Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz - błąd 0320 nowy aparat zapłonowy

Grzekono 29 Nov 2011 09:08 17340 12
Wago
  • #1
    Grzekono
    Level 10  
    Witam

    Zmagałem się ostatnio z matizem żony. Dziwnym przypadkiem po wymianie sprzęgła zaczęły się problemy. Najpierw nie chciał zapalać, pokazywał błedy 0320 i 0340. Przeczyściłem optyke w aparacie ale bez rezultatu. Nie chcąc się dalej denerwować zakupiłem na allegro nowy aparat zapłonowy DAC i zanim przysłali dokupiłem jeszcze nowe kable i świece NGK. Po wymianie autko bezproblemowo odpaliło tylko teraz przy ruszaniu strasznie szarpie, dopiero jak dodam więcej gazu ruszy normalnie a podczas jazdy zdaży mu się przerwać i mrugnie check(zauważyłem że przeważnie po wciśnięciu pedału gazu ponad połowe i odpuszczeniu mrygnie). Wczoraj byłem sprawdzić wydech i faktycznie w tlumiku była jakaś włuknina co mogla przypychać więc wycieli mi ten tłumik. Auto zyskało kilka koni ale nadal zdarza mu się przerwać. Najgorsze jest to że mam nowy aparat i wczoraj jak wróciłem sprawdziłem błedy i wybłyskał 0320. Czy jest to błąd związany typowo z aparatem czy może być spowodowany np. nie ustawieniem zapłonu bo jeszcze tego nie zrobiłem?

    Proszę o jakąś pomoc
    Pozdrawiam
  • Wago
  • #2
    sandamiano
    Level 30  
    Te dwa błędy są od usterki w aparacie zapłonowym .Wymieniałeś jednak na nowy (zamiennik?) i jeden błąd zniknął.Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne czy nie utlenione lub pęknięte.Było wymieniane sprzęgło a to dość duża ingerencja i manewrowanie w małej komorze silnika.Zapłon w tym silniku ustawia się też aparatem zapłonowym więc możliwe że pochodzi błąd od tego i tez od tego zacznij.Inna sprawa jak pisałeś że check mrugnie po wciśnięciu na pedał przyspieszenia to przyjrzyj się też czujnikowi położenia przepustnicy. To potencjometr i może mieć wytartą ścieżkę przez co może chwilowo podać nieprawidłowe dane do centralki.Jednak zacznij od ustawienia aparatu a tym samym kąta zapłonu.Błąd jest typowo zapłonowy może zniknie jak będzie ok i centralka nie wykryje anomalii w wyprzedzeniu zapłonu co przy wciśnięciu na pedał przyspieszenia zmienia się
  • Wago
  • #3
    Grzekono
    Level 10  
    Witam po długich bojach

    Aparat zakupiony był z te aukcji http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-daewoo-matiz-dac-nowy-korea-i1921835273.html . Podjechałem ostatnio do elektromechanika aby sprawdził co jest grane bo autko potrafiło zgasnąć całkowicie i odpaliło się powiedzmy po minucie a nieraz po pięciu minutach. Stwierdził że do niczego jest ten aparat zapłonowy bo ponoć za tani. Są aparaty nawet i po 600zł. Jest w tym coś prawdy? Czym one się różnią?
  • #4
    car centre
    Level 18  
    Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne tak jak ci tu sandamiano napisał. Ja miałem toyotę kilka dni temu z tym samym problemem (P0320). I po wciśnięciu do końca wtyczki od czujnika wału (czyli dotąd aż kliknie zapadka) problem znikł od razu.

    Tak czy inaczej te szarpania silnikiem o których piszesz wskazują najprawdopodobniej na zaburzenia w dawkowaniu paliwa lub powietrza albo w zapłonie. Sprawdź ich przyczynę to może i czujnik wału się uspokoi. Sprawdź jak ci sonda lamda chodzi i jaką mieszankę ci pokazuje. Może masz jeszcze inne zanieczyszczenia w wylocie oprócz tych które już usunąłeś.
  • #5
    Grzekono
    Level 10  
    Witam

    W końcu doczekałem się zareklamowanego aparatu zapłonowego. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy. Po podłączeniu aku nauczyłem autko obrotów itp. i śmigało pięknie. Ale następnego dnia miałem problem z ruszeniem : ja mu gaz puszczam sprzęgło a on gaśnie. Dopiero gdy się nagrzeje z 5min można normalnie jechać. Co może być tego przyczyną? I jeszcze jedno pytanko: za aparatem zapłonowym mam taki czujnik albo zaworek od którego odchodzą dwa eżyki. Do czego on służy i gdzie powinien być przyczepiony bo u mnie wisi na kabelkach.

    Z góry dzięki za pomoc
  • #6
    Grzekono
    Level 10  
    Witam ponownie

    Mam kolejny problem z tym autkiem. A mianowicie: wczoraj chciałem wyjechać do pracy, odpaliłem samochód, cofnołem ok 2m i zgasł. Kolejne próby odpalenia nie dawały żadnych efektów aż skończył się akumulator. Dziś naładowałem na full ale auto dalej niechce odpalić. Tak jakby chciało załapać ale nie odpali. Co może być tego przyczyną? Świece, kable i aparat nowe. Błędów żadnych poza 1500.
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Pewnie pompa paliwa się skończyła od tego zacząć.P
  • #8
    Grzekono
    Level 10  
    Pompę słychać i zachowuje się prawidłowo. Przy przekręceniu kluczyka chodzi z 5sek i przy kręceniu również słychać. Pod maską czuć paliwo więc pompa raczej odpada. Może jeszcze jakieś sugestie? Dlaczego auto tak jakby odpalało ale nie wchodzi na obroty?
  • #9
    viper555
    Level 39  
    To że śmierdzi to o niczym nie świadczy musi być ciśnienie.P
  • #10
    Grzekono
    Level 10  
    A w jaki inny sposób w domowych warunkach można to sprawdzić? Właśnie byłem sprawdzić czy jest iskra no i jest. Wykręciłem świecę a tam całe mokre. Może go zalewa? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może jakiś wężyk od podciśnienia?
  • #11
    pmrudek
    Level 12  
    Błąd z klimy jest zawsze( chyba że ją posiadasz). To znów aparat.
  • #12
    makaron1971
    Level 11  
    U mnie podobnie. Silnik popracował i jak się zagrzał zgasł. Iskra była bardzo słaba. Zmieniłem świece i kable. Odpalił ale nie da się jeździć. Przerywa. Błąd 320. Aparat zapłonowy DAC.Moje pytanie: czy mogę założyć aparat MANDO bez przeróbek? Słyszałem że są mniej awaryjne.
    Znalazłem katalog części:
    http://daewoo.prokee.hu/Matiz/thumb/1.htm
  • #13
    Grzekono
    Level 10  
    Przepraszam że po tak długiej przerwie. Autko było poprostu zalane i po wymianie świec ożyło. Do tego znajomy mechanik ustawił mi zapłon i nie mam już żadnych problemów.
    Kolego makaron1971 wszystko co słyszałeś o MANDO to prawda. Jeśli będziesz zmieniał to pamiętaj że musi być komplet tzn. kopułka i palec też.