1. Silnik w aucie najpierw straci moc, a w dalszej konsekwencji stanie (przestanie odpalać) z powodu całkowitego zapchania FAP-a (filtr cząstek stałych).
kubek1616 wrote: Dodam że samochód czasami dziwnie szarpie jak się gazu dodaje na obrotach około 2-3tys.
Na razie, to komputer zapewne załącza tryb awaryjny (ograniczenie do 2500 obr/min + wyłączenie turbo), pozwalający na dojazd celem przeglądu (serwisu) systemu FAP.
2. Dodatek do paliwa dla Twojego auta (C5, r. 2004), to Eolys 176 (chyba już nie produkowany, ale jeszcze dostępny) - obecna nazwa Infineum. Dodatek mieści się w osobnym zbiorniku i jest podawany w ściśle odmierzonej dawce do zbiornika paliwa przez sterownik, kiedy zachodzi potrzeba regeneracji FAP. Samo dolanie dodatku nic nie da, fakt uzupełnienia należy wpisać do sterownika.