Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 98r. 1.9TD 90KM Zawór EGR i zawór pompy

aron20000 01 Gru 2011 21:43 15659 4
  • #1 01 Gru 2011 21:43
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi:
    Volvo S40 98r. 1.9TD 90KM Zawór EGR i zawór pompy
    Do czego on służy i jak powinien się zachowywać ciągnąć powietrze do zaworu sterującego czy zasysać?


    W samochodzie jest problem tego typu, że zaworek po zgaszeniu silnika jeszcze jakieś 5min zasysa, albo dmucha, poprzez zawór EGR ze zdjęcia, przez ten element z filterkiem. Czy to normalny objaw?
    Ogólnie chodzi o to, że samochód traci moc i to dość znacznie, szczególnie na ciepłym silniku, chociaż na zimnym też to występuje. Dodatkowo na zimnym silniku jak postoi min. 4-5godz. ciężko zapala. Przy przyśpieszaniu jest czasem dobrze przez chwilę, a po osiągnięciu raz 2, raz 2700obr/min traci moc i ledwo przyśpiesza.
    Szukałem zaworu sterującego turbiną, ale tam przewód od gruszki wchodzi bezpośrednio do kolektora dolotowego. Więc raczej to można wykluczyć.
    Przepływki to auto również nie posiada, chociaż w dolocie jest jakiś czujnik.
    Po prawej stronie od EGR jest drugi zawór (widoczny z prawej strony zdjęcia powyżej). Podciśnienie z pompki Vacum na głowicy jest rozdzielone przez trójnik na zawór ster. EGR i na ten zawór sterujący. Wężyk od tego zaworu po prawej dochodzi do pompy wtryskowej więc domyślam się, że może to mieć jakiś związek ze sterowaniem kątem wyprzedzenia wtrysku. Czy problem z odpalaniem zimnego silnika po postoju z rana (jak odpali i pochodzi ok. 1 min. to jest idealnie łapie od pół obrotu) może mieć związek z tym zaworem i czy to może się w jakiś sposób wiązać z brakiem mocy?
    Dodam jeszcze że nie wiem czy przypadkiem EGR nie jest zawieszony jeszcze tego nie rozkręcałem. Ale chyba odpalanie z rana na zimnym silniku niewiele miałoby z tym wspólnego, ale brak mocy jak najbardziej. Pozdro

    1 4
  • #2 02 Gru 2011 20:40
    misiek14051990
    Poziom 15  

    to co zachodzi w tym aucie to normalne zjawisko.
    element który zaznaczyleś musi wyglądać właśnie tak jak u ciebie, nic się tam nie podłącza, pełni role filterka :)

    -1
  • #3 02 Gru 2011 20:53
    aron20000
    Poziom 22  

    A może jeszcze podpowiedziałbyś co z reguły powoduje efekt zaniku mocy w tym silniku.
    Może jeszcze podpowiedziałbyć gdzie jest czujnik temp. do komputera (chyba że jest jeden na wskaźnik i ECU).

    0
  • #4 02 Gru 2011 21:23
    misiek14051990
    Poziom 15  

    sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa.
    a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?

    1
  • #5 04 Gru 2011 00:00
    aron20000
    Poziom 22  

    Ok więc od początku.

    Czy w tym silniku jest dodatkowa pompka wstępna, która jest umieszczona poza właściwą pompą wtryskową jak np. w 1.9 PD VW, czy występuje tylko pompa wtryskowa właściwa (ta napędzana rozrządem gdyby ktoś nie wiedział)?

    Czy czujnik temp. w tym silniku odpowiada za rozruch, zmianę kąta wtrysku, dawkę startową, przy różnych temp. jak np. w VW. Chodzi głównie o temperaturę płynu chłodzącego. Ponieważ to według tego powinno się mierzyć "rozgrzanie" silnika i ustawiać dawkę startową, kąt wyprzedzenia wtrysku itd. Gdzie jest czujnik temp., który za to odpowiada. Czy są oddzielne czujniki na deskę i na wskazania ECU o faktycznym stanie temp. silnika (płynu chłodzącego).
    Czujniki temp. zewnętrznej do jakiś climatroników mnie w tym momencie nie interesuje, chyba że może jest tu tylko jeden czujnik, który odpowiada za wszystko w co wątpię.
    Temat się rozwija jak krwawienie z nosa. Gdyby temat dotyczył VW albo Audi można by było napisać o tym referat jak to wszystko tam działa i co za co, i w jakim momencie odpowiada i to nie tylko o VP. Tu o podstawowe wiadomości trudno. Czy to od kogoś doświadczonego, czy od amatorów niema znaczenia. Pozdro :D

    1