Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec olejowy z kominkiem z płaszczem wodnym

KAMYK63 24 Lis 2011 21:27 10293 58
  • #1 24 Lis 2011 21:27
    KAMYK63
    Poziom 8  

Witam Panów
    Jestem tu nowy i kompletny laik w dziedzinie ogrzewnictwa ale chciałbym się zwrócić do was o poradę. Mam kominek z płaszczem wodnym 17 kw oraz piec olejowy VOLF cob 20. Te dwa urządzenia są ze sobą spiete hydraulicznie. Mój zamysł był taki żeby kominek wspomagał piec olejowy aby zmniejszyć zużycie oleju opałowego. Mam następujące objawy> piec olejowy mam cały czas włączony, po rozpaleniu w pomimo, że temperatura wzrosła do ok 50 stopni to palnik pieca olejowego się załącza. Na kominku mam ustawioną temperaturę CWU na 47 stopni a CO na 49 stopni i pompa puszcza ciepłą wodę z kominka po przekroczeniu powyższych temperatur. Temperaturę zadaną na piecu olejowym mam następującą CWU 45 stopni a teperatura CO 23 stopnie. Dodam jeszcze, że wszędzie mam ogrzewanie podłogowe. Zużycie oleju opałowego według mnie jest b. duże *miesięcznie ok 400 litrów dom o pow. 150 m . w którym mieszkam od lutego br.. Nie wiem czy nastawy pieca olejowego są źle dobrane. Piec olejowy jest nowy oraz kominek także. Bardzo prszę o pomoc bo na serwis nie mam co liczyć.

0 29
  • #2 24 Lis 2011 22:42
    k0s10r
    Poziom 19  

8-O 8-O 8-O 8-O 400litrów ? mój klient spala 2000l na cały sezon dom 140m. napisałem Ci na PW

0
  • #3 25 Lis 2011 05:11
    DonRomano
    Poziom 33  

Ale co potrzebujesz?
    Porady jak to spiąć to elektrycznie żeby kominek wyłączał kocioł na olej?

0
  • #4 25 Lis 2011 09:55
    KAMYK63
    Poziom 8