Dostałem do przejrzenia prostownik produkcji rosyjskiej. Niestety nie mogę do niego znaleźć instrukcji obsługi.
Na płycie czołowej są dwa przyciski "Automat" i "Cykl". Poza tym amperomierz i jedna dioda świecąca.
Bez akumulatora nie ma oczywiście napięcia na wyjściu, to zrozumiałe.
Z chwilą podłączenia akumulatora 12V zaświeca się wspomniana dioda i amperomierz pokazuje przepływ pądu około 2,5A. Teraz gdy nacisnę"Automat" to dioda gaśnie, ale prąd praktycznie taki sam płynie. Gdy nacisną "Cykl", to dioda znowu świeci i prąd bez zmian płynie. Ładowałem w ten sposób akumulator przez około godzinę (w trybie Automat, czyli bez świecenia diody) i napięcie na akumulatorze wzrosło w buforze do 16,2V. Przerwałem ładowanie i postanowiłem tu się poradzić.
Schemat prostownika znalazłem, ale nie instrukcję postępowania przy ładowaniu.
Czekam na jakieś porady, wskazówki.
Ps. Dodam tylko, że znajomy dał mi go do przejrzenia, bo nie działa. Stwierdziłem jedynie uszkodzoną diodę świecącą, która miała oderwane obydwie końcówki. Po jej wymianie jest jak wyżej napisałem,.
Na płycie czołowej są dwa przyciski "Automat" i "Cykl". Poza tym amperomierz i jedna dioda świecąca.
Bez akumulatora nie ma oczywiście napięcia na wyjściu, to zrozumiałe.
Z chwilą podłączenia akumulatora 12V zaświeca się wspomniana dioda i amperomierz pokazuje przepływ pądu około 2,5A. Teraz gdy nacisnę"Automat" to dioda gaśnie, ale prąd praktycznie taki sam płynie. Gdy nacisną "Cykl", to dioda znowu świeci i prąd bez zmian płynie. Ładowałem w ten sposób akumulator przez około godzinę (w trybie Automat, czyli bez świecenia diody) i napięcie na akumulatorze wzrosło w buforze do 16,2V. Przerwałem ładowanie i postanowiłem tu się poradzić.
Schemat prostownika znalazłem, ale nie instrukcję postępowania przy ładowaniu.
Czekam na jakieś porady, wskazówki.

Ps. Dodam tylko, że znajomy dał mi go do przejrzenia, bo nie działa. Stwierdziłem jedynie uszkodzoną diodę świecącą, która miała oderwane obydwie końcówki. Po jej wymianie jest jak wyżej napisałem,.