Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzenie modułu komfortu i programowanie kluczyka audi a6 c5 2,5tdi 1998r

24 Lis 2011 14:08 17028 10
  • Poziom 10  
    Witam. Opowiem pokoleji co sie stało. To było już rok temu. Woda z pod szyby nalała się do kabiny pod nogi kierowcy i zalała moduł komfortu. Spalił sie taki wyprofilowany płaskowniczek i taka odstająca płytka. Okazało sie że wymiana takiego modułu w serwisie jest bardzo droga więc postanowiłem poszukać takiego samego na szrocie. Znalazłem dokładnie taki sam o tym samym kodzie. Gdy go podłączyłem nie działało elektroniczne zamykanie ale to jest oczywiste lecz dziwne jest to że gdy zamykam kluczykiem to nie zamykają sie tylne drzwi. Co morze być przyczyną. I tak przy okazji to jak zrobić aby tym starym kluczykiem otwierać samochód przyciskiem. Z góry dziękuję. Samochód to audi a6 c5 kombi 2,5 tdi 150KM 1998r.
  • Poziom 38  
    Musisz przekodować ten moduł komfortu na kodowanie jakie miał stary w kodowaniu są zawarte informacje o twoim wyposażeniu samochodu które obsługuje ten moduł po prawidłowym przekodowaniu zaprogramuj w nim piloty i wszystko będzie śmigało jak trzeba.
  • Poziom 10  
    Sorki ale jestem zielony w tych sprawach więc jak byś mógł wysłać mi jakiś tutorial czy cos jak to zrobić. Będę bardzo wdzięczny.
  • Poziom 27  
    Dopasowanie pilota zdalnego sterowania prosze ;http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=6 ;-)
  • Poziom 38  
    Jeśli chodzi o poprawne zakodowanie modułu to musisz stary moduł albo podłączyć sobie an stole i interfejsem odczytać kodowanie i takie ustawić w nowym lub wsadź do samochodu stary połącz się z modułem odczytaj kodowanie i znów podłącz nowy połącz się z nim i wpisz kodowanie ze starego.
  • Poziom 10  
    Wszystko było by ok o ile ten stary moduł nie był by spalony. Co teraz zrobić. Czy pozostaje tylko serwis??
  • Poziom 14  
    Pozostaje wizyta u elektryka. Nie grzeb już nic sam bo narobisz więcej biedy. Taka dobra rada.
  • Poziom 27  
    Najlepiej wymienić na taki sam o tych samych nr. ;-)
  • Poziom 38  
    15darekvw napisał:
    Najlepiej wymienić na taki sam o tych samych nr. ;-)

    Kolego numer to nie wszystko jak byś przeczytał dokładnie pierwszy post jest napisane ze nowy moduł jest o tym samym nr a tu chodzi o kodowanie modułu do danego wyposażenia samochodu.
  • Poziom 19  
    Kolego komarek01 proszę o wypowiedź czy udało Ci się uporać z problemem?

    Podejrzewam że mogły być uszkodzone u Ciebie microswitche w zamku kierowcy lub tylko zimne luty na nich) i VAG nie widzi zamkniętej i przytrzymanej wkładki w przypadku ręcznego kodowania kombinacją kluczyków?

    Podejrzewam że może być to rozwiązanie problemu.


    W tej chwili mam podobny kłopot: blok 35, adaptacje kanał 10 i 21 error (niedostępne). Mogę jedynie zresetować moduł wpisując dwa zera potem read i save, jest to pierwsza opcja możliwa po wejściu w adaptacje bloku 35. Oczywiście próbowałem wykonać ten reset ale mimo wszystko kanał 10 i 21 error.

    Ponadto jest ryzyko że wcześniejszy właściciel auta zmienił "moduł komfortu" i nie zakodował go tak jak stary (ten pięciocyfrowy kod). Nie ma też pewności czy wsadził o tym samy numerze (i tą samą literą na końcu) moduł, stąd moje pytania:
    1. Jak sprawdzić jaki numer (i z jaką literą na końcu) powinien mieć moduł do mojego konkretnego auta ten zamontowany za pierwszym razem? (czy wie to tylko aso?)
    2. Czy jest jakakolwiek możliwość dowiedzieć się jaki kod (ten pięciocyfrowy) powinien mieć mój "moduł komfortu" (w sensie ten oryginalny wyjściowo zainstalowany w aucie).

    Zmierzam do tego że zakładając, że wcześniejszy właściciel nie zakodował po wymianie modułu komfortu żeby był zgodny ze starym - może to powodować problem błędu na kanale 10 i 21? Czy pomimo nie zakodowania modułu piloty powinny się zakodować?

    Dodam że do tej pory sprawdziłem wszystkie dostępne opisy kodowania pilota kombinacją kluczyków i żaden nie zadziałał.

    Może ktoś z kolegów z w tej dyskusji uzupełni moją wypowiedź, dziękuję.
  • Poziom 19  
    Jeśli chodzi o mój przypadek to okazało się że zamek kierowcy po sprawdzeniu nie ma żadnych zimnych lutów a wszystkie microswitch'e pracują poprawnie.
    Niestety, pomimo sprawnego zamka kluczyk nadal nie chce się programować.
    Dlatego wydaje mi się że mimo tego że nie mogę się doczepić do funkcjonalnej pracy "modułu komfortu" przynajmniej tej widocznej to jednak on powoduje że kluczyki nie chcą się zakodować. W swoim przypadku jeszcze nie zmieniłem modułu ale tak to będzie się musiało skończyć.