Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.8 ADR - Olbrzymie spalanie Gazu II GEN 20L/100km

djarecki 29 Lis 2011 23:14 5684 12
  • #1 29 Lis 2011 23:14
    djarecki
    Poziom 14  

    Witam serdecznie.
    Jestem już załamany i i na wstępie proszę moderatorów proszę o nie kasowanie mojego postu. Od września szukam rozwiązania w internecie na ogromne spalanie gazu.

    Kupiłem auto z instalacją i od początku były problemy ze strzelaniem i dużym spalaniem od zakupu wymienione:
    -czujnik temp
    -świece
    -termostat
    -olej
    -filtr paliwa i oleju
    -przepływomierz
    -filtr powietrza
    -odma olejowa
    -sprawdzone podciśnienie i dolot
    -czyszczona przepustnica
    -na benzynie LOGI/USTERKI/DANE DYNAMICZNE W NORMIE
    -sprawdzony rozrząd .

    Auto na benzynie po mieście pali 11L więc w dopuszczalnej normie.
    Na gazie spalanie oscyluje 20-22L/100km instalacja szczelna ( sprawdzone czujnikiem gazu na stacji diagnostycznej, ponadto auto dość mocno przymulone na gazie.
    Instalacja ma dopiero 2 lata więc myślę że to nie jest kwestia zużycia.

    Posiadam instalację II GEN ze sterownikiem STAG2L i reduktorem LOVATO RGE92 + silnik krokowy ze śrubą na wężu.
    Gazownik w Gdańsku skasował 50zł i ze spalania 17L zrobił 20L/100km inni mówią że tylko sekwencja do tego silnika. Wiem ,że ludzie są w stanie wyregulować Lpg w tym modelu. Potrzebuję pomocy w regulacji/doprowadzeniu spalania do normy, ponadto jeśli ktoś w Gdańsku ZNA SIĘ NA RZECZY i potrafi to zrobić to PROSZĘ O PILNY KONTAKT (dobra flacha czeka na wybawiciela)

    Pozdrawiam Arkadiusz Łykowski

    0 12
  • #2 29 Lis 2011 23:26
    robokop
    Moderator Samochody

    Fajny silnik zgwałcony instalacją LPG II gen... Krótko, wywal na próbę silnik krokowy i zastąp go śrubą z I gen. Potem wkręć ją do oporu i wykręć 2-3 pełne obroty, odpal rozgrzany silnik i regulują ta śrubą dalej, do momentu aż silnik zacznie bez opóźnienia reagowac na gaz i wkręcać się na obroty. Potem w trakcie jazdy, próbuj ustawić tą samą śrubą osiągi zbliżone do jazdy na benzynie i monitoruj spalanie - tą metodą da się ustalić prawidłowość dobrania miksera do silnika, czyli część mechaniczną. Potem należało by pogrzebać w kontrolerze sondy, czyli komputerku LPG, do czego jednak potrzebny były komputer z odpowiednim kablem i oprogramowaniem. Na cuda tak czy inaczej nie licz, auto spore, ciężkie i z prymitywną instalacją na pewno nie będzie palić 10 l/100km.

    0
  • #3 29 Lis 2011 23:32
    djarecki
    Poziom 14  

    No niestety ktoś przesadził instalując tam zwykła instalację.
    Hmm a ten silnik krokowy jak ma śrubę to nie wystarczy ,że go odłączę?
    Co z regulacją reduktora przeprowadzić wg opisu krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf ?
    Zdaję sobie sprawę iż na cuda nie mogę liczyć ale kolega w audi A4 quatro 1.8T 1996 po mieście spalanie ma na poziomie 12 L/trasa 10L. Chciałbym się zbliżyć choć trochę do tej wartości.

    0
  • #4 29 Lis 2011 23:37
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie wystarczy, nie wiesz w jakiej pozycji zostanie tłoczek. A zobacz łaskawie pewną rzecz:
    - odczep ten register od szlaufików, włącz zapłon, wyjmij i włóż bezpiecznik zasilania komputera gazu ( reset centralki) - zobacz czy tłoczek przyjmie skrajne położenie i wróci do mniej więcej środkowego?

    0
  • #5 29 Lis 2011 23:51
    djarecki
    Poziom 14  

    Postaram się jutro to zrobić z tym problemem że za cholere nie mogę znaleźć centralki wiem tylko z papierów od gazu że taka jest. Jutro postaram się ją zlokalizować.

    0
  • #6 30 Lis 2011 12:39
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Nie napisałeś ile lat temu była założona ta instalacja. Jeżeli ktoś do tego auta założył instalację II gen to widać że oszczędzał na aucie.
    Sprawdzanie należy zacząć od pomiaru na analizatorze spalin i sprawdzenia stanu parownika (tym bardziej jeżeli ktoś "oszczędzał").

    Moderowany przez robokop:

    Cóż ten post nowego wnosi? Pisanie dla nabijania licznika?

    -1
  • #7 30 Lis 2011 16:35
    djarecki
    Poziom 14  

    Raz , napisałem że instalacja ma 2 lata ( trzeba czytać posty na które się odpowiada) a dwa to "fachowiec" na analizatorze spalin ustawił właśnie 20L/100km

    0
  • #8 30 Lis 2011 18:00
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Co do wieku instalacji to fakt - przegapiłem to w pierwszym poście.

    [quote=robokop]Cóż ten post nowego wnosi? Pisanie dla nabijania licznika?[/quote]

    Otóż to kolego, że nawet wcześniej wymienione 2 lata wystarczą na zajechanie parownika. Tym bardziej, że pracuje przy instalacji II gen. (pewnie z przełącznikiem STAG2W) gdzie wystarczy przegazowanie powyżej ~2000obr/min i przełącza się nam na gaz. Nie muszę chyba tłumaczyć jak to wpływa na membrany parownika zwłaszcza przy ujemnych temperaturach oraz, że gumy w źle użytkowanym parowniku mogą już po dwóch latach wyglądać jak stare podeszwy. RGE92 jest jednym z łatwiejszych parowników do rozebrania, a koszt zestawu naprawczego nie przeraża. Objawy typu zwiększone zużycie paliwa wskazują na możliwość jego uszkodzenia to dlaczego go nie sprawdzić? Lepiej zajmować się registerem/silniczkiem krokowym na przewodzie?

    Wyjaśnij mi Panie moderatorze "robokop" jak np. propozycja sprawdzenia stanu parownika nie wnosi nic do tematu.


    djarecki auto jest przymulone na gazie w pełnym zakresie obrotów, czy w określonym przedziale?

    0
  • #9 30 Lis 2011 18:28
    robokop
    Moderator Samochody

    ZAHYR napisał:

    Wyjaśnij mi Panie moderatorze "robokop" jak np. propozycja sprawdzenia stanu parownika nie wnosi nic do tematu.

    Wyjaśnij mi kolego teraz, jak laik ma sprawdzić membrany, jakimi kryteriami kierować się przy określaniu dobra/zła? Bo ja podejrzewam że przyczyna leży właśnie w registrze, który można sprawdzić bez ingerowania w parownik, co już wiążę się zawsze z kosztami nowych membran.

    0
  • #10 01 Gru 2011 12:25
    ZAHYR
    Poziom 32  

    robokop napisał:
    ZAHYR napisał:

    Wyjaśnij mi Panie moderatorze "robokop" jak np. propozycja sprawdzenia stanu parownika nie wnosi nic do tematu.

    Wyjaśnij mi kolego teraz, jak laik ma sprawdzić membrany, jakimi kryteriami kierować się przy określaniu dobra/zła? Bo ja podejrzewam że przyczyna leży właśnie w registrze, który można sprawdzić bez ingerowania w parownik, co już wiążę się zawsze z kosztami nowych membran.


    I teraz mogę zacytować twoje słowa w stosunku do powyższej wypowiedzi "Cóż ten post nowego wnosi? Pisanie dla nabijania licznika?" :)
    Gdzie w twoim poście jest ustosunkowanie się do cytowanego przez ciebie fragmentu mego postu?


    Jaki problem w sprawdzeniu najpierw registra a następnie w sprawdzeniu membrany przez laika? Chyba każdy rozróżni miękką, elastyczną gumę od sztywnej, twardej, zobaczy czy w parowniku niema charakterystycznego syfu itd. W internecie i na forach jest mnóstwo opisów i instrukcji dotyczących rozbierania czy regeneracji parownika, których niema sensu powielać w tym temacie. Dlaczego piszesz że rozebranie parownika wiąże się z kosztem nowych membran? Jeżeli są w dobrym stanie to jaki problem złożyć je z powrotem?

    Ty podejrzewasz że problem leży w registerze a ja że w parowniku - od tego jest forum i po to djarecki zakładał ten temat, aby poznać możliwe przyczyny swego problemu i uzyskać pomoc. Chciałem pomóc i dać kolejną opcję do sprawdzenia, więc nie rozumiem dlaczego mnie atakujesz w swoich wypowiedziach i wpisach moderacyjnych.

    -1
  • #11 01 Gru 2011 13:38
    djarecki
    Poziom 14  

    Witam wszystko postaram się sprawdzić po tym weekendzie. Obecnie studia dzienne, praca, druga praca i wyjazd do Anglii do poniedziałku powodują że nie mam czasu na sen i czynności fizjologiczne a samochód używam teraz na benzynie.
    Mam też pytanko czy rozważać opcje wymiany przodu instalacji na używaną sekwencję?
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i czekam na konstruktywne rady.

    Pozdrawiam gorąco Arkadiusz Łykowski

    -1
  • #13 10 Gru 2011 20:01
    mariusz950
    Poziom 11  

    co do wymiany na sekwencję to polecam ale nie na używkę ponieważ nie wiesz w jakim stanie będzie parownik i wtryski (koniec strzałów, problemów z odpalaniem i szarpaniem podczas zmiany BP na LPG).

    Co do twojej instalki to znam ten bul bo miałem ten pseudo sterownik który służy chyba tylko do emulowania sondy, najlepiej zmienić sterownik i krokowca na np. bingo M widzisz jak pracuje sonda możesz wyregulować poprawnie i parownik i skład mieszanki (miałem taki zestaw w kolejnym aucie).

    Poza tym rozkręć parownik bo nie sądzę żeby regulacja mogła spowodować tak duże spalanie co do stanu membran to po rozebraniu będziesz wiedział czy są do wymiany czy nie bo zużyte podobno nie są miękkie tak jak powinny być tylko są twarde, jak bardzo to nie wiem bo nie rozbierałem.

    0