Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Fabryka pr康u
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Ciep這 i pr康 z oleju rzepakowego rozwi您ania mechaniczne

marcinadamczewski 28 Lis 2011 23:19 8705 55
  • #31
    saskia
    Poziom 38  
    Wiem, specjalne ceny i specjalne silniki .
    Ja jestem starej daty i takie wypowiedzi na mnie nie dzialaja . Moj silnik, w moim samochodzie przelecial 265000 km. i nic przy nim nie robilem. Autko (dosc ciezkie 2,290 kg) ma 12 lat i sadze ze jeszcze 5 przelata bez remontu. jaka marka ? zgadnij? Na pewno nie KIA ani inna podobna.Gdybys wiedzial jak starej daty kierowcy jezdza i jak starej daty mechanicy mysla to skasowalbys swoje posty.

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • Fabryka pr康u
  • #32
    kybernetes
    Poziom 39  
    Saskia, nie rozumiem o co ci biega? Twoje autko zrobi這 265 tys. km. Co to ma udowadnia? Przeczytaj uwa積ie to co napisa貫m w poprzednim po軼ie. Gdyby twoje autko zrobi這 cztery i p馧 miliona kilometr闚 (odpowiednik 15 lat pracy ci庵貫j) to m鏬豚y to podawa jako argument a tak to si nawet nie za豉pujesz... na naturalne zu篡cie silnika w zwyk造m samochodzie.
  • Fabryka pr康u
  • #33
    saskia
    Poziom 38  
    Uwazasz ze autko powinno zrobic w 5 lat te 265 tys?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jesli zrobi mniej to jest nieoplacalne?

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • #34
    kybernetes
    Poziom 39  
    Saskia, tyle robi przecie niekt鏎e, wi璚 w czym rzecz? I co to ma wsp鏊nego z tematem dyskusji??

    I w og鏊e to temat nie dotyczy op豉calno軼i aut ale trwa這軼i silnik闚.
  • #35
    saskia
    Poziom 38  
    Na moje kalkulacje , to autko zrobilo 26 lat w ciagu 12 lat , ale gdyby pracowalo z agregatem zmiast z moja noga, to pracowaloby 72 lata. Koniec kropka.

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • #36
    kybernetes
    Poziom 39  
    Saskia, twoje kalkulacje s b喚dne. Poka mi silnik od samochodu, kt鏎y wyrobi 130 tys. motogodzin.
  • #37
    saskia
    Poziom 38  
    Wszystko to, to dywagacje na temat oplacalnosci, ale faktem jest ze silnik stacjonarny przepracuje 3 x wiecej godzin niz silnik samochodowy wiec w czym mamy tu problem ?

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • #38
    kybernetes
    Poziom 39  
    Chodzi o to 瞠 do嗆 lekko do tego podchodzisz, Saskia, kiedy tymczasem 篡wotno嗆 silnika jest w takich zastosowaniach parametrem kluczowym. Piszesz - ot we幟y jaki silnik ze szrotu i b璠zie dobrze chodzi d逝gie lata. Ot騜 nie b璠zie bo si wyklepie w kr鏒kim (relatywnie) czasie. Wy瞠j poda貫m, 瞠 15 lat pracy silnika w agregacie to odpowiednik przejechania 4 500 000 km. Przemys這we silniki na takie przebiegi motogodzin s wielko軼i ma貫go czo貪u, pojemno軼i kilkunastu litr闚 a mocy maj tyle co zwyk豉 wsp馧czesna 2,0i i to bez turbiny.
  • #39
    saskia
    Poziom 38  
    Zwroc uwage na zapisy moich postow, proporcje przebiegow , to 1 -3, jesli silnik w samochodzie przepracuje np. 150, 000 jednostek to taki sam silnik w agregacie przepracuje 450,000 jednostek. Tej proporcji raczej nikt nie jest w stanie zmienic. Jest to po prostu faktem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jesli chcesz powaznie dyskutowac na ten temat , to zapomnij o motogodzinach bo to jest jednostka nieprzeliczalna na czas pracy agregatu w okreslanej przeze mnie mocy i trwalosci silnika.
    Sprawdz formulke motogodziny . To nie ma przelicznika mocy, aczkolwiek ma parametry zuzycia paliwa i czasu, ale nie bedziesz w stanie policzyc KW energii.

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • #40
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Poziom 13  
    saskia - bredzisz, po prostu. Wiesz ile godzin ma miesi帷 ?
    30x24=720h
    A wiesz ile przejedzie samoch鏚 ze 鈔edni pr璠ko軼i przez te 720 godzin ?
    720x60=43000km. Czyli przez rok 516000km. I to ma wytrzyma silnik ze szrotu :D Za jeden remont rocznie masz pr康 na ca造 rok op豉cony :D
    saskia napisa:
    Tej proporcji raczej nikt nie jest w stanie zmienic. Jest to po prostu faktem.
    T proporcj to sam wymy郵i貫 sobie ?
  • #41
    saskia
    Poziom 38  
    To juz jest twoj problem nie moj .
    Jesli zakladasz bledne dane to juz nie moim problemem jest corekcja tych danych. Zwlaszcza ze twoja koncepcja nie przewiduje zadnych korekcji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czy w ogole robiles kiedykolwiek testy silnikow w roznych warunkach pracy , czy po prostu bierzesz jakies dane, ktorych nawet nie jestes w stanie sprawdzic z jakich warunkow pracy silnika pochodza?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Moje kalkulacje daja mi wyniki jak ponizej : granica oplacalnosci to 8 KW.
    Przy braku odbioru mocy el. zwrot energi na ogrzewanie. moc max silnika to min. 4x moc max. alternatora.

    Raport/ popraw pisowni!
    [_P_]
  • #42
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Poziom 13  
    saskia napisa:
    Moje kalkulacje daja mi wyniki jak ponizej : granica oplacalnosci to 8 KW.

    Jakie kalkulacje ? Gdzie one s ? Na podstawie jakich danych ? Poka je, to si zweryfikuje.
  • #43
    saskia
    Poziom 38  
    Przepraszamy, ale ta nazw napisa:
    saskia - bredzisz, po prostu. Wiesz ile godzin ma miesi帷 ?
    30x24=720h
    A wiesz ile przejedzie samoch鏚 ze 鈔edni pr璠ko軼i przez te 720 godzin ?
    720x60=43000km. Czyli przez rok 516000km. I to ma wytrzyma silnik ze szrotu :D Za jeden remont rocznie masz pr康 na ca造 rok op豉cony :D
    saskia napisa:
    Tej proporcji raczej nikt nie jest w stanie zmienic. Jest to po prostu faktem.
    T proporcj to sam wymy郵i貫 sobie ?


    A wiesz ile miesiac ma motogodzin?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jesli nie jestes w stanie odpowiedziec na to pytanie , to nie ma sensu dalej dyskutowac.
  • #44
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Poziom 13  
    saskia napisa:
    A wiesz ile miesiac ma motogodzin?
    Tyle samo co kilogram ma decybeli.

    A wiesz z jakim 鈔ednim, obci捫eniem pracuje silnik w samochodzie i w maszynach stacjonarnych, na kt鏎e si powo逝jesz ? Zdecydowanie nie.

    Pochwal si tymi kalkulacjami, a jak nie to przesta bi pian. Zrealizuj sw鎩 pomys i trzep na nim kas :D Czego tego nie robisz ? Jak wrzucisz slogan reklamowy, 瞠 wiesz jak skutecznie unika p豉cenia rachunk闚 za pr康, to zostaniesz miliarderem...
  • #45
    saskia
    Poziom 38  
    Widze ze jednak, mimo roznic w wypowiedziach, wiesz jaka jes roznica miedzy motogodzina a KW, wiec nie bij piany tylko przerob potrzebne dane i podaj swoje kalkulacje energii paliwa i KW EElektrycznej uzyskanej i ECieplnej odzyskanej z silnika.
  • #46
    kybernetes
    Poziom 39  
    Panowie, widz, 瞠 dyskusja wre - i bardzo dobrze.
    Kolego Saskia, sam przyzna musisz, 瞠 silnik dla takiego zastosowania dobiera trzeba wyj徠kowo starannie, obci捫y go 10% mocy maksymalnej a i tak to nie b璠zie to co profesjonalny silnik do takich zastosowa. Profesjonalne silniki pracuj帷e w takich warunkach s mocno przewymiarowane w por闚naniu do silnik闚 stosowanych w pojazdach, mocno rozbudowane maj tez systemy smarowania i ch這dzenia. Jako przyk豉d mog poda silniki Waukesha (na stronie producenta s pdfy z parametrami tych silnik闚).

    Za堯禦y jednak, 瞠 decydujemy si na ten silnik Perkinsa, dbamy o niego, oleju nie 瘸逝jemy, nie przeci捫amy, podpinamy do generatora i kr璚imy na 1500 obrot闚. To, 瞠 to b璠zie ma這 op豉calne w normalnych warunkach to wiadomo, sam autor w徠ku to na pocz徠ku zastrzeg i nie ma co o to kopii kruszy bo wkraczamy w jakie sofizmaty. Jako zasilanie rezerwowe taki silnik za to nada豚y si doskonale w regionach gdzie pr康 raz jest a raz go nie ma.
    Mam jednak w徠pliwo軼i, czy takie zasilanie mia這by sens tam, gdzie pr康u w og鏊e nie ma i nie chodzi tu o jakie koszty czy cz瘰te remonty ale o to o czym ju wspomnia貫m - ha豉s podczas pracy takiego generatora. Wieczny, sta造, nie daj帷y si wyt逝mi turkot diesla, kt鏎y np. rurami wymiennik闚 ciep豉 b璠zie si roznosi po ca造m domu. Mo積a z tym oczywi軼ie walczy ale tanie to nie b璠zie!

    Sami wi璚 widzicie, 瞠 to nie jest takie "hop-siup" - aby taka robota mia豉 sens, by豉 trwa豉 i zgodna z regu豉mi sztuki to potrzeba du穎 pracy, du穎 eksperyment闚, du穎 pieni璠zy, du穎 k這pot闚.

    A to, 瞠 mo積a wzi望 byle jaki silnik, podpi望 do niego generator, sznurkiem podwi您a rury i ch這dnice, przyglutowa wydech, umie軼i w szopie i triumfalnie obwie軼i 鈍iatu, 瞠 dzia豉 - tego nie neguj, ale od "dzia豉nia" do u篡tkowo軼i droga daleka...
  • #47
    kidu22
    Poziom 35  
    Energia z pr康u jest ta雟za ni z paliwa.
    Je郵i silnik spalinowy musi pracowa, np spr篹arka, pompa wody..... to mo瞠my cz窷 energi odzyska , ale sam dla siebie jest nieop豉calny .

    Mam rozeznanie nawet dla mocy 400kW na kruszarce, warto by這 zmieni nap璠 z diesla na silnik 3 fazowy.
  • #48
    PieruPapieru
    Poziom 2  
    Witam. Przyszed mi do g這wy podobny pomys co autorowi tematu. A to z uwagi 瞠 od jakiego czasu dowiaduj si o tym jak za kilka lat ma pa嗆 sie energetyczna w polce i ju s plany wydzielania energii elektrycznej. Nie m闚i帷 ju podwy磬ach cen tej瞠.

    A wi璚 pomys samodzielnej produkcji pr康u, tudzie ciep豉 nie jest taki g逝pi.

    A teraz co do silnika... Mi przysz這 do g這wy coby u篡 nie konwencjonalnego silnika spalinowego ale turbiny gazowej. Tak jak w elektrociep這wniach. Sprawno嗆 du穎 wi瘯sza i mniej zabawy z obs逝g. Dodatkowym plusem jest to 瞠 jak si uprze to turbina b璠zie chodzi豉 praktycznie na wszystko co si pali - od oleju rzepakowego, poprzez alkohol ( samogon :D ) na gazie sko鎍zywszy.
  • #49
    marcinadamczewski
    Poziom 15  
    PieruPapieru napisa:
    {...} Dodatkowym plusem jest to 瞠 jak si uprze to turbina b璠zie chodzi豉 praktycznie na wszystko co si pali - od oleju rzepakowego, poprzez alkohol ( samogon :D ) na gazie sko鎍zywszy.


    Dzi瘯i kolego za pomys. Przyznam si 瞠 nie interesowa貫m si tak turbin, i nie mam poj璚ia co to w og鏊e jest. Po sprawdzeniu w Wikipedii wychodzi na to 瞠 jest to po prostu silnik turboodrzutowy (poprawcie mnie je郵i si myl). Jeszcze odebranie ciep豉 z gor帷ych spalin mog sobie wyobrazi, natomiast wysokoobrotowy generator 50tys obr i jakie przekszta速niki, czy falowniki - to ju o wiele gorzej.
    Skomplikowanie takiego rozwi您ania skutecznie odstr璚za mnie od takiego pomys逝. Cz窷ci zamienne, to chyba fortuna. Ale projekt ciekawy.
  • #50
    PieruPapieru
    Poziom 2  
    marcinadamczewski napisa:

    Skomplikowanie takiego rozwi您ania skutecznie odstr璚za mnie od takiego pomys逝. Cz窷ci zamienne, to chyba fortuna. Ale projekt ciekawy.


    No w豉郾ie nie koniecznie... Mo積a by bazowa na najprostszej turbospr篹arce. Powinna wytrzyma obroty i temperatur.

    http://www.mototechnic.pl/img/zasada_dzialania_17.jpg
    a pomi璠zy komora spalania zamiast silnika samochodowego + oczywi軼ie wa nap璠zaj帷y generator
  • #51
    marcinadamczewski
    Poziom 15  
    My郵, 瞠 to jest bardzo trudne do wykonania. Teoretycznie wygl康a to bajecznie prosto; przed逝篡 wa turbospr篹arki pod陰czy do generator i ju mo積a spala paliwo i uzyskiwa energie. Jednak 瞠by taka zabawka mog豉 pracowa relatywnie d逝go bez awarii trzeba by bardzo precyzyjnie wykona ca陰 o takiego urz康zenia, precyzyjne wywa瘸nie, i super precyzyjnie ustawi osiowo turbospr篹ark i ten nasz generator. To moim zdaniem mo瞠 okaza si karko這mne. A przy obrotach rz璠u 100 ty obr/min minimalny b陰d, mo瞠 drastycznie skr鏂i 篡wotno嗆, czy po prostu spowoduje 瞠 ca這嗆 si rozleci. Tu musz doda 瞠 nie wiem na pewno z jak pr璠ko軼i pracuje samochodowa turbospr篹arka. No ale licz帷 cho熲y 30 ty obr/min minimalny b陰d mo瞠 kosztowa nas ca陰 prace. A co do takiego generatora wysoko obrotowego, to masz kolego jaki pomys?
  • #52
    PieruPapieru
    Poziom 2  
    marcinadamczewski napisa:
    A co do takiego generatora wysoko obrotowego, to masz kolego jaki pomys?


    No niestety tutaj ko鎍zy si m鎩 pomys gdy z silnikami elektrycznymi moja przygoda si dopiero zaczyna. Nie wiem czy s takie kt鏎e potrafi generowa pr康 przy tak wysokich obrotach. Dla tego tez chcia貫m us造sze wasz opini :)

    W ka盥ym razie mo瞠 jaka przek豉dnia z瑿ata na osi turbiny 瞠by generator mia optymalne obroty?

    a teraz troch lu幡ych przemy郵e...

    A je瞠li by造 by silniki / generatory pracuj帷e na takich obrotach to zamontowanie 這patek spr篹arki, turbiny i rotora na jednym wale by這 by chyba rozwi您aniem idealnym.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Chyba 瞠by zamontowa wymiennik ciep豉 ogrzewaj帷y np wod u篡tkow tuz za komora spalania wtedy do turbiny docieraj ch這dniejsze gazy. Wtedy:
    ni窺za temperatura = ni窺ze ci郾ienie = ni窺ze obroty

    Pytanie tylko jakie s optymalne obroty generatora i jakie s minimalne obroty turbospr篹arki aby ta w og鏊e wystartowa豉 i dzia豉豉.
  • #53
    marcinadamczewski
    Poziom 15  
    ni窺za temperatura = ni窺ze ci郾ienie = ni窺ze obroty ..... = ni窺za sprawno嗆 i moc
    Po prostu spadek ci郾ienia spowoduje ni窺z pr璠ko嗆 obrotow 這patek turbiny, a turbina jest po陰czona z wa趾iem i 這patkami kompresora, a co za tym idzie mniejsze do豉dowanie powietrza. Mo瞠 si myl. Niech koledzy poprawi.

    Powiem Ci jeszcze kolego 瞠 takie rozwi您ania s praktykowane w lotnictwie. EMBRAER i AirBus nie wiem czy wszystkie modele, ale pewnie wi瘯szo嗆 ma w ogonie w豉郾ie tak turbin. Nie wiem co ona tworzy, wydaje mi si 瞠 pr康. Ale jak spotkam si z moim znajomym to dowiem si wszystkiego. Ta turbinka tylko na postoju chodzi. Jak tak zdob璠ziesz, od jakiego ma貫go samolotu, to nie b璠ziesz musia kombinowa i przerabia turbospr篹arki samochodowej. A my郵 瞠 wszyscy ciekawi b璠 jak dzia豉 u Ciebie. Pozdrawiam

    No i znalaz貫m. Nazywa si to APU
    Oto uproszczony schemat
    Ciep這 i pr康 z oleju rzepakowego rozwi您ania mechaniczne
  • #54
    PieruPapieru
    Poziom 2  
    Ok. Poszpera貫m i znalaz貫m co takiego

    http://www.gas-turbines.com/nt6/index.html
    i generator do tego
    http://www.gas-turbines.com/nt-pu37/index.html

    Ca這嗆 okazuje si by w fazie eksperymentalnej i ca趾iem skomplikowane...

    Dodano po 9 [minuty]:

    marcinadamczewski napisa:
    Powiem Ci jeszcze kolego 瞠 takie rozwi您ania s praktykowane w lotnictwie. EMBRAER i AirBus nie wiem czy wszystkie modele, ale pewnie wi瘯szo嗆 ma w ogonie w豉郾ie tak turbin. Nie wiem co ona tworzy, wydaje mi si 瞠 pr康. Ale jak spotkam si z moim znajomym to dowiem si wszystkiego. Ta turbinka tylko na postoju chodzi. Jak tak zdob璠ziesz, od jakiego ma貫go samolotu, to nie b璠ziesz musia kombinowa i przerabia turbospr篹arki samochodowej.


    No niez貫 :) Warte obadania.

    Szuka貫m te czego na temat turbin nap璠zaj帷ych helikoptery. Po okre郵onej liczbie motogodzin w powietrzu musz by wymontowane. W lotnictwie si nie przydadz a mog這by si okaza 瞠 maja bardziej odpowiednie pr璠ko軼i obrotowe dla generator闚. Niestety nie wiem gdzie mo積a co takiego dosta.

    Na forum wygrzeba貫m te taki ono link:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1786100.html
    konstrukcje tej turbinki mo積a by by這 zg喚bi :)
  • #55
    kybernetes
    Poziom 39  
    Panowie, z turbinami to jest tak, 瞠 op豉ca si je stosowa od okre郵onych mocy, z tego co pami皻am to gdzie tak od 150 kW wzwy (mocy ci庵貫j). Przy ma造ch mocach idealne s silniki t這kowe.

    Je郵i za chodzi o uniwersalno嗆 paliwow - zainteresujcie si, koledzy tzw. "zgazowaniem" paliw sta造ch i p造nnych.
  • #56
    kkknc
    Poziom 43  
    saskia napisa:
    Zwroc uwage na zapisy moich postow, proporcje przebiegow , to 1 -3, jesli silnik w samochodzie przepracuje np. 150, 000 jednostek to taki sam silnik w agregacie przepracuje 450,000 jednostek. Tej proporcji raczej nikt nie jest w stanie zmienic. Jest to po prostu faktem.

    Totalne bzdury inne twoje posty na temat trwa這軼i silnika spalinowego te.
    Tu masz tabel producenta silnika przemys這wego, dbane nie przeci捫ane, regularnie servisowane prze篡waj dwa razy d逝瞠j. Ale to max a nie jak ty twierdzisz 15x d逝瞠j, a z tym silnikiem ze szrotu kt鏎y mia豚y by wieczny to mnie rozbawi貫.

    Ciep這 i pr康 z oleju rzepakowego rozwi您ania mechaniczne