Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 2.0 HDI. Wzrost obrotów silnika na biegu jałowym.

02 Gru 2011 13:06 3890 6
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jestem posiadaczem Citroena Xsary 2.0 HDI (2002,90KM).
    Od pewnego czasu zauważyłem, że na biegu jałowym po włączeniu nawiewu obroty silnika podnoszą się a silnik jakby jest bardziej obciążony.
    To samo jest z klimatyzacją. W tym przypadku jest to jeszcze bardziej zauważalne. Nie robiłbym z tego żadnego problemu ale coś jest chyba nie tak , skoro auto wcześniej się tak nie zachowywało.
    Jeśli chodzi o nawiew, to im mocniej chodzi, to tym bardziej można odczuć obciążenie silnika. Obojętnie, czy nawiew jest na ' zimnym' czy 'gorącym'. Najbardziej da się to odczuć na 'zimnym silniku'. Chociaż nawet po rozgrzaniu ostatnio tez to zauważyłem .
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Myślę że silnik tak odreagowuje obciążanie go przez alternator lub klimatyzację. Sprawdź napięcie na akumulatorze w chwili włączenia nawiewu lub klimatyzacji. Możliwe że aku jest wiekowy i spada napięcie na nim pod obciążeniem dmuchawą. Jeśli możesz podmień aku na chwilę od kogoś i zobaczysz jak się sprawy mają.
    Ale niech inni też się wypowiedzą
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    1. Sprawdź stan filtra kabinowego.
    2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach.
    3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
  • Poziom 9  
    Problem jest chyba bardziej złożony niż myślałem.Kiedy silnik jest zimny i odpalę auto ,to obroty nie falują i są na poziomie 900 obr/min.Co jakiś czas czuć jednak ,że silnik jakby mocniej był obciążony na chwilę i wskazówka obrotomierza opada i wraca z powrotem do normalnego poziomu.Jest to kwestia minuty ,czasami dwóch.Kiedy włączę swiatła lub nawiew na maksa ,to obroty zaczynają falowac miedzy 800 a 900 obr/min a światła lekko przygasają ,tak jak wyświetlacz na desce rozdzielczej.Dzieje się to przez dluższy moment.To samo też można zauważyć,gdy wlączę wtedy ogrzewanie tylnej szyby lub cokolwiek ,co potrzebuje prądu.Po rozgrzaniu silnika problem ten ustaje,Chociaż dalej da się odczuć chwilowe obciążenie silnika od czasu do czasu i leciutki ruch wskazówki obrotomierza ,gdy nawiew pracuje na maksymalnych obrotach..Generalnie podczas jazdy auto zachowuje się normalnie i nie zapalają się żadne kontrolki.
  • Poziom 39  
    Sprawdź ładowanie podczas występowania usterki.
    Sprawdź stan akumulatora.
  • Poziom 27  
    Naciągnij/ zmień pasek alternatora i będzie gitara. I to szybko. Bo w końcu braknie ci prądu i będzie płacz.
  • Poziom 39  
    Tam się paska nie naciąga, jest napinacz dynamiczny a pasek wielorowkowy, nie ma opcji by się ślizgał.