Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez brak ogrzewania pomimo wymiany pompy wodnej.

11 Gru 2004 21:27 6801 21
  • Poziom 12  
    Witam. Mam od kilku tygodni poloneza 1.6 z 1988 r z instalacją gazową, problemem jest brak ogrzewania, niedawno wymieniłem mu pompę wodną (ciekła i grzechotała), i dalej nie grzeje. Podpowiedzcie proszę coś bo zamarznę ;-(
  • Poziom 29  
    Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
  • Poziom 12  
    poziom jest ok, a jak sprawdzić resztę?
  • Poziom 29  
    Zobacz czy przy przesuwaniu dźwigni ogrzewania otwiera i zamyka zawór.
  • Poziom 18  
    Sprawdz jeszcze termostat czasem się zacina lub niema go wcale może został usunięty
  • Poziom 18  
    tak się zdarza kiedy ogrzewanie reduktora gazu jest podłączone równolegle z ogrzewaniem nagrzewnicy kiedy wszystko jest nowe to jest Ok ale jak nagrzewnica sie (zamuli)zmniejsza sie jej przepustowośc i całe ciepło idzie na reduktor gazu sposobem jest zmniejszenie średnicy przewodu podgrzewającego reduktor(kryza) albo zaworek wtedy można sobie dostroić ilość ciepła na reduktor względem nagrzewnicy i odwrotnie

    sprawdź czy podczas pracy gorący jest reduktor i wąż wyjściowy nagrzewnicy jeśli reduktor jest gorący a wąż nagrzewnicy zimny(lekko ciepły) to jest tak jak wyżej napisałem

    docendo discimus - ucząc innych, sami się uczymy
  • Poziom 12  
    zauważyłem że korek od chłodnicy ma popękaną uszczelkę i cały jest zardzewiały. Ktoś mi mówił że to może mieć wpływ na ogólną sprawność układu chłodzenia, to prawda? Korek nie cieknie.
  • Spec od samochodów
    W polonezie korek nie odgrywa większej roli, jeżeli chodzi o ogrzewanie. Zacznij od sprawdzenia termostatu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    wracając do mojego wątku i ewentualnej przyczyny to dodam że ja jak miałem polonaisa to na zimę przełączałem zasilanie ciepłem (tzw parownika) i nagrzewnicy w szereg z równoległego drugie wyjście to zakup nowej nagrzewnicy ale ile trzeba
    a jeśli termostat by nawalał albo by go nie było to grzałby troche mniej a tu zdaje sie że nie grzeje wcale

    docendo discimus - ucząc innych, sami się uczymy
  • Poziom 12  
    koreek odgrywa taka role że jak jest uszkodzony to lubi wywalać płyn do wyrównawczeko rozdłub nagrzewnicę (współczuje sam to robiłem weź przedtem tabletki uspokajające)
  • Poziom 17  
    Przyczyna braku ogrzewania jest:
    jak wcześniej pisali poprzednicy zamulona nagrzewnica.demontaż troche uciążliwy ale do zrobienia.Przeczyszczenie silnym strunieniem w obu kierunkach ewentualnie jeszcze jakis detergent.
    nie otwierający sie zawór.wymiana
    zapowietrzony układ chłodzący.
    korek nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem.
  • Poziom 12  
    jak pisali poprzednicy przeczyść nagrzewnice powietrzem lub wodą pod ciśnieniem wez kogo

    Dodano po 11 [minuty]:

    jak pisali poprzednicy przeczyść nagrzewnice powietrzem lub wodą pod ciśnieniem wez kogoś do pomocy i jeden niech patrzy na zawór czy się otwiera a drugi niech rusza przełącznikiem ogrzewanie ciepłe-zimne w samochodzie. Wtedy bedziesz miał pewność ze zawór jest dobry jak chodzi bez rzadnych problemów. Co do termostatu to nie ma to wpływu bo termostat nie otwiera na nagrzewnicę tylko na chłodnicę. Ale jak chcesz to możesz go sprawdzić gotując wodę w garnuszku, w którym jest termostat i termometr obserwój na ilu stopniach sie zaczyna otwierać. Powinno być około 85 stopni. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    zobacz na ciepłym siniku i otwartym zaworze ciepła czy ciepły pyn dochodzi do nagrzewnicy,jezeli tak to masz cos z nagrzewnicatermostat powinien puszczac,bo inaczej parownik by zamarzał,niektore termostaty sa ustawione na 92 stopni
  • Poziom 30  
    Wymien sobie nagrzewnice a napewno ci sie poprawi. Jesli mialbys dostep do taniej, uzywanej nagrzewnicy tej montowanej w polonezach przez daewoo to bierz i zakladaj wtedy dopiero bedziesz mial grzanie, bo te stare to grzeja ale bardzo slabo. Powodzenia.
  • Poziom 14  
    Z tego co się orientuję to kiepskie albo nawet brak ogrzewania może powodować siadająca uszczelka pod głowicą, nie wiem czemu, ale w kilku przypadkach ta teoria się sprawdziła. Warto też zwrócić uwagę na pompę wody, ale to jest rzadsza i dużo mniej spotykana usterka.
  • Poziom 12  
    dzieki wszystkim za zainteresowanie, wygląda na to że to wina nagrzewnicy :-( . Bedzie musiała poczekać do lata. A ta nagrzewnica od Deewoo to gdzie można dostać i ile to kosztuje?
  • Poziom 21  
    W używanych częściach można dostać nagrzewnicę od 100 do 250 zł - zależy czy będzie kompletna czy tylko wkład i bez reszty osprzętu
  • Poziom 11  
    Najpierw zaobserwuj ja sie wychyla skaźnik temperatury iponim możesz stwierdzic jak pracuje termostat. A niepatrząc an termostat ja silnik sie nagrzeje i dalej nieczuć ciepła z nagrzewnic to ją przepłukaj woda albo jakimś środkiem bardziej agresywnym (starzy kierowcy płukaja nagrzewnice roztworem sody lub innym roztworem kwasowym) .
  • Poziom 2  
    rownież miałem taki sam problem, zobacz czy temeperatura silnika jest troche ponad 50 stopni, jesli tak to masz otwarty obieg chlodzenia i nie nagrzewa sie woda bo idzie na caly obieg, ja wymienilem tylko termostat za 18 złotych i temepratura silnika wzrosła do 90 stopni a w kabinie grzeje tak jak jest potrzeba
  • Poziom 12  
    Jak dmuchawa działa to termostat do wymiany. Jak wszystkie przewody stopniowo się nagrzewają równomiernie to na 100% termostat
  • Poziom 2  
    wyjmij radio, potem konsolke do sterowania ogrzewaniem i za nią jest takie cięgno, które uwielbia spadać, mocowane jest w dwóch miejscach jedno zakończone oczkiemdo dźwigni, a drugie przy pomocy plastyku w element deski rozdzielczej żeby było naciagnięte spójrz...ja się zainteresowałem dopiero po zimie :P
  • Użytkownik usunął konto