Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iskrzenie na wyłączniku oświetlenia

grzes_sil 01 Gru 2011 15:05 3438 4
  • #1 01 Gru 2011 15:05
    grzes_sil
    Poziom 2  

Witam Wszystkich.
    jestem początkujący w instalacjach elektrycznych bo jeszcze się uczę ale mam problem i nie za bardzo wiem jak go wytłumaczyć.

problem wygląda następująco: wykonywałem na podwieszanym suficie "gwieździste niebo" pewnie wszyscy wiedza co to jest ale mimo wszystko wspomnę- składa się z trzech generatorów światła do których podłączone są światłowody po wywierceniu dziur w płycie k-g przeplatamy światłowody i mamy świecące punkty na suficie. układ jest zasilany jakimś małym transformatorkiem i zakończony jest przewodem z wtyczką do podłączenia gniazdka. niebo jest na suficie wiec nie montowałem na suficie gniazdka tylko wykorzystałem obwód oświetleniowy ucinając wtyczkę i łączyłem z tym obwodem. wszystko działa jak należy z tym ze włączając przełącznik gdy wyłączone jest niebo to mało co iskrzy w nim ( raz na jakiś czas - 2 razy na 10 załączeń) natomiast gdy nie wyłączone jest niebo to załączając przełącznik za każdym razem występuje iskrzenie na przełączniku.

stąd moje pytanie do kolegów z doświadczeniem dlaczego występuje iskrzenie? czy coś źle połączyłem?
    proszę o wszystkie sugestie.

z góry dziekuje za pomoc

pozdrawiam

0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Gru 2011 15:12
    stanislaw1954
    Poziom 41  

Iskrzenie w przełączniku jest rzeczą normalną,a zwłaszcza,jak włącza się odbiornik większej mocy,lub tak, jak wspomniałeś transformator.

0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 01 Gru 2011 15:19
    grzes_sil
    Poziom 2