Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.

domex32 07 Mar 2012 21:01 40967 117
  • Pomocny post
    #91
    adam7009
    Poziom 38  
    Sztomel napisał:
    Zmieniasz diagnozę jak rękawiczki - albo turbo albo pompowtryski
    to i to,ale jak z dołu nie ciągnie to wtryski na poczatek.Nie wiem czy było już ,ale jaka dawka paliwa?na wolnych obrotach.
  • Computer Controls
  • #92
    trebicki
    Poziom 2  
    Witam, jeżeli kolego nie rozwiązałeś problemu, to masz kontakt do mnie i sądzę że jestem w stanie Ci to zrobić w bardzo szybkim czasie tel 796866639. pozdrawiam
  • #93
    domex32
    Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    Sztomel napisał:
    Zmieniasz diagnozę jak rękawiczki - albo turbo albo pompowtryski
    to i to,ale jak z dołu nie ciągnie to wtryski na poczatek.Nie wiem czy było już ,ale jaka dawka paliwa?na wolnych obrotach.


    7mg na skok.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    trebicki napisał:
    Witam, jeżeli kolego nie rozwiązałeś problemu, to masz kontakt do mnie i sądzę że jestem w stanie Ci to zrobić w bardzo szybkim czasie tel 796866639. pozdrawiam


    Skąd jesteś?

    Jeśli coś wiesz w temacie, pochwal się na forum.
  • Computer Controls
  • #94
    trebicki
    Poziom 2  
    Jestem kolego z Białej Podlaski jeżeli chcesz się czegoś dowiedzieć to za dzwoni. Ja nad tym co może pójść w samochodzie, u siebie męczyłem się przez 6 miesięcy, wiec taką wiedzę co zgłębiłem i posiadam na temat Golfa v to jak mało kto.
  • #95
    domex32
    Moderator Samochody
    Logi statyczne, powoli dodawałem gazu, rzućcie koledzy okiem.


    Log (0 - 001,013,023)

    Ciśnienie oleju 5 barów na wolnych przy 2,5 tyś około 6-7 barów.

    Między głowicą a blokiem z przodu silnika wysącza się olej.
  • Pomocny post
    #96
    panam
    Poziom 29  
    według mnie ciśnienie jest zbyt duże, ale to nie ma wpływu na twój problem, chociaż może podpiera zawory.
  • #97
    domex32
    Moderator Samochody
    Dzisiaj dokonam pomiaru na zimnym kiedy to nie ma prawie wcale mocy, i zmierzę ciśnienie paliwa.

    A logi kolega oglądał? szczególnie kanał beepów 023?

    Zastanawia mnie czy uszczelka pod głowicę jest właściwa.
  • #98
    domex32
    Moderator Samochody
    Dzisiaj wymieniłem turbinę na regenerowaną, i jest lekka poprawa, ale auto jako tako idzie dopiero od 3 tyś obrotów.

    Dawka paliwa na ciepłym 5.5 mg na skok na wolnym.

    Co jest nie tak, dlaczego te auto tyle pali i nie dymi?

    Gdzie to paliwo się podziewa? kiedy ani olej się nie podnosi, ani nie ma nigdzie wycieku.
  • Pomocny post
    #99
    zwirek1
    Poziom 29  
    Witam
    domex32 te bip-y to masz kosmiczne .
    Poszczególne cylindry są za wydajne, jakby była za duża kompresja .
    Mi wygląda to na nie właściwą uszczelkę albo planowaną głowice i to mocno .
    Pzdr
  • #100
    domex32
    Moderator Samochody
    Podciągnąłem ciśnienie paliwa, bo przy 4 tyś miał zaledwie 2 bary, i teraz bipy nie przekraczają 40 na ciepłym przy każdym zakresie obrotów, jestem na etapie szukania pompo-wtrysków na podmiankę.

    W skrzyni dalej są stałe błędy sprzęgła, dolna i górna granica adaptacji ciśnienia przekroczona, ale nie jestem pewien czy skrzynia może do tego stopnia "trzymać" silnik ze nawet na P wolno wkręca się na obroty.

    I dlaczego po odpaleniu na zimno brak mu kompletnie mocy, a po 2 minutach pracy już zaczyna w miarę ciągnąć.
  • Pomocny post
    #101
    daw2
    Poziom 18  
    Może faktycznie skrzynia trzyma skoro paliwa zużywa dużo . Zobacz jak bedzie zimny jak się sam silnik rozgrzewa i czy skrzynia też się szybko rozgrzewa a nawet czy się nie przegrzewa.
  • #103
    domex32
    Moderator Samochody
    W tygodniu będę miał pompowtryski na podmiankę, dam znać o efektach.
  • #104
    ART74
    Poziom 11  
    domex32
    Jak po wymianie pompowtrysków, pomogło ?
  • #105
    domex32
    Moderator Samochody
    Nie mogę dostać nigdzie, jutro wyciągnę i dam do sprawdzenia.

    Dam znać o efektach, temat w toku.
  • #106
    domex32
    Moderator Samochody
    Sprawdziłem pierwszy i trzeci pompo wtrysk, gość powiedział ze na 1000 skoków powinien dać 39cm3 paliwa ile w tym prawdy? załączam foto.

    WG niego pompki dawkują połowę za mało.

    Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.

    Pompowtryski i tandem pompa wymienione, filtr paliwa, i przewody paliwowe zamontowane w końcu poprawnie, auto odzyskało moc.

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
  • #107
    emo25
    Poziom 2  
    Witam. Miałem identyczny przypadek w Pasacie 2.0 TDI 140 KM jak w Twoim Golfie głowica zrobiona wszystko poskładane i samochód nie ma siły jedzie jak by miał z 70 KM nie ciągnie cos tam zaczynał jechać też od ok 3000obr/min. wymieniałem pompowtryskiwacze i jak ręką odjął samochód śmiga jak wcześniej. Jakoś nie mogę sobie tego wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje???!!!! Może wiesz dlaczego tak jest????
  • #108
    domex32
    Moderator Samochody
    Z doświadczenia wiem, że pompowtryski muszą być cały czas w układzie gdzie jest olej i ropa, jeśli leżakują na sucho, szlag je trafia, ciężko mi powiedzieć czemu tak jest, może wilgoć z powietrza im szkodzi, a może nie fachowy demontaż. W każdym razie kiepskie pompowtryski wyciągnięte z głowicy, prawie na pewno po włożeniu będą pracować jeszcze gorzej.
  • #109
    kubabielsk
    Poziom 10  
    Witam!Miałem bardzo podobny przypadek w passacie .Auto miało wywaloną głowicę i turbo .Wymieniałem głowicę i turbinę .Po naprawie auto straciło moc co najmniej o 30 procent .Co ja się z nim miałem !Elektrycznie wszystko sprawne ,nie ma się do czego przyczepić ,mechanicznie też ,podciśnienia vacum jak i ciśnienie paliwa w normie ,korelacje wtrysków w normie .W końcu zdecydowałem się na podmianę wtrysków .Pomogło!
  • #110
    jaccuss
    Poziom 2  
    Zapoznałem się z tym wątkiem i mam identyczny przypadek z Seatem Toledo 1.9TDI 150KM (ARL). Dodatkowo jeszcze słaby rozruch. Właściwie po zbadaniu wszystkiego pozostaje mi zająć się pompowtryskami. W związku z tym pytanie, czy w powyższych przypadkach pomogła wymiana na używane, nowe czy też została wykonana regeneracja?
    Czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem w kwestii regeneracji pompowtrysków?
  • #111
    domex32
    Moderator Samochody
    jaccuss napisał:
    Zapoznałem się z tym wątkiem i mam identyczny przypadek z Seatem Toledo 1.9TDI 150KM (ARL). Dodatkowo jeszcze słaby rozruch. Właściwie po zbadaniu wszystkiego pozostaje mi zająć się pompowtryskami. W związku z tym pytanie, czy w powyższych przypadkach pomogła wymiana na używane, nowe czy też została wykonana regeneracja?
    Czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem w kwestii regeneracji pompowtrysków?


    Ja wymieniłem na pewne używane, i nie to auto, klient jeszcze śmiga, nic się nie dzieje.
  • #112
    jaccuss
    Poziom 2  
    Pewne używane bo z pewnego źródła czy jest szansa ocenić jakoś stan używek? (np. na podstawie wycierania się obudowy pompowtrysku)
    I jeśli to nie tajemnica to jaki był koszt takich pewnych pompowtrysków?
    A ma ktoś doświadczenie z regeneracja pompowtrysków? (ewentualnie może polecić jakąś firmę z okolic Wawy?)
  • #113
    zwirek1
    Poziom 29  
    Witam
    Napisz do cowboy-a na forum vw golfa on zajmuje się regeneracją pompo-wtrysków .
    Pzdr
  • #114
    pietruszka228
    Poziom 2  
    Witam przeczytałem uważnie cały temat i w połowie tematu już znałem przyczynę spadku mocy ,którą kolega odzyskał po wymianie pompowtrysków .przyczyną uszkodzenia pompowtrysków było to że jak mechanik wyciągną wtryskiwacze z głowicy to zobaczył czarny osad na końcówkach rozpylaczy i na 100% przeczyścił te końcówki szczotką stalową najprawdopodobniej na szlifierce stołowej , co spowodowało zapchanie otworków rozpylaczy ,w efekcie silnik chodził tylko nie miał mocy i nie kopcił wcale przy przyśpieszaniu .
    Moja rada jest taka by nigdy nie czyściś końcówek wtryskiwaczy żadną szczotka można delikatnie zerwać nagar nożykiem czy śrubokrętem natomiast jeśli juz ktoś uszkodził końcówki szczotka stalową można spróbować przemyć rozpylacze w myjce ultradźwiękowej choć nie zawsze to pomaga
    Mam nadzieje że ta informacja pomoże komuś kto będzie wyciągał pompowtryskiwacze
  • #115
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    czyli chemia do wtryskow powinna sprawe załatwic.
  • #116
    provocer
    Poziom 1  
    witam,
    na samym początku powiem, że jestem motoryzacyjnym amatorem, więc prosiłbym bez skomplikowanych odpowiedzi ;)

    Właśnie zakupiłem Golfa 5, 2.0 tdi 140 km, 2005 od kolegi po znajomości, bo mu sie autko rozjechało i nie miał już cierpliwości naprawiać - a dla mnie to była jedyna okazja, żeby mieć wymarzonego golfika V (tylko na takiego było mnie stać i wiele budżetu już nie zostało :(

    Zaczęło się od braku mocy - wymontował u znajomego mechanika turbinę i wysłał do regeneracji na drugi koniec Polski. Autko ma niby dopiero 110 tys. km, a wszystkie rurki silnikowe (doprowadzające albo odprowadzające powietrze?) w środku pokryte grubą warstwą sadzy/oleju (to normalne przy tym przebiegu?)
    Mechanik mówił też, że olej już do wymiany, bo jak smoła! Turbina została zregenerowana, zamontowana - było ciut lepiej, ale nadal brak mocy. Oleju nie zmieniony do tej pory. Słabo się rozpędza, a jak dojdzie o 110 czy 120 km/h to można cuda robić i nawet z górki jechać, a nie pojedzie szybciej. Dodatkowo, jak się robi bardzo ciepły (po przejechaniu min.20 km w cyklu miejskim) zaczyna głośno "terkotać" - podobno coś czego nie było wcześniej. Jak mu się otworzy wlewkę oleju to bucha i terkocze jeszcze głośniej z traktora. Mechanik, który turbiny montował to taki amator (więc nie należy wykluczać też jakiegoś błędu w sztuce) :(
    Jako, że gość od regeneracji zaklinał się, że turbina musi być ok, to kolega oddał do innego mechanika do zdiagnozowania. Mechanik pokombinował i powiedział, że przepływka do wymiany (i dwumasowe się powoli kończy), ale defektu turbiny teżnie wyklucza. Kolega się wkurzył pojechał do ASO podpiąć pod komputer. Wyszła przepływka, koło 2-masowe i turbina (podobno coś co się nazywa kierownica czy sterownica turbiny)... Teraz moje pytania:
    1) czy to się jakoś składa w całość? Martwi mnie głownie ten "terkot na ciepło".
    2) z turbiną mam dylemat. Gość od regeneracji mówi, że jak odeślę to naprawi w ramach gwarancji (ale jak nie naprawi), to pewnie zapłacę dwa razy za wy- i zamonotowanie turbiny skasują mnie znowu 2x300-500 zł i nadal bedzie bez efektu. Należy ufać, że "większa" część regeneracji się powiodła i należy tylko coś doregulować (wspomnianą kierownicę?). Czy to na tyle mały koszt by opłacało się to robić na miejscu u kogoś, kto weźmie odpowiedzialność też za proces montowania i któremu za to zapłacę tylko raz?
    3) Możecie z czystym sumieniem polecić kogoś kto to ogarnie w Poznaniu lub okolicach?
    4) BYlibyście w stanie określić na oko ile ta cała zabawa jeszcze mnie będzie kosztować?
    - przepływka + wymiana, skończenie regenracji turbiny z montowaniem, wymiana i zakup koła dwumasowego (razem ze sprzęgłem, czy nie trzeba)? co jeszcze może być nie tak?
    Jak uda mi się zdobyć to w tym tygodniu może dorwę się do wydruku z kompa z ASO, pomoże?

    będę baaardzo wdzięczny za pomoc!!
  • #117
    kamilmalbork
    Poziom 8  
    a czy zaraz po odpaleniu podciaga ci sztange na turbinie?
  • #118
    domex32
    Moderator Samochody
    jaccuss napisał:
    Pewne używane bo z pewnego źródła czy jest szansa ocenić jakoś stan używek? (np. na podstawie wycierania się obudowy pompowtrysku)
    I jeśli to nie tajemnica to jaki był koszt takich pewnych pompowtrysków?
    A ma ktoś doświadczenie z regeneracja pompowtrysków? (ewentualnie może polecić jakąś firmę z okolic Wawy?)


    1300 pompki 200 tandem pompa.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    provocer napisał:
    witam,
    na samym początku powiem, że jestem motoryzacyjnym amatorem, więc prosiłbym bez skomplikowanych odpowiedzi ;)

    Właśnie zakupiłem Golfa 5, 2.0 tdi 140 km, 2005 od kolegi po znajomości, bo mu sie autko rozjechało i nie miał już cierpliwości naprawiać - a dla mnie to była jedyna okazja, żeby mieć wymarzonego golfika V (tylko na takiego było mnie stać i wiele budżetu już nie zostało :(

    Zaczęło się od braku mocy - wymontował u znajomego mechanika turbinę i wysłał do regeneracji na drugi koniec Polski. Autko ma niby dopiero 110 tys. km, a wszystkie rurki silnikowe (doprowadzające albo odprowadzające powietrze?) w środku pokryte grubą warstwą sadzy/oleju (to normalne przy tym przebiegu?)
    Mechanik mówił też, że olej już do wymiany, bo jak smoła! Turbina została zregenerowana, zamontowana - było ciut lepiej, ale nadal brak mocy. Oleju nie zmieniony do tej pory. Słabo się rozpędza, a jak dojdzie o 110 czy 120 km/h to można cuda robić i nawet z górki jechać, a nie pojedzie szybciej. Dodatkowo, jak się robi bardzo ciepły (po przejechaniu min.20 km w cyklu miejskim) zaczyna głośno "terkotać" - podobno coś czego nie było wcześniej. Jak mu się otworzy wlewkę oleju to bucha i terkocze jeszcze głośniej z traktora. Mechanik, który turbiny montował to taki amator (więc nie należy wykluczać też jakiegoś błędu w sztuce) :(
    Jako, że gość od regeneracji zaklinał się, że turbina musi być ok, to kolega oddał do innego mechanika do zdiagnozowania. Mechanik pokombinował i powiedział, że przepływka do wymiany (i dwumasowe się powoli kończy), ale defektu turbiny teżnie wyklucza. Kolega się wkurzył pojechał do ASO podpiąć pod komputer. Wyszła przepływka, koło 2-masowe i turbina (podobno coś co się nazywa kierownica czy sterownica turbiny)... Teraz moje pytania:
    1) czy to się jakoś składa w całość? Martwi mnie głownie ten "terkot na ciepło".
    2) z turbiną mam dylemat. Gość od regeneracji mówi, że jak odeślę to naprawi w ramach gwarancji (ale jak nie naprawi), to pewnie zapłacę dwa razy za wy- i zamontowanie turbiny skasują mnie znowu 2x300-500 zł i nadal będzie bez efektu. Należy ufać, że "większa" część regeneracji się powiodła i należy tylko coś doregulować (wspomnianą kierownicę?). Czy to na tyle mały koszt by opłacało się to robić na miejscu u kogoś, kto weźmie odpowiedzialność też za proces montowania i któremu za to zapłacę tylko raz?
    3) Możecie z czystym sumieniem polecić kogoś kto to ogarnie w Poznaniu lub okolicach?
    4) Bylibyście w stanie określić na oko ile ta cała zabawa jeszcze mnie będzie kosztować?
    - przepływka + wymiana, skończenie regeneracji turbiny z montowaniem, wymiana i zakup koła dwumasowego (razem ze sprzęgłem, czy nie trzeba)? co jeszcze może być nie tak?
    Jak uda mi się zdobyć to w tym tygodniu może dorwę się do wydruku z kompa z ASO, pomoże?

    będę baaardzo wdzięczny za pomoc!!


    Do mnie masz 130 km, jak się dotoczysz to zapraszam, po diagnozujemy, ogarniemy temat.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kubabielsk napisał:
    Witam!Miałem bardzo podobny przypadek w passacie .Auto miało wywaloną głowicę i turbo .Wymieniałem głowicę i turbinę .Po naprawie auto straciło moc co najmniej o 30 procent .Co ja się z nim miałem !Elektrycznie wszystko sprawne ,nie ma się do czego przyczepić ,mechanicznie też ,podciśnienia vacum jak i ciśnienie paliwa w normie ,korelacje wtrysków w normie .W końcu zdecydowałem się na podmianę wtrysków .Pomogło!


    Olej z opiłkami i przedmuchami z turbiny oraz czas jaki pompowtryski spędziły poza głowica zrobiły swoje.