając multimetrem jak nie chcesz jechać na podłączenie pod komputer

    0
  • #11 23 Lis 2011 16:50
    dawid.998
    Poziom 2  

    i tak trzeba bedzie zrobić... bo bez sensu jest teraz kupowanie świec innej firmy i kombinowanie... coś tak jak mówisz boli go w tym ukladzie paliwowym... w wolnej chwili podjadę gdzieś i zobaczę co będzie... jak coś to napisze o efektach.. co i jak było... narazie serdecznie dzięki za dyskusje na ten temat i wszelką pomoc...

    0
  • #12 23 Lis 2011 17:00
    carot
    Poziom 26  

    dawid.998 napisał:
    jak ktoś nie chce pomóc nie musi tego robić ani docinać moim zdaniem głupio.. po prostu poprosiłem o pomoc bo może istnieje możliwość samemu uszkodzenia awarii...

    No przecież wiesz, ze żartujemy :D
    Jak mówisz, ze masz podejrzenie do wody w baku, to daj sobie pompkę do bańki z paliwem, jak zapali i będzie normalnie masz winnego.
    dawid.998 napisał:
    albo założyć lepsze świece.....

    A są właściwe założone? Do tego typu silnika i ciepłoty?
    sandamiano napisał:
    Możesz zbadać czujnik temperatury silnika?Jak oszukuje to elektronika robi tak jak dostaje sygnał.Nie wiem jakie parametry powinien mieć musiałbyś poszukać ale jeśli podaje że silnik jest o wiele zimniejszy to paliwa więcej dostaje.

    I dodając jedno pytanie: Czy kopci na czarno po przegazowaniu? Odpal go na próbę bez filtra powietrza i sprawdź, czy nie masz jakiegoś zwierzątka w dolocie. Kuny i inne gryzonie uwielbiają gorące silniki.

    0
  • #13 25 Lis 2011 17:37
    dawid.998
    Poziom 2  

    to tak, dla zainteresowanych odpowiadam na zagadkę mojego problemu... to był czujnik temperatury silnika... po jego wymianie działa bez problemu.... dzięki wszystkim za pomoc

    1