Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I 1,1 54KM. 1997r.

Dariusz19870427 30 Lis 2011 20:04 43988 105
  • #1 30 Lis 2011 20:04
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Witam pierwszy raz proszę o pomoc więc nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w dziedzinie forum dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Od około 3 miesięcy jestem właścicielem Fiata Punto jak w tytule autko dość fajne i zrywne ale porównując do moich wcześniejszych aut ma wiele niedopracowanych szczegółów, ale to pomijam.
    Nękają mnie dwie sprawy:
    1.Spalanie w cyklu miejskim około 10-11 litrów na 100km.
    2.Bardzo słabe ogrzewanie.
    1-Spalanie jest wysokie choć jeżdżę bardzo spokojnie płynnie i staram się zawsze hamować silnikiem, obroty podczas jazdy to tak około 1500 do max 2500 obr/min.
    sprawdziłem ciśnienie w ogumieniu, układ hamulcowy czy coś nie ociera olej silnikowy to 10W40 Ford Świece i przewody WN wymienione Filtry Powietrza i benzyny również.
    Co jeszcze może być przyczyną ?? podkreślam auto nigdy nie widziało LPG a ja stosuję ECO DRIVE i nie potrafię zejść poniżej 10l/100km a w trasie spalanie waha się między 5,5 - 7 L. 100KM.
    To tyle odnośnie spalania.
    2- Coś teraz o ogrzewaniu czytałem na wielu Forach a nie znalazłem konkretnej odpowiedzi poza stale powtarzającą się formułką bądź bezsensowną odpowiedzią "Tak ma być - ten typ tak ma" sprawdziłem w 2 egzemplarzach i mogę śmiało powiedzieć że to nie prawda autka z takim samym silnikiem i w takiej samej budzie, a ogrzewanie aż parzyło temp. silnika około 85 stop.C.
    To co zrobiłem by poprawić ogrzewanie:
    Nowa Nagrzewnica (oryginalna)
    Nowy termostat (oryginalny)
    Układ odpowietrzałem tak jak należy nawet kilka razy łącznie spuściłem z 5L płynu.
    Temperatura 85 stopni utrzymuje się idealnie bez znaczenia czy w trasie czy po mieście jeżdżę, grzeje się szybko około 2km i już mam około 20- 30 stopni C.
    Pompa wody sprawna obieg nigdzie nie jest zatkany płyn czyściutki bez zanieczyszczeń był przed i jest obecnie.
    Przeszła mi przez głowę myśl że może gdzieś w nagrzewnicy jest powietrze ale po tylu odpowietrzeniach już powinna cieczy wypchnąć te powietrze.
    Dodam jeszcze że przewód wchodzący do nagrzewnicy jest gorący a wychodzący jest nieco chłodniejszy, ale i tak jest gorący i parzy w dłoń.
    Proszę o dokładne zapoznanie się z treścią i przemyślane odpowiedzi.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Przepraszam zapomniałem dodać odnośnie ogrzewania że cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, a z nawiewu leci ciepłe powietrze ( tylko ciepłe ).
    Za wszystkie odpowiedzi i wskazówki bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam :D

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Lis 2011 20:53
    decybel91
    Poziom 39  

    Wlot do dmuchawy drożny? Tam od grodzi do silnika dmuchawy?

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 30 Lis 2011 21:19
    pantol89
    Poziom 9  

    ja bym sprawdził termostat bo najprawdopodobniej jest problem z jego otworzeniem

    0
  • #4 30 Lis 2011 22:07
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Szanowny pantol89 proszę mi wyjaśnić dlaczego pan sądzi że termostat jest niesprawny uwzględniając opis usterek jaki zamieściłem ??

    Dziękuję za wypowiedz Panu decybel91 podczas czyszczenia nawiewu sprawdzałem przewody wentylacyjne ale poza kurzem nie znalazłem żadnych ciał obcych.
    Mam pytanie czy można w jakiś prosty sposób sprawdzić ( zajrzeć ) do miejsca gdzie się znajduje nagrzewnica ? przeszła mi przez głowę myśl że coś może przysłoniło ją w niewielkim stopniu i przyczyniło się tym do zmniejszenie jej wydajności.
    Bardzo dziękuję za każdą wypowiedz.

    0
  • #5 30 Lis 2011 22:16
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dariusz19870427 napisał:
    l że coś może przysłoniło ją w niewielkim stopniu


    Dariusz19870427 napisał:
    Nowa Nagrzewnica (oryginalna)


    No to zaobserwowałeś coś czy nie?

    Dariusz19870427 napisał:
    cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo,


    Ale czy klapa ta jet domknięta do końca?

    0
  • #6 30 Lis 2011 22:28
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeśli chodzi o ogrzewanie, to (zakładam odpowietrzoną nagrzewnicę) zdecydowanie coś nie halo z klapą ciepło - zimno. Natomiast spalanie - tu przyczyn może być wiele. Nie da się tak wywróżyć. Pytania o stan silnika (sprężanie), czy filtr powietrza oraz wiele innych (układ zapłonowy tak ogólnie) nie mają sensu, bo takich przyczyn naprawdę trochę jest. Musisz jak najwięcej sam wyeliminować, żeby dyskusja stała się przedmiotowa.

    0
  • #7 30 Lis 2011 22:39
    tzok
    Moderator Samochody

    "Rozbrój" kratki centralnego nawiewu i podejrzyj czy się rusza i w jakim stanie jest klapa mieszalnika powietrza... z opisu wynika, że albo jej nie ma albo jest zablokowana w środkowej pozycji - 50% zimnego i 50% ciepłego. W tym aucie nie ma zaworu na nagrzewnicę, więc obieg płynu jest przez nią cały czas. Odpowietrzniki są dwa - jeden na chłodnicy, drugi na węży do nagrzewnicy. Są 2 typy nagrzewnic - Borletti i Valeo, nie wiem na czy w ogóle da się założyć niewłaściwą ale możliwe że tak i wtedy rezultaty mogą być trudne do przewidzenia.

    W kwestii spalania - unikaj jazdy na zbyt wysokim biegu, optymalne obroty jeśli chodzi o spalanie są między 2000 a 3000rpm. W trasie powinno palić 5,5-6 l/100km, po mieście 7-8l/100km, choć miasto miastu nie równe. Jak chcesz się bawić w diagnostykę to polecam program z linku w moim podpisie, sprawdzisz sobie jaką temperaturę widzi ECU (oddzielny czujnik niż do wskaźnika na desce) i jak działa sonda lambda.

    P.S.
    Temperatura powinna oscylować w czasie jazdy w okolicach 88-92*C, w lecie stojąc w korku może dochodzić 98*C ale na wskaźnik nie zwracałbym większej wagi - w wielu egzemplarzach wskazówka stoi na 1/4 skali, a temp. jest poprawna.

    P.P.S.
    Nagrzewnicę wymieniałeś sam? Nie miałeś problemów z odklejeniem obudowy nagrzewnicy od bitumicznej maty wygłuszającej na ścianie grodziowej komory silnika? Niczego przy okazji nie urwałeś/złamałeś?

    0
  • #8 30 Lis 2011 23:18
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Na początek bardzo chciałem podziękować za zainteresowanie moim problemem.
    Odnośnie sterowania nawiewem Ciepło-Zimno sprawdziłem klapkę i działa w pełnym zakresie słychać wyraźne zamknięcie na obu skrajnych pozycjach i również czuć po płynącym powietrzu zmianę jego temp.
    Co do wskaźnika temperatury są niewielkie wahania widoczne na jego skali około 2-4 stopni C. ale testów dokonywałem w niskich temperaturach więc nie wiem jak latem się zachowa. Wentylator się włącza gdy wskazówka się zbliża do 1/2 wskaźnika to około 89-90 stopni C. i po chwili spada do około 85 S.C.
    Co do diagnostyki komputerowej to zamierzam kupić taki o to kabelek + przejściówkę na 3 piny z dodatkowym + i -


    A jeszcze odnośnie samej wymiany Nagrzewnicy tą czynność zleciłem w serwisie Auto MAX.

    0
  • #9 30 Lis 2011 23:35
    tzok
    Moderator Samochody

    Skoro klapa działa to dlaczego piszesz, że zawsze leci ciepłe powietrze (rozumiem, że niezależnie od pokrętła temperatury). Może masz włączony obieg zamknięty?

    Wystarczy 3-pin z "+" na krokodylku, dodatkowa masa jest zbędna, nie jest Ci tez do niczego potrzebny interfejs z przełącznikiem linii K, możesz kupić najtańszy klon VAG-COM na USB do VW.

    0
  • #10 01 Gru 2011 00:14
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Przepraszam najwyraźniej źle się wyraziłem pisząc "Przepraszam zapomniałem dodać odnośnie ogrzewania że cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, a z nawiewu leci ciepłe powietrze ( tylko ciepłe )." chodziło mi o to że nie leci gorące na maksymalnym odkręceniu ciepłego.
    Dziękuję za informacje odnośnie kabla USB - OBD sądziłem że musi być specjalny do fiata jak na podesłanym linku.

    0
  • #11 01 Gru 2011 09:05
    sandamiano
    Poziom 28  

    Pisałeś że po 2 kilometrach masz już 20 -30 stopni. Dopiero?U mnie po około 2 km mam juz ponad 40 ( a mam też fiata). I Polecam kontrolę termostatu czy po odpaleniu zimnego silnika przewód gruby na chłodnicę robi się ciepły wraz z rozgrzewaniem silnika czy jest zimny do ponad 80 stopni i następuje momentalne otwarcie termostatu.Spalanie takie często jest wynikiem właśnie uszkodzenia termostatu ale też usterki w elektronice silnika tudzież czujników tempratury jak i sondy lambdy co zbadasz jak będziesz miał interfejs.Interfejs będzie pasował ale program musisz mieć chyba IAW ECU SCAN (ukłony dla kolegi tzok )bo Fiatem ECU Scanem pewno się nie połączysz z silnikiem jak to centralka IAW 8/16.No i ta przejsciówka na 3 pin potrzebna ale można sobie wiązkę samemu wykonać .Możesz kupić ten interfejs z kilkoma liniami K . Mam podobny i diagnozowałem już i fiata i Opla jakoś poszło.Ale jak chcesz tylko dla siebie to jak kolega wyzej napisał możesz mieć z jedną linią K

    0
  • #12 01 Gru 2011 11:00
    tzok
    Moderator Samochody

    Dariusz19870427 napisał:
    Wentylator się włącza gdy wskazówka się zbliża do 1/2 wskaźnika to około 89-90 stopni C. i po chwili spada do około 85 S.C.
    Czyli standardowo "rozjechany" wskaźnik - 1/2 skali to powinno być równo 90*C ale wentylator włącza się przy 96*C czyli wyraźnie ponad górną grubą kreską na wskaźniku, ale tak jak pisałem - wskaźnikiem absolutnie nie ma się co sugerować, rozrzut parametrów czujników jest tak duży, że nie możliwym jest ustalenie temperatury patrząc na wskaźnik, jedynym w miarę pewnym punktem jest temperatura załączenia wentylatora, która wynosi ok 96-98*C. Chyba, że wskaźnik działa Ci dobrze tylko wentylator włącza się za wcześnie - temperatura nie powinna spadać poniżej 90*C.
    W moim starym Puncie wskaźnik temperatury w pewnym momencie zaczął zaniżać wskazania - w ASO wymienili mi czujnik temperatury i trochę się poprawiło ale nie wiele. Zdjąłem charakterystykę z jednego i z drugiego oraz ze wskaźnika i to... nie miało prawa działać - zarówno stary czujnik jak i wskaźnik były ewidentnie uszkodzone - co się stało - nie wiem, niestety nie pamiętam czy sprawdziłem stabilizatora napięcia 5V w zegarach natomiast na pewno dobrałem inny rezystor przy wskaźniku temperatury.

    0
  • #13 14 Gru 2011 16:23
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Witam ponownie Testowałem Fiacika w trasie jeżdżąc tak około 300km
    Temperatura silnika utrzymywała się na poziomie jak na zdjęciu
    https://obrazki.elektroda.pl/7371285400_1323875517.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1430979000_1323875519.jpg
    Zdjęcie lekko rozmazane zrobiłem w czasie jazdy a nieco lepsze jakościowo to jak silnik na postoju osiągną swoją temperaturę.
    Tak czy siak silniczek ładnie i szybko osiąga swoją temperaturę utrzymuje ją na stałym poziomie wentylator załącza się jak wskazówka lekko się podniesie sięgając max 1 pogrubionej kreski na środku wskaźnika.
    Spalanie w trasie około 7,2 L na 100km
    Wymieniłem przewody WN kolejny raz bo zaobserwowałem delikatny przeskok iskry, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 900obr/min.
    Sprawdziłem układ wentylacji nie ma w środku żadnych zanieczyszczeń poza kurzem, ale nie udało mi się dostać do samej nagrzewnicy bez rozbiórki deski.

    0
  • #14 14 Gru 2011 17:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Dariusz19870427 napisał:
    Wymieniłem przewody WN kolejny raz bo zaobserwowałem delikatny przeskok iskry, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 900obr/min.
    To wskazuje na problem z czujnikiem temperatury od ECU, na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny wynosić 650-700rpm. Kup ten kabel, podepnij się i odczytaj jaką temperaturę silnika widzi ECU.

    0
  • #15 14 Gru 2011 18:22
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Kupię na pewno ale po świętach bo wydatków jeszcze trochę mam, czy niesprawny czujnik może się przyczynić również do tak dużego spalania??
    Zauważyłem że jak odpalę autko i pracuje sobie na biegu jałowym widać znaczny spadek poziomu paliwa na wskaźniku co niestety potwierdza się gdy podliczam zużycie paliwa.

    0
  • #16 14 Gru 2011 19:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak najbardziej uszkodzony czujnik temperatury silnika może być przyczyną znacznie zawyżonego spalania.

    Poszukaj wycieków paliwa, również ew. wycieku z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora...

    0
  • #17 14 Gru 2011 19:27
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Odnośnie wycieków paliwa sprawdziłem przewody paliwowe i regulator ciśnienia wszystko jest szczelne.
    Przepustnica jak i cała obudowa jest czyściutka żadnych zanieczyszczeń ( jak nowa )
    jednak zainteresował mnie sam wtrysk, pierwsze na co zwróciłem uwagę to sposób w jaki rozpyla co prawda nigdy nie miałem przyjemności zobaczyć jak powinien rozpylać jedno punkt ale w porównaniu do wielopunktu on chlapie a nie rozpyla dopiero jak dodam gazu to widać rozpylanie paliwa, a druga sprawa to odcięcie paliwa działa jak się wyłączy ssanie czyli około 3 min a tak tylko zmniejszała się dawka a paliwo było podawane.
    Jeśli ktoś posiada film jak prawidłowo powinien rozpylać wtryskiwacz na biegu jałowym to bardzo proszę o podesłanie.
    Pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
    PS. czy za pomocą zwykłego miernika można sprawdzić czujnik ECU ? jeśli tak to jakie wartości powinien mieć ?

    0
  • Pomocny post
    #18 14 Gru 2011 19:40
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli to niebieski czujnik temperatury o oznaczeniu WTS-05 możesz go pomierzyć zwykłym multimetrem . Czujnik do garnka z wodą i wolno ogrzewasz.Ułóż tak czujnik by nie dotykał dna garnka Dobrze jakbyś miał termometr np taki od pieca centralnego ogrzewania. A i podaję parametry :
    0 stopni- 9750 omów
    10stopni-5970 omów
    20 -3750 omów
    30-2420 omów
    40-1600 omów
    50-1080 omów
    60-750 omów
    70-530 omów
    80-380 omów
    90-280 omów
    100 (temp wrzenia wody) -200 omów.
    Podane wartości są średnie z niewielką tolerancją

    0
  • #19 15 Gru 2011 21:52
    Lukasz0692
    Poziom 8  

    Witam.

    Może i powinienem napisać swój temat ale uznałem że nie ma to sensu . Dlatego iż mam identyczny problem z samochodem (Fiatem Punto) jak kolega Dariusz19870427 . I nawet dzisiaj stwierdziłem że może winą tego wysokiego spalania jest wina wtryskiwacza . Chociaż jak wyżej zostało napisane ja również nie widziałem jak wtryskiwacz podaje paliwo ale u mnie na biegu jałowym poprostu paliwo płynie strumykiem na przepustnice. I zastawnawiam się czy winą tego może być zepsuty wtryskiwacz ? Bo dla mnie to nie jest normalne że taki malutki silniczek pali mi od 8 do 11 litrów;/ A jeżdżę spokojnie i dynamicznie . Czytałem to całe forum ale Co i do ogrzewania i do spalania czy moglibyście podać jeszcze jakieś przyczyny ??

    0
  • #20 15 Gru 2011 22:07
    tzok
    Moderator Samochody

    Lukasz0692 napisał:
    Chociaż jak wyżej zostało napisane ja również nie widziałem jak wtryskiwacz podaje paliwo ale u mnie na biegu jałowym poprostu paliwo płynie strumykiem na przepustnice.
    Na pewno nie powinno płynąć stumykiem. Płynie od razu po włączeniu zapłony czy dopiero po uruchomieniu silnika? Nie koniecznie musi to być wina wtryskiwacza, może być ECU, może regulatora ciśnienia, a może uszkodzonej wiązki elektrycznej.

    0
  • #21 15 Gru 2011 22:22
    Lukasz0692
    Poziom 8  

    Hmm Przed odpaleniem nie leci , lecz dopiero jak odpalę to mi się wydaje że strasznie dużo leci. Kurdę już sam nie wiem co z tym samochodem będę jeszcze jutro sprawdzał ...:) Ale Dzięki za odpowiedz mam nadzieje że coś mi jeszcze ktoś podpowie bo jestem zielony ^^:)

    0
  • #22 09 Sty 2012 20:25
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Witam znów zwracam się do was z wielką proźbą odnośnie tego nieszczęsnego ogrzewania czy ktoś z was może posiada shemat budowy obudowy nagrzewnicy albo zdjęcia jak ona wygląda po rozłożeniu i czy odkręcając dopływ powietrza od wentylatora będę w stanie zajżeć do środka czy wszystko jest w środku tak jak powinno i czy coś nie przysłoniło nagrzewnicy ??

    0
  • #23 09 Sty 2012 20:29
    tzok
    Moderator Samochody

    Obudowa nagrzewnicy jest złożona z 2 połówek spiętych spinkami, po odłączeniu tunelu wentylatora coś tam będziesz widział, podobnie jak przez otwór wylotowy na konsoli środkowej po zdemontowaniu kratek. Tak czy inaczej, żeby cokolwiek z nagrzewnicą zrobić musisz zdemontować kolumnę kierowniczą i wyjąć całą deskę z auta (znacznie ułatwi Ci to zadanie wyjęcie przynajmniej jednego przedniego fotela).

    0
  • #24 09 Sty 2012 22:03
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedz, co do rozbiórki to owszem z przyjemnością bym zdemontował całą deskę by sprawdzić każdą część z osobna, ale niestety wszystkie czynności naprawcze wykonuję przed blokiem, nie posiadam żadnego garażu ani nawet zadaszenia a temperatury nie sprzyjają.
    Co do schematu to chciałem wiedzieć jak mniej więcej powinno to wyglądać by muc stwierdzić czy fachowcy, którzy dokonywali wymiany nagrzewnicy czegoś nie złożyli przypadkiem odwrotnie, albo o czymś nie zapomnieli, bardzo bym chciał usunąć tą usterkę do wiosny, bo na ciepłe dni nie będzie mi potrzebne ogrzewanie.
    http://autokacik.pl/files/285514322-Nagrzewnica.JPG

    0
  • Pomocny post
    #25 09 Sty 2012 22:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Mi się udało rozebrać to na parkingu pod blokiem, ale poległem na odrywaniu obudowy nagrzewnicy od wygłuszającej maty bitumicznej. Nie bardzo da się to źle złożyć, można źle odpowietrzyć. Chyba, że klapy są połamane albo źle podpięte, ew. mogli nie założyć gąbkowej uszczelki i zimne powietrze może opływać nagrzewnicę bokiem, zamiast przez nią przepływać.

    http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/44
    http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/18

    ...jednak śrubki nie spinki :)

    0
  • #26 10 Sty 2012 00:14
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Sądziłem że nagrzewnica w Punto jest zamontowana w poziomie i że może się w niej zbierać powietrze, chcąc ją dokładnie odpowietrzyć podejmowałem się różnych kroków jak odpowietrzanie na zimnym ciepłym a nawet rozgrzanym silniku po długiej trasie, nie było poprawy jak również po próbie odpowietrzenia kiedy autko stało przodem na wzniesieni, wszystkie próby zakończyły się fiaskiem i stratą ponad 5L płyny chłodzącego.
    Dzięki twojej pomocy wiem jak jest zamocowana nagrzewnica czego się mogę spodziewać zaglądając do obudowy nagrzewnicy i wiem którędy tam zaglądać .
    Bardzo dziękuję za pomoc tzok .

    0
  • #27 20 Sty 2012 20:30
    mars19
    Poziom 2  

    Witam, jak sprawdzić działanie termostatu bez jego wyciągania? Które węże kiedy powinny być ciepłe

    1
  • #28 24 Sty 2012 23:08
    Bunczu
    Poziom 2  

    mars19 napisał:
    Witam, jak sprawdzić działanie termostatu bez jego wyciągania? Które węże kiedy powinny być ciepłe


    Prosiłbym również o odpowiedź na to pytanie.

    Dziękuję.

    0
  • #29 24 Sty 2012 23:15
    sandamiano
    Poziom 28  

    Odpalacie zimny silnik i gruby wąż gumowy który wychodzi z termostatu i biegnie do góry chłodnicy powinien być zimny do temperatury ponad 80 stopni.Wtedy następować powinno uchylanie termostatu i puszczenie płynu na duży obieg cieczy (na chłodnicę ) Wyczuwa to się gwałtownym nagrzewaniem węża o którym pisałem.Jeśli rozgrzewa się powoli wraz z silnikiem to termostat jest uchylony cały czas.

    0
  • #30 28 Sty 2012 00:42
    Dariusz19870427
    Poziom 9  

    Witam wszystkich po długiej przerwie.
    Mając trochę wolnego czasu postanowiłem zabrać się za przyczyny kiepskiego ogrzewania, i przy okazji naprawiłem opornik ( wymieniłem drut oporowy 1 biegu – koszt 1m-1zł) i wyczyściłem ponownie wentylator.
    Po demontażu wentylatora próbowałem zdemontować kanał łączący wentylator z obudową nagrzewnicy w celu zweryfikowania stanu nagrzewnicy czy jej coś przypadkiem nie przysłoniło, niestety było to niemożliwe bez demontażu całej deski rozdzielczej a wszystko przez śrubki od strony ściany grodziowej. Po nieudanej próbie demontażu i odmrożonych rękach złożyłem wszystko do stanu pierwotnego w celu sprawdzenia działania opornika ( działa poprawnie ) ale zaobserwowałem bardzo osłabiony przepływ powietrza na max włączonym ogrzewaniu a na max zimnym podmuch na powietrza jest znacznie silniejszy. Wniosek nasuwa się jeden nagrzewnica bardzo mocno blokuje przepływ powietrza i teraz moje pytania:
    1 Co może być przyczyną tak ograniczonego przepływu?
    2 Jak mogę tam zajrzeć bez rozbiórki całej konsoli ?
    3 Czy macie jakiś pomysł jak można udrożnić przepływ przez nagrzewnicę?
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    0