Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UTRUDNIONY ROZRUCH OPLA ASTRY II

Boybondek 11 Gru 2004 17:59 3007 15
  • #1 11 Gru 2004 17:59
    Boybondek
    Poziom 10  

    Witam,
    posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V. Wizyta w serwisie nie dała żadnych rezultatów.
    Może ktoś miał już taki przypadek w takim samochodzie i mógłby mi pomóc w usunięciu tej usterki.


    Pozdrawiam Ryszard
    Nie używaj dużych liter w tytule - REGULAMIN. [h]

  • Fibaro
  • #2 11 Gru 2004 19:54
    totalfree
    Poziom 12  

    W moim Oplu Calibrze miałem identyczny objaw.
    Równierz na początku wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie pomogło.
    Następnie za jednym zamachem wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza, kable do świec oraz świece i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
    pozdrawiam

  • Fibaro
  • #3 07 Sty 2005 21:38
    mkubol
    Poziom 24  

    Tak wymiana przewodów wysokiego napięcia może pomóc sprawć jescze nocą czy podczas pracy silnika widać jakieś iskry na przewodach i w okolicy roździelacza. Jeżeli ten samochód ma przejechane więcej niż 150 tyś km to proponuje wlać motodoktora do kupienia w każdej stacji paliw to poprawia rozruch lekkeo złużytych silnoików a czujnik temperatury raczej nie ma z tym nic wspulnego. pozdrawiam

  • #4 07 Sty 2005 21:48
    Usunięty
  • #5 09 Sty 2005 02:10
    mkubol
    Poziom 24  

    elektrit- nepisałem lekko złużyty i owszem silnik bęzynowy o takiej pojemności jest na pewno troche złużyty po 150 tyś km po za tym mój samochOd też ma hydrauliczną regulacje zaworów i im też motodoktor pomógł Pod warunkiem że wleje się go na ciepłym silniku i zaraz potem odpali i pozostawi na wolnych obrotach przez jakieś 10 min.

  • #6 09 Sty 2005 11:14
    Boybondek
    Poziom 10  

    Koledzy,
    problem z zapalaniem mojego Opla występuje tylko po nocy lub jak dłużej postoi przy temperaturze poniżej 0 °C. W dodatnich temperaturach i przy dużej wilgotności powietrza nie ma żadnego problemu by go odpalić. Sprawdzane było ciśnienie
    w cylindrach jest równe w każdym cylindrze i porównywalne z nowym silnikiem. Podłączenie do komputera też nie wykazało żadnego błędu. Napięcie przy rozruchu na akumulatorze spada do 10,8 V, też jest
    w normie. Wymiana świec i czujnika temperatury wtrysku też nic nie dała. Byłem w kilku warsztatach i w serwisie Opla
    i nikt nie może znaleźć odpowiedzi na mój problem.

    pozdrawiam Ryszard

  • Fibaro
  • #7 09 Sty 2005 11:19
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Spróbuj podmienić akumulator na nowy, dobrze naładowany.

  • #8 09 Sty 2005 15:35
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Wymieniałeś kiedyś filtr paliwa?

  • #9 09 Sty 2005 18:33
    hacckker
    Poziom 17  

    sprawdz pompe paliwa a mianowicie cisnienie paliwa ortaz filtyr paliwa sprawdz takze czy poprawnie pracuje sonda lambda na zimnym silniku powinna oscylowac w granicach 1v tzw ssanie

  • #10 09 Sty 2005 21:56
    Boybondek
    Poziom 10  

    Witam,
    akumulator był zamieniony i nic się nie zmieniło, ciśnienie pompy paliwa było sprawdzane przez serwis i jest prawidłowe, i sonda też była przez nich sprawdzana. Jak by było coś nie tak to komputer pokazał by tę usterkę.

  • #11 26 Sty 2005 19:35
    Boybondek
    Poziom 10  

    Witam,
    cały mój problem z uruchamianiem mojego samochodu mam już za sobą. Przyczyną tych kłopotów był kluczyk, po wymianie na drugi problem znikł i wszystko powróciło do normy. Teraz nie mam problemów z uruchomieniem silnika gdy temperatura spadnie poniżej 0­°.

  • #13 26 Sty 2005 20:37
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Chyba Kulczyk to klucz do sukcesu.

  • #14 26 Sty 2005 22:39
    Boybondek
    Poziom 10  

    W tym przypadku można tak powiedzieć, ale konkretnie chodzi tu o kluczyk do stacyjki.

  • #15 26 Sty 2005 22:50
    green
    Poziom 11  

    nie rozumiem związku
    masz imobilajzer?

  • #16 01 Lut 2005 20:12
    Mihó
    Poziom 27  

    No dobra... A mogło byc też drugie rozwiązanie - czujnik temeperatry koło DIS'u

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME