Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c-330 - Odpalanie zimnego silnika

raj76 03 Gru 2011 23:24 12449 29
  • #1 03 Gru 2011 23:24
    raj76
    Poziom 8  

    Cześć wszystkim.
    Jestem całkiem nowym użytkownikiem tego forum i mam poważny problem ze swoim Ursusem c-330.
    Problem polega w jego odpalaniu na zimnym silniku.
    Aby go zapalić potrzebuję 2 minut co najmniej, kręcąc cały czas rozrusznikiem. Jak już raz zapali to pali super, na dotyk.
    Wtryski są wyregulowane na 130.
    Co jeszcze jak zapala na zimnym, to zapala na jeden cylinder a po chwili łapie na drugi.
    Proszę o fachową poradę.

    1 29
  • #2 03 Gru 2011 23:28
    wariato
    Poziom 43  

    Mam słabą wiedzę w tym temacie ale te ciągniki chyba były wyposażone w świece żarowe - więc pytanie czy obie działają lub czy dochodzi do nich napięcie ? Dużo do gadania ma pewnie też ciśnienie wtrysku oraz prawidłowe rozpylenie paliwa - było sprawdzane ?
    Ile przepracowanych motogodzin ma silnik ? I czy wcześniej też były problemy z rozruchem ?

    0
  • #3 04 Gru 2011 00:07
    raj76
    Poziom 8  

    świece nowe prąd dochodzi grzeją ok. wtryski zmieniane różne i na wszystkich to samo. mam pytanie, jak odkręcę przewód od pompy na wtrysk jakie ma być ciśnienie w czasie rozruchu z pompy wtryskowej czy palcem to utrzymam? bo podejrzewam przyczynę ale nie mam pewności.

    Dodano po 3 [minuty]:

    wtryski oczywiście wyregulowane ok. i zawory również ok. nie wiem jakie jest ciśnienie na cylindrach bo nie mierzyłem. Np. ciśnienie oleju jest ok. na zimnym i na rozgrzanym.

    Dodano po 13 [minuty]:

    wcześniej miałem problem z odpalaniem ale było to 5 lat temu gdy zawory były źle wyregulowane, po regulacji było ok. a teraz od około 6 miesięcy jest ponowny problem lecz nie taki sam. Teraz nie pali tylko na zimnym silniku, generalnie jak postoi kilka godzin czy też dzień lub więcej. Akumulatory ok. dzisiaj wymieniłem nawet głowice pompki ręcznej bo lała przy pompowaniu i zaworki w pompce zasialającej i dalej to samo.

    0
  • #4 04 Gru 2011 00:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 04 Gru 2011 10:25
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Dokładnie. Przepompuj ręczną pompka zanim zapalisz silnik. Jak zapali dobrze to zapowietrza ci sie układ paliwowy. Szukaj nieszczelnmości.

    0
  • #6 04 Gru 2011 15:52
    raj76
    Poziom 8  

    śliczne dzięki za podpowiedź, jutro tak zrobię przed zapaleniem podpompuję ręcznie, gdyż wcześniej miałem tą pompkę zepsutą. Mam wątpliwości do pompy wtryskowej bo jak odkręciłem przewody od pompy to bardzo słabo podaję paliwo, z jednej sekcji prawie w ogóle.

    0
  • #7 21 Lut 2012 21:57
    raj76
    Poziom 8  

    Cześć wszystkim,ponownie wracam do tematu ursusa c -330 i jego bardzo słabego odpalania na zimnym silniku. kupiłem nowe końcówki wtrysków,wyregulowane są ok. dalej ten problem z odpalaniem,układ nie zapowietrza się, akumulatory ok.,świece nowe, zawory super, pomimo tego, że ręcznie pod pompuję pompką, na zimnym nie pali a jak zapali to na jeden cylinder po krótkim czasie dopiero zaskoczy drugi, po czym jak ujmę trochę gazu ręcznego to znowu pali na jeden i obroty skaczą. jak trochę pochodzi zapalony to pali ok. ciągnik ma normalną moc silnika,mam porównanie z ciągnikiem wujka,który jest po remoncie.

    1
  • #8 21 Lut 2012 22:06
    tobiaszek34
    Poziom 14  

    Trzeba sprawdzić sprężanie na tym tłoku co nie pracuje.

    0
  • #9 21 Lut 2012 22:23
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Dokładnie. Skoro nie pracują wszystkie cylindry na zimnym to raczej na pewno słabe ciśnienie sprężania bym obstawiał. Skoro to nie wtryski i zapowietrzenie układu paliwowego. Ile silnik ma przepracowane?

    0
  • #10 21 Lut 2012 22:31
    raj76
    Poziom 8  

    nie potrafię odpowiedzieć ile ma silnik przepracowane bo nie jestem jego pierwszym właścicielem. Remontu nie robiłem, ale naprawdę ma swoją moc. to jest prawda,że podstawą jest sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ale nie mam przyrządu. trochę żyję w nieświadomości przez to. nie wiem czy pompa wtryskowa może mieć coś do tego gdyż później pali na dotyk.

    0
  • #11 21 Lut 2012 22:43
    tobiaszek34
    Poziom 14  

    Pali bo się rozrzeje a im wyższa temperatura tym łatwiej o uzyskanie ciśnienia potrzebnego do samozapłonu, a rozgrzany silnik to komora spalania też się nieco uszczelnia. Ja dla pewności sprawdziłbym te ciśnienie. Może masz w pobliżu jakiś zakład mechaniczny, taka usługa nie jest napewno droga a wiele wyjaśni.

    0
  • #12 21 Lut 2012 23:00
    kwrobert17
    Poziom 13  

    Jak zrobisz test ciśnienia i jak będzie małe to możesz zrobić test olejowy. Przed pomiarem polać cylinder przez otwór po wtryskiwaczu olejem. Olej uszczelni na chwile pierścienie. Jak ciśnienie wzrośnie to znaczy ze pierścienie puszczają, jeśli nie to zawory.

    -1
  • #13 21 Lut 2012 23:03
    raj76
    Poziom 8  

    Dziękuję ślicznie za tą podpowiedź dam znać jak to sprawdzę, pozdrawiam.

    0
  • #14 04 Kwi 2012 22:41
    raj76
    Poziom 8  

    Cześć wszystkim, tak jak mówiłem,że odezwę się jak wybadam problem.a więc pęknięty pierścień powodował problem. wyleczyłem ursuska i pali na tyk.wymiana pierścieni,frezowanie gniazd zaworów,wymiana zaworów, planowanie głowicy itp.,pomogło i go wyleczyło,pozdrawiam wszystkich co pomagali. Nie wiem tylko o co chodzi, bo teraz przez filtr powietrza wydobywa mi się mocny odgłos puch, puch puch.

    0
  • #15 06 Kwi 2012 21:00
    kwrobert17
    Poziom 13  

    hmm, na odległość bardzo trudno cokolwiek doradzić. Najlepiej filmik by się przydał :D Może zawory?

    0
  • #16 19 Kwi 2012 22:58
    Robert melina
    Poziom 2  

    a na rozrzadzie jest ok

    0
  • #17 11 Cze 2012 21:50
    wojtek9603
    Poziom 9  

    A nie lepiej kupic rozrusznik z przekładnią planetarna ? moze ten nie ma sily na akumulatorach wrzucic tylko kreci?

    0
  • #18 18 Gru 2012 22:30
    witek_77
    Poziom 10  

    to puk puk to jest normalne jeżeli masz odpowiednią ilość oleju w filtrze wlane. Dzisiaj to samo zauważyłem po zmianie olejów. Wlałem olej do silnika, pompy (250ml, zalecane częściej niż silnik) no i oczywiście filtr. Filtr był suchy już. Po dolaniu oleju (350ml lub do kreski) zaczął wydawać taki dziwny odgłos jak opisujesz bo tez mnie przeraził. Wszystkie te rzeczy to oczywiście superol CC po 8zł za litr. Z pompy wylałem WODĘ o zabarwieniu żółtym, a z silnika wodę koloru czarnego. Z korka ściągnąłem z 1mm opiłków i filtr suchy. Strasznie staruszka zaniedbałem.

    1
  • #19 29 Sty 2013 21:59
    raj76
    Poziom 8  

    Witam wszystkich ponownie po dłuższej przerwie. Niebawem zacznie się sezon i potrzebuję oddać do regeneracji pompę wtryskową do c 330. Mieszkam w pobliżu Olkusza a Zawiercia. Proszę o wskazanie jakiegoś dobrego fachowca z tego zakresu.Serdecznie dziękuję za pomoc.

    0
  • #20 02 Mar 2013 21:58
    osel997
    Poziom 1  

    Witam Kolege z okolic Zawiercia Olkussza. Polecam Serwis Boscha w Częstochowie u Góry. Ceny porównywalne do innych fachowców, ale wykonanie jest naprawde profesjonalne

    0
  • #21 19 Sie 2013 21:45
    Vegeta_1906
    Poziom 12  

    witam. pozwólcie że dołączę się do dyskusji, szukałem już odpowiedzi na moje pytanie na forum ale niestety nie mogę znaleźć.
    Otóż problem polega na na tym że nie można odpalić C-330 kręci ewidentnie z powodu braku paliwa, a jak mu dam wzbogacaczem troszkę więcej paliwa to zapali, ale obroty okropnie falują, najpierw wchodzi na pełny gaz a jak puszcze nogę z gazu to po kilku dobrych sekundach tak spada z obrotów że jak się znów nie doda gazu to zgaśnie, czyli praktycznie w ogóle nie reaguje na gaz, pracuje na pełnych obrotach albo chce zgasnąć.
    Odkręciłem korek spustowy oleju z regulatora obrotów i wylała się ropa, ale zalałem superolem. i teraz pytanie gdzie szukać usterki? pompa czy wtryski? czy regulator obrotów? bardzo proszę o podpowiedź.

    ps. Dodam jeszcze że w zimie na mrozach -10 palił za pierwszym razem po dłuższym zagrzaniu świec

    pozdrawiam

    0
  • #22 20 Sie 2013 11:04
    wojtas_WP
    Poziom 2  

    Witam. Wymieniłeś filtry paliwa? czy przewody paliwowe nie są zapchane i czy niema syfu w zbiorniku. ważne są też luzy na popychaczach zaworów. Odpalenie ułatwia dźwignia otwierająca zawory.

    0
  • #23 20 Sie 2013 11:46
    mtracz
    Poziom 29  

    Kuleje pompa wtryskowa, do regeneracji. Nie ma się co rozdrabniać pompa czy regulator obrotów, na stole sprawdzą i wymienią wszystko co trzeba. Jak robić to raz a dobrze, przy okazji zabierz ze sobą wtryski do sprawdzenia.
    Gdyby była wina filtrów,zatkanych przewodów to nie wchodził by na wysokie obroty z braku odpowiedniej ilości paliwa.

    0
  • #24 20 Sie 2013 22:06
    Vegeta_1906
    Poziom 12  

    no właśnie tak mi się wydaje że filtry i bak jest ok. jeszcze w tym tygodniu ma do mnie przyjechać mechanik który sprawdzi wtryski, ale teraz się zastanawiam czy jest sens sprawdzać je jak pompa jest padnięta, czy nie lepiej przełożyć to na później, czyli po naprawie pompy?

    0
  • #25 20 Sie 2013 22:29
    mtracz
    Poziom 29  

    Według mnie warto jednocześnie robiąc pompę sprawdzić wtryskiwacze. Po złożeniu masz w tedy 100% układ wysokiego ciśnienia.

    0
  • #26 21 Sie 2013 22:39
    Vegeta_1906
    Poziom 12  

    pompa już zdemontowana ale miałem trochę kłopotu, jutro będę dzwonił do firmy która się zajmuje regeneracją a wtryski również sprawdzę. Mam nadzieję że efekt końcowy będzie zadowalający. Oczywiście napiszę cenę regeneracji itp. dla zainteresowanych. pozdrawiam

    0
  • #27 31 Sie 2013 21:38
    Vegeta_1906
    Poziom 12  

    no i tak, cena regeneracji 300zł, okazało się że poprzedni właściciel jeździł na oleju rzepakowym i pompa się pokleiła, wtryski były sprawne, tak jak pisałem montaż i demontaż pompy trosze kłopotu sprawiają ale da się zrobić, jeśli ktoś jest zainteresowany mogę wrzucić kilka zdjęć i dokładnie opisać demontaż/montaż
    pozdrawiam

    2
  • #28 31 Sie 2013 21:59
    13adam13
    Poziom 29  

    Cytat:
    Mam nadzieję że efekt końcowy będzie zadowalający.


    No i poprawiło się ciapkowi, bo pewnie każdy chciałby się dowiedzieć. :D

    0
  • #29 31 Sie 2013 23:43
    raj76
    Poziom 8  

    powiedz jeśli możesz co z tymi obrotami czy dalej falują i gdzie regenerowałeś tą pompę. Rozumię, że te obroty to falowały zaraz po zapaleniu a później po chwili już było ok.

    Dodano po 5 [minuty]:

    i jeśli możesz to wrzuć kilka fotek

    0
  • #30 23 Wrz 2013 15:29
    kamil128576
    Poziom 7  

    a może ci pierśćienie pękły?

    0