Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznych

04 Gru 2011 18:49 2808 12
  • Poziom 13  
    Witam. Mam następujący problem. Otóż około rok temu przeprowadziłem się do nowo wybudowanych bloków. I od tego czasu zaczęły się moje problemy. Niestety bloki są położone w takim miejscu gdzie jest nawet problem z łącznością komórkową (aby porozmawiać przez telefon należy wyjść poza blok lub na balkon). Moja walka z TP zaczęła się kiedy to 1 raz złożyłem zamówienie na neostradę. Niestety otrzymałem odpowiedź brak możliwości technicznych. Po jakimś czasie postanowiłem złożyć kolejne zamówienie lecz teraz juz nie na neostradę a na linie telefoniczną. Niestety odpowiedź jaką otrzymałem to również brak możliwości technicznych. Zadzwoniłem na błękitną linię TP z pytaniem z jakich powodów instalacja jest nie możliwa. W zależności z jakim konsultantem rozmawiałem padała odpowiedź albo "brak wolnych par w kablu" lub "brak kabla rozdzielczego". Przy każdej kolejnej próbie zamówienia było ono anulowane z powodu tego samego czyli BMT. Jak i również przy każdym zamówieniu mowa była ta sama przyjdzie do pana technik i sprawdzi możliwości techniczne. Nadmieniam, iż nigdy ze mną żaden technik się nie kontaktował jak i również tym bardziej nikogo u mnie nie było. Również chcę powiedzieć, że bloki które znajdują sie jakieś 50 m od mojego bloku mają normalnie podłączoną linię z TP. Niestety na chwile obecną jestem zmuszony pozostawać bez telefonu oraz bez dostępu do internetu bo żaden inny usługodawca nie świadczy tego typu usług na tym terenie. Również inni operatorzy np. Netia itp. świadczą usługi po linii TP, więc każda próba zamówienia u nich usług kończy się tak samo nie ma linii niestety nie podłączymy. Również pragnę poinformować, że było składane zamówienie grupowe gdzie ok. 8 lokatorów wyraziło chęć skorzystania z usług (zaproponował nam to pewien przedstawiciel handlowy z TP) niestety do dnia dzisiejszego nie ma żadnej odpowiedzi. Jeżeli chodzi o blok to blok wewnątrz jest okablowany. Każdy lokator posiada w swoim mieszkaniu gniazdko telefoniczne jak i również kable do puszki na klatce są doprowadzone. Chciałbym również chociaż skontaktować się z monterami jednak nie wiem jak nikt na błękitnej linii TP nie wiem jak się z nimi skontaktować ani nic. Kilka razy próbowałem ich również złapać na mieście ale również mi się nie udało. Wydaje mi się, że od nich bym się więcej dowiedział niż o tych konsultantów na błękitnej linii, którzy niekiedy nawet nie wiedzą do końca co tam robią i po co tam są. Sprawa zakończyła się na tym, że podpisałem w salonie TP umowę 10-miesięczną, która jak się później okazało w ogóle nie została wprowadzona do ich systemu i nie istnieje. Sprawę zgłosiłem do UKE. Przedstawiam tutaj odpowiedź jaką dostałem od UKE oraz od TP i chciałbym żeby ktoś z was udzielił mi jakiejś porady jak zacząć dalej działać aby coś w tej sprawie się ruszyło. Również mile widziane osoby które mają jakąś styczność z TP i są w stanie się czegoś więcej dowiedzieć niż jak szary człowiek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Dołączam korespondencję z UKE oraz TP:

    Neostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznychNeostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznychNeostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznychNeostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznychNeostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznych
    Neostrada TP oraz telefon - brak możliwości technicznych
  • Poziom 17  
    Temat wielokrotnie wałkowany a i odpowiedź UKE zupełnie normalna. Nie mogą zmusić tepsy do wykonania inwestycji, bo niby dlaczego? Sam też sobie odpowiedziałeś Kolego w jednym zdaniu, że Netia też nie podłączy bo korzysta z istniejących łączy. Inwestor załatwi wszelkie papierki i mnóstwo pozwoleń, wybuduje sieć a inny operator z mocy prawa ją zajmie. Powiedzmy tepsa wybuduje całą sieć rozdzielczą a na końcu nie będzie mieć w niej ani jednego swojego abonenta, to po co to robić?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Czyli jak rozumiem nikt z mieszkańców twojego bloku nie ma aktywnej linii telefonicznej? Nie ma przyłącza telekomunikacyjnego do twojego bloku czy tak?
  • Poziom 13  
    Tak nikt nie ma aktywnej linii. Nie ma podłączonej linii telefonicznej do bloku. Kiedyś jakiś konsultant się wygadał, że wiązało by się to z wykopaniem studzienek telekomunikacyjnych bo ich również nie ma w pobliżu bloku. Niestety zarządca bloku również umywa ręce od tej sprawy. Jego odpowiedź jest taka, że jeżeli znajdzie się operator, który będzie chciał świadczyć tutaj swoje usługi to on nie będzie robił problemu. Z tego co gdzieś wyczytałem ponoć telefon stacjonarny jest usługą powszechną i każdy powinien mieć do niej dostęp, oraz że TP jest zobowiązana świadczyć tę usługę. Więc jak to w końcu jest?
  • Poziom 38  
    Tak to jest że jak nie ma warunków technicznych to nic nie wskórasz. Żaden technik się nie będzie z tobą kontaktował po prostu sprawdzają u siebie czy są warunki techniczne czy nie. U mnie było podobnie wszedł prywatny dostawca neta po WIFI a teraz TP wykonuje wielką inwestycję która ma na celu podłączenie wszystkich pod swoje łącza. Zakładają w każdym mieszkaniu gniazdka
  • Poziom 13  
    A mam pytanie po jakim czasie TP rozpoczęło inwestycje?
  • Poziom 38  
    Oj nie dużo czasu minęło tylko 4 lata.
  • Poziom 13  
    To jednak trochę czasu jest. Niestety nawet żaden lokalny dostawca nie ma tu sieci i w najbliższym czasie nie ma żadnych planów (pytałem już o to). Na chwilę obecną korzystam z Orange CDMA, który niestety też działa różnie. Więc jedyną moją nadzieją była w miarę szybka reakcja TPSA, ponieważ blok w środku pod linie telefoniczną jest okablowany. Może mi ktoś jeszcze wytłumaczyć co to są za skróty, których użyło TP? A mianowicie grupa nWT oraz SRDA? Ciekawy również jestem jak ta sprawa wygląda od strony TP. Czy coś zaczęło się w tym kierunku dziać czy nic. Niestety tego nie jestem w stanie się dowiedzieć.
  • Poziom 30  
    To może warto pogada z mieszkańcem ze srodkowego bloku żeby udostępnił Ci łącze za opłatą.
  • Poziom 13  
    Niestety ale takie coś nie wchodzi w grę. Gdyż potrzebuję normalnego, sprawnego oraz stabilnego łącza, które w 100 % jest legalne a nie jakieś dzielenie się między sąsiadami. I tak są marne szanse, żeby ktokolwiek się na to zgodził.

    EDIT: byłem dzisiaj w salonie firmowym TP. I pani przeanalizowała każde moje zamówienie dokładnie. Okazało się, że w jednym zamówieniu na linie telefoniczną wywiad techniczny był pozytywny ale nie doszło do podpięcia tej linii, ponieważ nie podpisałem niby umowy. Niestety za każdym razem umowę podpisywałem. Dzisiaj nie było tej pani w salonie, jutro mam się zgłosić celem wyjaśnienia tej sprawy.

    EDIT2: Niestety dzisiaj w salonie się dowiedziałem, że to zamówienie, które miało niby pozytywny wywiad techniczny tak na prawdę go nie miało. Prawdopodobnie ktoś popełnił błąd.
  • Poziom 10  
    Jeżeli Tobie zależy na telefonii to może wypróbuj opcje VOIP w
    ofercie Neostrady Funpack, w sumie tanio Ci wyjdzie bo nie ponosisz
    kosztów utrzymania linii. Co Ty na to?
  • Poziom 13  
    Ogólnie zależy mi na jakimkolwiek internecie kablowym a nie radiowym. Niestety na chwilę obecną nie ma żadnego dostawcy, który by świadczył usługi w tym miejscu. Telefonią stacjonarna również byłem zainteresowany, ze względu na niezbyt dobry zasięg telefonii komórkowej w mieszkaniu. Aby porozmawiać i mieć pewność ze połączenie nie zostanie przerwane muszę udać się na balkon. Myślałem również o internecie satelitarnym ale z opinii, które znalazłem w internecie to koszt jest nie mały jak i jakość również pozostawia wiele do życzenia. Ponoć lepiej już działa Orange CDMA, które obecnie posiadam.
  • Poziom 33  
    uchonos napisał:
    Jeżeli Tobie zależy na telefonii to może wypróbuj opcje VOIP w
    ofercie Neostrady Funpack, w sumie tanio Ci wyjdzie bo nie ponosisz
    kosztów utrzymania linii. Co Ty na to?

    nie pisz takich bzdur!!!!!!!!!!