Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zrywany głos na platformie e-learningu + długie pingi

mariusz997 02 Dec 2011 10:01 1003 3
  • #1
    mariusz997
    Level 12  
    Witam
    Niedawno postanowiłem podszkolić język w szkole online która korzysta z platformy e-lectra.com. Niestety mój zapał osłabł po pierwszej lekcji ponieważ głos lektora jest strasznie przerywany - z 5 słów lektora słyszę maksymalnie 3.
    Próbowałem korzystać z pomocy hotline owej szkoły ale po usłyszeniu "musi pan przepiąć słuchawki z przedniego panela na tył komputera bo z przodu są wejścia analogowe a z tyłu cyfrowe" stwierdziłem, że tam chyba mi nie pomogą :D
    Próbowałem na własną rękę coś ustalić i tak:
    polecenia ping i tracert do serwisu e-lectra.com:
    Zrywany głos na platformie e-learningu + długie pingi

    czy to normalne, że w 1 pozycji jest taki długi czas - jak myślę to przesył do routera (speedtouch 536 podłączony kablem USB)
    Dodatkowo w 3 pozycji często pojawiają się gwiazdki.



    poniżej polecenie ping do rotera:
    Zrywany głos na platformie e-learningu + długie pingi

    dodatkowo tracert do e-lectra kolegi który uczestniczy w tym samym kursie i twierdzi, że zacięcia trafiają się bardzo rzadko:
    Zrywany głos na platformie e-learningu + długie pingi

    Mój system to XP z SP3 łącze; multimo 6 Mb/s.
    Na platformie czasem jest przesyłany obraz, częściej głos, kamery są wyłączone.
    Próbowałem jeszcze na tym samym łączu i komputerze ale na Win 7 - w dalszym ciągu rwie głos oraz na drugim komputerze (to samo łącze i router tylko połączony skrętką) system XP - także rwie.

    Czy problem leży w moim kompie, łączu czy "gdzieś w świecie"
    Co jeszcze może mieć wpływ na rwanie głosu?
    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Mariusz
  • #2
    piterus99
    Level 43  
    Zauważ literówkę w komendzie tracert(i swoim i kolegi).

    Czy korzystając ze Skype(i dzwoniąc np. pod echo123) też doświadczasz takich problemów?
  • #3
    demolek20
    Level 13  
    No i sam sobie odpowiedziałeś w sumie na pytanie . Ping do bramy ( routera ) nie może być tak wysoki . Sugeruję albo : przeinstalować drivery lub zmienić port USB , a najlepiej będzie jak podłączysz się po ethernecie . Speed posiada przecież gniazdo ethernet ( te żółte )
  • #4
    mariusz997
    Level 12  
    Witam
    Dzięki za odpowiedzi
    Wracając do czasów odpowiedzi routera to dlaczego różnią się czasy w poleceniach tracert i ping?
    Gniazdko Ethernet mam wykorzystane do drugiego kompa - dość oddalonego od routera.

    P.S. Właśnie sprawdziłem tracert i ping do routera z tego drugiego komputera (połączonego skrętką) - w tracert czasy są takie same jak wcześniej ping na poziomie 1ms lub <1ms
    Rozmowa testowa w Skype - dźwięk krystalicznie czysty bez żadnych przerw - jakby pani stała obok mnie.
    Pozdrawiam
    Mariusz