Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Expres do kawy firmy Saeco

zykfryd1 26 Nov 2011 19:23 6511 17
  • #1
    zykfryd1
    Level 13  
    Jestem posiadaczem ekspresu ciśnieniowego do kawy firmy Saeco. Expres jest uszkodzony i będę musiał go oddać do naprawy, będzie to już trzecia naprawa. Czy w takim wypadku należy mi się zwrot pieniążków lub nowy sprzęt? Expres jest na gwarancji do końca Grudnia.
    Dziękuję
  • Helpful post
    #2
    michcior
    Level 30  
    Uważaj co im mówisz. Gwarancja to umowa cywilna. Może być w niej że sprzętu nie wymieniają. Jak przyniesiesz i napiszesz "żądam naprawy w ramach rękojmi" to mogą sobie swoja gwarancją podetrzeć to i owo. Rękojmia ma swoje, uregulowane na terenie polski przepisy, poczytaj jakie, będziesz wiedział czy chcesz tej rękojmi. Są instytucje zajmujące się pomocą w takich przypadkach. Federacja konsumentów, UOKiK, mają infolinie i czasami nawet daje się dodzwonić. W końcu gdzieś te nasze podatki trafiają z sensem.
  • Helpful post
    #3
    alltech2
    Level 21  
    Trzy naprawy i wymiana na nowy albo zwrot pieniędzy albo wymiana na sprzęt wolny od wad.
  • #4
    zykfryd1
    Level 13  
    Kiedy i gdzie mam to zgłosić że jest to trzecia naprawa i chcę się starać o nowy sprzęt?
    po pierwszej naprawie w serwisie czy przed naprawą? a może u przedstawiciela w Polsce tuż po naprawie?
  • Helpful post
    #5
    alltech2
    Level 21  
    Po trzeciej naprawie jeżeli nadal będzie wadliwy w sklepie tam gdzie kupiony był.
  • #6
    zykfryd1
    Level 13  
    a.. to dopiero po trzeciej? to będzie trzecia, czyli nie mogę reklamować
  • Helpful post
    #7
    alltech2
    Level 21  
    Czas naprawy przedłuża gwarancję o cały czas kiedy oddany towar był do naprawy.
  • #8
    zykfryd1
    Level 13  
    dzięki za odpowiedź, dobrze wiedzieć o tym ,tylko że w moim przypadku to chyba na niewiele się zda, gwarancja jest ważna do 18 grudnia tego roku, niechby przetrzymali z 10 dni to wydłużenie o ten okres nic mi nie da, zakładam że po naprawie zaraz się nie zepsuje. Muszę zadzwonić do przedstawiciela i dowiedzieć się jak jest z tą ilością napraw po której przysługuje nowy expres, w serwisie nie będę pytał bo tam głupoty opowiadają...jednej mi nie uznali :cry:

    Jeżeli to będzie dopiero trzecia naprawa, i nie przysługuje wymiana sprzętu to czy są jakieś inne sposoby /rękojmia- nie wiem, nie znam się na tym/ wymiany sprzętu, bo ewidentnie wadliwy egzemplarz
  • Helpful post
    #9
    movzx
    Level 39  
    W ramach gwarancji konsumenckiej (rękojmi) to do Ciebie należy wybór czy chcesz wymiany czy naprawy. Żeby odmówić wymiany, sprzedawca musi wykazać że jest to niemożliwe lub naraża go na nadmierne koszty.
    Zgłaszasz swoje żądanie wymiany na piśmie (z potwierdzeniem odbioru - pieczątką i datą na kopii dla Ciebie), powołując się na stosowną ustawę (wzór chociażby na stronie Federacji Konsumentów), często taka forma "magicznie" zmienia podejście sprzedawcy i wymienia on towar na nowy. I nie dawaj sobie wmawiać że nie można, albo że oni tak nie przyjmą itp.
    Ja kiedyś groziłem policją (oczywiście bardziej jako straszenie), tak mnie sprzedawca zawzięcie próbował zrobić w balona.
  • #10
    zykfryd1
    Level 13  
    Tylko że expres kupowany był przez internet, co w takim wypadku? to chyba dodatkowe utrudnienie, wszystkie papiery trzeba będzie przesyłać, a jak zaczną celowo przedłużać odpowiedź to może minąć termin gwarancji...
    ale, gdy zdecyduje się wysłać takie pismo, wcześniej naprawiać tą usterkę w serwisie czy nie?
  • Helpful post
    #11
    movzx
    Level 39  
    zykfryd1 wrote:
    Tylko że expres kupowany był przez internet, co w takim wypadku? to chyba dodatkowe utrudnienie, wszystkie papiery trzeba będzie przesyłać, a jak zaczną celowo przedłużać odpowiedź to może minąć termin gwarancji...

    Nic to nie zmienia. Może tyle że w takim wypadku sprzedawca ponosi koszty przesyłki towaru (tak, ostatnio potwierdził to sąd)
    Ewentualnie wysyłasz za potwierdzeniem odbioru i od tego momentu sprzedawca ma 14 dni.
    Jak nie odrzuci reklamacji do tego czasu - uznaje się ją za przyjętą.

    zykfryd1 wrote:
    gdy zdecyduje się wysłać takie pismo, wcześniej naprawiać tą usterkę w serwisie czy nie?

    No jak już naprawisz to jest po herbacie, bo towar przestaje być niezgodny z umową. Albo rybka albo... akwarium.
  • #12
    zykfryd1
    Level 13  
    dziękuję, mógłbyś mi jeszcze napisać czy trzecia usterka w przeciągu okresu gwarancyjnego to wystarczający powód? bo taką prośbę będę musiał uzasadnić, może dołączyć do takiego pisma ksero karty gwarancyjnej, dobry pomysł?

    i pewnie dowód zakupu potrzebny? hm.. z tym mogą być problemy
  • Helpful post
    #13
    movzx
    Level 39  
    Liczba usterek formalnie jest nieistotna (możesz żądać wymiany już przy pierwszej), ale jest dobrym argumentem na poparcie takiego żądania. Skoro poprzednie naprawy okazały się mało skuteczne, można podnosić że sprzedawca/serwis nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową.

    Dowód zakupu jest potrzebny. Nie musi to być paragon, np. podbita przez sklep (z datą zakupu i modelem, ew. numerem seryjnym sprzętu) karta gwarancyjna paradoksalnie też jest dowodem w przypadku rękojmi.
  • #14
    zykfryd1
    Level 13  
    tak, tylko dowiedziałem się że sprzedawca ma prawo odesłać taki expres do serwisu celem naprawy, to nie ma sensu nawet składać takiego pisma
  • #15
    movzx
    Level 39  
    zykfryd1 wrote:
    sprzedawca ma prawo odesłać taki expres do serwisu celem naprawy

    Nieprawda. Jeśli żądasz wymiany na nowy, sprzedawca nie może o tak sobie odesłać do naprawy bez powiadomienia Cię że odmawia wymiany (z powodu np. nadmiernych kosztów).
    A jeśli tak zrobi - tylko się ciesz. Skoro po 14 dniach nie odrzucił reklamacji (nieważne czy sobie samowolnie naprawił - ważne że nie odrzucił) to wtedy znaczy że uznał twoje roszczenie. Żądasz wydania nowego towaru, w przeciwnym razie idziesz do sądu.
    Tutaj ciekawe 2 źródła:
    http://www.rp.pl/artykul/55660,77619-Jak-skutecznie-zlozyc-reklamacje-.html?p=2
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/92813...ymiany-na-nowy-sprzedawca-naprawil-towar.html (ostatni post na 1. stronie).
  • #16
    zykfryd1
    Level 13  
    dzięki
    gdybyś mógł jeszcze wytłumaczyć termin
    " zwrotne poświadczenie odbioru"
    expres kupowany był w sklepie internetowym, jeden dokument mam mieć dla siebie jako potwierdzenie, jak to zrobić?
    wysłać dwa pisma z czego jedno sprzedawca ma odesłać do mnie? nigdy tego nie robiłem

    jeszcze jedno, mam wysłać samo pismo czy również expres?

    otrzymałem taki oto wzór pisma

    http://imageshack.us/photo/my-images/812/reklm.jpg/
  • Helpful post
    #17
    movzx
    Level 39  
    zykfryd1 wrote:
    " zwrotne poświadczenie odbioru"
    expres kupowany był w sklepie internetowym, jeden dokument mam mieć dla siebie jako potwierdzenie, jak to zrobić?

    Wysyłasz pismo listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Wcześniej zrób sobie tylko skan albo zdjęcie podpisanego gotowego pisma, i tyle. Tak, to zadziała :)

    Wzór jest słaby. Dość dokładnie wyjaśnia sprzedawcy jak może w Ciebie uderzyć.
    Przyda Ci się tylko ta górna część. Opisać wadę, data, podpis, fotka, wysyłasz.
  • #18
    zykfryd1
    Level 13  
    zeskanuję jeszcze kartę gwarancyjną z naprawami i też prześlę