Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi 8K0 B8 2.0TDi 2009r.] Jak poprawnie dopasować sterownik ABS/ESP

23 Lis 2011 15:33 13257 29
  • Poziom 17  
    Witam Kolegów!

    Mam pytanko, jak powinna przebiegać procedura dopasowania sterownika ABS/ESP do w/w autka aby pozbyć sie błędu dotyczacego niewłaściwego nr vin. Jedyne co udało mi sie ustalić to login. Sterownik w całości z pompa wymieniany był na używke z identycznym nr oraz z rocznika 2009.
  • Poziom 40  
    Nie da się tak ja myślisz. Ochrona komponetów. Jeśli sterownik nie jest kradziony to ASO załatwi to w 10min.
  • Poziom 17  
    Zapożyczone z innego forum:

    Adres sterownika-00-Czujnik skrętu kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-01-Silnik -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-02-Skrzynia biegów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-03-ABS/hamulce -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK / LOGIN
    Adres sterownika-05-Zezwolenie startu -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-06-Pamięć fotela pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-07-Jed.obsługi/wskaź. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-08-Klimatyzacja -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-09-Centr.zesp.elektr. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-15-Airbag -- Aktywna ochrona podzespołu: LOGIN
    Adres sterownika-16-Koło kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-17-Zest.wskaźników -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-19-CAN Gateway -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-1E-Media Player CD -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-1E-Media Player CD/MP3 -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-25-Immobiliser -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-34-Poziomowanie -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-36-Pamięć fotela kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-37-Nawigacja -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-38-Elektronika dachu -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-42-Elektr.drzwi kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-46-Moduł komfortu -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-47-Sys.nagłaśniający -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-4F-Centr.z.elektr.II -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-52-Elektr.drzwi pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-53-Hamulec postojowy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-55-Zasięg xenonów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-56-Radio -- Aktywna ochrona podzespołu: Usterka BRAK
    Adres sterownika-61-Reg.akumulatora -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-62-Drzwi tylne lewe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-72-Drzwi tylne prawe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-76-Asyst.parkowania -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK


    Coś mi sie wydaje, że jest to do ogarnięcia poza aso.
  • Poziom 12  
    zobacz czy w ABS'sie na kanale #81 masz VIN dawcy. Jesli tak to może będę mógł pomóc.

    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 17  
    W żadnym z blokow nie ma widocznego vinu dawcy, ale jesli jest on potrzebny do adaptacji to nie ma z nim problemu bo dawca stoi u mnie na placu.
  • Poziom 12  
    Niestety nie o vin chodziło tylko o to czy widać go w blokach pomiarowych.
    Podaj nr błędu postaram się coś poszukać.
  • Poziom 17  
    Błąd nr.1794. Czy tego absu czasem nie adoptuje sie za pomoca loginu jak np. ecu silnika w starszych autkach typu passat b5 itp??
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    ABS 4E Audi A8 2009 BVJ 4E0 910 517 J ESP 5.7 allrad H49 0540 0008597 02313 2009-09-23 nez

    Dodano po 1 [minuty]:

    Więcej znajdziesz na tej stronie http://www.netech.dk/index.php/vcdsecu
  • Poziom 17  
    mariurz766 dziekuje Ci kolego, tak myslałem, że to cos prostego, a 500zł za to chcieli, no! no!

    Dodano po 14 [minuty]:

    Koledzy poszukuje też schematu bądź rozpiske pinout ecu abs/esp o nr. 8K0 907 379 AE.
  • Poziom 12  
    gvw napisał:
    Jedyne co udało mi sie ustalić to login.


    Jak udało ci się to zrobić ???

    gvw napisał:
    Adres sterownika-02-Skrzynia biegów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK


    Bzdura - auto nie ruszy gdy ma automatyczną skrzynię (czy to multi, tip czy DSG/S-tronic) zapali ale nie ruszy

    mariurz766 napisał:
    ABS 4E Audi A8 2009 BVJ 4E0 910 517 J ESP 5.7 allrad H49 0540 0008597 02313 2009-09-23 nez


    gvw napisał:
    mariurz766 dziekuje Ci kolego, tak myslałem, że to cos prostego


    Kodowanie podpasowało ?? Jakim cudem skoro jest całkiem z innego auta i z ESP 5.7 do 8.0 ??
  • Poziom 17  
    Cytat:
    Bzdura - auto nie ruszy gdy ma automatyczną skrzynię (czy to multi, tip czy DSG/S-tronic) zapali ale nie ruszy

    A to dziwne, bo moj ruszal a nawet jezdzil, skladany z 3 roznych aut i tylko abs nie pasowal.

    Cytat:
    Kodowanie podpasowało ?? Jakim cudem skoro jest całkiem z innego auta i z ESP 5.7 do 8.0 ??

    A kto powiedział że kodowanie robilem z 5.7?
  • Poziom 10  
    Witam.
    Podłączam sie do tematu, udało sie wam dopasowac ABS bo mam ten sam problem ?
  • Poziom 12  
    gvw napisał:
    A to dziwne, bo moj ruszal a nawet jezdzil, skladany z 3 roznych aut i tylko abs nie pasowal.


    A był w automacie ??
  • Poziom 12  
    gvw napisał:
    Zapożyczone z innego forum:

    Adres sterownika-00-Czujnik skrętu kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-01-Silnik -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-02-Skrzynia biegów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-03-ABS/hamulce -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK / LOGIN
    Adres sterownika-05-Zezwolenie startu -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-06-Pamięć fotela pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-07-Jed.obsługi/wskaź. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-08-Klimatyzacja -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-09-Centr.zesp.elektr. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-15-Airbag -- Aktywna ochrona podzespołu: LOGIN
    Adres sterownika-16-Koło kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-17-Zest.wskaźników -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-19-CAN Gateway -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-1E-Media Player CD -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-1E-Media Player CD/MP3 -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-25-Immobiliser -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
    Adres sterownika-34-Poziomowanie -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-36-Pamięć fotela kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-37-Nawigacja -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-38-Elektronika dachu -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-42-Elektr.drzwi kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-46-Moduł komfortu -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-47-Sys.nagłaśniający -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-4F-Centr.z.elektr.II -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
    Adres sterownika-52-Elektr.drzwi pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-53-Hamulec postojowy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-55-Zasięg xenonów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-56-Radio -- Aktywna ochrona podzespołu: Usterka BRAK
    Adres sterownika-61-Reg.akumulatora -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-62-Drzwi tylne lewe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-72-Drzwi tylne prawe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
    Adres sterownika-76-Asyst.parkowania -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK


    Coś mi sie wydaje, że jest to do ogarnięcia poza aso.



    Ja tylko dodam ze nie jest to aktualna lista sterownikow jezeli chodzi o Ochrone Komponentu w A4 B8 8K0 .
  • Poziom 10  
    A wiesz moze jakim sprzetem dopiszesz VIN ? Dodam ze VCDS, VAS ( bez dostepu online ) ani KTS nie ruszy. Arbitrus vag commander dodał ostatnio funkcje "Component Protection Manager" . Mysle ze tym powinno sie to ruszyc ale pozostaje jeszcze jedna kwestia 7000E
  • Poziom 12  
    Tylko ONLINE w ASO :D musisz mieć go z legalnego żródła .

    Są tez jacyś magicy co to obchodzą ale nie znam kto i gdzie .
  • Poziom 17  
    Wystarczy nowy commander..
  • Poziom 10  
    Kolego gvw mozesz dokładnie jaka wersja i z kad kupic ?
  • Poziom 12  
    Chyba lePiej podjechać do ASO i zapłacić te 200 PLN niz kupować program na raz za min 1000 PLN
  • Poziom 17  
    wrclaguna napisał:
    Chyba lePiej podjechać do ASO i zapłacić te 200 PLN niz kupować program na raz za min 1000 PLN


    Są przypadki kiedy ASO nie może podjąć się tego zadania, np u mnie dawca w niemczech przeznaczony został na części i po weryfikacji vinu stwierdzili ze nie moga mi pomoc. Aha, Zasada w wawie bierze za to 375zł netto, a wiec troche wiecej niz 200zł. Magicy chcieli 500zł. Commander kosztował 22800zł :DD. Na stronie Abritusa jest dokładny opis oraz cennik.
  • Poziom 10  
    Dokładnie jak kolega Vw/Audi pisze !!!!
  • Poziom 12  
    Trochę przesadziłem z tym 1000 PLN za program ;)

    Jezeli chodzi o używki sterowniki to trzeba brać z pewnego żródła i na Fakturę , jesli jest naprawdę drogi :|

    Co ASO to rózne ceną są za ON LINE .
  • Poziom 9  
    gvw napisał:
    mariurz766 dziekuje Ci kolego, tak myslałem, że to cos prostego, a 500zł za to chcieli, no! no!

    Dodano po 14 [minuty]

    Koledzy poszukuje też schematu bądź rozpiske pinout ecu abs/esp o nr. 8K0 907 379 AE.


    Podłącze się do starego tematu, bo w sumie zamierzam się do podobnej rzeczy.
    Mianowicie chcę wymienić pompę ABS/ESP z 1AS na 1AT (dokładniej 1AK na jakąś kompatybilną z 1AT). Po to aby uruchomić Auto Hill Assist (może jest jakiś tańszy sposób aby hamulec ręczny uruchamiał się przy wyłączaniu zapłonu ?)
    Czy ktoś może robił już coś takiego ?
    Orientuje się ktoś czy poza przyuczaniem VINu (który kanał??) będą jakieś jeszcze problemy ??
    Czy sama wymiana pompy przy rozpiętym akumulatorze jest wykonalna u siebie w garażu ??
  • Poziom 2  
    Witam

    Widzę ,że są tu ludzie , którzy ogarniają temat . Może będzie mi ktoś w stanie pomóc:

    mam wsadzoną nawigacje discovery pro z dawcy (posiadam VIN) wyskakują mi następujące błędy:

    Witam szanownych forumowiczów , może ktoś będzie w stanie mi pomóc przeskanowałem nowego golfa tj: golfa VII po zmianie z nawigacji discovery media na discovery PRO i wyrzuciło mi następujące błędy :

    Znaleziono 1 błąd:
    15360512 - Ochrona podzespołów aktywna
    U1101 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:47:23

    Piątek,28,Luty,2014,18:49:07:64408
    VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows
    Wersja VCDS: 12.12.0.0
    Wersja danych: 20131209





    Adres 5F: Elektr.informacji Plik etykiet: Brak
    Oznaczenie elementu: 5G0 035 021 HW: 5G0 035 021
    Komponent i/lub wersja: MU-H-TND-EU H41 Y256
    Kodowanie: 02730001FF00000011110001000800101F020384010001009F
    Kod serwisu: WSC 01730 666 28888
    Zbiór danych ASAM: EV_MUHig4CHBAS 001040 (VW37)
    VCID: D7BDCB7FAEF67CA6059-8082
    8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    15360768 - Ochrona podzespołów aktywna
    U1101 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:53

    0013 - Wzmacniacz antenowy 1 radia cyfrowego
    B1270 13 [009] - Przerwa w obwodzie
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:54

    3073 - Antena GSM
    B1053 13 [009] - Przerwa w obwodzie
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:53

    7173 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:55

    7191 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:55

    7193 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:55

    7195 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:55

    7201 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
    U1111 00 [009] - -
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 49
    Przebieg: 2918 km
    Data: 2014.02.28
    Czas: 18:42:55

    Z góry dzięki za pomoc :)

    Z Góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 9  
    No więc widzę że można robić tutaj OT i nikomu (moderatorom) to nie przeszkadza.
    . No nic.
    Odpowiadając na Twoje pytanie, trzeba było się troszeczkę zorientować zanim się grzebie przy aucie
    Ta część -jednostka główna - ma tak jak większość elementów sterujących resztą podzespołów cp (componenet protection). Poczytaj sobie o tym. Ściągnąć się da tylko i wyłącznie w serwisie, co więcej jeśli urzadenie jest nieautoryzowane tzn. Kradzione lub pochodzi z auta uznanego przez firme jako kasacja calkowita itp. To zawita u Ciebie policja w ciagu 2-6 tyg.
    Pozdro
  • Poziom 2  
    Nic z tych rzeczy , sprzęt kupiony legalnie na fakturę z legalnego źródła , zresztą po co straszyć ludzi nie mając wiedzy ?? Napisałem pytanie bo można zakodować jednostkę sterującą tylko potrzebny jest opis danych funkcji i z taką wiedzą się uda .. opisu nie posiadam więc mam problem . W touranie , którego jestem posiadaczem nie mam takich problemów bo posiadam pełną specyfikację kodowania do tego modelu...
  • Poziom 9  
    Kolego widzę że zielonego pojecia nie masz... nie jest to prawda co mowisz i vag comem czy vcdsem (kodowaniem czy adaptacja) tego nie zmienisz. Ochrona Komponentu sciagalna jest tylko przez VAGa online (tylko autoryzowana jednostka odstaje przydzial na to).
    Wracając do tematu siedzę w tym troche więc mówię ci jak jest. Co wiecej zainteresuje się twoim vinem interpol a faktura (chyba ze jest na niej 12 lub 16 cyfrowy kod spisany z vcdsa) ani zapewnienia nic ci nie dadza (sprawdz czy sprzet ma naklejki gwarancyjne sprzedawcy) inaczej jak policja juz wpadnie to sprzedawca wykpi sie mowiac ze owszem sprzedal ci ale to nie jest ta sztuka. Poczytaj o ochronie komponentu w vw lub audi zanim się odezwiesz nastepnym razem.
  • Poziom 2  
    JaCh0o dzięki za strachy na lachy , ale nie mam już 15 lat i nie daję się robić w jajo :). Towar jak najbardziej legalny . Sprawdzony w ASO, ale skoro jesteś oblatany w tych tematach to może będziesz mógł mi pomóc :). Nawi pochodzi z rozbitka z Niemiec , który został zezłomowany , a co za tym idzie ASO nie może nic z tym zrobić. Słyszałem ,że są magicy , którzy potrafią się tym zając nawet w ASO, ale ja nie wiem którym ..
  • Poziom 2  
    Świetna pomoc.. najłatwiej opluć , ale żeby się podzielić fachową wiedzą to już cisza.. tradycja na forach..
  • Użytkownik obserwowany
    obecnie mozesz nawi wyalic na smietnik , jest program który robi ochrone komponentu , ale tylko licznik kessy komfort i cos tam jeszcze. nie zapowiada sie tez zeby sie to zmieniło . tylko online w aso