Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie oświetlenia kabiny z pilota zamka centralnego

Dogma 10 Lip 2005 13:11 43435 90
  • #31
    joho
    Poziom 18  
    napisaleś,,Układ działa sprawnie, ale mam problem''

    problem w tym ze dziala niesprawnie!!!jest tak jak juz opisywalem bardzo czuly na takie odbiorniki ktore sieją po instalacji zaklucenia(silniki na komutatorze-iskrzenie szczotek itp.)wiec temat zostaje dalej przez konstruktora tego ukladu nie rozwiazany! jesli chodzi o twoje bajerki do ukladu ktory zamiesciles no problem!!mozna takie cosik dorobic:z alarmu na zamek centralny wychodzą ci plusy czy minusy???napisz to przerobie ten uklad wedle potrzeb,bardzo prosto wiec zadnych tajemnic tu nie ma.pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    malum
    Poziom 23  
    Oczywiście zamki centralne sterowane są minusem!
    Układ natomiast sterowany jest plusem, który pojawia się na instalacji wyłączników drzwiowych, gdy drzwi są zamknięte.
    Dodatkowo w schemacie jest mały błąd, który opisany jest w poprzednio zamieszczonym pliku PDF. Dokonałem już poprawek - chyba dobrze :)
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    joho
    Poziom 18  
    witam,wiec albo zle rozumie schemat albo nie widze wiekszego problemu ,skoro zarowka zaczyna swiecic po przejsciu masy z krancowki to wszystko jest gut.ty wpinasz sie poprzez diode(kierunek przewodzenia w strone alarmu)wyjsciem z centralnego zamka(-12v)lub z alarmu,uklad podajac mase(imituje zwarcie krancowki,czyli podaje mase)i czasowy zaczyna sterowac zarowka.JEST TYLKO JEDEN PROBLEM JAK ZWYKLE!!!
    musisz pomierzyc jakim pradem obciazany jest wylacznik zarowki(krancowka)bo jezeli bezposrednio zarowka trza byloby tu troche pokombinowac,zeby oczywiscie nie uszkodzic alarmu lub zamka centralnego,z tych urzadzen w wiekszosci przypadkach mozna tylko 500mA wyciagnac wiec byloby tu troche za mało........pozdrawiam
  • #34
    malum
    Poziom 23  
    Witam ponownie!
    Autor układu pisze, że światło wzbudza pojawiająca się na przewodzie krańcówek masa zamiast plusa. Czy jak alarm da masę na te krańcówki otwierając drzwi, to plus zostanie również zamieniony w krańcówkach na minus? Ale ten probem w najgorszym wypadku to i przekaźnikiem idzie rozwiązać.
    No ale druga sprawa, co zrobić z układem, aby po zamykaniu zamków światło momentalnie zaczynało przygasać, a nie świeciło jeszcze przez 30 sekund.
  • #35
    joho
    Poziom 18  
    Pamietaj zeby pomierzyc prad jaki bierze uklad w punkcie zasilania z krancowek!!!!!a jesli chodzi o ten drugi bajer to ma to wygladac tak jak w przypadku przekrecenia stacyjki???ze swiatelko gasnie od razu???jesli tak trzeba zrobic inwerter napieciowy zeby mase przelozyc na plusa i podac przez diode na wejscie układu po stacyjce,lub zamiast inwertera(na tranzystorze)wykorzystac przekaznik ,on zrobi nam to samo tylko ze uklad w tym momencie bedzie głośny-trzask przekaznika.jesli masz problemik jak to posznurowac pisz...pozdrawiam
  • #36
    malum
    Poziom 23  
    Witam!
    Dokładnie o coś takiego mi chodzi, ale co to u licha jest "inwerter napieciowy". Jeśli dobrze rozumiem, to ma być zrealizowane to za pomocą przekaźnika. A czy idzie zrobić to jakoś inaczej, bez przekaźników?
  • #37
    joho
    Poziom 18  
    oczywiscie ze mozna bez przekaznika dlatego mowilem o inwerterze-zmiana napiecia,sygnalu z + na -12v w twoim przypadku,i tu wykorzystujemy tranzystor jako inwerter,nazwa fachowa ale napewno jarzysz o co chodzi,czesto wybieram wlasnie to rozwiazanie bo jest tansze i mniej zawodne niz przekazniki,wiec jak tworzymy układzik???domaluje do twojego schematu tylko ten inwerter reszta zostaje bez zmian,tylko znow sie prosze zebys zmierzyl prad jakim obciazany jest wyłacznik-krancowka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,czekam i pozdrawiam
  • #38
    malum
    Poziom 23  
    Chciałbym, aby był to układ uniwersalny, więc potraktujmy, że prąd będzie duży, ok??
  • #39
    joho
    Poziom 18  
    mam pytanie bo nie chce mi sie robic tego ukladu,czy jesli podasz tylko na chwilke.sekunde +12v po stacyjce uklad juz gasi zarowke??czy trzeba ten + trzymac do momentu zgaszenia????
  • #40
    malum
    Poziom 23  
    Szczerze to nie wiem!
    Nie składałem jeszcze tego układu.
    Wiem tyle co napisał autor.
    Miałem jeszcze taki pomysł, aby po wyłączeniu stacyjki światło się automatycznie zapalało, ale nie wiem czy da się to zrealizować.
  • #41
    don diego
    Poziom 32  
    Czy ktoś rozwiązał problem z zakłóceniami? W Golfie II światło zapala się po klaksonie i po tylnej wycieraczce:)
  • #42
    malum
    Poziom 23  
    don diego napisał:
    Czy ktoś rozwiązał problem z zakłóceniami? W Golfie II światło zapala się po klaksonie i po tylnej wycieraczce:)


    W punto miałem podobne problemymy, ale rozwiązałem je stosując zwykłe diody jednokierunkowe - działa w 100%
  • #43
    koloboro
    Poziom 15  
    malum napisał:
    don diego napisał:
    Czy ktoś rozwiązał problem z zakłóceniami? W Golfie II światło zapala się po klaksonie i po tylnej wycieraczce:)


    W punto miałem podobne problemymy, ale rozwiązałem je stosując zwykłe diody jednokierunkowe - działa w 100%


    W którym miejscu umiściłeś te diody ???
  • #44
    malum
    Poziom 23  
    koloboro napisał:
    malum napisał:
    don diego napisał:
    Czy ktoś rozwiązał problem z zakłóceniami? W Golfie II światło zapala się po klaksonie i po tylnej wycieraczce:)


    W punto miałem podobne problemymy, ale rozwiązałem je stosując zwykłe diody jednokierunkowe - działa w 100%


    W którym miejscu umiściłeś te diody ???


    Na wszystkich przewodach układu.
  • #45
    gingeer
    Poziom 13  
    witam
    zmontowałem układ działa bez problemu tylko jedna uwaga na płytce brak jest rezystora R1-1k który trzeba zamątowa pomiedzyn katoda D3 a +C2 , myśle ze to jest przyczyną waszych problemów z układem ja go zmątowałem z poprawionym błedem na płytce i działa mi wysmienice w golfe 3
    pozdrawiam
    gingeer

    P.S zamiast buz11 mozna zastosowac buz 10 lub inny tranzystor np.seri BD , przy zastosowaniu innego tranzystora np. SERII BD TRZEBA ZMIENIC REZYSTOR R7 Z 100k NA np. 10k przetestowane sprawdzone działa

    pozdrawiam
  • #46
    marianek835
    Poziom 1  
    Witam! CZy ktos mi powie gdzie jest krancowka drzwi w punto II, bo jej nie moge znalezc???
  • #48
    grabber
    Poziom 11  
    Hmmm.... a ja wpadlem na taki pomysl: Do zamka centralnego podlaczyc przekaznik ktory podlaczamy do sciemniacza samochodowego (schemat w zalaczniku). Efekt polega na tym iz sciemniacz po zwarciu powoduje rozladowanie kondesatora i tym samym uruchamia go. Za zwarcie ma wlasnie odpowiedziec przekaznik uruchomiony na 1 sekunde przy zbrojeniu lub rozbrojeniu.
  • #49
    rmarciniak
    Poziom 10  
    Dogma napisał:
    lechu_999 napisał:
    mam jeszcze jedno pytanie , co osznacza na schemacie PK i po co on tam jest ????


    PK- przekaźnik, a reszta opisu jest w załączniku
    "-po przekręceniu kluczyka w stacyjce zwierają się styki przekaźnika PK, oraz poprzez R1 i D3 natychmiast ładuje się C2. i teraz czas zgaśnięcia lampki w kabinie zależy od R8 i C3 który wynosi około10s, oraz następuje powolne ściemnienie światła"

    --------------
    Pozdrawiam


    Mam pytanko. Jaki np. ty wstawiłeś PK (symbol) lub jaki inny przyładowy można wstawić, bo na przekaźnikach się nie znam? i jeszcze jedno nawiązując do sterowania z pilota: jeżeli mam centralny zamek sterowany masą nie muszę nic przerabiać, tylko wystarczy podłączyć do siłownika, tak?
  • #50
    Dogma
    Poziom 15  
    rmarciniak napisał:
    Mam pytanko. Jaki np. ty wstawiłeś PK (symbol) lub jaki inny przyładowy można wstawić, bo na przekaźnikach się nie znam?


    Na przykład taki RM83-P-12V ,ważne żeby miał styki przełączane

    rmarciniak napisał:
    i jeszcze jedno nawiązując do sterowania z pilota: jeżeli mam centralny zamek sterowany masą nie muszę nic przerabiać, tylko wystarczy podłączyć do siłownika, tak?


    Tak

    A swoją droga patrząc na date ten projekt ma już 4 lata i był zamontowany w Renault 5, który zamieniłem na Renault 19 gdzie zamontowałem "zPICowany" ściemniacz ze strony http://renault.hut.ru/19/light.html

    Uwaga - Tutaj sterowanie zamka jest z plusa.

    Teraz mam Renault Kangoo, a ten już ma taki sterownik w standarcie. Zresztą na Kangoo wzorowany był pierwszy projekt.

    --------------
    Pozdrawiam
  • #51
    malum
    Poziom 23  
    marianek835 napisał:
    Witam! CZy ktos mi powie gdzie jest krancowka drzwi w punto II, bo jej nie moge znalezc???


    Są różne wersje Punto 2. Jeśli nie ma widocznego wyłącznika krańcowego to prawdopodobnie masz go wbudowanego w zamek, a dodatkowo każdy wyłącznik jest odseparowany, a co za tym idzie będziesz musiał podpinać się do każdych drzwi oddzielnie z zastosowaniem diód separacyjnych zazwyczaj 1A. Jeśli szukasz jednego, wspólnego kabelka dla wszystkich drzwi to proponuję zdemontować lewą osłonę słupka przedniego. U mnie w wersji z kurtynami jest na słupku jajowata osłonka z napisem AIRBAG czy jakoś tak, a pod nią śrubka. Osłonkę podważasz śrubokrętem i wyskoczy. Odkręcasz śrubkę i ciągniesz osłonę słupka w stronę dachu, są tam dość oporne wsuwki. W słupku idzie wiązka przewodów, a wśród nich niebieski z żółtym paskiem. Na niego podawana jest masa po otwarciu jakichkolwiek drzwi. Punto ma jednak tendencje to siania po instalacji, więc nie zaszkodzi również zastosować diodę separującą, choć alarm podpinam bez niej.
  • #53
    malum
    Poziom 23  
    Zibi187 napisał:
    Wykonałem układ kolegi Dogma z pierwszego postu. Układ działa ale sam się wzbudza. Po zgaśnięciu żarówka sama zapala się i znów po kilkunastu minutach gaśnie i tak cały czas. Co może być nie tak ?


    Czy sprawdzałeś działanie układu na zasilaczu w domu, czy od razu podczepiłeś go do instalacji samochodowej?

    Jaki to samochód?
  • #54
    Dogma
    Poziom 15  
    Zibi187 napisał:
    Wykonałem układ kolegi Dogma z pierwszego postu. Układ działa ale sam się wzbudza. Po zgaśnięciu żarówka sama zapala się i znów po kilkunastu minutach gaśnie i tak cały czas. Co może być nie tak ?


    Niestety układ jest mało odporny na zakłócenia, ale jak opisałem we wcześniejszym poście można temu zaradzić

    Dogma napisał:
    Jesli zmontowany uklad jest porawnie to nie powinno byc zadnych problemow. Z twojego opisu wynika ze sa jakies zaklocenia na przewodach sterownika zamka. Mozna sprobowac dolaczyc kondensator 100nF pomiedzy mase a koncowke 4 ukladu 555, (i, lub) zwiekszyc wartosc opornika dolaczonego do plusa (konc. 4 555) z 4.7k na 10k.


    --------------
    Pozdrawiam
  • #55
    Zibi187
    Poziom 23  
    W domu. Samochód to Ford Galaxy. Po zalaniu modułu komfort wszystko się spie..........ło. Zakupiłem na allegro sterownik centralnego zamka z domykaniem szyb dedykowany do mojego auta, bo za oryginał chcieli w serwisie 1700zł. Teraz pozostało mi odtworzenie oświetlenia wewnętrznego, które działało właśnie tak jak opisane w pierwszym poście. Podłaczyłem dzisiaj w celu sprawdzenie i efekt taki jak opisałem wyżej. Nie wiem czy układ nie jest uszkodzony.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Kolego Dogma jeszcze się nie wpinałem w instalację samochodu. Narazie chciałem przetestować.
  • #56
    davidos_77
    Poziom 17  
    Witam na forum. Zmontowałem układzik z pierwszego postu i na zasilaczu działa jak należy, natomiast po wmontowaniu do samochodu przy zamykaniu drzwi centralnym światełko gaśnie po czym znowu sie zapala na jakieś 30sek. Zamontowałem diody na kabelkach od sterowania zamkiem centralnym i dalej to samo. Co można jeszcze zrobić, żeby układzik działał poprawnie. Z góry serdecznie dziekuje i pozdrawiam.
  • #57
    malum
    Poziom 23  
    davidos_77 napisał:
    Witam na forum. Zmontowałem układzik z pierwszego postu i na zasilaczu działa jak należy, natomiast po wmontowaniu do samochodu przy zamykaniu drzwi centralnym światełko gaśnie po czym znowu sie zapala na jakieś 30sek. Zamontowałem diody na kabelkach od sterowania zamkiem centralnym i dalej to samo. Co można jeszcze zrobić, żeby układzik działał poprawnie. Z góry serdecznie dziekuje i pozdrawiam.


    Prawdopodobnie masz ustawiony w samochodzie długi impuls na zamykanie zamków centralnych.
    W efekcie po podaniu na wygaszacz impulsu układ się wyłącza, ale po chwili się wzbudza ponownie.
    Może też być inny problem, a mianowicie może siać ci po instalacji masą i układ wzbudzany jest z zupełnie innego przewodu niż siłowniki zamków centralnych.
    Na odległość ciężko jest coś doradzić.
    Proponuję sprawdzić, czy po kilku sek od zamknięcia drzwi na przewodzie wyzwalającym nie pojawia się sygnał wyzwalający.
  • #58
    davidos_77
    Poziom 17  
    Wlaśnie przed chwilką zawęziłem poszukiwania, jeśli odłącze od centralki alarmowej przewód zamykania (centrala silicon prelude), to światełko pięknie wygasa. Z tego co mi wiadomo moja centrala steruje centralny zamek-masą ale po drodze powinien być jakiś moduł, który z kolei steruje siłownikami. Moje pytanie czy w tej centrali da sie skrócić czas trwania tych impulsów, gdzie ewentualnie znajduje się ten moduł??
  • #59
    malum
    Poziom 23  
    davidos_77 napisał:
    Wlaśnie przed chwilką zawęziłem poszukiwania, jeśli odłącze od centralki alarmowej przewód zamykania (centrala silicon prelude), to światełko pięknie wygasa. Z tego co mi wiadomo moja centrala steruje centralny zamek-masą ale po drodze powinien być jakiś moduł, który z kolei steruje siłownikami. Moje pytanie czy w tej centrali da sie skrócić czas trwania tych impulsów, gdzie ewentualnie znajduje się ten moduł??


    Czy ta informacja o dodatkowym module to fakt czy przypuszczenie?
    Bardzo często sama centralka steruje siłownikami, bez użycia dodatkowych układów
  • #60
    davidos_77
    Poziom 17  
    Opieram się raczej na przypuszczeniu. Nie jestem mocny w alarmach samochodowych i dlatego pytam. W takim razie jak działa siłownik master- jest wyzwalany 1s impulsami masy bo takowe wysyła moja centralka?