Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta MK4 1,3 Endura E- nie odpala

lensars 03 Gru 2011 18:29 4069 10
  • #1 03 Gru 2011 18:29
    lensars
    Poziom 10  

    Jak w temacie - autko zostało omyłkowo zostawione na światłach i rozładowało akumulator. Po jego naładowaniu auto kręci rozrusznikiem, jednak nie odpala. Po przekręceniu kluczyka dioda immobilisera gaśnie, słychać pracującą pompę paliwa przez ok 3 sekundy, iskra jest, paliwo w zbiorniku także.

    Prosiłbym o sugestie co jeszcze sprawdzić.

    W którymś z tematów wyczytałem coś o "wstrząsówce" (wyłącznik wstrząsowy). Może ktoś dokładniej naświetlić temat?

    0 10
  • #2 03 Gru 2011 18:35
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    To nie jest przyczyna, ta Twoja wstrząsówka... Pompa działa i iskra jest, więc pewnie kluczowania na wtryskach niema... Podłącz pod kompa i się dowiesz co jest... Oczywiście zakładam, że z rozrusznikiem wsio ok.

    0
  • #3 03 Gru 2011 18:49
    lensars
    Poziom 10  

    Na dzień dzisiejszy nie mam możliwości wpięcia do komputera a objaw jest co najmniej dziwny... Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje co ew. sprawdzić bez podpinania do komputera?

    0
  • #4 03 Gru 2011 18:52
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Spróbuj na około minutę odpiąć akumulator.
    Przy takim rozładowaniu często "głupieją" komputery.

    0
  • #5 03 Gru 2011 18:57
    lensars
    Poziom 10  

    Tego manewru też już próbowałem i bez rezultatu.

    0
  • #6 03 Gru 2011 20:12
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Gru 2011 12:49
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    A wykręć listwę z wtryskami i niech Ci ktoś zakręci rozrusznikiem, a Ty sobie popatrz, czy wtryski pylą... Najprawdopodobniej nic z nich nie poleci, bo jak pisałem w pierwszej podpowiedzi - brak kluczowania.

    0
  • #8 04 Gru 2011 12:51
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zasilanie masz na wtryskach, a sprawdź czy są podawane impulsy masowe na wtryskiwacze to właśnie one otwierają wtryskiwacze.

    Podłącz auto i odczytaj błędy, wystarczy zwykły kabel OBD.

    Takie objawy wskazują na uszkodzenie czujnika położenia wału, jego okablowania, bądź sterownika silnika.

    PS. Wyciągnij korek od wlewu oleju i zaglądnij do środka czy rusza się popychacz zaworu jak kręcisz rozrusznikiem.

    0
  • #9 04 Gru 2011 14:07
    lensars
    Poziom 10  

    domex32 napisał:
    Podłącz auto i odczytaj błędy, wystarczy zwykły kabel OBD.
    Na dzień dzisiejszy nie mam możliwości podpięcia.

    domex32 napisał:
    Takie objawy wskazują na uszkodzenie czujnika położenia wału, jego okablowania, bądź sterownika silnika.
    Dobrałem się do czujnika położenia wału. Po zmierzeniu wyszło ok 466 Ohm.

    domex32 napisał:
    PS. Wyciągnij korek od wlewu oleju i zaglądnij do środka czy rusza się popychacz zaworu jak kręcisz rozrusznikiem.
    Tak, rusza się.

    domex32 napisał:
    Zasilanie masz na wtryskach, a sprawdź czy są podawane impulsy masowe na wtryskiwacze to właśnie one otwierają wtryskiwacze.
    Jak dokładnie to uczynić? Podać masę przez np. żarówkę do jednego z pinów?

    0
  • #10 04 Gru 2011 14:39
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sprawdzić kluczowanie możesz diodą świecąca, nie żarówka.

    Biegun dodatni do plusa akumulatora, a minus diody do odpiętej wtyczki wtrysku na której pinie nie ma +12, czyli do tego drugiego, i jak będziesz kręcił rozrusznikiem dioda powinna mrugać. Jeśli nie, sprawdź przewody idące do sterownika silnika, czy gdzieś nie przerwane, choć nie sadze żeby wszystkie cztery się przerwały. Prawdopodobnie masz uwalony sterownik silnika.

    W sterowniku silnika, piny 74 75 100 101 to sterowanie, wtryskiwaczy.

    Rozumiem ze wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś tak?

    0
  • #11 04 Gru 2011 15:16
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Po co tyle kombinacji ze sprawdzeniem kluczowania, to ja nie wiem... Wkręcić listwę 5min. i wszystko jasne... Dopiero później można szukać dalej....

    domex32 napisał:
    Rozumiem ze wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś tak?

    Przecież pisał, że pompa działa, iskra jest i zasilanie na wtryskach też... Więc od czego ma sprawdzić bezpieczniki - chyba od klaksonu :D Echhh...

    0