Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio III przygasająca światł led do jazdy dziennej

waldik41 25 Nov 2011 20:16 5058 28
Testo
  • #1
    waldik41
    Level 12  
    Witam.
    Jestem świeżym posiadaczem Clio III 1,2 ben.Poprzedni właściciel zamontował w autku światła led do jazdy w dzień.Niby wszystko ok tzn.rozmieszczenie i warunki włącz.i wył. w/w świateł.Jedno co mnie denerwuje to to ,że po uruchomieniu silnika zapalają się ledy z ~5-8sekundowym opóźnieniem i co gorzej przerywają pod względem jasności świecenia (tak jakby raz prąd był mniejszy lub większy).Szczególnie zauważalne jest to na postoju kiedy lekko rusze kierownicą i włączy sie elektryczne wspomaganie.Mam wrażenie że również podczas jazdy może wystąpić przygaśnięcie np.silnik na wolnych obr. i jednocześnie ruch kierownicą lub włącz. inne odbiorniki prądożerne.Niestety nie wiem jak są w/w światła wpięte w wiązkę w aucie.Dodam,że sa to swiatła firmy waleo.Co można zrobić,aby te światła świeciły cały czas jednakowo?Może ktoś ich podłączył nie tak jak potrzeba.Czy w Clio III w jakiś szczególny sposób należy podłączać te światła?I na koniec dodam,że poza tym problemem wszystko działa w należytym porządku.
    Proszę o pomoc.Może trzeba coś domontować ,albo podłączyć tak jak powinno być aby światełka były ok.
    Pozdrawiam
  • Testo
  • #2
    petdog
    Level 12  
    witam musisz sprawdzić jak one są podłączone bo nic to nie mówi. światła do jazdy dziennej trzeba podłączyć z przekaźnikami itp same światła ledowe firmy valeo to porządna firma nie jakieś chińczyki także muszą być źle podłączone
  • #3
    waldik41
    Level 12  
    Czy mógłbyś rozrysować schemat podłączenia .Kiedyś podłączałem mijania pod przekażniki ,bo mi włącznik paliło,to chyba sobie poradze
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A maskę otwierałeś? Jakieś połączenia sprawdzałeś? Zainteresowałeś się jak to jest zrobione?

    waldik41 wrote:
    Kiedyś podłączałem mijania pod przekażnik


    Skoro takie operacje wykonałeś, no to dlaczego jeszcze nic nie sprawdziłeś?
  • Testo
  • #5
    waldik41
    Level 12  
    Jutro w dzień cos popatrzę,tylko dobrze wiedzieć jak powinno być i czy załóżmy brak przekażnika jest powodem wadliwego działania.
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    waldik41 wrote:
    i czy załóżmy brak przekażnika


    A skąd wiesz że go nie ma skoro nic nie sprawdziłeś?
  • #7
    waldik41
    Level 12  
    Dzisiaj prześledziłem .jak biegnie instalacja świateł dziennych.Wydaje ,się że podłączenie jest ok..Para przewodów jednej lampy i para z drugiej lampy zbiegają się do takiej małej prostokątnej puszki.Z tej puszki wychodzą trzy przewody (żółty.czarny,czerwony).które są odpowiednio wpięte czyli
    -czerwony +po zapłonie
    -żółty pod pozycję
    -czarny masa.
    Zastanawia mnie do czego służy ta czarna puszka.Rozkręciłem ja i jest tam jakaś płytka zalana czarnym (czymś tam),także możliwości regulacji niema.
    Podłączałem ,również przekaźnik w obwód z zasilaniem przekaźnika z akumul. ale bez żądanego efektu.
    Czy można ,w jakiś sposób tą puszkę ominąć, bo to chyba ona prawidłowo nie działa. Światła działają poprawnie na obrotach.Na luzie,kiedy włączę dmuchawę lub przekręcę kierownicą to przygasają niemal do wyłączenia.Jednym słowem reagują na większy pobór prądu i nigdy nie mam pewności czy w danej chwili świecą i do zaświecenia potrzebują kopa w postaci przy gazowania Czy jedyne wyjście to likwidacja lub wymiana?światełka są wklejone w zderzak i wycinając je pewnie auto by się oszpeciło,no i światła to waleo,ale i mercedesy się psują :)
  • #8
    s.q
    Level 21  
    Witaj,
    zacznij od nowa
    1. Spr. ładowanie (przy obciążeniu)
    2. Odłącz żółty, a czerwony z czarnym pod aku. bez dodatkowych przekażników (daj obciążenie)
    3. Spr. napięcie przed i za tajemniczą czarną kostką.
  • #9
    waldik41
    Level 12  
    ok.
    tajemnicza skrzynka to tzw.automat ,widziałem na taki na aukcji ze światłami philipsa.
    Myślisz ,że słabe ładownie ? Sprawdzę,akumulator (oczko) jest zielone to chyba ok,ale i tak sprawdzę jak pisałeś.
  • #10
    s.q
    Level 21  
    Nie patrz na kolor oczu. Miernik i obciążenie.
  • #11
    waldik41
    Level 12  
    obciążenie tzn. np.włączone światła mijania i dmuchawa?
  • #13
    zuzia3521
    Level 16  
    Moim zdaniem masz uszkodzoną przetwornice ledów.
  • #14
    waldik41
    Level 12  
    napęcia pomierzone
    ładowanie z obciążeniem 14,2V na 2000obr.
    na wolnych 13,5v
    nie mierzyłem przed i za przetwornicą (teraz wiem jak ta czarna puszka się nazywa).
    Ciekawy jestem czy można ją wymienić lub minąć :idea: .
  • #15
    s.q
    Level 21  
    A czy podpinałeś pod akumulator z odłączonym żółtym?
    Tak wykluczysz błąd podłączenia lub usterkę przetwornicy.
  • #16
    waldik41
    Level 12  
    dzięki za rzeczowe rady.Dzisiaj to już ciemno.ale jutro sprawdzę.Jak po takim podłączeniu nie będą przygasać tzn.że przetwornica do bani,bo żółty jest dobrze wpięty.
  • #17
    polonez15
    Level 33  
    A ja uważam, że nie ma tam żadnej pzetwornicy a same rezystory.
  • #18
    s.q
    Level 21  
    waldik41 wrote:
    Jak po takim podłączeniu nie będą przygasać tzn.że przetwornica do bani


    Sory, ale mów do słupa.
    Odetnij żółty.
    Czerwony i czarny na aku.
    I posłuchaj sam siebie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tylko nie podpinaj pomijając przetwornicę.
  • #19
    waldik41
    Level 12  
    Podłączyłem jeszcze dziś
    żółty przecięty
    czerwony i czarny na klemy
    efekt --ten sam , :cry: nic się nie zmieniło,może tylko to ,że zapaliły sie odrazu ,ale przygasają tak samo(w momencie dużego obciążenia)
  • #20
    jerzyf
    Level 23  
    waldik41 wrote:
    napęcia pomierzone
    ładowanie z obciążeniem 14,2V na 2000obr.
    na wolnych 13,5v
    nie mierzyłem przed i za przetwornicą (teraz wiem jak ta czarna puszka się nazywa).
    Ciekawy jestem czy można ją wymienić lub minąć :idea: .

    13,5V to moim zdaniem za mało i właśnie pomierz przed i za tą tajemniczą skrzyneczką.
  • #21
    waldik41
    Level 12  
    Witam
    Jutro jadę na sprawdzenie alternatora myśle że zmierzą napięcie i prąd ładowania.
  • #22
    waldik41
    Level 12  
    Ładowanie sprawdzone u fachowca i jest w jak najlepszym porzadku 14,7 v na obrotach,14,2na wolnych prz obciążeniu.Zmierzyłem równierz jaki jest spadek napięcia na wolnych obrotach podczas działania wspomagania.W róznych próbach napięcie nie spadło poniżej 14V.Swiatła jak przygasały tak przygasają.Zauważyłem dzisiaj,że świecą same,ale też razem z pozycją,wyłączają się dopiero jak włącze mijania.Włączenie pozycyjnych powinno wyłączać dzienne.Muszę ich przepiąć.tylko czy to coś zmieni?
  • #23
    zuzia3521
    Level 16  
    Jeżeli masz tam czarną skrzyneczke w sirodku zalaną czarną żywicą to jest własnie przetwornica bo tam nie ma zwyklych diód.Miałem taki sam przypadek jak ty klijent żle podłonczyl i uszk przetw .Kupił nowy komplet i po problemie.
  • #24
    s.q
    Level 21  
    Zostają jeszcze dwa pomiary.
    Przed i za przetwornicą, 1 w momencie prawidłowej pracy, 2 w trakcie przygasania.
  • #25
    waldik41
    Level 12  
    Pomiary zrobione.Napięcie przed i za czarną puszką takie jak w całej instalacji czyli 14,2-14,5 V.Myślę,że ta puszka to tylko automat wł/wył.
  • #26
    s.q
    Level 21  
    Czyli idziemy ku końcowi.
    Podepnij pomijając czarną puszkę (mam nadzieję że pomiary wykonane prawidłowo, bo zapalą się tylko raz)
    Jak będzie ok, to daj przekaźnik, zamiast automatu.
  • #27
    waldik41
    Level 12  
    Tak planuję zrobić.
    Z tymi pomiarami to dostaje obłędu.Podpoiłem sobie mały tester ładowania ,taki na 5 diod z zakresem od 11-15v,Okazało się ,ze bez odbiorników w momencie dodawania gazu ładowanie pokazuje 15v,a to już staje się niebezpieczne.Normalnie w czasie jazdy ze światłami i dmuchawą jeat 14V.Pojechałem do innego fachowca na pomiar jakimś dokładnym miernikiem i pokazało ładowanie na wolnych(obroty spadają po nagrzaniu silnika do 750 )na włączonych światłach 14,6-14,8v.Powiedział,że w nowych autach tak może być.Spytałem o regulator to mi szcęka opadła ,bo cena 220zł(regulator z komputerem),Teraz nie wiem co robić.Czy kosztowna zmiana regulatora pomoże,czy tak jeździć .
  • #28
    polonez15
    Level 33  
    Mówię po raz kolejny, zapewne nie ma tam żadnej przetwornicy i stąd te kwiatki. Podłącz owe światełka do innej fury a zobaczysz ten sam efekt.
  • #29
    waldik41
    Level 12  
    Czyli światełka do bani?
    Nie chcę zakładać nowego tematu,i mam dylemat jak to jest z tym ładowaniem.
    14,6-14,8V skrajnie zapali mi się czerwona dioda testera ustawiona na 15v.wg. mnie są to za duże wartości.Słyszałem też ,że nie które auta tak mają ,tylko akumulatory są wszędzie jednakowe i najlepiej im jak mają max. 14,4V wg. instrukcji używania.Dodam.że poprzedni właściciel auta wymienił akumulator.Zazwyczaj fabryczny akum. wytrzymuje więcej niż 5llat(pod warunkiem,że wszystko ok.)Nie znam powodu wymiany.
    Czy wymiana regulatora napięcia coś zmieni?Jakby kosztował 50zł to żaden problem,ale do tego alternatora i tego sam.koszt ponad 200zł(podobno regulator sterowany komputerem) więc mam duży dylemat .
    proszę o pomoc .Liczę na wiedzę i doświadczenie kolegów,by rozwiązać mój problem,a także może to posłużyć innym.
    Pozdrawiam