Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

digger123 26 Lis 2011 08:50 17646 15
  • #1 26 Lis 2011 08:50
    digger123
    Poziom 16  

    Witam
    Auto jak w temacie zwyczajnie nie zapaliło, przyjechał mechanik zapalił z samostartu i pochodziło chwile, rozebrałem cały dolot ( przy okazji sprawdziłem słynne klapki - są ok ) wykręciłem wtryski i .... na zdjęciu 1 jest uszkodzony wtrysk (mechanicznie) dla porównania na 2 "dobry" wizualnie wtrysk. 3 wtryski wyglądają ok jeden wygląda tak jak na 1 fotce, teraz pytanie jak doszło do takiego uszkodzenia, czy coś jeszcze mogło szlag trafić ?? - wtrysk już zamówiłem tylko czy coś jeszcze nie strzeliło, auto ma przejechane 170kkm udokumentowane pełna książką serwisową BMW ( i wiem kto nim jeździł przedtem ) nie sprowadzane itd. jestem 2 właścicielem, ostatni serwis bmw wymienił DPF i odmę. Podejrzewam że przy tak uszkodzonym wtrysku ciśnienie na CR było za niskie żeby auto odpaliło. Mam rację ??

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    0 15
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 26 Lis 2011 19:39
    decybel91
    Poziom 39  

    Nie właściwa dawka lub problem ze spalaniem. Sprawdź kompresję na cylindrach.

    1
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 26 Lis 2011 19:46
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    A co się temu wtryskowi stało? On wygląda na "sklepany" np. młotkiem... W cylindrze nie ulegnie takiemu zniszczeniu. Co do ciśnienia paliwa i odpalania, to może i masz rację a może nie. Trzeba zaglądnąć w parametry, a nie zgadywać... :)

    0
  • #4 26 Lis 2011 20:15
    digger123
    Poziom 16  

    Da sie to jakoś sprawdzić czy czasami ten wtrysk nie dostał tłokiem, nie chce uszkodzić kolejnego.
    Jak pokręcę dolnym kołem przy wkręconych wtryskach, nie uszkodzę go jak by było coś nie tak ( tak przynajmniej będę wiedział czy następuje kolizja z wtryskiem, oczywiście z wyczuciem )

    p.s. sorry za brak polskich znaków ale na tym kompie nie mogę ich jakoś zainstalować

    p.s.2 już poprawiłem polskie znaki :)

    1
  • #5 26 Lis 2011 20:53
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Miałem taki przypadek w MG z silnikiem BMW. Nie palił bo cisnienie za małe. Po wykreceni swiec, to trysneło paliwem az na sufit. Koncówka wtryskiwacza była nad topiona i wygladała dokładnie tak samo. Co to spowodowało, nie wiem. Moze benzyna w ropie? Moze coś innego.

    1
  • #6 27 Lis 2011 10:15
    decybel91
    Poziom 39  

    Być może EDC zaczął wypalać DPF i dodatkowe dotryski paliwa spowodowały spalanie stukowe i efekt jest.

    0
  • #7 27 Lis 2011 11:58
    digger123
    Poziom 16  

    Jutro ma przyjść wtrysk ( nie nówka bo wiadomo koszt taki ze spodnie spadają ) boję się tylko że jak "przekręcę nim" to może trafić szlag ten wtrysk - nie che rozbebeszać całego silnika wiec chce z wyczuciem przekręcić kołem tylko pytanie czy i tak nie uszkodzę wtrysku, benzyna w bak hm, laska ostatnio tankowała - ale od niej tej informacji nie wydobędę który kranik wcisnęła czy czarny czy zielony , może warto " just in case" wypłukać cały układ ?? nie chce się nie potrzebnie wpakować w jakieś dziwne koszta, ile będę umiał postaram się zrobić sam.

    0
  • #8 27 Lis 2011 14:44
    decybel91
    Poziom 39  

    5% benzyny w baku nie powinien zrobić dużej róznicy.

    0
  • #9 27 Lis 2011 23:09
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    A jak powąchasz to paliwo już np. przy listwie (przy silniku), to czuć benzyną? Jeśli nie, to nie zawracaj sobie głowy z wymianą i czyszczeniem układu. Jedynie to możesz sobie wymienić filtr paliwa, jeśli nie znasz jego "historii" ;)

    0
  • #10 29 Lis 2011 22:33
    digger123
    Poziom 16  

    hm ciężko wyczuć czy jest tam benzyna czy ropa - jak mam pościągane wtryski i cały dolot to wszystko "śmierdzi" ropą. wtrysk dzisiaj przyszedł czekam jeszcze na nowe miedziane podkładki ( powinny być jutro ) to poskładam to i zobaczę co dalej.
    Dzisiaj zauważyłem że nie działa mi klima ( cały panel klimatyzacji, jakby nie było zasilania, oraz brak jest sterowania lusterkami, ktoś może pomóc w zlokalizowaniu bezpiecznika. Wymontowałem panel klimatyzacji żeby zobaczyć czy czasem jakaś wtyczka się nie poluzowała - ale wszystko jest wpięte poprawnie, ale mam tylko dwie wtyczki podpięte ( takie standardowe BMW z łapką) ale jest jeszcze jedno gniazdo do którego nic nie było wpięte, czy to normalne ?? od czego jest to dodatkowe gniazdo ( szukałem we wnęce czy czasami nie leży gdzieś blisko ale nic nie znalazłem ), na fotce zaznaczyłem dwa złącza które mam podłączone i strzałką to które było puste.


    Podłączyłem INPA i zczytałem błędy - nic w klimie nie było ale jest kilka w silniku ktoś pomoże w identyfikacji "kind of error" ??

    4222 Cylinder 2 : Activation interrupted
    4152 Whirl valve
    3F01 Charge pressure sensor
    4212 Cylinder 1 : Activation interrupted
    4232 Cylinder 3 : Activation interrupted
    4242 Cylinder 4 : Activation interrupted
    4B90 Rail prssure controle at engine start
    441C Injector cilinder 1: activation
    442C Injector cilinder 2: activation
    443C Injector cilinder 3: activation
    444C Injector cilinder 4: activation

    podejrzewam że:
    44xC to ze względu iż mam wypięte wtryski na wszystkich cylindrach
    42x2 to że świece wypięte podejrzewam
    4B90 wypięta jest wtyczka od CR
    3F01 to pewno coś z turbiną ( ale nie mogę nigdzie znaleźć type od error) albo to że ma EGR odpięty
    4152 no i to, to pewno te klapki ( zastanawiam się czy przy okazji ich nie wywalić) stanie się coś złego ??

    jakie jest oznaczenie kodowe silnika 2.0 diesel w mym aucie zawsze myślałem że to M57 ale INPA nie chce się z nim połączyć za to łączy się z N45 i M54 nie wiem czy poprawnie




    oraz zrzut softu zainstalowanego w samochodzie



    przeszukałem też internet ale nie mogę znaleźć informacji czy INPA będzie wstanie wkodować mi wtryski od nowa.

    0
  • #11 29 Lis 2011 22:42
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Nie ma potrzeby kodowac wtrysk. A z reszta nie da sie tego zrobic w tym modelu. poprawcie mnie jezeli sie myle.

    0
  • #12 03 Gru 2011 11:40
    digger123
    Poziom 16  

    a więc tak autko poskładane ( na fotce kilka błędów po odpaleniu ) - wiem że mam na bank jedną świece do wymiany

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    JBBF nie mogę znaleźć nigdzie tych błędów
    DDE
    43F2 Electrical extra heater : Activation interrupted - co to takiego ???
    4222 to na bank świeca żarowa na 2 cylindrze ( patrząc od przodu mam racje )
    DSC nie mogę znaleźć nigdzie tego błędu
    KLIMA to samo nic nie moge znaleźć

    ktoś pomoże w rozszyfrowaniu

    Ale teraz magia

    jak założę opaskę na EGR ( na końcówkę doprowadzającą spaliny do dolotu ) auto nie chce odpalić
    jak zdejmę tą opaskę auto dopala i chodzi równo - kupa dymu wali z EGR

    świadczyło by to o nie drożności układu wydechowego - ale jak mam zdjętą opaskę to z rury też idą spaliny

    jakieś sugestie - coś spieprz.... przy montażu - wszystkie wtyki podłączone ( tak mi się wydaje ) klapki wywalone
    za wszelkie sugestie z góry dzięki.

    0
  • #13 06 Gru 2011 01:56
    piotrekkud
    Poziom 9  

    Po mojemu to albo pomotałeś coś z podciśnieniami do egr'a , albo zacięty sam egr, a spaliny z egr'a to norma.

    0
  • #14 06 Gru 2011 23:03
    digger123
    Poziom 16  

    podciśnienie od EGR podłączone jest dobrze - nie drożny układ wydechowy, wymontowałem DPF i jest cały w czarny szlamie ( podejrzewam że lejący wtrysk załatwił go na amen ) DPF jest własnie płukany, jutro będę montował go z powrotem, i zobaczę czy reszta układy wydechowego też dostała czy jest drożna.

    0
  • #15 10 Gru 2011 19:36
    digger123
    Poziom 16  

    A więc tak auto nie ma DPF tylko katalizator, poprzedni właściciel powiedział że w serwisie wymieniali DPF a ja to zwyczajnie przeklepałem wymieniali ( jeśli już to)
    katalizator. Zaparłem się na ten samochód i znalazłem przyczynę - po odłączeniu katalizatora ledwo ledwo spaliny lecą przez turbo ( dlatego jak odłączyłem przewód doprowadzający spaliny do EGR auto odpalało ).

    Aktywator waste gate nie działa prawidłowo, przy podpiętej wtyczce do turbiny aktywator jest na samym dole ( domniemywam tylko że jest to pozycja zamknięta ), jak odłączyłem wtyczkę i ponownie podłączyłem, aktywator robi pełen ruch góra dół i tak zostaje ( chyba sie resetuje ) jednak przy odpalaniu pozostaje na dole( poz zamknięta). Przy odłączonej wtyczce podniosłem go trochę jakieś 2-3 mm i auto dopala normalnie. Teraz pytanie mam uszkodzony aktywator waste gate czy zwyczajnie niezaadoptowany ?? i da się go jakoś zaadoptować aby pracował normalnie ?? Czy jeszcze coś innego ??


    chyba że jeszcze tak myślę miałem błąd czujnika doładowania, jeśli on wysyła zły sygnał to wastegate też działa nie prawidłowo, ale tak czy siak auto chyba powinno odpalić nawet jak ten waste gate jest zaknięty to sapliny powinny przelecieć przez łopatki turbiny na zewnątrz, mam racje ??

    po odpięciu czujnika doładowania "sztanga" od wastegate idzie do góry i auto odpala, brak błędu od tego czujnika - czy jest on uszkodzony - albo jakoś nie

    1
  • #16 20 Gru 2011 11:53
    digger123
    Poziom 16  

    a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa,

    1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??)
    2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda na sprawny przy odłączonym ( zgaszony silnik pokazuje 899.99 mbar) a podłączony ( przy wyłączonym silniku -1014.89 co jest chybva ciśnieniem atmosferycznym)
    3 wtrysk był wymieniony na cylindrze 2
    4 wiem ze mam na tym cylindrze rąbniętą świece ale czy to ma aż taki wpływ na kopcenie na biało ??

    wie ktoś jakie tam siedzą świece ?? nie chce rozbierać żaby tylko zobaczyć, a muszę kupić nową.

    oryginalny problem jest taki że auto nie pali z wpiętym czujnikiem ciśnienia doładowania,jak go wypnę to sztanga przy turbinie podnosi się o jakieś 10mm i auto odpala, jak pracuje jak mu tylko wepnę wtykę słychać jak turbo się "zamyka" i silnik nie ma gdzie odprowadzić spalin i zdycha. Czujnik sprawdziłem po wypięciu podaje 880 mbar a po w pięciu pokazuje ciśnienie atmosferyczne także chyba nie on jest temu winny. Dziwne jest to że oczekiwania silnika (1870.64) i podawane przez przepływkę ( 1834.26) są podobne i różnica nie przekracza 10% co sugeruje raczej że przepływka jest dobra, tylko dlaczego przy wpiętej i wypiętej przepływce wyniki pomiaru są takie same ?? jakie są prawidłowe odczyty inpa w waszych samochodach ( wielkości mg/stroke) bo skalą INPA raczej bym się nie sugerował i to że pokazuje akurat przy nich "!", jaki sygnał steruje tą sztangą od turbo i na podstawie jakich czujników jest wyliczany to może prędzej dojdę.
    Czy nie szczelność kolektora dolotowego mogła by takie coś robic że auto nie odpala - może jak montowałem kolektor po wymianie wtrysku, gdzieś się uszczelka podwinęła.

    drugi jest taki że auto strasznie kopci na biało ( fakt że był płukany katalizator), albo porostu silnik dostaje jakieś wielkie ilości paliwa ze względu na błąd czujników powietrza które dostaje się do silnika.

    Panowie pomocy, bo od czasu jak padł mi ten wtrysk jeżdżę 63konną fabią jeszcze tydzień i się tym zabije bo auto to jeździ jakby miało zapiętą 60 tonową przyczepę

    załączam zrzuty z inpa

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania
    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    z podłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania
    BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk

    0