Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kingway coliber a zawór-erg

Fred19 04 Gru 2011 19:14 2597 8
  • #1 04 Gru 2011 19:14
    Fred19
    Poziom 10  

    Chciałem zapytać czy po usunięciu tej rurki na głowicy,,coliber" [dotleniacz czy jak] można zmienić wyprzedzenie zaworów?
    Albo to jest taka konstrukcja krzywek na wale rozrządu, że obydwa zawory w pewnej fazie są lekko otwarte.

    0 8
  • #2 06 Gru 2011 20:59
    Marek.Guc
    Poziom 9  

    Co do colibra to akurat nie miałem z nim do czynienia, nie jestem specem ale sam mam chińskiego 4t (138 fmb), po usunięciu dotleniacza różnicy nie widze, a co do otwartych zaworów to sprawdź ustawienie luzów zaworowych, gdzies na necie wykopiesz jaki ma byc luz.

    0
  • #3 06 Gru 2011 21:42
    bartek_j
    Poziom 35  

    współotwarcie zaworów jest normalne w 4t.

    0
  • #4 07 Gru 2011 13:42
    Fred19
    Poziom 10  

    bartek_j napisał:
    współotwarcie zaworów jest normalne w 4t.


    Współotwarcie zaworów mi nie pasuje,a ta rurka z komory wydechowej z drugiej strony jest zakończona zaworem zwrotnym i sitkiem,czyli ssanie[marne]tłok idzie w dół i nabiera spalin obniża-sprawność i moc silnika[ekologiczna głupota]ale wnukowi naprawiałem skuterek i przy okazji odciąłem i zaspawałem tą rurkę,później zajarałem że zrobiłem więcej szkody niż pożytku i chcę to jakoś,,odkręcić"tymi zaworami[w młodości byłem mechanikiem i kochałem motory]

    0
  • #5 07 Gru 2011 17:04
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Gru 2011 18:42
    Fred19
    Poziom 10  

    Rycho T napisał:
    Zawory zawsze są lekko uchylone, gdy tłok znajduje się w górnym położeniu, pomiędzy suwami wydechu i ssania.
    Nic z nimi nie kombinuj, narobisz sobie tylko problemów.


    mnie nie chodzi o kombinowanie,bo w skuterku wymieniłem filtr paliwa i jeździ, ale dociekam po kiego grzyba jest tam ten niby,,erg,,bo jeśli oba zawory są otwarte to niema podciśnienia i ta rurka z zaworem zwrotnym to bajer dla naiwnych.No a zawory w wielocylindrowych to ustawiam pierwszy cylinder martwa góra,krzywki u góry lekki luz obr.wałka rozrządu i gra, a przy napędzie trybowym są -znaki

    0
  • #7 08 Gru 2011 22:03
    grzebacz
    Poziom 21  

    nie jest to egr lecz dolot świerzego powietrza do spalin,obniżają toksyczność poprzez dopalenie NOx

    0
  • #8 09 Gru 2011 13:18
    Fred19
    Poziom 10  

    grzebacz napisał:
    nie jest to egr lecz dolot świerzego powietrza do spalin,obniżają toksyczność poprzez dopalenie NOx


    NOx-dziękuję-naprowadziłeś mnie[w googlach]ale dla posiadacza silnika,ta rurka- czy jest albo ją zaspawa,niema żadnego znaczenia

    0
  • #9 09 Gru 2011 14:11
    jack63
    Poziom 41  

    grzebacz napisał:

    Cytat:
    nie jest to egr lecz dolot świerzego powietrza do spalin,obniżają toksyczność poprzez dopalenie NOx

    Mógłbyś napisać więcej. Coś mi się tu nie zgadza. Jak chcesz "dopalić" NOx?
    NOx powstają tylko w bardzo wysokich temperaturach i przy dużym nadmiarze tlenu, więc jak można je jeszcze dopalić?
    Z reguły dopala cię CO, a stara się wyeliminować wysokie temperatury i nadmiar tlenu aby NOx nie powstawały.

    0