Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Auto do bicia rekordow prędkości, Zapraszam do dyskusji.

bull.44 24 Nov 2011 20:57 3897 25
  • #1
    bull.44
    Level 9  
    Witam serdecznie Wszystkich.
    Od kilku lat zajmuje sie motoryzacją, i mam ostatnio na celowniku zrobienie auta na bazie ramy do lotusa, w celu bicia rekordu auta z silnikiem r2 650ccm z fiata 126p.

    Zaplanowane mam zrobienie w silniku wałka rozrzadu, głowicy z portingiem i wiekszymi zaworami. Celuje w jakies 35KM.

    W jaka można predkość max celowac?

    W przyszłości sądze ze będą kolejne próby z innymi silnikami.

    Poszukuje informacji gdzie dać wałek rozrządu do obróbki.
    Głowice chyba bede sam ogarniał, macie jakieś ogólne rady co do tego silnika?

    Pozdrawiam i prosze o poważne potraktowanie tematu.
  • #2
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Level 13  
    bull.44 wrote:
    macie jakieś ogólne rady co do tego silnika?
    Wywalić na złom i nie tracić czasu.
  • #3
    panam
    Level 29  
    Wiesz co nigdy nie bawiłem się 126 w przeróbki, ale słyszałam że zawory ssące od łady wydechowe od 125 , ztoczenie przeciw wag na wale i lżejsze tłokii korbowody. Silnik kręci się do 10000 obrotów i jest na jeden raz, ale wywala bmw, co do prędkości nie jestem Ci wstanie powiedzieć jaka, ale znajomy jechał za czymś takim 160 i to odeszło
  • #4
    bull.44
    Level 9  
    Jesli wywalic na złom to co proponujesz w zamian, chce zrobic to z jakims wyjatkowym silnikiem, na razie nie celuje w maksymalne możliwosci wspołczesnych silnikow bo to zbyt duzo jak na poczatek.

    650ccm R2 z fiata jest o tyle fajny ze w Polsce jest to pewien kult z ktorym kazdy mniej czy wiecej mial do czynienia, wiec fajnie by bylo rozpedzic sie tym motorem duzo wiecej niz normalnym "maluchem".

    Nie wiedze dla niego konkurecji bo nie sztuka jest wziasc dwucylindrowa jednostke motocyklowa?

    Silnik musi przejechac co najmniej kilka prob, a pozniej spoczac w domowym muzeum.
  • #5
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Level 13  
    bull.44 wrote:
    Nie wiedze dla niego konkurecji bo nie sztuka jest wziasc dwucylindrowa jednostke motocyklowa?
    Tylko, że jak weźmiesz byle np. 4 cylindrową 500-tkę, z 2 zaworami na cylinder nawet, z początku lat to masz na starcie 50KM wbudowane sprzęgło i pewnie 6 stopniową lekką skrzynię biegów i wszystko w masie ~70kg. I oczywiście normalną trwałość, a niejednorazowy wibrator. Możesz nawet turbosprężarkę dokręcić jeżeli masz ograniczoną objętość skokową.

    Sztuką w Twoim przypadku są 3 czynniki (ważniejsze niż przebudowa silnika bo to możesz mieć od razu):
    1. Niska masa.
    2. Małe opory toczenia.
    3. Małe opory powietrza - dominujący w tym przypadku.
    Wypadało by wyjść od obliczeń trakcyjnych w Excelu. Dzięki czemu zanim coś zbudujesz, będziesz wiedział jak to pojedzie.

    A gdybym miał się skupiać na jednostce dwucylindrowej, to tylko z wałem z korbami co 180*, albo nawet co 270* (ale tu silnik tani nie będzie i min. 850cm³).
    Posłuchaj sobie jak pracuje silnik z wałem 180*:
    Link
    Link

    Oczywiście rób jak uważasz, skoro to dla Ciebie kultowy silnik...
  • #6
    bull.44
    Level 9  
    Dobrze mówisz, dobrze.

    Tylko jedno ale. Startujac z 650 z 126p mam tak jak by klase samą w sobie, czyli "rekord predkosci z silnikiem z 126p", a uzywajac innego silnika nie mam juz zadnej klasy, to tylko jedna ta rozsterka.
    Przemyśle jeszcze kwestie wyboru silnika, ale patrzac na mozliwosci innych silnikow sklaniam sie jednak w stronę innych bardziej rozwinietych konstrukcji niz tej fiatowskiej.

    Możesz zaproponowac jakis silnik motocyklowy, ktory ma dobrze skonstruowana głowice, np 4 zaworową, byl w rozsądnej cenie (cena/wartość zakupu) i generalnie nadawał by sie do tego celu.

    Jesli chodzi o areodynamike to chyba skonczy sie na kształcie kropli, nie dysponuje taka wiedza by wyliczyc sobie takie rzeczy, bez wiedzy pozostaje mi zostac praktykiem.

    Pozdrawiam, Dziekuje za rady, Dzwiek tego pomarańczowego motoru, fajny, bardzo fajny.
  • #7
    panam
    Level 29  
    Dam Ci propozycję alternatywną, Czyli mini moris 1.00 albo 1/3. z 1,3 da cię wyciągnąć jakieś 130 koników
  • #8
    Brave Merc
    Level 15  
    Tico ? Tikaczy mnóstwo na złomie a silnik jakby nie było to zapycha troche (gaźnik) a nie wymaga wiele.
  • #9
    wopor
    Level 32  
    Jak dwu cylindrowy to podparty w trzech punktach, inaczej ugnie sie pod obciążeniem i zabierze panewki.
  • #10
    marel21
    Level 1  
    Jak już się upierasz na silnika malucha ( bardzo sympatyczny silniczek ) to buduj od podstaw ale na częściach Abartha - czasem taki silnik miło zaskakuje :) - polecam Google i na pewno coś znajdziesz.
  • #11
    bull.44
    Level 9  
    Witam Was.
    Kolega wyżej rozwiał moje parcie na silnik z fiata. Dla mnie on jest w swoim rodzaju kultem, nie ma innego silnika z tamtej epoki ktorego da sie tak lubic i przedewszystkim rozpoznawac po tym dzieku. Wczesniej myslalem ze maluch tak ma i sobie tak pyrkocze, nie zdawałem sobie sprawy ze to tylko zasługa wału korbowego. Innym atutem silnika fiata jest cena zakupu ~250zł ale wydłubanie z niego mocy to juz koszt podobny do silników motocyklowych, zwłaszcza w częsciach Abharta ktore sa naprawde fajne.

    Od tam tej pory rozgladam sie za silnikiem motocyklowym do 1500zl, który:

    -ładnie brzmiał (albo "pyrkotał" albo szedł z obrotami w okolice 10 tyś)
    -bedzie miał dobry stosunek osiągów do ceny
    -posiadał wał o 0-180 lub 0-180-180-0 (czyli 2 lub 4cylindrowy)

    np: 1) Honda CBR 600 jest dopracowanym silnikiem, o mocy koło 100-110KM i 55Nm
    Silniki kosztują około 1500zł czasem trzeba dorzucić na osprzęt

    2) Ducati 600 L2 pieknie brzmi na wolnych obrotach, póżniej troche mięko, ale moc to koło 60KM koło 60Nm Duzo słabiej.

    Narazie nastawiam sie na tą Honde, w silniku motocyklowym zaoszczędzę na obróbce głowicy bo nie wiem czy da sie wiecej wyciagnac niz fabryka.

    Z silnikiem motocyklowym będę celował w 201km/h, zastanawiam sie nad kupnem dwóch identycznych silników, jest sens?
  • #12
    saron22
    Trucks specialist
    ciekawe zalozenia skoro na pierwszym miejscu jest konieczne aby "ladnie brzmiał"
  • #13
    bull.44
    Level 9  
    Kolejność przypadkowa.
    Projekt ma na celu połaczenie fajnego silnika, z czymś co można spożytkować w praktyce prócz tego ma wyładować enrgię twórczą.

    Jeżeli chciał bym bić rekord prędkości to chyba musiał bym celować w kilka set km/h wiecej. Robie to dla własnej przyjemności.
  • #14
    bull.44
    Level 9  
    Posiadam juz silnik, i nawet cale auto na dawce.

    Bmw R6 2.0 150KM
    Mam też koncepcje na rozwój tego silnika.
    Teraz Powoli zabieram sie za prace nad ramą.
  • #15
    qifar
    Level 2  
    Moze jakies foto z przeprowadzanych aktualnie prac ?? :)
  • #16
    bull.44
    Level 9  
    Jak tylko będzie juz cos do pokazania to od razu wrzuce. Jestem na etapie zbierania projektow ramy Lotusa, co nie jest juz takie trudne jak kilka lat temu, gdy zaczynałem sie tym interesowac.
  • #17
    PCcepuk
    Level 19  
    co tak słabiutko z moca w tym silniku ????

    jezeli sie liczysz z kosztami to:
    baza silnika -stara 650 (bez E), wymiana wałka rorzadu i reszta to duuuuzo pracy recznej, wspomagajac sie tokarka, rozwiertakiem, kamieniami szlifierskimi np. na wiertarke oraz najbardzie czasochłonne -papier scierny i własne paluszki....
    wszystko składamy wywazone i oczywiscie na nowych czesciach, taki silnik bedzie oscylował od 45KM w góre,

    najbardziej zdumaną jednoste zrobiliśmy z wtryskiem paliwa od Golfa I gti z ogromnym dolotem.... miał ok 75KM, doprężony był okrutnie i zrobił tylko 1300km :) -ale frajda była ogromna :)
  • #18
    bull.44
    Level 9  
    Nie nie. Podliczajac koszta i ilosc pracy jaka trzeba włożyc w przygotowanie takiego silnika 650ccm narazie go dyskwalifikuje, zalezy mi na czasie wiec postanowilem użyć jednak gotowa jednostke posiadajaca wieksza moc.
    Zależy mi na tym by jednak silnik był rozwojowy, by pozniej nie zalegało mi kilka silników w domu z ktorymi nie bede mial co zrobic.

    Obecnie posiadam 150konna R6 z BMW.
    Do tego silnika już posiadam mocniejsze korby i wał korbowy ktore w przyszłości wytrzymaja doładowanie silnika spokojnie do 250-270KM, ponoć.
    Są mocniejsze silniki ale narazie tym dysponuje.
  • #19
    wopor
    Level 32  
    Witam, i tu masz racje, przedewszystkim trzeba taki silnik dokładnie pomierzyć i pasowania dobrać raczej z dolnego przedziału ze wzgledu na max warunki termiczne. Można mu również podnieść stopień sprężania 5-8% , jaki jest kod tego silnika? może doloty i wydechy powiększyć? :D zmienić kolektor wylotu, ale czy masz mozliwość hamowania tego silnika bo to ułatwia pracę i jest efektywniejsze, jeszcze pozostaje przeniesienie napędu by cała moc silnika dostała sie na koła, powodzenia.
  • #20
    bull.44
    Level 9  
    Witam, jest to silnik m52b20, fabryczny stopien sprężania to cos koło 11, zamieżam go doładować Instalacja podtlenku azotu wyjdzie taniej niz montaz turbo czy kompresora, tak czy inaczej powinnienem go jeszcze odprężyć :D
    Korby i wał pochodza z m50 gdzie wytrzymuja moce do 400KM.

    Silnik jest obecnie jeszcze w samochodzie, ktory notabene ma jescze prawo jeździc po drogach publicznych, zastanawiam sie czy nie pozostawic go jeszcze w budzie by zrobic kilka przejazdow wiosną w sprawnym aucie, zmieniajac przełożenie by zwiekszyc predkosc maksymalna. Auto jest ciężkie ale jest stabilne, bezpieczne i skonstruowane zawieszenie co duzo by mi przyśpieszyło pracę.

    Nie obędzie sie bez portingu kanałów, i równoodległościowego kolektora wydechowego; jeżeli chodzi o kolektor ssacy to w silniku m50b25 jest kolektor o zancznie wiekszych otworach, takze i o nim pomyślałem.


    Mam inna zagwostke.
    W moim silniku jest Średnica cylindrów 80 mm
    a w wiekszym 2.5 i 2.8 Średnica cylindrów ma 84 mm i wieksze zawory w głowicy,
    czy moge probowac założyc głowice z 2.8, pewnie komora spalania bedzie wieksza o te 2mm ale czy bedzie miało to znaczny negatywny wplyw na sposob spalania mieszanki??
  • #21
    saron22
    Trucks specialist
    na temat silnikow w BMW i ich modyfikacji oraz zamiennosci czesci pomiedzy nimi poszukan na tym forum: http://www.racingforum.pl/ w dziale BMW Performance.
  • #22
    bull.44
    Level 9  
    Wiatm serdecznie po kilku miesiecznym milczeniu :D

    Była przydka pogoda to wiec nie za bardzo chciało sie siedziec z wywalonymi poldupkami na mrozi, w cieplejsze dni jednak wychodziłem do garazu, natomias w deszczowe dni buszowałem po necie i szukałem troche teorii i roznych rozwiazan.

    Ostatecznie postanowliłem juz kilka rzeczy, odnosnie wyboru auta bedzie to moje e39, duzy sedan stabilny, z dobrym zawieszeniem, naprawde dobrze sie nim jezdzi, gdy go kupiłem odrazu pojechałem nim 180km/h w gestym sniegu na autostradzie, naprawde czułem sie bezpiecznie.

    Obrałem juz na cel grupe silników, zbieram kase na LS7, gdyby jednak jej zabrakło to na pewno bedzie "chociaz" LS2

    Na razie wykonałem w aucie:

    Zamontowałem tylny zderzak z m5 w ktorym jest miejsce na dyfuzor.
    No i wyrzuciłem sporo kg,
    Fotel pasarzera 30kg
    Wygłuszenie gabkowe 15kg
    mechanizm szyberdachu 10kg
    wygłuszenie bagaznika 3kg
    wyrzucilem zapas 16'' 15kg

    Przeniosłem akumulator z kablami do srodka auta i zaslepilem szyber.

    Lada dzien bede wycinal zbedne elementy karoserii, w bagazniku podloge bo przeszkadza w areodynamice, wadze.
    Sciane grodziową z tyłu i połke za głowami, zastąpie to kilkoma rurami.

    Jak to jest z wybitymi numerami na kielichach, gdybym chciał je usunąć, zmodyfikowac to chyba raczej nie mogę ich ruszyć, wolał bym zawieszenie i amory zamocowac do kratownicy, jak to ma miejsce w wyścigowych autach.

    Gdy zajade do auta to zrobię galerie
  • #23
    Piotr520
    Level 23  
    Ten zderzak z m5 da około 70km :D
    A tak poważnie zaloguj się tu http://turbobmw.pl/.Tu dowiesz się wszystkiego na temat silników bmw i ich modyfikacji.
    Poczytaj o silniku 2JZGTE z Toyoty Aristo gdzie 700Nm i 500km to nie problem.Niestety takie zabawy są drogie.
  • #24
    bull.44
    Level 9  
    Sam zderzak może nie ale ta satysfakcja ;P
    Auto do bicia rekordow prędkości, Zapraszam do dyskusji.
    Przy dużych prędkościach trzeba być stabilnym.

    Jestem regularnie na jednym i na drugim forum, jednak jestem już nastawiony na silnik z corvetty, 400 [LS2] czy 500KM [LS7] w seryjnym silniku, bez awarii bez większego modzenia z dużo większym potencjałem, dla mnie mniejszy kłopot.


    Tutaj dla przykładu zdjęcie powycinanego e34.
    Auto do bicia rekordow prędkości, Zapraszam do dyskusji.
  • #25
    Jakub Sarbak
    Level 11  
    Oglądając kiedyś legendy PRL był odcinek o powrocie wyścigów maluchów na torze poznańskim. Szkoda że te kaszelki miały krótkie skrzynie bo na pewno pociskały by prędkości niesamowite. Oni dawali jakieś inne gaźniki nie pamiętam już od czego i wiem że koło zamachowe było lżejsze. Taka ciekawostka że w większości aut zachodnich koło zamachowe waży koło 4 - 5 kilogramów a maluszka...7.5 kilograma !!!(wiem bo używałem ich jako obciążników na sztangę). Ja wolałbym zrobić coś podobnego jak te bmw wyżej ale z malucha. Dwa fotele rajdowe klatka a resztę wyrzucić i przede wszystkim aby z zewnątrz wyglądał jak zwykły poczciwy maluch...dla zmyłki oczywiście. I tu pytanie do was. Oczywistym jest iż taki lekki mały maluszek przy większych prędkościach będzie mało stabilny. Czy dystanse na felgi zwiększający rozstaw kół dałby jakiś ciekawy efekt czy nie za bardzo??
  • #26
    xhumungus
    Level 16  
    W maluchu koło zamachowe jest takie ciężkie bo ma tylko dwa cylindry.