Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1,1/ 98/ benz./gaz na zimnym silniku gaśnie na wolnych obrotach

zbig605 25 Nov 2011 10:50 6350 6
  • #1
    zbig605
    Level 11  
    Silnik zimny pali dobrze ale jak puszcze z gazu szarpie silnikiem i gaśnie na benzynie i na gazie też.Po nagrzaniu się silnika potrwać to musi ponad 5 do 10 min.pali bardzo dobrze i na wolnych obrotach .Proszę o rady co mam zrobić z tym problemem.Czy może to być wadliwy czujnik temperatury?A może w czym innym tkwi problem.
  • #3
    zbig605
    Level 11  
    Z tego co wiem to drugie czyli regulator wolnych obrotów wału korbowego daje inną usterkę już miałem w przeszłości .Silnik nie chciał odpalić jak był ciepły.Po ostudzeniu czujnika można było go odpalić.Więc zabiorę się za sprawdzenie czujnika temperatury.Może to będzie moja niewiadoma i okaże się trafna decyzja.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie ma czegoś takiego jak "regulator wolnych obrotów wału korbowego", chodzi Ci o czujnik prędkości obrotowej/czujnik wału korbowego... regulator (powietrza) wolnych obrotów (IAV) to element potocznie zwany "silniczkiem krokowym".
  • #5
    zbig605
    Level 11  
    Wiem o tym ale ty gościu nie na temat mi piszesz .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak wiesz co mam zrobić by usunąć usterke to mi napisz jak nie to mi głowy nie zawracaj.Z góry dziękuje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę.
    Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/

    zbig605 wrote:
    Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś.

    Ja pisałem o
    tzok wrote:
    regulator wolnych obrotów
    natomiast Ty o
    zbig605 wrote:
    regulator wolnych obrotów wału korbowego
    więc zwróciłem Ci uwagę, że mylisz regulator wolnych obrotów (biegu jałowego) z czujnikiem obrotów wału i opisujesz typowe objawy usterki tego drugiego.

    Ja piszę, że nie działa Ci regulator wolnych obrotów (który nie ma nic wspólnego z czujnikiem prędkości obrotowej wału)... jest zablokowany w pozycji jak dla ciepłego silnika, więc albo ECU widzi cały czas wysoką temperaturę silnika, albo zablokowany jest silniczek krokowy. Dodam, że w zajechanych silnikach niektórzy, sprzedając samochód latem, maskowali problem typu "falujące wolne obroty" całkowicie odłączając sterowanie silniczka krokowego. Nie piszesz czy masz ten samochód od dawna, czy usterka się nasilała czy pojawiła nagle.

    Jak już silnik się zagrzeje i trzyma wolne obroty, włączysz bieg zaciągniesz hamulec awaryjny i delikatnie odpuścisz sprzęgło to silnik jest w stanie utrzymać wolne obroty, następnie jak go tak "przydusisz" i nagle wciśniesz sprzęgło to czy obroty podskoczą na chwilę do góry (1500-2000rpm)? Da się ruszyć z 1 biegu bez dodawania gazu i samochód będzie jechał trzymając ok 800rpm?
  • #7
    zbig605
    Level 11  
    Witam i dziękuje za porady i przepraszam za nerwowość moją ,ale jak nie możesz rozwiązać problemu to cię ponoszą nerwy.A co do rozwiązania problemu to nie zmieniałem samochodu a uporałem się z usterką .Otóż padł mi silnik krokowy był zacięty,więc wymieniłem go i dolałem płynu do max i teraz szpula jak nowy.