Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II 2008 r nie dziala ogrzewanie

majsterjan 28 Lis 2011 19:13 15763 15
  • #1 28 Lis 2011 19:13
    majsterjan
    Poziom 9  

    Witam,mam taki problem Skoda Octavia ktora posiadam nie grzeje,problem wyglada tak,ze po wlaczeniu silnika i podczas jaego nagrzewania przez moment leci cieple powietrze,gdy silnik sie juz nagrzeje to bywa roznie raz grzeje raz leci zimne powietrze,ale przy przyspieszaniu i wiekszych predkosciach np pow 160 zaczyna grzac.temperatura silnika jest w normie,wymienilem termostat,ale tez bez zmian,auto jest po wymiania rozrzadu wraz z pompa wody.czy ktos mial lub ma podobny problem?jak to rozwiazac?bede bardzo wdzieczny za pomoc

    0 15
  • #2 28 Lis 2011 19:55
    leon99
    Poziom 19  

    można szukać w wielu kierunkach:

    1. sterownik klimy
    2. uszczelka pod głowicą

    Jaki to silnik, czy ma klimatronic, przebieg, inne objawy?

    4
  • #3 28 Lis 2011 20:14
    majsterjan
    Poziom 9  

    1.9 tdi 105km.ma klimatronic dwustrefowy,przebieg 140 tys.mysle ze uszczelka raczej nie,bo by sie zagotowal,po podlaczeniu do vag pokazuje blad:01271 nastawnik klapy sterujacejalbo jakos tak,ale da sie ten blad wykasowac,lecz po pewnym czasie wraca.obserujac zachowanie ogrzewania to wydaje mi sie ze nie ma to znaczenia na ogrzewanie,po prostu grzeje kiedy jej sie podoba

    Dodano po 2 [minuty]:

    ten bład to nastawnik klapy spietrzajacej v-71

    0
  • #4 28 Lis 2011 20:32
    czajkagor
    Poziom 13  

    Ja stawiam na:
    01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68, lub zapchana nagrzewnica ale w 3 letnim aucie mało prawdopodobne. Jednak na początek proponuje wyeliminować wyświetlany błąd.

    0
  • #6 28 Lis 2011 21:02
    majsterjan
    Poziom 9  

    dziekuje Panowie,jutro zrobie to wszystko co mi napisaliscie,dam znac jaki bedzie tego efekt

    1
  • #7 29 Lis 2011 22:36
    majsterjan
    Poziom 9  

    wymieniłem filtr kabinowy i auto zaczelo grzac,wciagnelo troche plynu chlodniczego,dolałem i przestało grzac,robilem te wszystkie testy ale niewiele to pomoglo,byc moze cos zrobilem zle,ale wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia,gdy podlaczam vagiem nie ma zadnych bledow,nawet tego co byl zawsze czyli nastawnik klapy spietrzajacej v-71,pomimo tego ogrzewanie raz działa raz nie,czy jest możliwe ze jest uszkodzona pompa wody,a dokładnie wirnik?dodam ze max temp jaka auto osiaga to 94.5 stopni i w tych granicach sie utrzymuje.

    3
  • #8 29 Lis 2011 22:47
    SERWANTES44
    Poziom 15  

    Witam
    A układ odpowietrzony? Zastanawia mnie ten ubytek płynu.Nic się nie dzieje jak sie odkręci zbiorniczek płynu, po tym jak auto chwile chodzi to jest ok? A węże do chłodniczki ciepłe? Co do pompy, to możliwe , ale nie sądzę bo wariowała by bardziej temp.silnika.

    3
  • #9 29 Lis 2011 23:00
    majsterjan
    Poziom 9  

    z tego co sie orientowalem to ten uklad sam sie odpowietrza,a jesli to nie prawda to czy moglbys napisac jak to zrobic?jak odkrece zbiorniczek to wody przybywa i jest troche ponad stan i schodzi cisnienie,a jesli chodzi o temp to wydaje mi sie ze jest calkiem ok,nie ma przypadkow ze wzrasta np do 100 stopni,tak jak pisalem max to 94.5

    0
  • #10 29 Lis 2011 23:00
    leon99
    Poziom 19  

    No to pozostaje uszczelka pod głowicą, to dość typowy objaw tego uszkodzenia... ubytek płynu też typowy, a pompa wody na pewno nie .

    można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, będziesz wiedział

    0
  • #11 29 Lis 2011 23:01
    majsterjan
    Poziom 9  

    a no i weze cieple

    0
  • #12 30 Lis 2011 10:15
    majsterjan
    Poziom 9  

    a czy przyczyna tego nie bedzie obluzowany wirnik pompy?

    1
  • #14 01 Gru 2011 09:55
    SERWANTES44
    Poziom 15  

    Z ta uszczelką bardzo prawdopodobne, a płynu dalej ubywa? Objawy faktycznie uszczelkowe, lub zapowietrzonego układu, wiem że teoretycznie sam sie powinien odpowietrzyć ale miałem kilka przypadków że tak nie było. Nie kojarze dokładnie ale odpowietrznika zapewne brak? Zobacz jaki stan płynu wtedy ręką duś kilkanaście razy te grubsze węże,zapewne wyjdą bąbelki w zbiorniczku, możesz delikatnie poluzować ten który jest najwyżej w układzie w okolicy silnika, lubi pozostać tam powietrze, robi poduszkę i płyn tak potem faluje w zbiorniczku. A jak podusisz to zobacz stan płynu, jak jest po, jak mniejszy to powietrze wyszło.

    2
  • #15 10 Gru 2011 09:49
    Arek12c8
    Poziom 10  

    A dogrzewacza tam nie masz? Możliwe że on się uszkodził...

    0
  • #16 10 Gru 2011 14:56
    majsterjan
    Poziom 9  

    witam,przyczyna tego wszystkiego byla uszczelka pod glowica

    4