Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alpine CDA-9856R - wadliwie działa silnik przesuwu lasera (gdy radio jest zimne)

26 Lis 2011 13:38 5352 13
  • Poziom 9  
    Car audio Alpine CDA-9856R jak jest zimne, generalnie poniżej 14stopni. Piszczy silnik od przesuwu lasera, i nie chce się przekręcić.
    Czym jest zimniej tym większą ma tendencje do piszczenia (to znaczy że zamiast się przekręcić, piszczy i stoi w miejscu).
    np. jest 0 stopni, wkładam płytę i pii pii i wyskakuje Error, wkładam jeszcze raz no i tym razem raz zapiszczy a następnie przesunie laserem i odczyta płytę.

    Podczas słuchania piosenek też zamiast przesunąć laserem to zapiszczy (nie przesunie lasera) i już jest przerwa w odtwarzaniu.

    Jak się trochę nagrzeje to już silnik działa prawidłowo.

    Przy temperaturze powyżej ~15 stopni niema tego objawu.

    Czyściłem soczewkę, regulowałem laser (potencjometr),
    Wymieniłem silnik napędu płyty MDN3BL3DSAS na MDN3BT3HSAS.
    Wymieniłem silnik napędu lasera PPN13PB11C na FF-050SH.
    Wyczyściłem prowadnice i naoliwiłem, mechanizm przesuwu lasera kręci się lekko.

    Jest to samo, wydaje mi się że problem jest w elektronice (sterowanie silnikiem), proszę o pomoc.
    ps. mam schemat elektryczny od CDA-9855R bo mechanizm CD jest ten sam.


    Alpine CDA-9856R - wadliwie działa silnik przesuwu lasera (gdy radio jest zimne)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 42  
    To ewidentnie elektronika. Wrzuć ten schemat.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 26  
    A czy przypadkiem nie są zanieczyszczone prowadnice lasera, mechanizm przesuwu.
  • Poziom 9  
    ja-kenaj napisał:
    A czy przypadkiem nie są zanieczyszczone prowadnice lasera, mechanizm przesuwu.

    Jest w idealnym stanie, kręci się lekko i bez zacięć - sprawdzałem bez silnika.
  • Poziom 24  
    Witam! A może całą płytkę z elektroniką trzeba potraktować gorącym powietrzem- może są jakieś przerwy. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Jerzy Majkut napisał:
    Witam! A może całą płytkę z elektroniką trzeba potraktować gorącym powietrzem- może są jakieś przerwy. Pozdrawiam.

    Wydaje mi się, że to nie zimny lut, bo by od wstrząsów szwankowało, a przez cały okres letni działało bez zarzutu, można było jeździć po kocich łbach i było ok.
    Problem jest dopiero jak się robi chłodniej.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Nagrałem ten dźwięk z silnika przesuwu lasera gdy piszczy a nie może się przekręcić.
    Słychać dwa zapiszczenia a w 4 sekundzie prawidłowe zadziałanie.
  • Poziom 42  
    Ładnie piszczy.
    Nie wiem który ze schematu to jest ten silniczek co piszczy ale oba steruje ten sam driver - BA5985FM.

    Cenowo nie jest drogi (aż tak) - poniżej 10 zł.
    Myślę że to przez niego.

    Możesz zrobić tak żeby sprawdzić jaką ma temperaturę podczas pracy - pewnie dużą - więc możesz go mimo wszystko profilaktycznie przelutować.

    Jak to nic nie da to go wymień.

    Steruje tym TC94A14FA i wątpię żeby był uszkodzony (choć nie wykluczone) bo silnik "coś" reaguje.

    Sprawdź też rezystory R133-R136 i napięcie VREF czy nie pływa - przed wymianą.
  • Poziom 9  
    11111olo napisał:
    Ładnie piszczy.
    Nie wiem który ze schematu to jest ten silniczek co piszczy ale oba steruje ten sam driver - BA5985FM. ...

    Driver - BA5985FM podczas pracy nie jest gorący, jest ciepły (trochę cieplejszy niż inne układy).
    Przelutowałem go.

    Sprawdziłem rezystory R133 ma 27k - R136 ma 10k tak jak na schemacie i też je przelutowałem.

    Ale nadal jest to samo bez zmian.

    W momencie piszczenia płyta się kręci a silnik od przesuwu FF-050SH nie chce się przekręcić tylko drży (jakby zamiast stałego napięcia, by w którąś stronę się przekręcić, dostawał zmienne o częstotliwości którą słychać jako piszczenie).

    Może wymienię driver - BA5985FM?
    A te napięcie VREF to ma mieć jakaś wartość? Ważne jest, w jakim zakresie może się zmieniać napięcie ?
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam radio Alpine CDA-9855 w którym pisk pojawiał się i zanikał aż pojawił się błąd Error.
    Obecnie nie czyta płyty ,mechanizm lasera chodzi lekko .
    Czy przyczyna tkwi w BA5985FM?
    Gdzie on sie znajduje bardzo bym prosił o zaznaczenie na schemacie.
    Obecnie jestem w Anglii i tu ciżżko o specjalistów w tym temacie.Sam z tym muszę się zmierzyć.

    4.01.2013
    Wymieniłem driver BA5985FM i przez kilka minut wszystko było w porządku.
    Radio czytało płytę natomiast po zmianie utworu przestało i pojawił się napis Error.
    Co mam teraz sprawdzić .Nie wiem co robić.
  • Poziom 10  
    Czy nikt nie zna odpowiedzi?
    UP
  • Poziom 9  
    Mar/cin napisał:
    Czy nikt nie zna odpowiedzi?
    UP

    Niestety i mi nikt nie pomógł, nadal mam piski gdy radio jest zimne i wyskakuje error.
    Być może podobny problem tylko że u mnie w mroźne dni.
  • Poziom 10  
    Czesc,
    wszystko to co zrobiłeś nie przyniosło skutku?
    Ja wymieniłem sterownik BA5985FM i pomogło na kilka minut.Zmieniłem utwór i wyskoczyl error,dziwne.
    Działało po wymianie drivera ale zmiana utworu spowodowała ponowną awarie.
    Byłeś s tym problemem u lokalnego "znawcy " od car audio?
    JA jestem umówiony za 2 tyg w firmie która montowała nagłośnienie.