Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wybór instalacji gazowej do Poloneza

Kamil 1606 28 Nov 2011 14:48 9213 28
  • #1
    Kamil 1606
    Level 14  
    Tak, jak w temacie - radzicie sekwencje, czy "zwykły" gaz. Mam od nowości Poloneza, który ma przejechane 30tys. Postanowiłem założyć do niego gaz. Mój silnik ma oznaczenie 1.6 Gli 16V. Gazownik, u którego byłem odradzał mi sekwencje, gdyż będą problemy z wtryskami. Mówił, że do wszystkich silników Daewoo zakładają tradycyjny gaz. W dowodzie Polonez ma wbitą moc 88km, zaś na tej stronce http://www.autocentrum.pl/spalanie/fso/polonez/ wygląda, że silniki z tym oznaczeniem mają moc 76km. Zależy mi na tym, aby po wrzuceniu gazu auto nie stało się mulaste.
    Jaka będzie różnica w spalaniu przy sekwencji i zwykłym gazie?
  • #2
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Level 13  
    Kamil 1606 wrote:
    Mój silnik ma oznaczenie 1.6 Gli 16V
    A cóż to za silnik ? Weź daj zdjęcie najlepiej z pod maski...
    GLi to był jednopunkt 1.6, 16V to silnik 1.4 DOHC z Rovera, z wtryskiem wielopunktowym :D
  • #3
    Kamil 1606
    Level 14  
    Zdjęcie mogę wrzucić dopiero w środę, ponieważ nie ma mnie w domu. Jeśli Gli to oznaczenie silnika z wtryskiem jednopunktowym, to mam Gsi - wielopunktowy.
    Silnik nie jest Rovera, tylko zwykły Daewoo
  • #4
    Przepraszamy, ale ta nazw
    Level 13  
    No to by się zgadzało, 1.6 GSI, ale to jest zwykły silnik jak z kredensa, OHV 8 zaworowy. Nie instalował bym tam nic poza 2 generację.
  • #5
    Kamil 1606
    Level 14  
    Silnik jest szesnasto-zaworowy. Dodam jeszcze że jest to polonez Atu Plus z 1999 roku.
  • #6
    KS2507
    Level 23  
    Plonez z 1999r 30tyś/km ,to rocznie robisz 2,5tyś/km przy takim przebiegu nie opłaca się zakładać jakirjkolwiek instalacji LPG,wrzuć zdjęcie silnika bo w polonezach silniki 16V to były montowane chyba tylko Rovera.
  • #7
    Kamil 1606
    Level 14  
    Autem będę robił teraz myślę około 1000km na miesiąc (dojazd na studia), więc myślę, że się opłaci. Wcześniej nie myślałem o zakładaniu gazu, bo faktycznie jeździłem bardzo mało. Wieczorem postaram się dodać zdjęcia.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    kidu22
    Level 35  
    88Kmm to zwykły dziadowski ohv poloneza 1,6 żadne 16v .
  • #10
    Kamil 1606
    Level 14  
    Silnik ma oznaczenie 1.6 16V (w dowodzie wpisane 88km). Silnik jest na pewno na wtrysku wielopunktowym. Na kolektorze jest znaczek Daewoo. Zdjęcie dam radę dopiero jutro wrzucić. Co zatem radzicie: czy warto inwestować w sekwencję i czy gazownik ma racje, że przy sekwencji będzie problem z wtryskami?
  • #11
    kidu22
    Level 35  
    A czemu miał by byc problem z wtryskami?
  • #12
    Kamil 1606
    Level 14  
    Oznaczenie silnika to 1.6 16V Gsi 84km (nie wiem dlaczego źle przeliczyłem kilowaty z dowodu na konie mechaniczne) Jest to zatem popularny silnik Daewoo. Byłem dzisiaj jeszcze u innego gazownika i również odradzał sekwencje. Jego zdaniem na zwykłym gazie będzie palił dwa litry więcej paliwa, a na sekwencji litr. W dodatku trudno będzie w przypadku sekwencji dojść do wtrysków (trzeba by przerobić kolektor). Cena, jaką usłyszałem za założenie gazu - 1850 (butla w kole). W linku zdjęcie silnika (nie wiem czemu, ale nie mogę wrzucić normalnie) http://www.sendspace.pl/file/b318e1ff47c7f52b93ef714
  • #13
    kidu22
    Level 35  
    Kamil 1606 wrote:
    Cena, jaką usłyszałem za założenie gazu - 1850


    Gościu === za mieszalnikową dać 1850 zł to rozbój.
  • #14
    Kamil 1606
    Level 14  
    Też mi się wydaje, że trochę drogo, ale z drugiej strony butla w kole zapasowym, a przy wtrysku wielopunktowym koszt instalacji jest wyższy.
  • #16
    Kamil 1606
    Level 14  
    Sekwencja kosztowałaby około 2300. Co zatem radzicie? Lepiej znaleźć innego gazownika, czy założyć u niego?
  • #17
    Kamil 1606
    Level 14  
    UUUUaaaaa ale się wszyscy rozpisali. A ja dalej nie wiem, co mam zrobić. Znalazłem gazownika, który założyłby instalacje za 1800 złotych. Czy to dużo?
  • #18
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Polonez z gazem to muł i tłuk, który pali 10-13 gazu i nie jedzie...
    Taki polonez ( z małym przebiegiem i zadbany- jeśli tak jest) stoi 2-2,5 tys. Ja bym sprzedał to zakarzenie (póki jest coś warte) i te 1800 dołożył do "normalnego" samochodu. Za 4-5 tys kupisz juz całkiem niezłe auto. z tego samego rocznika.
  • #19
    ED11
    Level 14  
    Kamil 1606. Najlepiej zainwestuj w książkę o samochodowych instalacjach gazowych, przeczytaj ją uważnie i sam zdecyduj czy zakładać gaz.
    Przeczytaj dokumentacje najpopularniejszych sekwencji i sam wybierz.
    Ja tak zrobiłem.
    Nie jest prawdą że samochód z instalacją gazową to muł jeśli instalacja jest sprawna i prawidłowo zestrojona.
    Najtańsza sekwencja jaką znalazłem w 10 minut kosztuje 1500zł pod Częstochową.
  • #20
    domellus
    Level 29  
    Tak dodatkowo na temat zdjęcia i upierania się że 16V ten silnik. To nie jest 16V tylko zwykły 8 zaworowy a 16V to tak jak koledzy napisali tylko 1,4 Rover, tak więc masz jakieś bzdury popisane w dowodzie i sie nimi nie kieruj ( swoją drogą w sumie to chyba nikt w urzędach nie sprawdza tego co rejestruje i stąd takie głupoty :) )
  • #21
    gimak
    Level 39  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Polonez z gazem to muł i tłuk, który pali 10-13 gazu i nie jedzie...

    Z takim stwierdzeniem nie mogę się zgodzić. Miałem poldka (gaźnikowca), którego dałem zagazować. była to moja pierwsza przygoda z gazem. Wcześniej w zimie odpalałem go gazem z butli turystycznej. Fakt na początku nie byłem z gazu zadowolony, ale jak go rozgryzłem i sobie wyregulowałem to chodził tak samo jak na benzynie z jednym wyjątkiem - nie miał przy gwałtownym depnięciu na pedał, takiego zrywu na gazie jak na benzynie, a to z prostej przyczyny - na gazie nie było dodatkowej dawki paliwa z pompy przyspieszającej jak na benzynie. Średnie zużycie gazu 10.5-11.0 l/100 (lato/zima), przy średnim spalaniu benzyny przed założeniem gazu 8.6-8.7 l/100.
    Więc cały banał polega na dobrze dobranej, założonej oraz wyregulowanej instalacji gazowej i co jest oczywiste sprawny silnik (poprawna praca na benzynie).
    Zawartość CO2 w spalinach (wolne obroty - na przegladach rejestracyjnych) - 0.18% na benzynie , 0.2 % na gazie.
  • #22
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    ED11 wrote:
    Nie jest prawdą że samochód z instalacją gazową to muł jeśli instalacja jest sprawna i prawidłowo zestrojona

    Pewnie, ze nie jest to reguła, ale jest to ocena całego auta, przestarzałego technologicznie, za cieżkiego i z za słabym silnikiem. Wiadomo, że mikser zmienia nieraz o połowe przepływ mieszanki i stąd jeszcze kolejne spadki mocy min 20%.
  • #23
    Kamil 1606
    Level 14  
    Dzięki za konkretne wypowiedzi. Myślę, że muszę sprawę jeszcze raz przemyśleć. Na pewno zdam relacje w przypadku, gdybym założył gaz.
  • #24
    ED11
    Level 14  
    Mikser czyli instalacja 1 lub 2 generacji odpada z powodu złego komfortu obsługi, ryzyka strzałów, toksyczności spalin i wyższego zużycia gazu.
    Wydatek kilkuset złotych więcej za sekwencję szybko się zwróci.
    W moim samochodzie przy spalaniu średnim 7l gazu na 100km koszt instalacji ( 1750zł ) zwrócił się po 8 miesiącach ( 14 tys km ).
  • #25
    Adampio
    Level 14  
    Poprę domellusa w temacie silnika: to normalny ośmiozaworowy silnik 1,6 litra od Poloneza z założonym fabrycznie wtryskiem wielopunktowym.

    Na gazie do wytrysków sie nie znam (zacząłem i skończyłem edukacje w tym temacie na I generacji w silniku do UAZ-a) ale ja samego Poloneza bym nie skreślał jesli tylko ma zdrową blachę i w miare cichy most.
    Mam (jako trzecie auto) Poloneza GSI z 1998 r. z 110kkm przebiegu i na benzynie chodzi jak zegarek. I w stosunku do mojej Corolli (E11) ma slabsze hamuce i nieco wiecej pali. Ale w daleka trasę wolę jechac Poldim bo jest znacznie wygodniejszy.
  • #26
    Kamil 1606
    Level 14  
    Witam, obiecałem, że zdam relacje, więc po staropolsku "kobyłka u płotu". Zdecydowałem się na sekwencje. Kosztowała mnie 2350 złotych. Auto odebrałem wczoraj i jak na razie ciężko wypowiedzieć mi się na temat spalania. Auto nie straciło nic na dynamice, jako plus można uznać to, że silnik jest bardziej elastyczny na gazie.
  • #27
    gimak
    Level 39  
    marko-24 wrote:
    szok za 2,5 tys kupic gaz do poloneza ja za 2,200 kupilem nubire z 99 roku klima abs poduszki el szyby lusterka lpg ksiazka serwisowa dziadek z 1965roku
    i krecilem nosem czy brac a ty do zlomu wpakowales ponad 2 tysiaki (:

    Ja też jak gazowałem megankę i corollę, to wszyscy z otoczenia pukali się w głowę, że takie drogie (na owe czasy) instalację wsadziłem do auta, ale decyzji nie żałowałem i dzisiaj postąpiłbym tak samo. Po zainstalowaniu już tylko odcinam kupony z tego tytułu.
    I życzę koledze Kamil 1606, aby wybór był trafiony i tak jak ja był z tego wyboru zadowolony.
  • #28
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja niedawno włożyłem instalację gazową do samochodu który na wiosnę zezłomuję, i wiesz co, już się zwróciła. A kiedyś w maluchu za którego dałem 800zł miałem radio za 1400zł i też było dobrze. :D