Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plany BUGGY PIRANIA - wymiary, podzespoły i inne

84gregory 02 Gru 2011 14:57 24052 13
  • Witam.
    Zapraszam do przeglądania i budowy BUGGY na bazie moich planów.
    Niestety są one w języku angielskim, ale dane techniczne są podane w milimetrach.
    Wszystkie wymiary i zdjęcia udostępnię, o ile będzie zainteresowanie.
    Pozdrawiam.

    Wszystkie plany chętnym wyślę na e-mail - od A do Z układ napędowy, kierowniczy i hamulcowy, jakie materiały są potrzebne, itp.
    Dodane plany są na bazie Fiata 126p.

    Załączniki:

    Fajne! Ranking DIY
  • #2 02 Gru 2011 19:31
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Moderowany przez fortronik:

    3.1.12. (10.1, 10.5) Zabronione jest publikowanie tych samych, lub bardzo podobnych informacji w wielu działach forum. 3.1.14. (8.3) Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji. 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki. 3.1.20. (10.3, 10.6, 10.10) Zabronione jest publikowanie małych załączników jeden pod drugim stanowiących ten sam dokument, publikowania załączników nie związanych z prowadzoną dyskusją lub znajdujących się już na forum.

  • #3 02 Gru 2011 20:22
    radek310
    Poziom 15  

    Mistrzu tyle punktów za 2 obrazki z których nie da się nic wywnioskować!!!!!!! Liczę na coś więcej!!!! Bez punktów.

  • #5 03 Gru 2011 22:20
    lukas1121
    Poziom 18  

    I tak każdy kto to będzie budował zrezygnuje z wszelkich planów i będzie robić z czego ma pod ręką jak się da i czym się ma:) taka prawda:)

  • #6 04 Gru 2011 13:20
    radek310
    Poziom 15  

    No tak ale większość rozwiązań można wziąć z planów niż się głowić pół dnia.

  • #7 05 Gru 2011 14:30
    bobojad
    Poziom 12  

    Fajny, dzięki za projekt, ale pierwszy rzut oka na zawieszenie i niema układu różnicowego. Jak to ma jeździć po plaży to może wystarczy. Na jakieś bezdroża bałbym się tym ganiać szybciej. Przednie zawieszenie do skopiowania, chociaż lepiej wziąć cały przód od skody 105 - jest na ramie i gotowe do użycia. Tylny most nie wiem od czego się nada, ale lepiej coś z układem różnicowym, dwie półosie dopasować i jakoś da radę.

  • #8 05 Gru 2011 18:26
    radek310
    Poziom 15  

    No to tylko wycieczka na autoszrot i można zabierać się za budowę.

  • #9 05 Gru 2011 19:46
    wienek5
    Poziom 9  

    Witam .
    Chyba żaden z was nie budował takiego sprzętu.
    Te plany są pod silnik z motoru.Jeżeli ktoś chce założyć silnik od samochodu buduje klatkę i przednie zawieszenie ,a tył musi pokombinować pod konkretny silnik.
    Osobiście zbudowałem dwuosobową Piranhę na podzespołach fiata 126p i plany były bardzo pomocne.Szczególnie że była to moja pierwsza taka konstrukcja.

    A tak a pro po to publikowanie tych planów jest nielegalne ,są własnością firmy można je kupić w jednym egzemplarzu tylko do własnej budowy ,ale nie wolno odsprzedawać lub publikować w takim miejscu.Prawa autorskie! :D :cry: :?

  • #10 06 Gru 2011 13:30
    780810
    Poziom 17  

    Co do braku dyfra w tej ramie, mój stary kiedyś miał traktorek z silnikiem Junaka, dyfer rozwiązał w kowalski sposób, rozciął jego obudowę i naspawał na zębatkę z dyfra wieniec zębatki od motocykla, ktoś się w tej chwili pewnie uśmiechnie że to zero smarowania itp ale traktorek chodził kilkanaście lat bez awarii owego wynalazku, w polu, w błocie, jedyne co zmieniał co jakiś czas to łańcuch i zębatkę zdawczą w silniku ale lekko pokombinować z obudową zamkniętą i było by lepiej. Taka ciekawostka ;D
    PS: A dużo lepiej chyba autko jeździ gdy ma silnik przed osią tylną a nie za jak to robią biorąc silnik z malucha i WW Garbusa.

  • #11 06 Gru 2011 21:31
    wienek5
    Poziom 9  

    780810 masz rację że dużo lepiej Buggy jeździ gdy ma silnik przed osią tylną , jest wtedy stabilny przy większych szybkościach.Silnik i skrzynie malucha też da się odwrócić , trzeba przerobić mechanizm zmiany biegów i odwrócić dyfer.
    Wszystko zależy w jakim celu budujesz taką maszynę .Jeżeli w teren sinik można zamontować klasycznie i o dziwo radzi sobie nadspodziewanie dobrze.

    Na moim kanale YouTube jest kilka filmów jak śmiga w terenie:

    http://www.youtube.com/user/wienek5?feature=mhee

  • #12 07 Gru 2011 15:19
    84gregory
    Poziom 2  

    Co myślicie o połączeniu silnika i skrzyni bezpośrednio do tylniego mostu? Całość można by wziąć z forda sierry 1600ccm w taki układzie środek ciężkości byłby centralnie na środku pojazdu tylko pozostała by kwestia do rozwiązania z dźwignią zmiany biegów i by musiała być dłuższa rama przynajmniej z tyłu.Zawsze można spróbować zrobić 4x4 z subaru justy tylko że napęd by został z przodu

  • #13 10 Gru 2011 21:38
    kordek4
    Poziom 10  

    Jeśli chcesz połączyć skrzynię bezpośrednio z mostem bez pośrednictwa wału kardana, to razem z mostem będzie ''latał'' cały zespół skrzynia-silnik. Wielka masa niereserowana. Zdecydowanie odradzam. Choć krótki, ale wał musi być. Chyba, że całkiem zrezygnujesz z resorowania, ale i tak nie będzie to dobre rozwązanie.

  • #14 13 Maj 2017 12:56
    sobon94
    Poziom 1  

    Proszę o przesłanie mi planu na e-maila jeżeli to możliwe :)
    mój e-mail to : slawek0511945(malpa)interia.pl