Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik pralki Whirlpool - zepsuty tachogenerator

adam1987 26 Lis 2011 00:53 6700 6
  • #1 26 Lis 2011 00:53
    adam1987
    Poziom 18  

Witam!

Na wstępie zaznaczam, że nie jestem elektronikiem ani elektrykiem, ale jakieś podstawowe pojęcie mam w tej materii. Chcę niskim albo zerowym nakładem finansowym naprawić silnik od pralki Whirlpool (dokładny model pralki nieznany) w którym prawdopodobnie przepaliła się cewka tachoprądnicy, gdyż nie przewodzi prądu. Przepaliła się, bo ktoś inny wcześniej pomylił styki od tacho ze stykami stojana/wirnika i podłączył tam prąd z sieci :D

Sam silnik działa, bo podłączyłem stojan z wirnikiem szeregowo do sieci i pięknie się kręcił (nie dysponowałem prostownikiem). Nie ma też żadnych przebić na masę. Nie znam się dokładnie na budowie tachogeneratorów, więc możliwe, że są w nim inne elementy poza cewką, które też mogły się spalić. W każdym razie cewka jest w plastikowej obudowie której nie da się w prosty sposób rozebrać, żeby zobaczyć co jest w środku.

Wobec tego mam kilka pytań:
    1) Czy w Polsce można takie coś kupić/dostać?
    2) Czy jest sens próbować to naprawić?
    3) Czy lepiej kupić nowy silnik? (koszt powyżej 50 zł)
    4) Czy warto spróbować zrobić cewkę samemu?