Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)

wnyku 04 Gru 2011 23:03 9656 0
  • #1
    wnyku
    Poziom 11  
    Temat dotyczy:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic337708.html
    można podpiąć
    Witam,
    Nie znalazł się nikt kto opisał „przeróbkę techniczną / podgięcie nóżek” więc zrobię to ja :-)
    Czytając temat wspomagania w Punto pierwszym elementem, który należy sprawdzić/ wymienić są przekaźniki w elektronice silniczka. Przekaźniki te można wymienić na RA2 12V podwójnie zwierne.
    Na obecną chwilę koszt za sztukę to 7 zł. Łączny koszt to 14 zł + ~ 5 godzin pracy.
    Zacznijmy od tego, że same „podgięcie nóżek” można sobie włożyć w buty!
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Żeby udało się włożyć nóżki na miejsce oryginalnych otworów trzeba podgiąć wszystkie nóżki do środka o jakieś 3 mm co powoduję, że są one pod kątem i tak nie wchodzą w te otwory
    W pierwszej kolejności zacząłem piłować nóżki do wymiarów tych z oryginalnych przekaźników (średnica 1mm) ale to okazało się później zbyteczne. Także to odradzam.
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Najpierw wylutowujemy przekaźniki Siemensa zostawiając blaszki. Wydaje mi się, że bez nich raczej jest bardzo ciężko sobie poradzić z połączeniem wyprowadzeń z grubymi przewodami (czarny, czerwony, żółty). Chociaż czytałem, że ktoś to tak właśnie robił.
    Ja preferuje wywiercenie nowych otworów na inaczej ułożone nóżki RA2.
    Potrzebujemy wiertła 1 i 2 mm. I tak:
    Zaraz za małymi lutami robimy otwory wiertłem 1 mm
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Zakładamy wiertło 2 mm i robimy większy otwór jak na zdjęciu:
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    oraz na dwóch mniejszych blaszkach mniej więcej 3 mm od istniejących otworów.
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Mierzymy czy przekaźniki pasują, najczęściej nie pasują i trzeba nóżki „nakierować” na otwory – podgiąć.
    Zalutowujemy z dołu z istniejącymi lutami
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    ...i montujemy do silniczka
    Oczywiście przy demontażu grubych przewodów zniszczyła się izolacja
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Dlatego polecam dla lepszej manipulacji obwinąć je taśmą izolacyjną
    Punto II wspomaganie kierownicy (przelutowanie przekaźników)
    Zalutowujemy przewody (środkowy zarabiamy w koszulkę termokurczliwą) nakładamy uszczelkę piankową i cieszymy się nowymi przekaźnikami. :D
    Początkowo kręcąc kierownicą przekaźniki działały głośniej niż stare i dodatkowo ruchy kierownicą przy prędkości >60 km/h były „skokowe” tzn aby przekręcić kierownicą należało pokonać pewien opór ale po 40 km to ustało i kierownica chodzi bez oporów a przekaźniki są bezdźwięczne.
    Mam nadzieje, że tutek pomoże wielu osobom zaoszczędzić trochę czasu i nerwów jakie ja zjadłem.
    Pozdrawiam Wnyku