Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega8][Bascom] Pomiar czasu zadziałania przekaźnika - nie działa jak powinien

peres 27 Lis 2011 15:43 2401 11
  • #1 27 Lis 2011 15:43
    peres
    Poziom 10  

Witam. Napisałem program który mierzy czas między podaniem napięcia na cewke przekaźnika, a przyciągnięciem kotwicy i zwarcia styków.

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

problem polega na tym, że na wyświetlaczu cały czas pokazuje się identyczny wynik.Tak jakby procesor nie mierzył czasu przekaźnika, tylko jakiś inny czas. Jestem początkującym w dziedzinie programowania, także proszę o wyrozumiałość.

0 11
  • #2 27 Lis 2011 22:46
    xury
    Poziom 38  

Oj kolego jak Ty chcesz mierzyć coś używając Waitms w programie ?.
    W obsłudze przerwania od cewki startuj timer, a w drugim przerwaniu go zatrzymuj.

0
  • #3 28 Lis 2011 16:09
    peres
    Poziom 10  

To waitms jest tylko po to żeby zdążyć puścić przycisk który uruchamia pomiar. Bo tak to by się zapętlił (tak mi się wydaje).
    Idea programu polega na tym, że jak wcisnę przycisk, to portb.0, do którego jest podłączona cewka, ustawi się na 1, czyli załączy przekaźnik. W tym samym momencie startuje timer i liczy, po przepełnieniu generuje przerwanie które zwiększa zmienną Puls o 1. Po przyciągnięciu kotwicy i zwarciu styków (Pind.1) timer się zatrzymuje i liczbę przerwań mnoży przez obliczony współczynnik i dodaje to co zostało w timerze.
    Xury, mógłbyś opisać swój pomysł, bo trochę nie rozumiem.

0
  • #4 29 Lis 2011 10:54
    SylwekK
    Poziom 29  

Jak boisz się o zapętlenie to wykorzystaj dodatkowy znacznik albo badanie czy przycisk puszczony ale na litość nie WAIT'uj w programach, które mają coś dokładnie mierzyć!

0
  • #5 29 Lis 2011 16:37
    M. S.
    Poziom 34