Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SDI czy TDI? - GOLF 4. Głównie do użytku w mieście.

ignorek 28 Lis 2011 07:43 9176 22
  • #1 28 Lis 2011 07:43
    ignorek
    Poziom 7  

    hej

    Mam zamiar kupic golfa 4. Zaznaczam zalezy mi na oszczednosci i bezawaryjnosci. Zastanawiam sie miedzy SDI a TDI. Auto do uzytku glownie w miescie.
    Zastanawiam sie jak w trybie miejskim radzi sobie TDI. Chodzi o zywotnosc turbiny na krotkich odcinkach miejskich. Agentow typu kup benzyniaka dziekuje za porade. Gazowka tez odpada. Mialem zla nie jest ale zajmuje troche miejsca butla wiec odpada.
    To ze SDI jest oporne wiem i ze niema porownania z TDI ale mi nie o moc chodzi tylko ekonomie. Z gory dzieki za swieze odpowiedzi.

    jak zly dzial prosze o przeniesienie.

    0 22
  • Pomocny post
    #2 28 Lis 2011 07:48
    Brave Merc
    Poziom 15  

    Jak kupisz SDI to po miesiącu jeźdżenia będziesz żałował że nie wziołeś TDI z powodu mocy tego silnika.
    W TDI'kach rzadko kończy się turbinka ale napewno więcej usterek ma popularna 110'ka AFN i jej pochodne dlatego polecam 90 konny 1Z -bezawaryjny silnik.

    0
  • Pomocny post
    #3 28 Lis 2011 08:22
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Jak kolega wyżej napisał,rewelacja bez obsługowa to tdi bez zmiennej geometri w turbince,golf 4 nie posiadał silnika 1 z ale następcą tego jest agr.

    0
  • #4 28 Lis 2011 08:53
    ignorek
    Poziom 7  

    jak juz mowilem na mocy mi nie zalezy. Fakt wolalbym TDI bo lepiej miec wiecej pod noga niz potrzeba. Ale z tego co czytalem na forach to turbina nie lubi zimna czyli lepiej jak sie silnik rozgrzeje. Wiec na male miasteczka to niezbyt. Wolalbym jej w ten sposob nie zajechac tzn. Turbiny.
    Ogolnie szukam i SDI i TDI ale glownie jak juz pisalem o miasto chodzi (przynajmniej narazie).

    1
  • #5 28 Lis 2011 09:20
    fake_nick
    Poziom 17  

    sdi nawet nie bierz pod uwage , po tygodniu bedzie cie bolec głowa od jazdy tym klamotem
    jest za głośny , tdi wcale ci wiecej nie spali , pamietaj ze sdi aby nawet ruszyc z miejsca musis go niezle piłować :D

    0
  • #6 28 Lis 2011 11:24
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Kup III TD. Silnik wogole nie awaryjny i z turbina.

    0
  • #7 29 Lis 2011 06:34
    ignorek
    Poziom 7  

    Golfa 3 niechce bo jest brzydki -_- ...
    Mam pytanie do tego silnika 90KM z turbo bez zmiennej geometrii. Moglby mi ktos blizej przyblizyc ten temat? Czy taki silnik na miasto bedzie ok?
    Pzdr

    1
  • #8 29 Lis 2011 07:32
    kkknc
    Poziom 42  

    SDI jest silnikiem mniej sprawnym od TDI. Jego jednostkow zużycie paliwa jest większe od TDI, ale ma mniejszą moc ( więc trzeba nakarmić mniej koni ), co przekłada się na mniejsze spalanie w samochodzie eksploatowanym w mieście około 0,5 litra. Silnik ze względu na komorę pośrednią jest cichszy i pracuje bardziej miękko i spokojnie.
    Więc jeżeli zależy ci na kosztach to SDI, jeżeli na osiągach to TDI.

    0
  • #9 29 Lis 2011 08:44
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    kkknc napisał:
    SDI jest silnikiem mniej sprawnym od TDI. Jego jednostkow zużycie paliwa jest większe od TDI, ale ma mniejszą moc ( więc trzeba nakarmić mniej koni ), co przekłada się na mniejsze spalanie w samochodzie eksploatowanym w mieście około 0,5 litra. Silnik ze względu na komorę pośrednią jest cichszy i pracuje bardziej miękko i spokojnie.
    Więc jeżeli zależy ci na kosztach to SDI, jeżeli na osiągach to TDI.


    Oooo,sdi z pośrednią komorą spalania,no to muszę się do edukować-hm po co w sdi te dziury w tłokach.Kolego kkknc różnica między sdi a tdi to to że jeden jest z turbinką a drugi bez.Tłoki i system zasilania jest ten sam.Pomyliłeś starego pośredniaka bez turbinki z nowym bezpośredniakiem też bez turbinki.

    0
  • #10 29 Lis 2011 09:07
    toku74
    Poziom 31  

    kknc troszkę się pomylił. Czepiliście się SDI, a to bardzo fajny silnik jeżeli chodzi o miasto. Znam kilku właścicieli i SDI i diesli w grupie VW używanych w autach typu " rozworżenie pizzy" czyli gaz, hamulec, ruszyć, stanąć. On nie jest do bicia osiągów tylko do "przemieszczania", a w tym uważam jest lepszy i mniej awaryjny od TDI. Niech ktoś z Was TDI-kowców pokaże mi takiego TDI, gdzie jest suchy dolot po 50tyś km przebiegu. Mniej elementów w budowie tym mniej do zepsucia, a niestety turbo w większości silników jest elementem najszybciej zużywającym się w porównaniu do innnych części. Za dużo na paliwie nie zaoszczędzi, rekordów nie pobije, a jak mu zabraknie mocy to go zmieni na TDI. SDI w gruncie rzeczy wcale nie jest głośniejszy od TDI /bo niby dlaczego/ i wcale nie jest taki mułowaty /moment obrotowy diesla/.

    0
  • #11 29 Lis 2011 09:28
    kkknc
    Poziom 42  

    tomek.kopiec napisał:


    Oooo,sdi z pośrednią komorą spalania,no to muszę się do edukować-hm po co w sdi te dziury w tłokach.Kolego kkknc różnica między sdi a tdi to to że jeden jest z turbinką a drugi bez.Tłoki i system zasilania jest ten sam.Pomyliłeś starego pośredniaka bez turbinki z nowym bezpośredniakiem też bez turbinki.

    Nowego to sobie człowiek nie kupi, a miałem na myśli stare silniki. Niech będzie mój błąd przyznaje się.
    A róznica w tych silnikach nie polega tylko na braku turba ( tu już mówię o nowszych konstrukcjach ). Róznią się tłokami, głowicą wałkiem rozrządu, pompą wtryskową, osprzętem.

    0
  • #12 29 Lis 2011 20:50
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie wiem jak w Golfie ale kolega ma Polo SDI i bardzo sobie chwali to auto, a muszę też powiedzieć, że tak do 100km/h spokojnie "daje radę" i wcale taki mułowaty, jak by można sądzić po mocy 64KM, nie jest. Sporo służbowych Fabii kombi było z SDI i dopiero teraz trafiają na rynek wtórny ok 8-10 letnie egzemplarze - znaczy musiały się nieźle spisywać skoro tak długo je trzymali.

    Cichy nie jest ale nie jest też tak głośny jak TDI PD.

    0
  • #13 29 Lis 2011 21:14
    gregorianin
    Poziom 27  

    Popieram pomysł zakupu SDI do miasta jako przemieszczacz zwłaszcza jeśli osiągni nie grają roli.

    0
  • #14 29 Lis 2011 23:11
    ociz
    Moderator Samochody

    SDI są głośniejsze niż TDI i to bardzo, a to dlatego że nie mają turbiny właśnie.

    0
  • #15 30 Lis 2011 15:17
    janusz2008
    Poziom 33  

    SDI, bardzo dobre i mało palą. To co mowią że tyle co tdi, jest nie prawdą, szczególnie w mieście.

    0
  • #16 30 Lis 2011 19:32
    Piotrek#G
    Poziom 22  

    Jeżeli koniecznie chcesz diesla do miasta i piszesz, że nie zależy Ci tak strasznie na sportowych osiągach to polecam SDI.
    Posiadam od dwóch lat Polo 6KV5 z silnikiem 1.9 SDI AEY, przebieg 300kkm i jak do tej pory zero problemów z silnikiem.
    Spalanie w lato około 4.8l/100km, w zimę około 5-5.2l/100km - jeżdżone praktycznie tylko na dłuższych odcinkach powyżej 15km, więc w mieście weźmie trochę więcej. Przy łagodnej jeździe tak do 100km/h (latem) wynik 4,5l/100km nie jest czymś zmyślonym.
    W zimę jeżeli ma wszystko zadbane tzn. sprawny akumulator, świece żarowe i olej wymieniony na czas to nie ma najmniejszych problemów z zapalaniem nawet przy największych mrozach (potrafi zawstydzić nie jednego benzyniaka), dwa-trzy obroty wałem i już klekocze :D. Raczej dosyć tolerancyjny na jakość paliwa - jeździłem na biodieslu i nie zauważyłem nic niepokojącego. Podstawowe części zamienne w miarę tanie: wymiana rozrządu (pasek i dwie rolki) z robocizną 400zł. W przypadku AEY pompa wody napędzana przez pasek wieoklinowy więc to kolejny plus.
    Jeżeli chodzi o osiągi to demon prędkości to to nie jest, do setki jeszcze jakoś idzie, powyżej już raczej gorzej. Prędkość max. sprawdzona to 165km/h.
    Nie mogę się zgodzić jednak, że ten silnik jest, jak to dużo osób pisze "zamulony", on po prostu ma mało mocy. Dla mnie bardziej trafionym przykładem "zamulonego" silnika byłby oplowski 1.7 DTL.
    Jeżeli ktoś powie, że każda sroka swój ogon chwali, to na pewno będzie miał trochę racji :D. Jeżeli ja miałbym wybierać tylko spośród tych dwóch w tej chwili wybrałbym TDI (ze względu na trasę), na miasto polecam autorowi SDI.

    0
  • #17 30 Lis 2011 21:25
    kakibara
    Poziom 27  

    witam a ja powiem ze swojego doswiadczenia tdi nazywane 1z czy alh czy agr, slynne 90-tki, itp sprawdz jezeli staniesz przed kupnem ktory kod silnika ma turbine bez zmiennej geometrii -na 100% agr- dlaczego? go wybrac, poniewaz te ze zmienna geometria sie zapiekaja jak w przypadku . afn 110km, to problem i nie, ale tu nie bedziemy go rozwiazywac, golfem 4, 90 alh ze zmienna geometria- jezdzilem bez problemu 1,5 roku lalem do niego wszystko, nigdy nie bylo problemu w miescie spalanie okolo 5,5l, realne spalanie na trasie do 120 km/h 4...do 5l zalezy z kim i czy sie spieszylo, czesto do niego wracam porownujac przyspieszenie(odczucia do innych tdi np sharan audi a4), a sdi mialem tez 2002 rok ze znikomym przebiegiem powyzej 110km/h juz bylo w nim glosno nie oklamujmy sie sa inne przelozenia skrzyni biegow, a w tdi 130-140km/h 3000tys obr przeciez trase tez bedziesz robil, co do wytrzymaloscie tdi na pompie vp jedzie 800 tys km sharanem tyle zrobilem(na kolorowych paliwach) a jakie spalanie w sdi na pewno takie samo albo i wieksze niz w zadbanym tdi!! jezeli ci moge cos zaproponowac to audi a4, kiedys nakulalem takim 311 tys km w tdi 1z 90 km spalanie porownywalne do golfa 4-ki, a wygoda duzo wieksza plus okolo 10 l wiekszy zbiornik jezeli planujesz jakies wyjazdy ma to znaczenie. a sdi to wcale nie jedzie, 90 to nie potwor ale wielu dobrych mechanikow i pompiarzy powie ci ze dobra 90-ka jedzie lepiej niz 110-ka, odpowiedz w tekscie powyzej- wada golfa 4ki to ...musisz uwazac na lape silnika ze strony rozrzadu, czesto zrywaja sie sruby. powodzenia

    0
  • #18 30 Lis 2011 21:50
    toku74
    Poziom 31  

    kakibara napisał:
    wada golfa 4ki to ...musisz uwazac na lape silnika ze strony rozrzadu, czesto zrywaja sie sruby. powodzenia

    A tak "z ręką na sercu". Ile razy miałeś te zerwane śruby? Nie kumam co tam można zerwać. No chyba że podchodzi się tak jak ktoś z innego tematu do odkręcania świecy.

    0
  • #19 01 Gru 2011 00:08
    tzok
    Moderator Samochody

    kakibara napisał:
    powyzej 110km/h juz bylo w nim glosno
    ...a ile jest dróg gdzie w Polsce możesz jechać ponad 110km/h? Sporo jeżdżę, głównie poza miastem i niezmiernie rzadko zdarza mi się przekraczać 100km/h - po pierwsze szkoda pieniędzy i nie chodzi mi o mandaty, lecz o fakt, że powyżej tej prędkości radykalnie wzrastają opory powietrza, a co za tym idzie spalanie. Po drugie autor szuka samochodu do miasta - SDI jest wieczne, tam nie ma się co zepsuć, a przy miejskich prędkościach razie sobie zupełnie dobrze.

    0
  • #20 01 Gru 2011 19:03
    kakibara
    Poziom 27  

    w tdi pekla mi na swiatlach 100m od domu, sruba oczywiscie, a sdi kupilem od belga bo za drogo kosztowala go naprawa, czemu stawiasz tak na tego sdi, pompy sa takie same a przeplywka czy n75 to tylko 100 czy 200zl, a frajda z jazdy jak niebo i ziemia- to moje zdanie.

    0
  • #21 01 Gru 2011 19:20
    janusz2008
    Poziom 33  

    Wolny wybór.Mam Golfa4 SDI i Passata Tdi 130Ps i wiem co jak jeżdzi, gdzie i za ile.Pytanie było że po mieście, podpowiadam Sdi.

    0
  • #22 01 Gru 2011 20:20
    sligi123
    Poziom 8  

    jeździłem jakiś czas jako dostawca pizzy vw caddy SDI... No i pozostaje mi tylko polecić ten silnik. Nie miał łatwego życia, było 3-4 różnych kierowców, każdy jeździł inaczej i żadnych problemów z silnikiem nie było. Także jak do miasta to SDI lepsze moim zdaniem ;)

    0
  • #23 01 Gru 2011 20:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Już chyba wszystko napisane, zamykam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów