Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

VW golf II 1.6D 91' ci篹ko zapala na ciep造m silniku

Martini79 01 Gru 2011 12:03 16835 32
  • #1 01 Gru 2011 12:03
    Martini79
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam golfa II 1.6D z 91', mam problem tego typu 瞠 przy ciep造m silniku ciezko pali tzn trzeba krecic sporo czasu zanim zapali. Na ciep造m silniku kontrolka swiec sie nie zapala wiec nie w陰czam ssania, chyba dobrze robie?. Na zimnym silniku autko zapala praktycznie od razu, za pierwszym lub drugim obrotem wa逝. Na ciep造m i rozgrzanym silniku autko zapala za ok. 8-9 obrotem wa逝 i na dodatek strasznie trz瘰ie w czasie gdy nastepuje zap這n. Ja podejrzewam albo czujnik swiec zarowych albo przestawiony zap這n. Prosze o pomoc

  • #2 01 Gru 2011 12:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Martini79 napisa:
    Ja podejrzewam albo czujnik swiec zarowych albo przestawiony zap這n. Prosze o pomoc
    Jed do mechanika, bo b陰dzisz. Ani jedno ani drugie nie jest tutaj przyczyn.

  • #3 01 Gru 2011 22:33
    Martini79
    Poziom 9  

    Mysla貫m nawet bardziej ze przestawienie zap這nu bo by豉 dwa razy zdejmowana g這wica z powodu przegrzania i wydmuchania uszczelki pod g這wica

  • #4 01 Gru 2011 22:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Wi璚 zamiast my郵e, wypada這 by si wzi望 do roboty. Ale tak jak pisa貫m - czujnika zegarowego pewnie nie masz, wi璚 nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciep造m silniku to raczej pocz徠ek ko鎍a pompy wtryskowej.

  • #5 01 Gru 2011 22:40
    Martini79
    Poziom 9  

    Robokop chcesz mi powiedziec ze mam pompe do regeneracji??

  • #6 01 Gru 2011 22:44
    robokop
    Moderator Samochody

    Raczej do wyrzucenia, bior帷 pod uwag cen tej us逝gi i cen sprawnej u篡wki. Mo磧iwe 瞠 to jeszcze kwestia samej regulacji. Z wyci庵ni皻ym tzw. ssaniem na ciep造m silniku te trudno odpala?

  • #7 02 Gru 2011 10:14
    Martini79
    Poziom 9  

    jeszcze nie pr鏏owa貫m w ten spos鏏 zapalac jak m闚isz na ciep造m silniku z "ssaniem" bede dzis jecha do miasta to Ci powiem jak by這.

  • #8 05 Gru 2011 21:33
    Martini79
    Poziom 9  

    Hejka,
    Robokop pr鏏owa貫m zapalac autko na ciep造m silniczku na tzw. ssaniu i troche lepiej jakby ale to chyba nie jest rozwi您anie, a z drugiej strony pi這wac tak d逝go na przekreconym kluczyku to szkoda rozrosznika, alternatora i aku. Wiec trzeba cos wymysle, co mi radzisz lub radzicie, tak jak m闚i貫m na ssaniu troszke lepiej i szybciej "zaskakuje", co to moze byc. Wpad mi pomys a moze to jest jakis zaw鏎 powrotny albo cos w tym stylu, nie znam sie zbyt dobrze na tym.

  • #10 05 Gru 2011 23:19
    Martini79
    Poziom 9  

    co masz na mysli to m闚i帷????... Robokop mozesz mi pom鏂, mam ostatnio ma這 funduszy a szkoda mi alternatora i rozrusznika bo by造 regenerowane.

  • #12 06 Gru 2011 09:42
    Martini79
    Poziom 9  

    podpowiedziec .... co moze byc uszkodzone

  • #14 06 Gru 2011 13:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Robert, a mo瞠 j dokr璚i tr鎩k徠n 鈔ubk?

  • #15 06 Gru 2011 14:26
    robokop
    Moderator Samochody

    Jedno do鈍iadczenie - polej ciep陰 pomp zimn wod, szczeg鏊nie jej 瞠liwn cz窷 - je郵i odpali l瞠j, to wszelkie kr璚enie czymkolwiek mo積a ju sobie darowa. Pawe, tr鎩k徠ne 鈔uby to zawiasy mechanizmu sterowania nastawnika.

  • #16 06 Gru 2011 14:33
    Alfred_92
    Poziom 32  

    A jak wygl康a sprawa z kompresj silnika?

  • #17 06 Gru 2011 16:13
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nie o tej m闚i貫m, o tej przechodz帷ej przez 鈔odek g這wicy, tej du瞠j. Od strony gdzie przykr璚asz przewody wtryskiwaczy.

  • #19 06 Gru 2011 17:02
    Martini79
    Poziom 9  

    Alfred_92 kompresja mysle ze jest w miare dobra bo w czasie jazdy nie ma ciemnego dymu z rury wydechu, czasami przy d逝zszym kreceniu pusci ciemny dymek ale to kazdy diesel tak zrobi nawet nowy...
    O jakiej tr鎩k徠nej srubie m闚icie???

  • #20 06 Gru 2011 22:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Dok豉dnie to co zaznaczy Kolega strza趾 na ilustracji.

  • #21 12 Gru 2011 14:03
    FAB 2002
    Poziom 13  

    Mia貫m kiedy identyczny problem z VW Jett 1,6 TD. Poniewa grzanie 鈍iec 瘸rowych rozpoczyna si po obni瞠niu temperatury silnika do ok. 70 C, to w przedziale od 90 do 70 C rozrusznik musi wi璚ej razy obr鏂i wa貫m silnika, 瞠by uzyska temperatur zap這nu ON (komora wirowa w g這wicy). Rozwi您a貫m problem w prosty spos鏏. Przesun掖em granic zadzia豉nia podgrzewania do 90 C. Zeby to zrobi nale篡 wyj望 z tablicy przeka積ik-sterownik 鈍iec 瘸rowych, zdemontowa obudow i wymieni na p造tce rezystor od strony wej軼ia sygna逝 z czujnika temperatury. Warto軼i tego rezystora ju nie pami皻am (by這 to 10 lat temu). Dobiera貫m go do鈍iadczalnie. W razie potrzeby mog sprawdzi jego warto嗆, poniewa samoch鏚 jest nadal eksploatowany przez nast瘼nego w豉軼iciela. Zmiana zakresu pracy 鈍iec 瘸rowych nie wp造n掖 znacz帷o na ich trwa這嗆 a przed逝篡 znacznie okres eksploatacji akumulatora i rozrusznika.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Ta zaznaczona strza趾 鈔uba s逝篡 do regulacji k徠a wtrysku paliwa. Je瞠li nie pomaga przy rozruchu wyci庵ni璚ie tzw. "ssania" czyli wzbogacenie dawki i przyspieszenie wtrysku nie nale篡 manipulowa przy pompie wtryskowej ,gdy odbije si to niekorzystnie na kondycji uk豉du t這kowo- korbowego i wa逝 korbowego.

  • #22 15 Sty 2012 11:46
    Martini79
    Poziom 9  

    Hejka,
    Sorry ze nie by趺o mnie d逝go ale mia貫m problem z kompem i z netem.
    Wczoraj by貫m u znajomych mojej 穎ny (ch這pak kuzynki mojej zony pracuje jako mechanik przy autobusach w firmie prywatnej) i rozmawia貫m z nim o moim problemie z autkiem i on powiedzia mi ze prawdopodobnie mam uszkodzony elektrozaw鏎 w pompie wtryskowej. Zauwa篡貫m ze jak nie zaskoczy silnik po tych paru obrotach rozrusznikiem to odpuszczam i po sekndzie jeszcze raz przekrecam kluczyk i wtedy zapala od razu. Co o tym s康zicie?? Ma racje?

  • #23 19 Sty 2012 21:52
    Martini79
    Poziom 9  

    Dlaczezgo nie chce mi nikt pomoc poprzez odpisanie na post z 15sty??

  • #24 19 Sty 2012 21:59
    MrCryway
    Poziom 16  

    Mo瞠 mie racje.. mia貫m podobny problem w mojej golfinie.. najpierw problem by z 鈍iecami, po nagrzaniu nie chcia chodzi po wymianie 鈍iec ust徙i這.. p騧niej zn闚 problem si pojawi lecz wymiana 鈍iec ju nic nie da豉.. wymieni貫m na chybi trafi pompe wtryskow i pomog這.. p騧niej posz豉 uszczela pod g這wic ale to inna bajka ;)

  • #25 19 Sty 2012 22:29
    Martini79
    Poziom 9  

    czyli szukac elektrozaworu. Czyli mam isc do sklepu i poprosic o elektrozaw鏎 pompy wtryskowej do golfa II 1.6D z 91r?? Jak byscie mogli mi powiedziec gdzie on jest na pompie i jak go wymienic. Wiem ze to bedzie wydatek ok. 100-120z ten elektrozaworek

  • #26 21 Sty 2012 07:15
    loskomaros
    Poziom 8  

    Elektrozaw鏎 mo瞠sz sprawdzi "na kr鏒ko", wykr璚i go, wyj望 lu幡e cz窷ci (tj. spr篹ynk i t這czek), a cz窷 z cewk wkr璚i spowrotem w pomp. Silnik zgasisz przy pr鏏ie ruszania z najwy窺zego biegu. Je郵i to nic nie pomo瞠 to wstawiaj inn pomp.

  • #27 21 Sty 2012 21:16
    FAB 2002
    Poziom 13  

    Elektrozaw鏎 odcinaj帷y dop造w paliwa znajduje si na wierzchu pompy wtryskowej- od strony przewod闚 wysokiego ci郾ienia (metalowe). Zasilanie doprowadzone do niego jest przewodem ze z陰czem konektorowym (p豉ska wtyczka). jest to jedyny przew鏚, wi璚 豉two zlokalizowa elektrozaw鏎.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy te dwa objawy trudnego rozruchu wyst瘼uj razem czy oddzielnie? Mam na my郵i oba posty (z 1 grudnia 2011 i z 15 stycznia 2012).

  • #28 26 Sty 2012 07:25
    anaba255
    Poziom 17  

    Sprawdz, czy pompa na pewno nie podaje paliwa, prosty spos鏏, kr璚isz i obserwujesz czy dymi na szaro, jak tak dostaje paliwo tylko nie spala, jak nie to nie.
    Elektrozaw鏎 mo瞠sz sprawdzic bez wyjmowania, na wy陰czonym zap這nie przyk豉dasz do niego napi璚ie z aku, powinien cyknac.
    Sprawdz, czy odpala na ciep造m po podgrzaniu, od陰cz czujniki temp. przeka幡ik bedzie grza tak jak na zimnym silniku, maksymalnie d逝go, ale wystarczy kilka sekund i odpalaj, ale to tylko p馧鈔odek, ciep造 silnik ma odpalac bez podgrzewania.
    Mo瞠sz jeszcze przy酥ieszy k徠 wtrysku, zaznacz obecna pozycje i przekr璚asz pompe w strone silnika, na pocz徠ek o 0.5mm.
    Ostatnia opcja, to po przegrzaniu puchn t這ki na ciep造m silniku.

  • #29 27 Sty 2012 20:47
    optotriak1
    Poziom 9  

    jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. je瞠li masz zu篡te uszczelniacze zawor闚 na ciep造m silniku olej rzadszy przedostaje si koletorem ss帷ym do gar闚 i paruj帷 w komorze spalania wypiera tlen niezb璠ny do procesu spalania przez co odpala d逝瞠j, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchn望 i dopiero zaskoczy. Je瞠li natomiast silnik jest zimny to g瘰ty z kolei olej uszczelnia na pewno ju w tym roczniku zu篡te gniazda zawor闚 i pier軼ienie. tym samym "kompreche" podnosi. W tym przypadku najlepiej kombinowa drugi silnik(najtaniej ci wyjdzie) Sprawdzi to mo瞠sz w najprostszy spos鏏: Zr鏏 20 km z pr璠ko軼i 80km/h zga i po 1 min odpal powinien lekko je瞠li potwierdzi si moja teza. potem zr鏏 20 km depcz帷 ile fabryka da豉. Je瞠li b璠zie odpala ci篹ej albo wcale nie odpali to moja teza jest pewna. Drugi przypadek jest taki 瞠 by mo瞠 za ciasne s zawory (mniemam 瞠 g這wica bez hydrauliki) popychacze nagrzewaj帷 si rozszerzaj w wyniku czego nie domykaj szczelnie zawor闚 na ciep造m co obni瘸 ci郾ienie na garnuchach no i wiadomo nie pali. zbyt wczesny wtrysk te mo瞠 by przyczyn ale wtwdy objaw by豚y taki 瞠 ciep造 by "odbija" tzn ci篹ko kr璚i czasem nawet przystawa (cz瘰to ludzie z tego powodu kupuj niepotrzebnie nowy akumulator lub rozrusznik) Elektrozaw鏎 jak pisali poprzednicy te mo瞠 si zacina na ciep造m . Polej pomp zimn wod jak podzia豉 na to 瞠 od pierwszego obrotu zapali to b璠zie to. W skr鏂ie m闚i帷 przyczyn mo瞠 by wiele: Zjechana g這wica(zawory) pier軼ionki (kompresja) pob鏎 oleju przez uszczelniacze zawor闚 lub wczesny wtrysk. Ja bym na twoim miejscu zacz掖 od pomiaru ci郾ienia spr篹ania na zimno i na ciep這, na sucho i z olejem. na zimno jak b璠zie lepsze ni na ciep這 to co nie tak dalej na sucho jak b璠zie s豉be to przed pomiarem kapn望 po 50 ml oleju na ka盥y gar. Jak si poprawi to pier軼ienie (lub gary zu篡te) jak si nie poprawi to g這wica do regeneracji. Wtedy to tylko si op豉ca drugi silnik. Je瞠li pomiery b璠 ok. to dopiero kombinuj z wtryskiem i pomp. A najlepiej to kup sobie poloneza za 1000 z z gazem i b璠ziesz 鄉iga taniej ni 1,9td POZDRAWIAM

  • #30 27 Sty 2012 21:30
    mercedesik
    Poziom 25  

    Jak wiesz gdzie jest czujnik temperatury do sterownika 鈍iec 瘸rowych to go wypnij i pr鏏a zapalania.
    Na jaki czas pomo瞠 ale pompe masz ju s豉biutk i tu le篡 tw鎩 problem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME