Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza II opony zimowe

02 Gru 2011 15:48 2249 7
  • Poziom 10  
    Witam, mam dziwny problem, mianowicie ostatnio założyłem sobie juz zimowe opony i mam tak że z przodu 2 bieżnikowane niestety a z tyłu zwykłe, rozmiar opon to 165/70 R13. Gdy jade samochodem tak ok. 100km/h to niedoj że wyją te opony no ale to standard chyba to jeszcze kierownica ma drgania na boki. Opony były wymieniane u wulkanizatora więc wyważone są. Postanowiłem więc te z przodu bieżnikowane dać do tylu razem z felgami przemieniłem a te z tyłu do przodu. I teraz już kierownicą nie szarpie ale znów tył samochodu wogole przyczepności nie ma jak jade i chce np gwałtownie skręcić to tyl ''pływa'' a tego nie było. Ciśnienie dałem z przodu 2.3 a z tyłu 2.1. W czym może być problem? Przemienić te koła jak były czyli bieżnikowane do przodu czy może złe ciśnienie w ogumieniu?
  • Poziom 10  
    Sprawdż czy felgi są proste czy nie biją na boki.
  • Poziom 10  
    Felgi sa ok a dobre ciśnienie mam w oponach?
  • Poziom 43  
    Z tego co pamiętam to kiedyś w mądrych książkach pisano że z przodu powinno być 1.9-2.0 atm a z tyłu 2.0-2.2 atm. U ciebie ciśnienie jest jeszcze do przyjęcia. W sumie zależy to chyba od masy auta.
    Zajrzyj na tą stronę: http://www.oponeo.pl/narzedzia/tabela-cisnien

    A te opony bieżnikowane są nowe czy już używane ? Nie są to przypadkiem opony kierunkowe albo czy nie ma/mają guzów ?
  • Poziom 10  
    Ja na twoim miejscu odwiedził bym inny zakład wulkanizacyjny i ponownie wyważył koła. Opony zimowe są miękkie i inaczej zachowują sie na drodze podczas jazdy niż opony letnie. Dlatego wydaje ci się jakby tył samochodu uciekał.
  • Poziom 10  
    A jak sprawdzic czy sa kierunkowe?
  • Poziom 28  
    demon111 napisał:
    A jak sprawdzic czy sa kierunkowe?

    Jeśli masz bierznik taki sam jak był oryginalny to na oponie masz napisane LEFT lub RIGHT ewentualnie jest strzałka. Musisz sam się przyjrzeć jak gość będzie wywarzał koła, bo często oni mają to w D... i nic nie mówią, a gołym okiem można zobaczyć czy felga jest uszkodzona, następnie zakładamy opone i tez obserwujemy bicie! Po takim zabiegu wiesz kto jest winowajcą! Mogło się zdażyć tak, że opony zostały żle wyważone wcześniej lub felgi mają rozbity otwór centrujący...
  • Poziom 10  
    Felgi będą ok bo jak założe zwykłe zimowki to nie bije kierownicą ostatnio tak zmieniłem że te bieżnikowane do tyłu dałem ale strasznie mi zażucalo tyłem po zakrętach. No na tych bieżnikowanych są strzałki