Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9TD AAZ - turbina

Kosmos1515 24 Lis 2011 15:13 7766 4
  • #1 24 Lis 2011 15:13
    Kosmos1515
    Poziom 12  

    Witam!

    Koledzy kupiłem niedawno turbodiesla ( 1.9 aaz ). I tu właściwie zaczyna się problem A tak poważnie,bierze mi olej, dużo oleju. W zasadzie gdzieś około 1l na 400 km.
    Najpierw zacząłem szukać przecieków, co mogłem to wyeliminowałem, w zasadzie ciekło tylko z uszczelki pod klawiaturą. Zauważyłem też wyciek pod spodem, pod kolektorem ssącym. Odłączyłem wszystkie węże powietrzne od turbo no i zauważyłem że w środku turbo na wylocie jest olej, w wężach również i na wlocie kolektora też. Wytarłem z grubsza ze ścianek ten olej i odpaliłem silnik. Turbo dmucha jak złę ale po chwili pojawia się znów olej na wylocie. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z dieslem, czy to normalne że turbo puszcza olej? I czy to ono puszcza aż tyle tego oleju? Odrazu zaznaczam że czasami lubie przydepnąć, bo kto nie lubi Z góry dziękuję za odpowiedzi pomocne.

    0 4
  • #2 24 Lis 2011 15:27
    Pepcio 2
    Poziom 9  

    Delikatne zaolejenie to raczej norma, jesli natomiast oleju jest dużo to raczej turbo przepuszcza. Bez dokładnej diagnostyki ciężko jednoznacznie powiedzieć. Spróbuj złapać za oś wirnika (oczywiście silnik ma być wyłączony:) ) jeśli wyczujesz luz osiowy czyli nazwijmy to przód tył to turbina dogorewa, niewielki luz góra dół jest dopuszczalny. Pytanie jeszcze czy olej nie leci poprzez odpowietrzenie bloku silnika (z odmy) możliwe, że po prostu silnk się kończy, ale to być może zbyt daleko idąca diagnoza.



    Kosmos1515 napisał:
    Witam!

    Koledzy kupiłem niedawno turbodiesla ( 1.9 aaz ). I tu właściwie zaczyna się problem A tak poważnie,bierze mi olej, dużo oleju. W zasadzie gdzieś około 1l na 400 km.
    Najpierw zacząłem szukać przecieków, co mogłem to wyeliminowałem, w zasadzie ciekło tylko z uszczelki pod klawiaturą. Zauważyłem też wyciek pod spodem, pod kolektorem ssącym. Odłączyłem wszystkie węże powietrzne od turbo no i zauważyłem że w środku turbo na wylocie jest olej, w wężach również i na wlocie kolektora też. Wytarłem z grubsza ze ścianek ten olej i odpaliłem silnik. Turbo dmucha jak złę ale po chwili pojawia się znów olej na wylocie. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z dieslem, czy to normalne że turbo puszcza olej? I czy to ono puszcza aż tyle tego oleju? Odrazu zaznaczam że czasami lubie przydepnąć, bo kto nie lubi Z góry dziękuję za odpowiedzi pomocne.

    0
  • #3 24 Lis 2011 16:16
    Kosmos1515
    Poziom 12  

    Luz góra dół jest ale to baaaardzo minimalny, osiowego nie ma. Olej nie cieknie w takim sensie że leje się strumieniem, dopiero po dodaniu gazu lekko widać że pojawia się na ściankach wylotu z turbo. Wyjmując odmę olej widać tylko w tym kolanku do którego wchodzi odma z oringiem wyżej nigdzie oleju nie ma. W takim bądź razie czemu cały czas ten olej gdzieś spiernicza? ;/

    0
  • #4 24 Lis 2011 16:17
    Pepcio 2
    Poziom 9  

    Możliwe że wyrzuca olej w wydech, trudno powiedzieć. Kopci na niebiesko ?


    Kosmos1515 napisał:
    Luz góra dół jest ale to baaaardzo minimalny, osiowego nie ma. Olej nie cieknie w takim sensie że leje się strumieniem, dopiero po dodaniu gazu lekko widać że pojawia się na ściankach wylotu z turbo. Wyjmując odmę olej widać tylko w tym kolanku do którego wchodzi odma z oringiem wyżej nigdzie oleju nie ma. W takim bądź razie czemu cały czas ten olej gdzieś spiernicza? ;/

    0
  • #5 24 Lis 2011 16:21
    Kosmos1515
    Poziom 12  

    Hmmm... Może tak. Przy temperaturach ujemnych czyli te -7st. rano odpalam go ze wspomagaczem rozruchu i leci białawy dym. Później ustaje. Jak mu depne do dechy to leci niebieskawy. Czasami też na postoju zauważam gdy jest ciepły że poleci niebieski ale to rzadko.

    1