Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Soldermaska - naświetlanie padów

xPatryk 07 Feb 2015 17:04 51376 122
Altium Designer Computer Controls
  • #121
    marcin w
    Level 22  
    Witajcie,

    Po kilku próbach i powoli moje płytki nabierają oczekiwany wygląd. Choć wciąż nie jestem w pełni zadowolony z rezultatów.

    Soldermaska - naświetlanie padów

    Trzeba naprawdę postarać się by w procesie zarówno nakładania folii na PCB jak i farby / soldermaski unikać wszelkich zabrudzeń. Ostatnio robiłem dwie płytki, na jedną nałożyłem farbę, odłożyłem na bok by zająć się drugą płytką, w między czasie na pierwszej pojawiły się dwa kłaczki. Poza tym nie mogę uzyskać połysku soldermaski. Po nałożeniu i wysuszeniu soldermaska lśni, po wywoływaniu staje się matowa i taka już zostaje w dalszym procesie utwardzania UV / wygrzewania.

    Ma ktoś jakieś sugestie dotyczące ostatniego zagadnienia jakie opisałem ?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #122
    PROFOLIO
    Level 14  
    Niewykluczone że powodem jest za mała energia promieni UV podczas naświetlania i przez to warstwa farby jest jeszcze wrażliwa na wywoływacz.
  • #123
    Maryush
    Level 22  
    Używam przy produkcji płytek tej jasnej soldermaski z allegro. Co do sposobu nakładania, mogę powiedzieć tyle, że trzeba ją nakładać pod wpływem bardzo dużego nacisku, tak aby została prawie że wtłoczona w płytkę, temperatura nakładania ok. 110st. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, to przy lutowaniu zwłaszcza gorącym powietrzem będą pojawiały się pęcherze i efekcie końcowym PCB będzie nieestetycznie wyglądać.