Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Bosch - Diagnostyka

04 Gru 2011 16:56 6667 16
  • Poziom 9  
    Witam.
    Wiem że na forum było już multum tematów o tym ale tym razem mam inne pytanie.
    Otóż ostatnio przeglądając jakieś pdf-y o układach BOSCH MonoMotronic i Monojetronic natrafiłem na takie coś:
    Cytat:
    Sygnał autodiagnostyki
    Sygnał autodiagnostyki jest to sygnał przerywany (-) zgodny z kodem wprowadzonym do pamięci cen-tralnego urządzenia sterującego w celu włączania lampki kontrolnej na tablicy rozdzielczej. Rozpoznanie tego sygnału umożliwia określenie elementu lub układu uszkodzonego. Sygnał jest wysyłany przez cen-tralne urządzenie sterujące połączone z lampką kontrolną na tablicy rozdzielczej (patrz schematy elek-tryczne połączeń). CZYNNOŚCI KONTROLNE W centralnym urządzeniu sterującym jednopunktowych układów wtryskowych Bosch są wprowadzone procedury autodiagnostyczne, wyświetlane w sposób zakodowany przez lampkę kontrolną (żółta) na tablicy rozdzielczej. Lampka ta zaświeca się w chwili włączenia zapłonu i gaśnie po włączeniu silnika. Jeżeli lampka nie gaśnie po włączeniu silnika lub się świeci podczas pracy silnika można zidentyfikować przyczynę usterki układu na podstawie wyświetlanego kodu. PROCEDURY AUTODIAGNOSTYCZNE
    1. Odszukać gniazdo diagnostyczne umieszczone obok centralnego urządzenia sterującego.
    2. Za pomocą odpowiedniej końcówki połączyć przewód próbny ze stykiem „2" gniazda.
    3. Włączyć zapłon.
    4. Połączyć przewód próbny z masą na 3 sekundy.
    5. Obserwować uważnie świecenie lampki kontrolnej na tablicy rozdzielczej i zanotować (pierwszy kod: 1-2 początek procedury autodiagnostycznej).
    6. Odczekać, aż lampka na tablicy rozdzielczej ponownie się zaświeci.
    7. Ponownie połączyć przewód próbny z masą na kolejne 3 sekundy i obserwować ponownie lamp-kę, zanotować wyświetlane kody. (Powtarzać czynności 6 i 7 do chwili, aż przestanie się pojawiać kod 1-1 koniec procedury autodiagnostycznej).
    8. Porównać zapisane kody z tabelą w celu zidentyfikowania uszkodzonego elementu lub odpowiadającego mu układu. Wykonać czynności kontrolne opisane uprzednio w celu sprawdzenia elementów i odpowiadających im układów.
    9. Usunąć ewentualną usterkę lub wymienić uszkodzony element.
    10. Usunąć kod usterki z pamięci centralnego urządzenia sterującego, rozłączając biegun ujemny akumulatora na około 15 minut.
    11. Włączyć ponownie silnik i nagrzać, aż do włączenia wentylatora. Sprawdzić, czy lampka kontrolna się zaświeci. Jeżeli tak, powtórzyć czynności autodiagnostyczne.
    12. Sprawdzić zachowanie się samochodu w ruchu drogowym przez 15...20 minut na kolejnych biegach, zwłaszcza przy prędkości obrotowej zawartej w przedziale między prędkościami 2000 ob-r/min a 3000 obr/min.
    13. Zostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez około 1 minutę, następnie wyłączyć.

    Dalej podane są jeszcze kody błyskowe.
    Ma to racje bytu czy raczej pic na wodę (moje pytanie jest czysto teoretyczne)
  • Poziom 9  
    Tak, tak. Owszem wiem że przez komputer mogę sprawdzić to i też posiadam schematy oraz soft na kompa. Jednak w tym opisane jest że może on nam "wybłyskać" kody kontrolką CHECK ENGINE (np. jak w Abimexie). Wszyscy twierdzą że w Polonezie z wtryskiem Boscha jest to niewykonalne.
  • Poziom 24  
    jak nie wykonalne ???? przecież motronic słynie z tego ze jako jeden z pierwszych wprowadził kody błyskowe podaj jaki motronic to się pooglądam za rozpiska Lini L
  • Poziom 9  
    MonoMotronic MA 1.7
  • Poziom 42  
    Nie spotkałem się z możliwością "wybłyskania" raczej...
    Jakie masz złącze ALDL, chociaż raczej pewnie przy sterowniku "fiatowskie" 3-pinowe?
  • Poziom 9  
    autoas napisał:
    "fiatowskie" 3-pinowe?

    Z tego co do tej pory wyczytałem na forum i co widziałem w aucie to tak. Na wszystkich schematach które widziałem na forum to na złączu diagnostycznym jest 12V, masa i linia K.
  • Poziom 9  
    Witam.Może będę mógł podpiąć się pod ten temat.Mam problem diagnozowaniem poloneza 1.6 gli 1999 r.Otóż wymieniłem czujnik temperatury wody i chciałem skasować błąd ,ku mojemu zdziwieniu na monitorze kompa wyskoczyła mi informacja że :BRAK POŁĄCZENIA,NADAJNIK NIE ODPOWIADA ITP.Do tej pory kiedy go diagnozowałem było wszystko ok,diagnozuje go interfejsem który jest dostępny na allegro.Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy?Może ktoś podsunie mi jakiś pomysł bo mi już ich zabrakło.Wielkie dzięki za każdą informację.
  • Poziom 8  
    dobry wieczór. Polonez problem z Caro Plus 1998roku.treba wiedzą, na którem samochode jest odpowiedni program diagnostyczny do mono motronik Bosch. samochód naprawdę dobry, ale na Ukrainie nie ma usługi. podziękować

    Dodano po 4 [minuty]:

    kdvc napisał:
    jak nie wykonalne ???? przecież motronic słynie z tego ze jako jeden z pierwszych wprowadził kody błyskowe podaj jaki motronic to się pooglądam za rozpiska Lini L

    jak połączyć diagnostykę obwodu

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak podłączyć obwodu diagnostycznego Blick

    Dodano po 7 [minuty]:

    jak podłączyć wtyczkę do Poloneza autodiagnostyka Caro Plus '98
  • Poziom 8  
    KECZO napisał:
    autoas napisał:
    "fiatowskie" 3-pinowe?

    Z tego co do tej pory wyczytałem na forum i co widziałem w aucie to tak. Na wszystkich schematach które widziałem na forum to na złączu diagnostycznym jest 12V, masa i linia K.

    Potrzebuję oprogramowanie do Polonez Caro Plus, 98 Bosch Mono motronik.bere dużo benzyny (20 litrów na 100 km), nie może znaleźć przyczyny. Na Ukrainie nie można znaleźć takiego oprogramowania. Maszyna ta jest bardzo dobra, ale nie mamy części trzeba iść do Polski

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    KECZO napisał:
    Witam.
    Wiem że na forum było już multum tematów o tym ale tym razem mam inne pytanie.
    Otóż ostatnio przeglądając jakieś pdf-y o układach BOSCH MonoMotronic i Monojetronic natrafiłem na takie coś:
    Cytat:
    Sygnał autodiagnostyki
    Sygnał autodiagnostyki jest to sygnał przerywany (-) zgodny z kodem wprowadzonym do pamięci cen-tralnego urządzenia sterującego w celu włączania lampki kontrolnej na tablicy rozdzielczej. Rozpoznanie tego sygnału umożliwia określenie elementu lub układu uszkodzonego. Sygnał jest wysyłany przez cen-tralne urządzenie sterujące połączone z lampką kontrolną na tablicy rozdzielczej (patrz schematy elek-tryczne połączeń). CZYNNOŚCI KONTROLNE W centralnym urządzeniu sterującym jednopunktowych układów wtryskowych Bosch są wprowadzone procedury autodiagnostyczne, wyświetlane w sposób zakodowany przez lampkę kontrolną (żółta) na tablicy rozdzielczej. Lampka ta zaświeca się w chwili włączenia zapłonu i gaśnie po włączeniu silnika. Jeżeli lampka nie gaśnie po włączeniu silnika lub się świeci podczas pracy silnika można zidentyfikować przyczynę usterki układu na podstawie wyświetlanego kodu. PROCEDURY AUTODIAGNOSTYCZNE
    1. Odszukać gniazdo diagnostyczne umieszczone obok centralnego urządzenia sterującego.
    2. Za pomocą odpowiedniej końcówki połączyć przewód próbny ze stykiem „2" gniazda.
    3. Włączyć zapłon.
    4. Połączyć przewód próbny z masą na 3 sekundy.
    5. Obserwować uważnie świecenie lampki kontrolnej na tablicy rozdzielczej i zanotować (pierwszy kod: 1-2 początek procedury autodiagnostycznej).
    6. Odczekać, aż lampka na tablicy rozdzielczej ponownie się zaświeci.
    7. Ponownie połączyć przewód próbny z masą na kolejne 3 sekundy i obserwować ponownie lamp-kę, zanotować wyświetlane kody. (Powtarzać czynności 6 i 7 do chwili, aż przestanie się pojawiać kod 1-1 koniec procedury autodiagnostycznej).
    8. Porównać zapisane kody z tabelą w celu zidentyfikowania uszkodzonego elementu lub odpowiadającego mu układu. Wykonać czynności kontrolne opisane uprzednio w celu sprawdzenia elementów i odpowiadających im układów.
    9. Usunąć ewentualną usterkę lub wymienić uszkodzony element.
    10. Usunąć kod usterki z pamięci centralnego urządzenia sterującego, rozłączając biegun ujemny akumulatora na około 15 minut.
    11. Włączyć ponownie silnik i nagrzać, aż do włączenia wentylatora. Sprawdzić, czy lampka kontrolna się zaświeci. Jeżeli tak, powtórzyć czynności autodiagnostyczne.
    12. Sprawdzić zachowanie się samochodu w ruchu drogowym przez 15...20 minut na kolejnych biegach, zwłaszcza przy prędkości obrotowej zawartej w przedziale między prędkościami 2000 ob-r/min a 3000 obr/min.
    13. Zostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez około 1 minutę, następnie wyłączyć.

    Dalej podane są jeszcze kody błyskowe.
    Ma to racje bytu czy raczej pic na wodę (moje pytanie jest czysto teoretyczne)

    Ta metoda nie działa! bardzo gorący kabel
  • Poziom 8  
    sonda lambda jest zmieniony, czujnik vody spravnyymusi,musi zdiagnozować komputer

    Dodano po 6 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego vovik zmierz rezystancje czujnika temperatury wody 2 pinowy, i zmierz czy działą sonda.

    sonda lambda jest zmieniony, czujnik vody spravnyymusi,musi zdiagnozować komputer
  • Poziom 9  
    Witam.Kolego vovik napisz e-maila na adam75(malpa)op.pl.Sprubóję ci pomóc.
  • Poziom 2  
    ja robiłem schemat ten na 232 który jest na google grafika i nie działa

    Dodano po 1 [minuty]:

    zagrzał się i chyba padł

    Dodano po 2 [minuty]:

    Polonez Bosch - Diagnostyka

    ten nie działał
  • Poziom 11  
    romanlysenko napisał:

    ten nie działał


    Poprawnie złożony na pewno działa...

    Rezystory 4k7 można przepiąć pod 12V - z tego co pamiętam, działa stabilniej.

    do tego program DOSowy działa(pod WIN98 i Millenium) i fizyczny COM
  • Poziom 10  
    Potwierdzam słowa kolegi, że nie działa. Złożyłem do boscha interfejs z tranzystora diody i kilku rezystorów (schemat był na elektrodzie) i działa ale jest jedno ALE.
    Program działa tylko jak silnik nie chodzi. Gdy mam parametry silnika na żywo i odpalę auto to zrywa połączenie i już nie chce się połączyć i mam komuinikat brak połączenia z jednostką sterującą.
    Ktoś pomoże co to może być?