Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 - "Particle filter additive level too low" - co to jest ?

27 Lis 2011 21:14 25808 15
  • Poziom 20  
    Witam. Posiadam Citroena C5 2.2 HDI 2004r. po lifcie i świeci mi się co jakiś czas kontrolka SERVICE i błąd "Particle filter additive level too low". Co to oznacza ? Czy to coś poważnego ? Dodam że samochód czasami dziwnie szarpie jak się gazu dodaje na obrotach około 2-3tys. Jechać na komputer czy wiadomo co to jest ? Droga naprawa ? Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    Musisz uzupełnić Eolysa (chyba tak ten specyfik się nazywa).

    Nie mniej chodzi o płyn w filtrze cząstek stałych.
  • Poziom 20  
    Rozumiem że jest to jakiś płyn tak ? Ale gdzie to się uzupełnia i ile to kosztuje ? Po dolaniu błąd zniknie i będzie wszystko ok ? I tak w ogóle to jest tylko jeden rodzaj tego płynu ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    A co się może stać jak nie doleje tego płynu ?
  • Poziom 17  
    Jedz do mechanika, sam sobie nie poradzisz, po dolaniu potrzeba zrobić adaptacje. A jak nie dolejesz to mówiąc na skróty w konsekwencji auto stanie.
  • Poziom 20  
    Ale czemu stanie ? Przecież to jest chyba tylko do oczyszczania spalin tak ?
  • Poziom 34  
    1. Silnik w aucie najpierw straci moc, a w dalszej konsekwencji stanie (przestanie odpalać) z powodu całkowitego zapchania FAP-a (filtr cząstek stałych).
    kubek1616 napisał:
    Dodam że samochód czasami dziwnie szarpie jak się gazu dodaje na obrotach około 2-3tys.

    Na razie, to komputer zapewne załącza tryb awaryjny (ograniczenie do 2500 obr/min + wyłączenie turbo), pozwalający na dojazd celem przeglądu (serwisu) systemu FAP.

    2. Dodatek do paliwa dla Twojego auta (C5, r. 2004), to Eolys 176 (chyba już nie produkowany, ale jeszcze dostępny) - obecna nazwa Infineum. Dodatek mieści się w osobnym zbiorniku i jest podawany w ściśle odmierzonej dawce do zbiornika paliwa przez sterownik, kiedy zachodzi potrzeba regeneracji FAP. Samo dolanie dodatku nic nie da, fakt uzupełnienia należy wpisać do sterownika.
  • Poziom 20  
    Z tym że żadnego trybu awaryjnego samochód nie ma i normalnie i turbo działa i kręci się do końca obrotów z tym że właśnie jak jadę tak około 2tys obr i dodaje gazu to telepie samochodem i w tym momencie tak jakby mocy brakuje. Kurcze z tego co widzę to to jest wymiana rzędu 700zł około :/ Dodam że błąd nie pali się cały czas...podczas jazdy po prostu na chwilę się zapali razem z kontrolką SERVICE ale po chwili to gaśnie i kontrolka SERVICE też, także dziwne to trochę. A nie można tego filtra po prostu jakoś wyciąć razem z katalizatorem ? Czy to też będzie trzeba w sterowniku potem zmienić żeby już nie podawało żadnego płynu do paliwa ?
  • Poziom 39  
    Masz silnik to lejesz do niego olej, masz FAPa to lejesz do niego katalizator. Tak to po prostu działa, za darmo nie pojedziesz.
  • Poziom 34  
    Nie do wszystkich aut z FAP trzeba od czasu do czasu dolać katalitu, który notabene sam w sobie docelowo też zapycha FAP. ale to taki wymysł producenta (Citroen, Peugeot) :)
  • Poziom 39  
    Mariopi, jak dotąd FAP bez katalizatora cerowego niezbyt się sprawdzał. Problemem jest przedostawanie się paliwa do oleju podczas nieudanych prób wypalania filtra w niesprzyjających warunkach, np. jazda miejska. FAPy z cerem są znacznie bardziej odporne na takie "atrakcje" bo tam temperatury konieczne do zapłonu sadzy są znacznie niższe (po to jest właśnie ten cer). Zobaczymy jak się będą sprawować nowe konstrukcje
  • Poziom 35  
    ... można też wywalić FAPa (mechanicznie i programowo) albo poszukać tańszej alternatywy do napełnienia eloysem niż ASO. Ale oczywiście ingerencja komputerowa będzie niezbędna.
  • Poziom 20  
    no ok już rozumiem. Czyli nie obędzie się bez programowania tego sterownika. Mam nadzieję że mój kolega to będzie mógł zrobić bo komputer jego nie jest jakiś super najlepszy.
  • Poziom 35  
    Reset ilości dodatku idzie tylko Lexią, czyli w rachubę wchodzi tylko interfejs "zgodny z orginałem"
  • Poziom 20  
    Zrobione. Dzięki.
  • Poziom 21  
    Witam
    A co jeśli nie ma połączenia z modułem "additive"? Sam moduł jest w zbiorniczku??
    Na schemacie pompa dodatku regeneracyjnego jest podpięta bezpośrednio do sterownika:

    Citroen C5 - "Particle filter additive level too low" - co to jest ?

    Dlaczego nie mogę się połączyć z modułem?? W sterowniku silnika brak błędów. A na wyświetlaczu "additive level too low".
  • Poziom 12  
    Do tego kolega na przyszłość w grupie PSA z mokrym FAP nie wolno tankować auta za przysłowiowe 50 zł ponieważ każde otwarcie wlewu paliwa aktywuje zaaplikowanie dodatku do zbiornika ilość przewidzianą na pełny zbiornik paliwa więc jeżeli często otwierasz zbiornik to stężenie tego płynu może tak samo uszkodzić FAPA jak i jego brak. Więc tankujemy auto pod korek wyjeżdżamy do rezerwy i znów tankujemy pod korek.