Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa VP44 czujnik Halla. Jak sprawdzić czujnik za pomocą diody?

02 Gru 2011 19:55 15618 39
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam pytanie w jaki sposób można sprawdzić czujnik Halla w pompie VP44 za pomocą diody LED?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Z tym czujnikiem Halla chodzi o to, że podłączony on jest bezpośrednio do sterownika za pomocą taśmy z czterema wyprowadzeniami. Zwróciłem się o pomoc jak podłączyć zasilanie i diodę aby nie uszkodzić przy okazji sterownika.
  • Poziom 42  
    Prawidłowym próbnikiem diodowym / opornik od 500 omów do 1kOm/ nie uszkodzisz żadnego sterownika , gdyż pobór przez niego prądu nie przekroczy 20mA. Jeden biegun na masę , a drugim szukasz sygnału!
  • Poziom 10  
    A nie podłącza się czasami anody LED do + zasilania czujnika, zaś katody do wyjścia sygnałowego?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    wie ktos ile powino byc om na czujniku ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chcesz sprawdzić czujnik obrotów za pomocą omomierza? Gratuluję pomysłu. Tak tylko możesz sprawdzić czujnik temperatury paliwa.
  • Poziom 22  
    Witam.
    Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony do czujnika wynosi praktycznie 0V i raczej dioda nie powinna mżyć.Błedu czujnika brak.Czy tak powinno być,czy raczej coś z tym czujnikiem nie tak?
  • Poziom 42  
    Piotr520 napisał:
    Błedu czujnika brak.

    Ale jak sie robi diagnozę komputerem to widać, czy "widać" obroty pompy...o połowę mniejsze...
  • Poziom 22  
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd ale nie chciałem autorowi namieszać w temacie a chodziło mi o samo zachowanie diody czy tak ma być.Pacjent to bmw e36 m50b25 vanos.Brak mocy z dołu na gorącym silniku i palenie czasami za 2-3 razem.Zimny super.Czujnik wału podmieniony profilaktycznie i nadal to samo.
  • Poziom 22  
    Dziś z braku zajęcia podłączyłem czujnik wałka pod oscylator instalacji gazowej zamiast sygnału sondy.Wyszło coś takiego. Pompa VP44 czujnik Halla. Jak sprawdzić czujnik za pomocą diody?
    Tak do momentu skali 115 przegazowanie silnika potem wolne obroty.Błędów i mocy na gorącym brak.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Od kiedy to sprawdzamy czujnik Halla miernikiem rezystancji?

  • Poziom 15  
    Ja od kilku lat. Jak jest sprawny to rezystancja między poszczególnymi punktami w mostku wynosi od około 130 do 200 omów. Jak mi przychodzi sterownik do naprawy, podłączam do sprawdzenia błędów i komunikacji, to od razu widzę na zasilaczu jaki prąd pobiera. Jak jest w okolicach 0,19 - 0,20 Ampera to jest czujnik sprawny. Nawet go nie muszę odlutowywać i sprawdzać. Jak pokazuje mniejszy prąd to po sprawdzeniu ma przeważnie 300, 400 omów i więcej. Wtedy wiadomo czujnik do wymiany. Wiem co piszę bo robię to od 2009r.
  • Poziom 13  
    Kolego, jeśli odpowiadasz, to proszę podaj między jakimi punktami.
  • Poziom 13  
    Kolego, mnie uczono, że jeżeli zmierzysz czujnik Halla miernikiem o zbyt dużej rezystancji wewnętrznej, to go po prostu uszkodzisz, więc jeśli wiesz na których wyjściach jest czujnik to napisz, jeśli nie to twoja odpowiedź nic nie wnosi
  • Poziom 13  
    Skoro prowadzisz naprawę 5 lat, to wiesz na których wyjściach wisi Hall, po prostu napisz np: 1-2, 2-3 ,3-4 itp

  • Poziom 15  
    hall wisi na wszystkich wyjściach. 1,2,3,4. widzę że nie rozumiesz co to znaczy mostek. człowieku zmierz rezystancję między poszczególnymi pinami to znaczy 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, 3-4. rezystancja ma dochodzić maksymalnie do około 250 omów lub niżej. nieważne między którymi. czujnik musi być wykręcony z pompy. powyżej to czujnik uszkodzony.
  • Poziom 13  
    Kolego wiem co to jest mostek, a czujnik magnetorezystancyjny to nie czujnik Halla

  • Poziom 15  
    Z długiego doświadczenia mogę powiedzieć że najlepiej sprawdzać czujnik na pompie z zamontowanym sterownikiem i przystawką do sprawdzenia sterowników na stole probierczym. Obroty widać przez dłuższy czas. Czasami się zdarza że na początku obroty są, a po jakimś czasie po nagrzaniu zaczynają zanikać. Miernikiem można się w takim teście zawieźć. Druga sprawa to że sam sterownik może być problemem braku obrotów ale to już w innym temacie.
  • Poziom 13  
    naprawa-pomp.com napisał:
    Z długiego doświadczenia mogę powiedzieć że najlepiej sprawdzać czujnik na pompie z zamontowanym sterownikiem i przystawką do sprawdzenia sterowników na stole probierczym. Obroty widać przez dłuższy czas. Czasami się zdarza że na początku obroty są, a po jakimś czasie po nagrzaniu zaczynają zanikać.


    Znikają za sprawą czujnika obrotów wałka?, jeśli tak, to cóż to takiego się z nim dzieje?
    Bo z mojego skromnego doświadczenia wiem, że na brak widoczności obrotów mają wpływ odklejające się elementy elektroniki(gdyż są klejone, a nie lutowane), a nie czujnik.

  • Poziom 15  
    Rezystancja czujnika ma na to wpływ i temperatura.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dodatkowo pomiar temperatury w sterownikach PSG5 pomp wtryskowych Bosch VP44 i VP30 następuje przez sam sterownik. Jest w nim wbudowany czujnik temperatury, co jest widoczne na załączonym zdjęciu z przystawki do stołu probierczego którą posiadam i wykorzystuje do naprawy jak i weryfikacji sterowników i pomp wtryskowych. Temperaturę mam widoczną po podpięciu samego sterownika bez czujnika obrotów. Informacja ważna dla ludzi borykających się z temperaturą paliwa na poziomie minus -40 stopni lub więcej. To nie wina czujnika obrotów , on tego nie mierzy. Uszkodzony jest sterownik i z doświadczenia nie do naprawy, tylko wymiana na inny. Pompa VP44 czujnik Halla. Jak sprawdzić czujnik za pomocą diody?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czujnik jest wymienny. Koszt nowego od 300 do 500 zł jak jest z niepotrzebnymi ci uszczelkami. Taki niepotrzebny bonus od boscha. Używki zwykle po około 200 zł. Ostatnie wyprodukowane czujniki mają datę 2008r. Możesz kupić nowy który leżał na półce i jest zepsuty a drugi z 1997r. używany będzie sprawny. Nie ma tu reguły. Trzeba każdy sprawdzać.
  • Poziom 13  
    I gdy czujnik ma zaniżoną, bądź zawyżoną oporność, to przestają być widoczne obroty wałka?Kolego piszesz bzdury, tak jak to że to czujnik Halla.
    Jak już było wspomniane, czujnika Halla nie zmierzysz byle miernikem bo go poprostu uszkodzisz, a ten czujnik można mierzyć każdym miernikiem, bez obaw o uszkodzenie.
    Tak na marginesie, to nie dokonuje się pomiaru samego czujnika, a napięć na nim występujących, po podłączeniu sterownika do zasilania.

  • Poziom 15  
    Nie będę się z tobą sprzeczał, bo nic z tego dobrego nie wyjdzie. Nic do Ciebie nie mam, przystopuj. Powiem Ci tylko tyle, że naprawiam te pompy od 2009r. Jako chyba jedyny w Polsce współpracuje z kilkoma BOSCH Serwisami i Centrami pod względem naprawy elektroniki tych pomp i dziesiątkami innymi serwisów diesla. Rocznie robimy ich około 2 - 3 tyś. sterowników. I nawet w tym roku była tendencja wzrostowa, chociaż to już stare złomy. Także uwierz mi że wiem co robię. Wszystkiego też nie mogę powiedzieć bo to tajemnica firmowa. Pozdrawiam i kończę temat.
  • Poziom 13  
    Nie myślę się z Tobą kolego sprzeczać, tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd, jak było pisane - czujnik obrotów wałka pomp VP44 i VP30 ze sterownikami tak PSG5 jak i PSG16 nie jest czujnikiem Halla, jeśli zrobiłeś tyle pomp to powinieneś to wiedzieć.

    Tyle w temacie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Kolego, jak zadzwonię do Boscha to poproszę o czujnik obrotów wałka pompy(podając konkretny model pompy), bo to jest prawidłowa nazwa części.