Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja LPG STAG-300 premium do Skody Fabii II

wladek1947 24 Nov 2011 18:52 7514 19
  • #1
    wladek1947
    Level 9  
    Kupiłem Skodę Fabię II 1,4 63KW rocznik 2007 i chcę założyć instalację gazową. Zaproponowano mi instalację STAG-300 premium.
    Proszę o poradę.
  • #2
    dino777
    Level 26  
    STAG300 to elektronika, ważne co jeszcze chcą założyć i w jakiej cenie
  • #3
    wladek1947
    Level 9  
    Cena to 2800 zł i nie wiem, co więcej chcą założyć. Dostałem jeszcze propozycję od innego gazownika - KME Diego za 2200zł.
  • #4
    Mariot123
    Level 13  
    Najważniejsze wtryski i reduktor jaki chcą zamontować.
  • #5
    KS2507
    Level 23  
    wladek1947 wrote:
    Cena to 2800 zł i nie wiem, co więcej chcą założyć. Dostałem jeszcze propozycję od innego gazownika - KME Diego za 2200zł.

    Zadzwoń do tego gazownika i zapytaj jakie wtryski i reduktor,jeśli wtryski to Valteki typ 30 to podziękuj mu.
  • #6
    wladek1947
    Level 9  
    Reduktor tomasetto 120KM a wtryskiwacze regi

    Dodano po 5 [minuty]:

    Reduktor Tomasetto 120KM a wtryskiwacze Regi
  • Helpful post
    #7
    manio123
    Level 34  
    REGi to takie ciut lepsze valteki , reduktor to alaska i jest niezły do 90KM , więc wystarczy. Cena instalacji wysoka ( warszawska) , domagaj się lepszych wtryskiwaczy , polecam matrix hd344 , albo nawet hana2000 (czarne) bo alaska pozwoli skręcić ciśnienie do 0.8 bara
  • Helpful post
    #8
    rationis
    Level 13  
    Do tego silnika centralkę STAG-300 premium jak najbardziej polecam.
    Reduktor Alaska też daje radę. Wtryski tylko Matrix, jeżeli nie chcesz mieć problemów. Montowałem niedawno taki zestaw w Fabi II i spisuje się bardzo ładnie. Pomijając fakt, że na początku klient uparł się na najtańsze wtryski i musiałem później wymienić.
  • #9
    dino777
    Level 26  
    zamontuj TECH-a, chyba zostawia STAG-a w tyle ;), zamiast MATRIX-a daj pojedynczo HANY
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak stag to wstrzymaj się z montażem do grudnia, bo od pierwszego ma niby być już dostępna oficjalna wersja nowego softu i firmware.
  • #11
    dino777
    Level 26  
    ociz wrote:
    Jak stag to wstrzymaj się z montażem do grudnia, bo od pierwszego ma niby być już dostępna oficjalna wersja nowego softu i firmware.


    ale to nic nie zmieni, przecież można zaktualizować, a sterownik zostaje ten sam
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Zmieni, bo po montażu wyjedzie pewnie tylko po autokalibracji i z włączonym automatem. ;)
  • #14
    wladek1947
    Level 9  
    A czy przy zakładaniu gazu od razu wymieniać świece na gazowe?
  • #15
    dino777
    Level 26  
    a po co?? jeżdżę na standardowych i nie ma problemów
  • Helpful post
    #16
    rationis
    Level 13  
    Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane nieco częściej niż zaleca producent przy użytkowaniu na PB. Składa sie na to wyższa temperatura spalania i większy prąd potrzebny do "zaiskrzenia" mieszanki. W twoim silniku przeważnie występują świece trójelektrodowe. Narazie jeździj na oryginalnych. Jeżeli wystąpią problemy z zapłonem mieszanki, to wymień na dedykowane do gazu. Ewentualnie na jednoelektrodowe z taką samą ciepłotą- jest to bardzo ważny prametr przy poprawnym doborze świec.
    Kiedyś zmiejszało się również odległość między elektrodą. Oczywiście w każdej świecy o taką samą wartość(szczelinomierz listkowy). Taki manewr sprawdzał się w świecach jednoelektrodowych, ale już nie w wieloelektrodowych.
  • #17
    darmal3
    Level 2  
    FABIA 2009 1,2 HTP 12V 70 KM.W POŁOWIE LISTOPADA ZAŁOŻYŁEM STAG 300 ISA,REDUKTOR TOMASETTO,WTRYSKI VALTEKI 34.ZAPŁACIŁEM 2200,-PROPONOWANO MI STAG 300 PREMIUM NA HANA-ch ZA 2800,ALE INSTALATOR POWIEDZIAŁ ŻE SZKODA PRZEPŁACAĆ BO NA TYM ZESTAWIE BĘDZIE DOBRZE PRACOWAŁ.ZAKŁADAŁ JUŻ TAKIE ZESTAWY DO POLÓWEK I FABII Z TYM SILNIKIEM.ZROBIŁEM 500 km ŚR.LPG W CYKLU MIESZANYM 7.6 L/100KM,AUTOMAT USTAWIONY NA PRZEŁĄCZANIE NA GAZ PRZY 28 STOPNIACH CELSJUSZA SILNIKA-płynu.REGULACJA ZA 500 KM.
  • #18
    dino777
    Level 26  
    premium nie było by sensu ale za to hanny to tak, poproś Pana gazmena, aby sprawdził AFR jak masz włączoną ISA
  • #19
    darmal3
    Level 2  
    Przy wyprzedzaniu pod gorę,przy mocnym wciśnięciu gazu ,silnik przeszedł w tryb awaryjny czyli chodził jak traktor,nie pomogło przejście na benzynę/świeci ikona silnika i ślizgające auto/.Wcześniej mocne wciśnięcie gazu powodowało dławienie się silnika wtedy odpuszczałem,tym razem nie i taki był efekt.Podłączyłem elm-a i wywaliło Cylinder 3 Misfire Detected. Pewnie cewka a może mało wydajne Valteki 34?.Skasowałem błąd i mogłem kontynuować jazdę bez problemu.
  • #20
    dino777
    Level 26  
    regulacja LPG chyba nie do końca prawidłowa, do tego ISA włączona, sprawdź jaki masz ARF jak masz gdzieś możliwość, albo zobacz jak sonda faluje na gazie