Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Lanos] Po wymianie świec słabszy przy większych prędkościach

dj_jack 27 Lis 2011 22:01 4818 14
  • #1 27 Lis 2011 22:01
    dj_jack
    Poziom 10  

    Witam

    Dokładnie przeszperałem forum i nie znalazłem podobnego tematu, więc założyłem nowy.

    Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją gazową, ok 130 kkm - tyle ma już drugi silnik w tym aucie
    Dodam, że obecny silnik pracował (podobno) tylko na benzynie. Ja zrobiłem na tym nowym silniku jakieś 12 kkm z instalacją gazową.

    Jakieś 2 tygodnie temu zajechałem do gaziarza, bo auto wydało mi się słabsze. Koleszka stwierdził, że mam przebicie na świecy (conajmniej jednej) jak również kable podlegają wymianie. NIe wiele się zastanawiając kupiłem póki co nowe kable WN. Będąc w połowie drogi do domu, zjechałem na pobocze i nie wytrzymując z ciekawości czy wymiana kabli pomoże - zwyczajnie je zmieniłem

    Auto wydało mi się może nieco żwawsze. Następnego dnia zakupiłem nowe świece NGK BKR6E-11. Jak tylko zajechałem do domu, to popełniłem bardzo DUŻY błąd.... Wymieniłem świece na rozgrzanym silniku (znów nie mogłem się doczekać rezultatów A to że nie wymienia się świec na ciepłym silniku uświadomiłem sobie dopiero po tym, jak zdejmując jedną fajkę ze świecy jakby naruszył się przewód WN.

    Po wymianie świec, zniknęło "tykanie" czyli dźwięk jakby iskra przeskakiwała.

    Kolejnego dnia zrobiłem reset kompa. Po tym zabiegu auto jest słabsze... Na benzynie nie wchodzi równo na obroty - ma takie momenty że wciskam pedał przyspieszania, a on wkręca się i na chwile jakby dziura (przyspieszenie ustępuje) i za chwilę mułowato znów przyspiesza.

    Na LPG saochód jest żwawszy, ale i tak to nie jest to samo co było jakiś miesiąc temu... Auto jest po regulacji gazu (niedługo po wymianie świec). Dodam, że na LPG auto dobrze przyspiesza, nawet na 3 biegu, przy niskich obrotach od 1500 - ładnie się wkręca. Problem jest od 4 biegu wzwyż. Czyli mniej więcej od 60 kh/h ten samochód nie przyspiesza tak jak wcześniej...

    Czyściłem wszelkie konektory, przepustnicę, krokowy, wymieniłem filtr powietrza pomimo że jeszcze był w miarę... Czujnik MAT również wymieniłem razem z całą rurą dolotową (podawał złą rezystancję względem temperatury).

    Nie mam już pomysłu... Stawiam na cewkę, ale nie mam jak jej sprawdzić lub z kim się podmienić.

    Dziś wykręciłem świece i zauważyłem, że po 2 tygodniach użytkowania, mają czarny, suchy nagar - coś mniej więcej takiego jak na fotce:
    [Lanos] Po wymianie świec słabszy przy większych prędkościach
    Tak jakby były zbyt zimne?

    Proszę o pomoc, bo mi już się pomysły skończyły...

    Pozdrawiam

    0 14
  • #3 28 Lis 2011 05:59
    dj_jack
    Poziom 10  

    Przewody WN wymieniłem ponownie w piątek - zero poprawy...

    0
  • #4 28 Lis 2011 08:19
    sandamiano
    Poziom 28  

    Nie możesz podpiąć pod diagnoskop? Ciekawe jak sonda lambda się sprawuje bo ta świece okopcone, szarpanie przymulenie to też mogą być jej objawy

    0
  • #5 28 Lis 2011 08:41
    dj_jack
    Poziom 10  

    Nie mam diagnoskopu. Lambda pracuje prawidłowo. Tydzień temu sprawdzałem ją na poprzez badanie składu spalin... Na benzynie było ok, a na gazie trochę za bogato. Ale już auto jest po regulacji.

    0
  • #6 28 Lis 2011 09:28
    sandamiano
    Poziom 28  

    Szkoda że nie masz interfejsu, ale mechanicy mają . Tak za wiele nie zdziałasz sam po omacku. Też możliwy uszkodzony map sensor i nie rozpoznaje za bardzo obciążenia silnika.Jednak bez kontroli elektroniki ciężko ustalić co jest przyczyną.Chyba rozrząd i zapłon się nie przestawił?

    0
  • #7 28 Lis 2011 09:55
    dj_jack
    Poziom 10  

    Map sensor podmieniłem i jest to samo. Podłączyłem w obwód pompki manometr i czujnik ciśnienia właściwie reguluje ciśnienie paliwa względem obciążenia. Także raczej dobrze współgra z Map sensorem.

    Tylko że interfejsem nie zdiagnozuje się cewki...

    0
  • #8 28 Lis 2011 10:53
    sandamiano
    Poziom 28  

    Interfejs nie zdiagnozuje cewki zapłonowej? Oj chyba tak . Centralka bada raczej cewkę, jej rezystancję itp.Oczywiście mam na myśli że masz tą cewkę modułową jedna dla czerech cylindrów z czterema wyjściami na świece.Interfejs do daewoo nie jest drogi . Możesz kupić na aukcjach i będziesz miał dla siebie w cenie jednego podpięcia u mechanika.Jednakże wracając do cewki zapłonowej myślę że gdyby była uszkodzona i wypadałyby zapłony to raczej słyszalne byłyby strzały (najpewniej w wydech)

    0
  • #9 28 Lis 2011 13:26
    dj_jack
    Poziom 10  

    Według mnie żeby zdiagnozować cewkę, trzeba by ją sprawdzić po stronie wtórnej np. na wyładowania. A od strony pierwotnej cewki o której rozmawiamy jest jeśli dobrze pamiętam moduł. EMC nie jest raczej w stanie zdiagnozować pracy cewki, gdyż nie odbiera od niej impulsów WN.

    Strzałów nie słychać.

    0
  • #10 09 Gru 2011 09:06
    kaiespe
    Poziom 10  

    a ustawianie biegu jałowego zrobiłeś?

    0
  • #11 23 Gru 2011 21:32
    dj_jack
    Poziom 10  

    Jasne że zrobiłem. Za każdym resetem programuję krokowca.

    Teraz gdy jest zimniej problem jest na tyle duży, że na PB silnik bardzo szarpie podczas przyspieszania (gdy jest zimny). A gdy jest w miarę rozgrzany, to strasznie falują mu obroty na jałowym. Do tego stopnia że prawie gaśnie jak nie dodam gazu...

    0
  • #12 23 Gru 2011 21:36
    domex32
    Moderator Samochody

    Sprawdź potencjometr przepustnicy.

    Skład spali bada się a wolnych a nie pod obciążeniem, twój pomiar nie jest jednoznaczny, nie można określić czy sonda jest sprawna, lecz patrząc na świece, stwierdzam że nie jest.

    0
  • #13 23 Gru 2011 22:16
    dj_jack
    Poziom 10  

    Sonda bardzo ładnie i szybko oscyluje w praktycznie pełnym zakresie. TPS sprawdzony - rezystancja właściwa, brak nagłych zmian rezystancji - potencjometr zachowuje liniowość.

    0
  • #14 23 Gru 2011 22:46
    domex32
    Moderator Samochody

    A może emulator sondy nie jest odłączany. Patrząc po sadzy na świecach mieszanka jest za bogata.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A i jeszcze jedno, przewody wymienia się w komplecie, razem ze świecami, nigdy na raty.

    Jaki przewody wn? NGK czy sentech?

    0
  • #15 23 Gru 2011 23:44
    dj_jack
    Poziom 10  

    Emulator jest bankowo odłączany. Świece NKG, przewody BOSCH. Wymienione praktycznie na raz.

    Coś mi się wydaje, że czujnik temp. silnika podaje złą rezystancję.... Tylko nie wiem które to piny w kostce przy podszybiu...

    0