Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Galaxy TDI, AHU '97 Dziwne dżwięki

30 Lis 2011 18:15 3338 12
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam, wiem, że przez internet nie da się zdiagnozować dżwięków, ale może któryś z kolegów naprowadzi mnie jak sprawdzić ewentualnie wykluczyć powód. Otusz ostatnio zauważyłem, że moje auto trochę osłabło (nie wpada w tryb awaryjny, nie kopci - filtry wymienione) i stało sie głośniejsze. Jeśli chodzi o dźwięki, to na wolnych obrotach dziwnie stuka, wydaje mi sie, że to stukanie bardziej słyszlne jest od strony pasków, filtra powietrza. Jak można sprawdzić, czy to nie przypadkiem któryś wtrysk lub szklanka?. Drugi dźwięk, to syczenie wydaje mi się, że dochodzi z okolic intercoolera. Jest on z jednej strony trochę zaolejony, co świadczyłoby o jego nieszczelności, ale czy na wolnych obrotach tam jest takie ciśnienie, że mogło by syczeć? Proszę doświadczonych kolegów o wskazówki które mogłyby pomóc w diagnozie.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 30  
    Stukanie to może być początek awarii napinacza paska wieloklinowego - w ahu i podobnych z uwagi na beznadziejną konstrukcję tego napinacza bardzo częste.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Niestety to nie napinacz. Byłem dzisiaj u dwuch fachmanów, i dalej jestem głupi, bo jeden mówi, że to coś z rozrządem (i tak musze go zmienić, bo ma już 70 tys), a drugi że to na bank szklanki, też można by zrobic przy okazji rozrządu. Częstotliwość dżwięku rośnie wraz z obrotami, można to jakoś sprawdzić.
    aha i jeszcze jedno, jak fachman gazował, to zobaczyłem, że przezroczystym wężu przy pompie pojawiały się bomble (dużo), podejrzewam, że to ma wpływ na moc w górnym zakresie obrotów (trochę mi osłabł ostatnio). Jaka może być przyczyna, filtr paliwa wymieniony niedawno, auto pali na dotyk więc się nie zapowietrza?
    pozdrawiam horse
  • Poziom 27  
    Tak, strucel, ale na ogół awaria napinacza jest skutkiem. A przyczyną jest zatarte koło wolnobieżne alternatora, lub nawet jego brak w starszych rocznikach.
  • Specjalista - kserokopiarki
    U mnie koło alternatora jest sztywne, ale tak jak powiedziałem to nie napinacz. Swoją drogą to ja na tym napinaczu zrobiłem już 170 tys.(kto wie czy nie jest od początku - 350 tys) więc z tą częstą awarią to lekka przesada.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 18  
    Napinacz nie stuka. Nagraj film i wrzuć gdziej podaj link to zobaczymy
  • Poziom 27  
    Faktycznie mój ostatni post dotyczy raczej Passata B5, pewnie wynika to z różnic w osprzęcie silnika względem van-ów. Napinacz nie stuka, ale pasek jak najbardziej może wydawać taki dźwięk(nazywają to "biczowaniem"), wystarczy podnieść obroty o 50 i znika to natychmiast. Osobiście nie sądzę żeby to była wina hydrauliki, jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem w silniku TDI, jeśli już to raczej pompa oleju wysiada. Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania i oleju na początek.
  • Poziom 18  
    Autko ma juz kilka lat. Może stukać któryś popychacz lub wtrysk. A diagnostyka? Jaki jest kąt wtrysku?
  • Poziom 31  
    Ściągnij na początek pasek wielorowkowy. Jak przestanie to szukaj przyczyny w tym co jest nim napędzane /może pompa wody/. Jak nie przestanie to i tak masz do wymiany rozrząd. Przy tym dobrze obejrzyj wałek rozrządu, czy aby krzywki całe. No i popychacze sprawdź, ale to trudne do wykonania na oko.
  • Poziom 30  
    Jackall napisał:
    Faktycznie mój ostatni post dotyczy raczej Passata B5, pewnie wynika to z różnic w osprzęcie silnika względem van-ów..


    Ja mam forda galaxy właśnie z AHU i niestety też stuka - owszem nie stuka sam napinacz tylko pasek ale powoduje to napinacz - wystarczy docisnąć czymś ramię napinacza i przestaje hałasować.
    Auta te mają już swój wiek i setki tys km przebiegu i takie sytuacje sa częste.
    Akurat u mnie do wymiany jest wytarty pręt napinacza, tulejki i podstawa w której pręt po przetarciu na wylot tulei zdążył wytrzeć już owal - jak bym miał kupować nowe części to prawie 1000zl więc przyzwyczaiłem się do stuków na wolnych obrotach.
  • Poziom 27  
    To piszę wam, wstawcie wolnobieżki do alternatorów i będzie gicior! Koszt zamiennika to około 200zł z wymianą, no i napinacz też nie będzie tak latał, wszystko się uspokoi.
  • Poziom 18  
    popieram sam wsadziłem wolnobieżkę do paska B4 TDI 1Z 90 km i ramię napinacza nie hałasuje wcale. Na dodatek klin na wale też ma dzięki temu lżej więc może dłużej po chodzi. Niestety wolnobieżki się czasem psują a tanie nie są choć można zapomniec o naprawianiu napinacza - jego tulejek i naciągu bo temat nie występuje
  • Specjalista - kserokopiarki
    Problem rozwiązany. Po wymianie rozrządu i szklanek (jedna była dziurawa), silnik zdecydowanie ucichł, ale dalej dziwnie cykał. Okazało się, że puszczała uszczelka na pierwszym wtryskiwaczu i to właśnie stamtąd dochodził ten dźwięk. Po wymianie - jak ręką odjął, słychać tylko kulturalny klekot. Dziękuję wszystkim za pomoc i życzę Wesłych Swiąt.
    pozdrawiam horse